افزایش فروش

15 استراتژی قدرتمند برای افزایش فروش آنلاین در سال 2021(بخش اول)

15 استراتژی قدرتمند برای افزایش فروش آنلاین در سال 2021(بخش اول)

بحران اقتصادی ایجاد شده توسط کووید-19 باعث تغییر چشمگیری در فضای دیجیتال شده و چشم انداز تجارت را متزلزل ساخته است. در حالی که این برای کسب و کارهایی که تمایلی به پذیرش تحول دیجیتالی یک چالش واقعی بود، بسیاری از صنایع با عواقب آن روبرو شدند.

پس از کووید، بسیاری از مشاغل B2B و B2C اکنون به اهمیت داشتن یک استراتژی دیجیتالی پی برده‌اند. به همین دلیل نیز مشاغل باید با تقویت جایگاه، تمرکز خود را جهت رشد فروش آنلاین افزایش دهند.

انتظار می رود که 120 میلیون مشتری آنلاین با نرخ رشد مرکب سالانه(CAGR) 28 درصد تا سال 2025 به بیش از 200 میلیون نفر برسد. گذشته از آن، تمرکز بر روی بازاریابی دیجیتالی نیز بسیار اهمیت دارد. زیرا بازاریابی هدفمند را در اولویت قرار می دهد به نحوی که بازاریابی سنتی این کار را نمی کند.

با این حال، آنلاین شدن به این راحتی ها نیست. شما باید یک استراتژی بازاریابی مناسب برای افزایش فروش آنلاین در نظر بگیرید و براساس آن برنامه ریزی کنید.

15 راهکار برای افزایش فروش آنلاین وبسایت شما

داشتن یک استراتژی مشارکت دیجیتالی مناسب برای مشتریان که به درستی برنامه ریزی و اجرا شده باشد می تواند بر چالش های موجود غلبه کرده و میزان فروش آنلاین را به طور چشمگیری افزایش دهد. در ادامه برخی از استراتژی های کلیدی که به ارائه تجربه کاربری عالی و افزایش فروش آنلاین کمک میکند را بررسی خواهیم کرد.


1. تعیین اهداف فروش

وقتی 10 تا 20 درصد فروشندگان اهداف خود را از دست می دهند، ممکن است مشکل از فروشندگان باشد. اما وقتی این اتفاق برای اکثر فروشندگان پیش می آید، مشکل از اهداف آنها است.

اولین و مهمترین قدم برای افزایش فروش آنلاین این است که اهداف فروش خود را به وضوح مشخص کنید. این بدان معناست که درصد رشد شما بر اساس استراتژی های خاص که با اهداف درآمد شما هماهنگ است؛ مورد هدف قرار می گیرد.

تعیین اهداف درآمد در هر مرحله از کسب و کار شما بسیار مهم است. اما قبل از آن ، نگاه به گذشته بهترین راه برای بدست آوردن ایده اولیه برای تعیین اهداف فروش جدید در آینده است.

در مورد بازار خود تحقیقات دقیقی انجام دهید

تحقیقات بازار را انجام دهید – درک بازار خود اولین قدم شما برای توسعه یک برنامه فروش خوب است. تحقیقات کامل به شما کمک می کند تا بخش های بازار هدف خود ، اهداف آنها ، نقاط ضعف و الگوهای خرید را برای ایجاد یک برنامه موثر درک کنید.

درک شخصیت خریدار

بینش های ارزشمندی که در زمان تحقیق به دست آورده‌اید به شما کمک میکند تا با شخصیت خریداران بیشتر آشنا شده و با درک نیازمندی های آنها، محتوای مناسب تری را جهت هدف گیری بهتر ایجاد کنید.

استراتژی بازاریابی خود را مشخص کنید

بر اساس ارزیابی تحقیقات و شخصیت خریدار، باید استراتژی خود را مشخص کرده و آن را به خوبی پیاده سازی کنید تا میزان فروش آنلاین شما افزایش یابد.


2. تمرکز بر روی پیام های شفاف 

بسیار مهم است که برای مخاطبان مورد نظر خود، ارزش ایجاد کنید. زیرا یک مخاطب معمولی فقط 15  ثانیه در صفحه شما می ماند و همین زمان نیز بداشت وی از وب سایت شما شکل می گیرد. پیام های تجاری شفاف باعث ایجاد ارزش و انتقال آن به مشتریان می شوند و آنها را ترغیب می کند تا محصول شما را خریداری کنند.

هرچه پیام شما انسجام بیشتری داشته باشد، برند شما از طریق کلمات، طراحی، پیشنهادات یا دیدگاه ها انسجام بیشتری می یابد.

تمرکز بر جملات تبلیغاتی

این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا مصرف کنندگان را ترغیب می کند تا محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند. می توانید جملات تبلیغاتی را به صورت پیش فرض ایجاد کنید، یک لیست درست کنید یا آن را روی یک تصویر قرار دهید. بهترین جملات بر این نکته متمرکز هستند که چگونه مصرف کننده نهایی می تواند از محصولات و خدمات شما سود ببرد.

افزودن ویدیو به صفحات تبدیل

افزودن ویدیو به صفحات فرود(Landing page) برتر می تواند به طور متوسط نرخ تبدیل را تا 86% افزایش دهد. اطلاعات بصری، تاثیر سریع تری نسبت به اطلاعات نوشتاری دارند. زیرا بازدید کنندگان می توانند اطلاعات موجود در ویدیوها را بهتر و راحت تر از خواندن متن درک کنند.

پیشنهاد ارزش خود را به طور واضح بیان کنید

یک پیشنهاد ارزشمند باعث ارتقا ارزش محصولات و خدمات شما می شود. زیرا توضیح می دهد که محصولات و خدمات شما چگونه می توانند مشکلات مشتری را حل کنند، چه مزایای خاصی را به همراه خواهند داشت و چرا باید از شما خرید کنند.


3. پیاده سازی چت زنده برای افزایش میزان تبدیل

چت زنده یکی از پرطرفدارترین کانال های ارتباط با مشتری است.

79 درصد از مصرف کنندگان از این روش استقبال می کنند. زیرا مجبور نیستند منتظر بماند تا تیم پشتیبانی مشتری پاسخ دهد. این منجر به افزایش 48 درصدی درآمد به ازای هر ساعت چت و افزایش 40 درصدی در میزان تبدیل می شود.

استفاده از چت زنده به یافتن مشتریان بالقوه کمک میکند تا با نمایندگان فروش در تماس باشند و راه حل های فوری دریافت کنند که به تصمیم گیری سریع جهت خرید کمک می کند.

تبدیل بازدید کنندگان وب سایت به مشتریان احتمالی

پیاده سازی چت زنده به حداکثر رساندن مشتریان و بهینه سازی بازگشت سرمایه(ROI) کمک میکند. 

کاهش چرخه فروش

برخلاف سایر کانال ها مانند ایمیل یا تلفن، چت زنده اعتراضات می تواند اعتراضات مشتریان را به سرعت برطرف کرده و فرایند فروش را کاهش دهد.

چت های مرتبط با فروش را به تیم مناسب هدایت کنید

با مسیریابی هوشمند میتوانید مکالمات مرتبط با فروش را جهت پیگیری به تیم مناسب هدایت کنید. این امر به بهبود زمان و افزایش میزان تبدیل نیز کمک میکند.

نرخ ترک زودهنگام سایت را کاهش می دهد

شما میتوانید در صورت صرف زمانی خاص در صفحه محصول یا قیمت توسط مشتری، به طور موثر به کمک آنها بشتابید. این امر کمک میکند تا مشتریان بتوانند سریع تصمیم بگیرند و نرخ بازگشت زودهنگام را کاهش دهند.


4. تمرکز بر تجربه کاربری(UX) وب سایت

طراحی وب سایت با ساختار عالی می تواند تاثیر زیادی در ارائه یک تجربه کاربری منحصر به فرد داشته باشد. شرکت های بی ام و، اپل و نایک میلیون ها دلار صرف طراحی تجربه کاربری کرده‌اند. زیرا می دانند که تاثیر زیادی در بهبود میزان فروش دارد. در واقع ظاهر و نحوه عملکرد آن دلیل اصلی خرید مردم از آنها است.

طراحی یک وبسایت عالی مستلزم درک عمیق چالش هایی است که بازدید کنندگان با آن روبرو هستند. از آنجا که وب سایت ها به ابزاری قدرتمند جهت افزایش فروش آنلاین تبدیل شده‌اند، تمرکز بر طراحی وب سایت با توجه به اجزای اصلی بسیار مهم است.

قرار دادن صحیح فراخوان(CTA)

اگر فراخوان خیره کننده‌ای دارید اما در پشت صفحه فرود قرار گرفته است بی فایده است. اطمینان حاصل کنید که فراخوان باید اولین چیزی باش که برای مشتری قابل مشاهده است. زیرا آنها را تشویق به انجام دادن سناریوی مدنظر شما می کند.

بهبود پیمایش وب سایت

پیمایش ساده به صفحات داخلی بازدیدکنندگان و مشتریان وب سایت را تشویق می کند تا اطلاعات مورد نظر خود را بیابند. این امر میزان فروش آنلاین را به طور موثری افزایش می هد.

استفاده از سرفصل های جذاب و گیرا

سرفصل ها، کاربر را در سایت هدایت کرده و یافتن محتوایی که مناسب آنها باشد را آسان می کند. سرفصل ها باید براساس آنچه مشتریان بالقوه به دنبال آن هستند تنظیم شوند.


5. پیاده سازی ربات های چت یا چت بات ها برای افزایش فروش

هوش مصنوعی به عنوان یک متحد قوی برای سازمان های فروش شناخته می شود. زیرا پشتیبانی سریع و دقیقی را در هنگام انجام مراحل مختلف فروش ارائه میدهد.

مشاغل، سرمایه گذاری زیادی برای پیاده سازی چت بات ها برای فروش و یافتن مشتریان بالقوه انجام می دهند. ربات ها می توانند نرخ فروش آنلاین را تا 30 درصد در هنگام جذب مشتری افزایش دهند.

نحوه کمک چت بات ها با مشاغل جهت افزایش فروش آنلاین

ثبت سفارشات

در مورد خریدهای آنلاین مانند مواد غذایی، الکترونیکی یا پوشاک چت بات ها می توانند به سرعت سفارشات را ثبت کنند. از هر 5 مصرف کننده، 1 نفر خرید کالا یا خدمات از چت بات را در نظر می گیرد.

پشتیبانی خودکار فروش

یک ربات دارای هوش مصنوعی با ارائه پاسخ سریع می تواند بازدید کنندگان و مشتریان را جهت خرید راهنمایی کند. حتی زمانی که تیم فروش شما در دسترس نیست.

برنامه ریزی قرار ملاقات ها

پس از تشخیص مشتری احتمالی، وی را فوراً برای تبدیل به تیم فروش هدایت می کند یا یک قرار ملاقات با مدیر فروش را تنظیم می کند.

بستن