آزمون واکنش گرایی

آزمون واکنش گرایی و بهینه سازی وب سایت برای نمایش در سایزهای مختلف صفحه نمایش

آزمون واکنش گرایی responsibility test یا واکنش پذیری سایت، جهت تست و بررسی تخصصی وبسایت ها به منظور واکنش پذیری، سازگاری و قابلیت نمایش برای سیستم ها و دیوایس ها با صفحه های نمایش مختلف از نظر سایز است.

به این گونه وبسایت ها که از نظر واکنش گرایی بهینه شده اند سازگار با موبایل(mobile-friendly) می گویند.همانطور که میدانید با پیشرفت تکنولوژی اندازه صفحات نمایش و کیفیت آنها نیز پیشرفت کرده همچنین با استفاده روزافزون از تلفن های همراه، تطبیق پذیری وب سایت با صفحات نمایش اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. به طوری که واکنش گرای یا ریسپانسیو بودن سایت به عنوان یکی از مهمترین اقدامات اولیه در طراحی سایت شناخته می شود.

مطابق آمار تا حدود 70 درصد از بازدیدها توسط کاربران با موبایل انجام میشود؛ این مسئله در طراحی و سئوی وب سایت بسیار اهمیت دارد، زیرا گوگل نسبت به بازخوردی که از بازدیدکنندگان وب سایت دریافت می کند، رتبه وب سایت را مشخص می کند. اگر وب سایت، ریسپانسیو نباشد رتبه پایینی در گوگل کسب می کند که باعث افت محسوس آمار بازدید و کاربران و در نتیجه رکود کسب و کار وبسایت خواهد شد.

اگر وب سایت واکنش گرا باشد رتبه خوبی در گوگل کسب می کند که باعث افزایش قابل توجه آمار بازدید و کاربران حصول رونق کسب و کار و افزایش چندین برابری درآمد خواهد شد. همچنین گوگل اعلام کرده که برای صدر نشینی در لیست نتایج جستجوی گوگل بر اساس سرچ و جست و جوی کاربران ، واکنش گرایی وبسایت الزامی و از پارامتر های تاثیر گذار در سئو و بهینه سازی سایت در موتور های جست و جو است.

در همین راستا شرکت طراحی و مهندسی رابسانا سرویس آزمون واکنش گرای را علاوه بر دیگر سرویس های خود چون ازمون سرعت-کارایی، آزمون امنیت سایت و اپلیکیشن موبایل،سئو و افزایش رنک و رتبه سایت در نتایج موتور های جست و جو، تولید محتوا، دریافت نشان اعتماد و دیگر خدمات مربوط به وبسایت و های آنلاین و اپلیکیشن ها را با همکاری کارشناسان و متخصصان باتجربه خود در زمینه های مختلف تکنولوژی و برنامه نویسی روز دنیا توسعه داده است.

با استفاده از این سرویس میتوانید وب سایت خود را از نظر واکنش پذیری سنجیده و ایرادات احتمالی را برطرف کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص میتوانید با کارشناسان بخش پشتیبانی وب سایت رابسانا به صورت آنلاین به گفتگو بپردازید.

خدمات دریافت مجوز پرداخت یاری

چرا طراحی و تست ریسپانسیو مهم است؟

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا برخی از وب سایت ها به طور متفاوتی بر روی دستگاه تلفن همراه شما نسبت به سایر دستگاه ها مانند لپ تاپ ها و دسکتاپ ها باز می شوند؟ دلیل آن واکنش گرایی وب سایت است که با توجه به اندازه صفحه نمایش حالت های مختلفی را به نمایش میگذارد.

وکنش گرایی به رویکرد وبسایت در مقابل دستگاهی که در حال مشاهده آن است، گفته می شود، که می تواند کامپیوتر رومیزی، لپتاپ، تبلت یا تلفن همراه باشد. این مسئله فقط مربروط به تصاویر نیست بلکه این واقعیت را نیز در نظر میگیرد که اکنون کاربران بجای کلیک کردن بر روی یک دکمه ،آن را لمس میکنند. به همین دلیل ، طراحی ریسپانسیو اکنون اهمیت خود پیدا کرده است زیرا انتخاب آنچه با کلیک ماوس آسان به نظر می رسد با لمس دشوار است.

۷ مزایای ریسپانسیو (واکنش گرا) کردن وب سایت

  1. جذب مخاطب گسترده

    مخاطبان شما از انواع مختلف دستگاه ها در هر شکل و اندازه به وب سایت شما دسترسی خواهند داشت. در طراحی پاسخگو ، مهم نیست که صفحه نمایش آنها به چه مقدار بزرگ و یا کوچک باشد.

  2. نظارت بر تجزیه و تحلیل آسان تر است

    اگر وب سایت های مختلفی را برای دستگاه های مختلف جدا کرده اید ، به این معنی است که باید دو تحلیل را تحت نظر داشته باشید. وب سایت پاسخگو فقط یک وب سایت است ، به این معنی است که شما کافی است تنها یک وب سایت را تجزیه و تحلیل کنید

  3. نگهداری آسان تر

    باز هم ، چندین وب سایت برای چندین دستگاه به این معنی است که باید تغییراتی در همه آنها ایجاد شود. با یک وب سایت ریسپانسیو به این معنی است که شما فقط باید یک بار تغییر ایجاد کنید.

  4. افزایش سئو

    مطمئناً بازاریابی تجارت برای یافتن شما بسیار مهم است و سئو یکی از بهترین راه ها برای هدایت بازدید کننده به وب سایت شماست. اکنون گوگل به منظور بهبود نتایج جستجوی کاربران موبایل ، از وب سایت های پاسخگو پشتیبانی بیشتری می کند تا در نتایج موتورهای جستجو بالاتر باشند.

  5. سازگاری در طراحی و مارک تجاری

    بدیهی است که شما می توانید یک وب سایت تلفن همراه و یک وب سایت سنتی را طراحی و شخصی سازی کنید. با این حال هرگز ظاهر یکسان و احساس بهتری نخواهید داشت. یک وب سایت ریسپانسیو طراحی یکسان را در همه دستگاه ها حفظ خواهد کرد.

  6. بارگذاری سریع تر

    مشتریان بالقوه شما نباید با وب سایتی آهسته و دشوار روبرو شوند. اگر وب سایت شما با دستگاهی که استفاده می کنند سازگار نباشد ،آنها ناامید و به یکی از رقبای شما روی خواهند آورد. مخاطبان شما نمی خواهند منتظر بمانند. آنها پاسخ سریع و آسان می خواهند. یک وب سایت ریسپانسیو با بارگیری سریع ، هدایت با کاربرد آسان و عملکردهای واضح ، نرخ بازگشت را کاهش می دهد.

  7. نرخ تبدیل بهبود یافته

    به عنوان یک وب سایت ، "ریسپانسیو" بهترین گزینه برای نیازهای شما در طراحی وب است زیرا بهترین تجربه کاربری را ارائه می دهد. یک وب سایت ریسپانسیو ، فروش را افزایش می دهد زیرا به مخاطبان بزرگتر و با هدف بیشتری دسترسی پیدا می کند و تجربه روان و آسانی را که به دنبال آن هستند به آنها می دهد. طراحی وب پاسخگو راهگشا است. پتانسیل پیشرفت تجارت خود را نادیده نگیرید و از رقابت خود عقب نمانید.

عناصری که باید هنگام آزمایش طرح های پاسخگو در نظر بگیرید

در اینجا لیستی از مواردی وجود دارد که باید هنگام آزمایش پاسخگویی وب سایت خود به آنها توجه کنید:

  • متن ، کنترل ها و تصاویر باید به طور مناسب تراز شوند
  • شناور و انتخاب باید دارای هایلایت و تغییر رنگ باشد
  • برای دستگاه های مبتنی بر لمس ، منطقه قابل کلیک باید وجود داشته باشد
  • رنگ ها و شیب ها باید از نظر سازگاری بررسی شوند
  • حاشیه درونی در اطراف لبه ها باید بررسی شود
  • تصاویر ، متن ، کنترل ها و فریم ها نباید در مرزهای صفحه قرار بگیرند
  • اندازه ، سبک و رنگ قلم باید برای هر نوع متن سازگار باشد
  • پیمایش و نمایش داده ها باید به درستی نشان داده شوند
  • صفحات باید در تمام وضوح قابل خواندن باشند
  • پیمایش باید در میان صفحات وب ساده و باید از نوار افقی صفحه خودداری شود
  • برای اطمینان از شکسته نشدن محتوای دستگاههای مختلف ، باید گرافیک مورد استفاده و سرعت بارگیری را کنترل کنید

مشتریان

اشخاص حقیقی و حقوقی که به ما اعتماد کردند.

مایل‌اید از محصولات گروه رمزین دیدن کنید؟

مشاهده محصولات