طراحی وب سایت فروشگاهی

طراحی وب سایت فروشگاهی

طراحی وب سایت فروشگاهی

چطور می توانم بیشتر بفروشم؟ این سوالی است که از ابتدای شروع داد و ستد، افراد از خود پرسیده‌اند و تعجب آور نیست که این مسئله به اینترنت نیز سرایت کرده است. در سال جاری 80% مردم به صورت آنلاین خریدهای خود را انجام داده اند. به عبارت دیگر اینترنت به مکانی برای تجارت تبدیل شده است. تمام صاحبان وب سایت می دانند که رقابت سختی بین کسب و کارها در اینترنت جریان دارد.

اگر محصول شما کاملاً منحصر به فرد باشد، ممکن است بتوانید همچنان خود را در کورس رقابت نگه دارید. اگر رقبای متعدد هستید، این مقاله برای شما طراحی و تنظیم شده است. دقت کنید زیرا می خواهیم راز ایجاد یک وبسایت سودمند تجارت الکترونیکی را فاش کنیم. عناصر بسیاری می توانند در این امر نقش داشته باشند مانند، تجربه کاربر، پیشنهادهای تبلیغاتی شما و خود محصول یا خدمات. اما مطالعات نشان داده است که یک عنصر اصلی وجود دارد که همه تفاوت ها را ایجاد می کند، همه چیز به طراحی سایت تجارت الکترونیکی شما بستگی دارد. نحوه ساختار سایت شما و روشی که بازدیدکنندگان شما باید از صفحه اصلی تا قسمت پرداخت آن را دنبال کنند، در بررسی کردن عملکرد کاربر تاثیر زیادی خواهد داشت. چیزی به سادگی قرار دادن نماد «تحویل رایگان» می تواند عاملی تعیین کننده برای خرید یا عدم خرید مشتری باشد. از صفحه اصلی تا سبد خرید، بهترین روش های طراحی وب سایت تجارت الکترونیک را که باید برای یک فروشگاه آنلاین سودآور اجرا کنید را دسته بندی کرده‌ایم که باهم بررسی خواهیم کرد:

  • ساعت کار و آدرس خود را نمایش دهید

به عنوان یک بازدید کننده وب سایت، هیچ چیز ناامید کننده تر از جستجو برای اطلاعات تماس نیست. این مسئله یکی از دلایلی از که باعث دلسردی بازدید کنندگان و ترک وب سایت شما می شود. با قرار دادن آنها در هدر یا فوتر(پاورقی) هر صفحه از وب سایت خود، از این اتفاق جلوگیری کنید و مطمئن شوید که تمام اطلاعات تماس شما به راحتی قابل مشاهده است. البته این اقدام نباید مانع از داشتن یک صفحه اختصاصی «درباره ما» شود.

در صفحه درباره ما، اطلاعات شما باید به صورت کامل و با جزئیات بیشتر در اختیار بازدید کننده قرار گیرد.

اگر یک فروشگاه فیزیکی دارید، یک اقدام قابل توجه و موثر، افزودن آدرس خود در برنامه Google Maps است، به طوری که مشتریان بتوانند به راحتی مکان شما را پیدا کنند.

ساعات کاری

 

  • دسته بندی محصولات و خدمات خود را در بالای صفحه قرار دهید

لازم است یادآوری کنیم که کاربران در اینترنت از جستجوی اطلاعات واضح متنفر هستند.

همه مطالب مهم باید در جلو و مرکز قرار بگیرند تا کاربران به راحتی متوجه آنها شوند. با قرار دادن دسته های کاملاً مشخص محصولات خود در صفحه اصلی سایت، می توانید به راحتی رضایت و توجه کاربران را جلب کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک طراح لباس هستید، می توانید محصولات خود را بر اساس موارد خاصی مانند: بالا تنه، پایین تنه، کفش و اکسسوری(لوازم تزئینی) طبقه بندی کنید.

برای اینکه مشتریان شما به طور کامل، آنچه که ارائه میدهید را درک کنند، می توانید چندین اسلاید جذاب ایجاد کنید تا مشتریان بتوانند از طریق تعامل با آن، بهترین محصول و یا جدیدترین موارد اضافه شده را مشاهده کنند. همچنین این مورد به سایت شما یک جلوه ظریف انیمیشنی می بخشد.

  • مزایای اختصاصی و رقابتی خود را برجسته کنید

اگر خدمات بی عیب و نقصی دارید، هیچ دلیلی برای پنهان کردن و بیان نکردن آن وجود ندارد. سعی کنید مواردی که در تجارت شما دارای مزایای رقابتی هستند را برجسته کنید. برای مثال، اضافه کردن گزینه تحویل رایگان یا قوانین بازپرداخت و مرجوع بدون قید و شرط، می تواند هرگونه شک و تردید احتمالی برای مشتری که در برداشتن گام آخر مردد است را برطرف کند.

یک روش خوب این است که نقاط قوت خود را به صورت برجسته در صفحه خود نمایش دهید. نیازی نیست که فضای زیادی اشغال شود، یک نماد با چند کلمه تاثیر خود را خواهد گذاشت. ایده این است که مشتری شما فوراً متوجه شود که چرا وب سایت شما نسبت به سایر رقبا بهتر است.

  • یک منوی با جزئیات بسازید

منوی وبسایت خود را راهی برای راهنمایی بازدیدکنندگان بدانید. این صفحه باید در تمام صفحات نمایش داده شود تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی از هرجای سایت شما به دسته مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. به منظور کاهش میزان پیمایش موردنیاز، یک منوی ثابت و بی حرکت انتخاب کنید که با پیمایش بیشتر بازدیدکنندگان حرکت نکند. با در نظر گرفتن این موارد، مطمئن شوید که تمام صفحات خود را با یک ترتیب منطقی در منوی وبسایت مرتب خواهید کرد.

  • بر روی تبلیغات بصری و ویژه تاکید کنید

هنگامی که شما به جدیدترین محصولات خود توجه و رسیدگی بیشتری( از طریق رنگ ها یا لایت باکس) می کنید. میتوانید از آن به عنوان یک عامل محرک جهت تحریک و ترغیب مشتریان جهت خرید محصولات خود استفاده کنید. این مورد می تواند یک مزیت بزرگ برای شما جهت برجسته سازی یا ایجاد هیاهو در اطراف محصولات قدیمی یا جدید باشد.

  • نظرات مشتریان را به محصول اضافه کنید

بسیار واضح است که بسیاری از مصرف کنندگان باهوش، قبل از تصمیم گیری در مورد خرید، به دنبال بررسی مشتریانی که در گذشته از محصول یا سرویس مورد نظر استفاده کرده‌اند، هستند.

بر اساس گزارش Influence Central، حدود 90% از مصرف کنندگان می گویند که بررسی آنلاین نظر مشتریان بسیار مهم تر از نظر یک کارشناس فروش است. با در نظر گرفتن این نکته، با درج مستقیم نظرات مشتریان در صفحه محصول خود، این روند را برای مشتریان آینده خود آسان کنید. با این روش می توانید به بازدیدکنندگان خود اطمینان دهید که یک شرکت شفاف و قابل اعتماد هستید.

  • عکس های خود را با گیف(GIF)

آیا کالای یکسانی را در چند رنگ مختلف ارائه می دهید؟

این نوع فایل انتخاب کاملی است. زیرا تعاملی هستند و قادرند محصولات شما را از زوایای مختلف نشان دهند. با این حال، از این ویژگی زیاد نباید زیاد استفاده کرد. یک روش کاربردی این است که فقط یک یا دو GiF را در صفحه محصول خود قرار دهید.

  • به مشتریان خود بگویید که چطور می توانند با شما تماس بگیرند

می دانیم که در حال حاضر، شما یک صفحه تماس و صفحه سوالات متداول دارید. اما باید یک گزینه چت زنده نیز مانند چت Wix به علاوه شماره تلفن و ایمیل خود را به صفحه محصول اضافه کنید. دلیل آن چیست؟ این یک روش خوب برای اثبات به بازدیدکنندگان است. به این صورت که شما در اصل یک شرکت واقعی متشکل از پرسنل هستید که آماده بر طرف کردن نیازهای مشتریان می باشید. با نمایش اطلاعات تماس شما، در صورت داشتن هرگونه سوالی، مشتریان امکان تماس با شما را دارند. اگر آنها بدانند که در صورت بروز مشکل، چطور با شما تماس بگیرند، به احتمال زیاد به صورت ناخودآگاه بر روی دکمه خرید کلیک خواهند کرد. راه دیگری که مشتریان می توانند با شما ارتباط برقرار کنند، استفاده از پروفایل های شبکه های اجتماعی شماست.

  • مشتریان خود را تشویق کنید

یک روش خوب برای ایجاد یک تاثیر عالی، افزودن چند کلمه انگیزشی به مشتریان، درست قبل از اینکه قصد خرید داشته باشند، است. شما می توانید هر زمان که مشتری محصولی را به سبد خرید خود اضافه کرد با جمله « این یک انتخاب عالی است» به وی انگیزه دهید. همچنین می توانید بعد از اتمام مراحل از آنها تشکر کنید: « با تشکر از خرید شما، سفارشات به زودی به شما خواهند رسید.

  • ثابت کنید که وبسایت شما ایمن است

امنیت خرید آنلاین باید در اولویت اصلی همه دارندگان فروشگاه های اینترنتی باشد.

بازدید کنندگان شما نیز از این مسئله نفرت دارند. بنابراین آنها باید بدانند که وبسایت شما 100% ایمن است تا با خیال راحت از کارت بانکی خود جهت خرید محصولات استفاده کنند.

با قرار دادن نماد اعتماد در صفحه سبد خرید، می توانید به امر مهم دست پیدا کنید. این کار بلافاصله شک و تردید خریداران را برطرف می کند.

  • اصول و سیاست های خود را نشان دهید(لغو سفارش، تحویل، بازپرداخت)

برای جلوگیری از بروز نارضایتی در خرید، در مورد تمام سیاست های خود صادق باشید. همچنین، این کار به مشتریان نشان می دهد که شما، یک شرکت صادق و قابل اعتماد هستید.

اطمینان حاصل کنید که اصول و سیاست های شما در تمام شرایط به طور صحیح انجام شوند. بهترین راه برای نشان دادن این مسئله، مطرح کردن و شرح دادن آن در صفحه سوالات متداول است. در صورت پنهان کردن سیاست های خود، ممکن است مشتری احساس مند که میخواهید وی را فریب دهید. همانطور که ممکن است حدس زده باشید. اگر این گونه اطلاعات ضروری در دسترس نباشد، به احتمال زیاد مشتریان سفارشات خود را تکمیل نخواهند کرد.

  • مراحل باقیمانده در روند پرداخت را توضیح دهید

هنگام خرید، مشتریان مایل هستند بدانند که در چه مرحله‌ای از فرآیند پرداخت قرار دارند. با تعبیه یک نوار پیشرفت یا توضیح مراحل باقیمانده، مشتریان ترغیب می شوند که فرآیند را تکمیل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن