بازاریابی محتوا

Content Marketing یا بازاریابی محتوا چیست؟

Content Marketing یا بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا فروش محصولات را دو برابر میکند!

در این مقاله به تعریف جدیدی ازکانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوا میپردازیم.

بازاریابی محتوا و کانتنت در واقع بازاریابی همراه با استراتژی تعریف شده است.

به گفته ی A. Lee Judge (@aleejudge) :

“کانتنت مارکتینگ یک استراژی است که انجام آن، یک مهارت محسوب میشود.”

کانتنت مارکتینگ، گسترده تر از استراتژی های بازاریابی می باشد که از کانتنت ها به منظور جذب کاربر و مشتری استفاده کند. درواقع کانتنت مارکتینگ ، یک کار کاملا مهارتی ست که برای انجام  بازاریابی گسترده و فروش حرفه ایی به بازاریاب های امروزی نیاز دارد.

مهارت های لازم برای کار کانتنت مارکتینگ

بیشتر بازاریاب ها آخرین مرحله ی توزیع و پخش را وقتی میدانند که پیامشان بصورت کانتنت منتقل میشود، که این طرز تفکر از پرستیژ واهمیت کار آنها کم میکند.

اگر شما هم فکر میکنید که بعد از ایجاد و توزیع کانتنت ها کارتان تمام شده، باید بگم که:

“این قسمت تازه شروع کار است.”

محتوا یا کانتنت مانند یک ظرف است که پیام های سازمان یا تشکیلاتتان را انتقال میدهد.برای رسیدن به مرحله ی بعد شما باید کانتنت های تولید شده را در بازار ارائه دهید.

ممکن است که شما با کانتنت ها و محتواها  کار بازاریابی را انجام دهید اما چه کسی کانتنت های شما را بازاریابی میکند؟

پیشنهاد من این است که به محتوای خود، بعنوان عنوان یک محصول نگاه کنید. هنگام سفارش برای اینکه محصول تاثیرگذار و برای مشتری سودآور باشد، ابتدا باید محصول خود را به بازار ارائه دهید.

چگونه باید محصولات را به بازار ارائه دهیم؟

همانطور که بقیه محصولات را بازاریابی میکنید، در اینجا هم از اصول بازاریابی شروع کنید.

“در چند سال اخیر شرکت های بزرگ و موفق آمریکای مانند (شرکت Microsoft، شرکت P&G و شرکت Cisco systems )، در بخش کانتنت مارکتینگ سرمایه گذاری زیادی کرده اند.”

انجمن بازاریابی آمریکا، کانتنت مارکتینگ را ” مجموعه ایی از فعالیت ها و موسسه ها، پروسه یا پردازش های ایجاد، برقراریی ارتباط، تحویل دادن و مبادله پیشنهادات” می داند.

کانتنت و محتواها را مانند یک محصول به بازار عرضه و بازاریابی کنید

فرض کنید که شما یک محصول کانتنت دارید، در این حالت ترجیح میدهید آن را چگونه به بازارعرضه کنید؟

برای درک بهتر این موضوع باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

چگونه مردم را به محصولات خود علاقه مند کنیم؟

هر قسمت از کانتنت ها، باید استراتژی هایی فراتر از توزیع و پخش را دنبال کنند و همچنین باید یک پلن یا برنامه برای زنده نگه داشتن محتوا و کانتنت ها برای یک دوره دراز مدت در دنیا و بازار ها پیدا کنند.

هدف اصلی از طراحی کانتنت ها، پخش و دیده شدن نیست بلکه علاقه مند کردن مخاطبان به کانتنت های تولید شده میباشد.

حتی برند و مارک هایی که مخاطبان زیادی دارند، باید به این موضوع توجه داشته باشند که چگونه مردم را به جدیدترین محتوایشان علاقه مند نگه دارند.

MVP چیست؟

حداقل محصول قابل پیاده سازی و تولید MVP  (Minimum Viable Product) گفته میشود. MVP یک تکنیک توسعه است که در آن یک محصول جدید با ویژگی های اساسی در بازار معرفی می شود، اما به اندازه کافی برای جلب توجه مصرف کنندگان. محصول نهایی تنها پس از دریافت بازخورد کافی از کاربران اولیه محصول در بازار عرضه می شود.

گاهی برای کاربران این سوال پیش می آید که آیا برای شروع بازاریابی و فروش کانتنت ها به یک وبلاگ 2000 کلمه ایی نیاز است؟

عامل مهم و قابل توجه در کانتنت مارکتینگ، سرعت و فرکانس تولید محتوا است.

کانتنتی که اغلب نشان داده میشود بیشترین تاثیر را بر روی ذهن دارد، بنابراین باید محتوای آن فوق العاده با کیفیت باشد.

چرا باید برای محصولاتمان تبلیغ کنیم؟

بهترین کانتنت ها،کانتنت های ارگانیک هستند زیرا فراهم سازی آن ها به صورت دقیق انجام میشود همچنین اگر تبلیغات کانتنت محصول شما درست و صحیح انجام شده باشد به خوبی گسترش پیدا میکند.

اما باید بدانید محتوایی که به صورت طبیعی یا ارگانیک بدست آورده اید توسط فرد دیگری ارائه نشده است.

قرار است چند نسخه از هر محصول تولید شود؟

هر محصول سایز، نوع و ملاک های مخصوص به خودش را دارد. شما باید کانتت محصولات خود را بسنجید و مناسب ترین محتوا را از نظر قالب، اندازه، طول و مکان برای مصرف کنندگان یا کاربران خود ارائه دهید.

تمامی ایده ها باید در نسخه های مختلف با اندازه های مناسب مورد استفاده قرار گیرند و دوباره ساخته شوند.

پادکست ها به وبلاگ، وبلاگ ها به پست و پست ها به توییت تبدیل میشوند.

ازچه طریقی محصولات را توزیع کنیم؟

عرضه کردن یا ارائه دادن کانتنت ها به بازار بخش اصلی و کلید موفقیت محسوب میشود. منظور از بازار جایی ست که قرار است محتوای شما مصرف شود و مصرف کنندگان کانتت شما در آنجا هستند.

باید بدانید که چه کانال هایی برای مصرف کنندگان شما مهم است و از طریق آن میتوانید محصولات کانتنت را در زمان های مناسب در اختیار آنها قرار دهید.

چگونه می توان همراه با حفظ کیفیت بالای محصول، بازدهی آن را هم بالا برد؟

اگر یک تیم بازاریاب دارید که برای تولید یک فیلم یا یک مقاله سفید، هفته ها وقت میگذارند ممکن است نتوانند با موفقیت و زمان مناسب کانتنت های خود را به بازار ارائه بدهند. در حالی که رقیبان شما با تولید محتواهای ثابت و کارآمد در ذهن مصرف کنندگان و کاربران ماندگار میشوند.البته توجه داشته باشید که بسیاری از سازمان ها هنگام تهیه محصولات و محتویات با کیفیت بالاتر ، ساکت هستند .

برای اطمینان از حفظ سطح تولید محتوا ، در زمان آماده سازی یا راه اندازی های گسترده باید سیستم ها در دسترس شما باشند.

اعمال ریشه های بازاریابی بر روی کانتنت و محتوا

” بازازیابی کانتنت تولید شده ” بعنوان ایده ای متفاوت از استراتژی ” استفاده از کانتنت برای بازاریابی ” نیاز به توصیف جدیدی از بازاریابی کانتنت دارد. اگر بازاریابی را بعنوان یک فعالیت و کانتنت را بعنوان یک محصول در نظر بگیرید ، میتوانید مهارت بازاریابی کانتنت را به استراتژی کانتنت تغییر دهید.

تعریف بازاریابی کانتنت:

بازاریابی کانتنت یک استراتژی متمرکز برای ایجاد و توزیع محتویات ارزشمند ، مرتبط و سازگار برای جذب و حفظ مخاطب است و در نهایت یک اقدادم سودآور برای مشتری محسوب میشود.

در چه مواقعی از بازاریابی کانتنت استفاده میشود:

از بازاریابی کانتنت برای دستیابی به بیشترین حد ممکن از مهارت ها و تکنیک های بازاریابی در کانتنت های نوشتاری،ویدیوئی،صوتی یا اجتماعی و اثر بخش تر کردن آن کانتنت استفاده میشود.

این مقاله جهت کمک و راهنمایی بازاریاب های کانتنت ، در صنعت مارکتینگ آماده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن