فروشگاه آنلاین

10 نکته جهت راه اندازی فروشگاه آنلاین موفق

10 نکته جهت راه اندازی فروشگاه آنلاین موفق

ساخت یک فروشگاه آنلاین موفق ممکن است برای هر کسب و کار کوچکی دشوار به نظر برسد، به خصوص اگر شما یک متخصص تجارت الکترونیک نباشید.

اما نگران نباشید، ما لیستی از هفت نکته اساسی تهیه کرده‌ایم که به شما کمک می کند ی فروشگاه آنلاین موفق بسازید. 

 

1- طراحی جذاب وبسایت

 

مهم نیست که شما بهترین محصول ممکن را در طیف وسیع خود داشته باشید، اگر طراحی وب سایت فروشگاهی شما کثیف باشد، اعلام حضور آنلاین شما با شکست روبرو خواهد شد. طبق یک مطالعه 93% از خریداران مهمترین عامل خرید را ظاهر بصری می دانند.

برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین پرسود، می توانید یک هزینه آن را به یک توسعه دهنده وب بسپارید یا با یادگیری برنامه نویسی، خودتان این وظیفه را بر عهده بگیرید. روش دیگر، شما فقط می توانید یک قالب آماده تهیه کرده و آن را متناسب با نیازهای خود سفارشی سازی کنند. خوشبختانه هزاران قالب مختلف تجارت الکترونیکی مختلف در اینترنت وجود دارد که توسط وب سایت هایی مانند TempleMonster، Apollotheme، TontTemplate و سایر سایت ها ارائه می شوند که دارای طراحی های تمیز، طرح های بصری  و آخرین روندهای طراحی وب هستند.

عناصر طراحی، باید بازدید کنندگان را مجذوب کنند، مانند استفاده از تصاویری با عرض کامل و جلوگیری از حواس پرتی با کمترین میزان متن. در اینجا به یک نمونه طراحی که شرکت Reebok برای فروشگاه آنلاین خود انتخاب کرده است را مشاهده می کنیم:

 

چند نکته عملی برای بهبود طراحی صفحات وب:

 

  • می توانید طراحی فروشگاه آنلاین خود را به یک حرفه‌ای واگذار کنید. اگر خودتان می دانید که چطور کد نویسی کنید، می توانید با یک قالب فروشگاه الکترونیکی پروژه خود را پیش ببرید.
  • طراحی وب باید توجه بازدید کنندگان سایت را جلب کند. مشتریان را با تصاویر تام عرض و حداقل متن درگیر کنید.

 

2- یک صفحه «درباره ما» منحصر به فرد

 

اگر بازدید کننده‌ای به صفحه «درباره ما» مراجعه کند، بدان معناست که آنها از قبل به شما علاقه مند شده‌اند و به شما فرصت داده‌اند تا ثابت کنید که محصول شما، بهترین است. آنچه شما باید انجام دهید این است مه به وضوح بیان کنید که کسب و کارتان چیست، چه کاری انجام می دهید و از همه مهمتر، چه چیزی را به مشتریان ارائه می دهید. همه توصیفات، دستاوردها و هر نوع اثبات اجتماعی در آنجا قابل استفاده است.

اطمینان حاصل کنید که این فرصت را هدر نمی دهید زیرا ممکن است منجر به جلب مشتری شود. اطلاعات تماس شما باید در صفحه مربوط به شما و همچنین در وب سایت شما پیدا شود. 

حتماً موارد خود را ذکر کنید:

 

  • آدرس ایمیل
  • آدرس
  • صفحات خود در شبکه های اجتماعی

 

طراحی صفحه«درباره ما» با اطلاعات زیاد می تواند برای بازدید کنندگان سایت دشوار باشد. برخی از فروشگاه های آنلاین، یم طرح مینیمالیستی را انتخاب می کنند تا اطلاعات را روشن و به راحتی قابل درک کنند.

اطلاعات «تماس با ما» معمولاً در پایین وب سایت قرار می گیرد. همچنین کاربران نیز عادت دارند که آن را در پایین سایت پیدا کنند.

 

3- پشتیبانی آنلاین عالی داشته باشید

 

مشتریان شما باید بدانند که پس از خرید در صورت نیاز از پشتیبانی شما برخوردارند. تضمین عیب یابی بعد از خرید و مشاوره قبل از خرید می تواند خریداران بالقوه را به مشتریانی وفادار تبدیل کند.

جامع ترین و مفیدترین نوع پشتیبانی، قابلیت گفتگوی زنده است که به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته کار می کند. این ابزار می تواند نرخ تبدیل مخاطبان شما را به میزان 10% یا بیشتر افزایش دهد.

اگر منابعی برای ارائه پشتیبانی شبانه روزی ندارید، هنوز باید نوعی سرویس برای کمک به افراد در ساعات کار ارائه دهید.

 

 4-سیستم های پرداخت معتبر را ارائه دهید

 

هیچ فروشگاه اینترنتی بدون پرداخت نمی تواند وجود داشته باشد. طیف گسترده‌ای از گزینه های معتبر پرداخت را برای مشتریان خود ارائه دهید تا آنها همیشه بتوانند به راحتی خرید کنند.

پی پال(PayPal) به عنوان یک راه حل پرداخت درحال ریاست است، اما گزینه های مشهور دیگری نیز برای کسب و کار شما وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

 

5در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید

 

تبلیغات در شبکه های اجتماعی راهی قدرتمند برای برقراری ارتباط با بسیاری از مشتریان بالقوه از راه های خلاقانه و سرگرم کننده است.

با استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics، مشتریان هدف خود را از بیشترین کانال ها ردیابی کرده و تلاش های بازاریابی خود را بر روی ای سیستم عامل ها متمرکز کنید. اگر با فضای نسبتاً جدیدی از رسانه های اجتماعی گیخ شدید،برای شروع، راهنماهای تبلیغات در فیس بوک، اینستاگرام و اسنپ چت را بررسی کنید.

 

6- یک وبلاگ مفید و سئو محور ایجاد کنید

 

اجرای یک وبلاگ فرصتی برای ایجاد ترافیک بیشتر در فروشگاه است. پست هایی که حاوی کلمات کلیدی سئو هستند و حاوی اطلاعات مفیدی برای مصرف کنندگان می باشد، به احتمال زیاد در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی دارند. پست های وبلاگ که رتبه خوبی دارند و افراد را به بازدید از سایت ترغیب می کنند، برای افرادی که از صفحات محصول شما بازدید می کنند و خریدها را انجام میدهند، یک گام بزرگ محسوب می شود.

 

7- اعتماد مشتری را با بررسی محصول بدست آورید

 

بررسی ها و رتبه بندی محصولات قابلیت اعتماد پذیری شما را به سرعت افزایش می دهد. از آنجایی که خریداران نمی توانند به صورت حضوری با فروشندگان دیدار کنند، بنابراین برای ارزیابی کالای مورد نظر خود به بازخورد و نظرات سایر خریداران اعتماد می کنند. ایجاد رتبه بندی در صفحات فروش و نشان دادن نظر مشتریان در مورد محصول، باعث صرفه جویی در وقت خریدار می شود.

هرچه میزان نقد و بررسی یک محصول بیشتر باشد، متقاعد کردن مصرف کنندگان نیز راحت تر می شود. برای دریافت بازخورد بیشتر، از مشتریان بخواهید که پس از خرید، نظرات خود را بیان کنند.

معمولاً مشتریانی که از محصول شما راضی هستند، نظر خود را بیان نمی کنند زیرا مسئله ناراحت کننده‌ای وجود ندارد. اگر کمی آنها را ترغیب کنید، خوشحال خواهند شد که تجربه مثبت خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

 

8- وب سایت شما باید با الگوریتم موتورهای جستجو مطابقت داشته باشد

 

فروشگاه آنلاین شما جهت افزایش فروش نیازمند ایجاد ترافیک است. کلید ایجاد ترافیک بیشتر، بهینه سازی موتور جستجو میباشد. با درج کلمات کلیدی در عناوین و توضیحات محصول، وبسایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو رتبه بالاتری را بدست خواهد آورد.

 

9- مطمئن شوید که وب سایت شما واکنش گرا است

 

براساس گزارش Business Insider، در سال 2019 خرید بوسیله تلفن همراه، 30% از کل خریدهای آنلاین را به خود اختصاص داده است. این مقدار در سال 2020 به 45% افزایش یافته است. 

با استفاده روزافزون از تلفن های همراه برای خرید آنلاین، فروشندگان باید اطمینان حاصل کنند که طراحی سایت آنها سازگار با تلفن های همراه است تا  خریداران با هر دستگاهی بتوانند خریدهای خود را انجام دهند. فروشندگان می توانند از الگوهای از پیش طراحی شده فروشگاه آنلاین که سازگار با تلفن های همراه است استفاده کنند تا وبسایت آنها از واکنش گرایی مناسبی برخوردار شود.

 

10- پیگیری و تکرار ارزیابی ها

 

دارندگان فروشگاه های اینترنتی بدون نظارت و ارزیابی عملکرد خود نمی توانند استراتژی های رشد و پیشرفت خود را بهبود دهند. یکی از بهترین راه ها برای پیگیری فروش و رفتار مشتریان، استفاده از ابزار Google Analytics است. این برنامه معیارهای روشن و واضحی در مورد کسب وکارشما ارائه میدهد. این معیارها شامل، درصد فروش محصول، تعداد بازدید از صفحه سایت و تعداد سبدهای خرید لغو شده می باشد. با دنبال کردن دستورالعمل های آن می توانید به راحتی فروشگاه آنلاین خود را به صورت موثری مورد ارزیابی قرار دهید.

شما باید به طور مداوم معیارهای فروش خود را با Analytics بررسی کنید تا بتوانید بینشی طولانی مدت از نحوه جذب موثرتر مشتریان بدست بیاورید سپس می توانید آنها را ترغیب کنید تا خریدهای بیشتری انجام دهند.

 


مطالب مرتبط :

6 شاخص عملکرد کلیدی(KPI) مهم برای افزایش مشتریان فروشگاه های آنلاین

طراحی وب سایت فروشگاهی

15 استراتژی قدرتمند برای افزایش فروش آنلاین در سال 2021(بخش اول)

15 استراتژی قدرتمند برای افزایش فروش آنلاین در سال 2021(بخش دوم)

15 استراتژی قدرتمند برای افزایش فروش آنلاین در سال 2021(بخش آخر)

بستن