تفاوت بین تبلیغات آنلاین و بازاریابی

بازاریابی چه تفاوتی با تبلیغات آنلاین دارد ؟

بازاریابی چه تفاوتی با تبلیغات آنلاین دارد ؟

خیلی از افراد بازاریابی و تبلیغات آنلاین را با هم یکی می دانند. در هر حالی که با هم متفاوت هستند. در واقع یک آژانس تبلیغاتی، تمام کارهای لازم را برای ارائه یک تبلیغات عالی انجام می دهد.  ممکن است که تا کنون جمله “همه مستطیل ها، مربع نیستند. اما همه مربع ها مستطیل هستند” را شنیده باشید. در تبلیغات هم همین امر صدق میکند:

” همه تبلیغات نوعی بازاریابی هستند. اما همه بازاریابی ها تبلیغات محسوب نمیشوند. “

 

بنابراین تبلیغات به عنوان یک ابزار بسیار مهم و کاربردی در جعبه ابزار بازاریابی هستند، که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

درک این نکته بسیار مهم است. زیرا گاهی ممکن است تبلیغات بهترین گزینه برای کمک به پیشرفت کسب و کار شما نباشد. بنابراین می توان آن را با چند زیر شاخه در بازاریابی ترکیب کرد و خروجی مناسب تری به دست آورد.

 

انواع تبلیغات

 

با گذشت زمان، تبلیغات آنلاین تجربه و نتایج بسیار متفاوت تری را نسبت به تبلیغات سنتی را از خود به جا می گذارد. افراد به دو صورت اقدام به تبلیغات می کنند.

 

1.تبلیغات به سبک سنتی

2.تبلیغات به صور ت آنلاین

 

تبلیغات سنتی

 

تبلیغ به سبک سنتی، به گونه ای است که شما در یک رسانه فیزیکی مثل مجله و روزنامه و یا از طریق رسانه هایی مثل رادیو و تلویزیون اقدام به تبلیغ و یا خرید می کنید. در این سبک از تبلیغات، شما یا اطلاعات را مستقیما می دهید و یا یک سری آگهی که شامل تصاویر است را سفارش می دهید. پس از سفارش، آژانس های تبلیغاتی از طریق اطلاعات شما، آگهی تولید می کنند. سپس تبلیغات و آگهی های آماده شده به صورت ایستا در یک مکان و زمان مشخص و ثابت اجرا میشود. معمولا این نوع تبلیغات هزینه و مخاطبان ثابتی دارند.

 

تبلیغات آنلاین

 

تبلیغات آنلاین بسیار متفاوت تر از تبلیغات سنتی هستند. محبوب ترین و موفق ترین سیستم های تبلیغاتی مثل Google AdWords و Facebook Ads، با سه ویژگی تعریف می شوند:

 

  1. رویکرد سلف سرویس برای ایجاد تبلیغات
  2. اختیار در انتخاب مخاطب
  3. سیستم مناقصه برای تعیین قیمت

 

این امر باعث ایجاد یک منحنی مهارت بسیار بیشتری در ایجاد تبلیغات موثر، می شود. زیرا شما باید همه کارها را خودتان انجام دهید. اگر مراقب نباشید، می توانید بودجه خود را سر تبلیغات الکی هدر دهید.

 

اهمیت بازاریابی جامع

 

نقطه قوت بازاریابی جامع، ارائه راه های متعدد برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان است. در بازاریابی، تبلیغات یک ابزار قدرتمند محسوب میشود. با توجه به شرایط، صنعت و سطح توسعه شما ممکن است تبلیغات تنها و بهترین گزینه برای کار شما نباشد. در این قسمت به بررسی برخی از بخش های دیگر یک برنامه بازاریابی جامع می پردازیم:

 

  • حضور آنلاین : قبل از اینکه بتوانید تبلیغات آنلاین انجام دهید، نیاز به حضور آنلاین در جاهای مختلف دارید. مانند وب سایت ها که برای تبلیغات باید بر روی رتبه بندی آن برای موتورهای جستجوی گوگل، کار کرد. علاوه بر آن حضور در شبکه های مجازی هم نیز تاثیر زیادی در تبلیغات خواهد داشت. با استفاده از صفحات خبرنامه و یا وبلاگ می توان با ارسال منظم محتویات تبلیغاتی، توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرد.

 

  • مدیریت نام تجاری (برند) : بازاریابی جامع، هم شما و هم آژانس بازاریابی مورد نظرتان را ملزم میکند که با یک دید کلی به تجارتتان نگاه کنید. انجام تحقیقات، گسترش رقابت، توسعه (پیاده سازی و پیگیری) برنامه بازاریابی و … همه با هم منجر به توسعه مدیریت نام تجاری شما نیز می شود.

 

  • روابط عمومی : این کار فراتر از انتشار آگهی های مطبوعاتی است. در واقع مربوط به مدیریت شهرت و حضور آنلاین شما از طریق اعلان ها، پاسخ به نظرات و مشارکت در رسانه های اجتماعی است. آژانس های بازاریابی می توانند از طریق مدیریت رویداد ها و فرصت های داوطلبانه به شما در ایجاد پیوندهای قوی تر با جامعه، کمک کنند.

 

  • عکس برداری و تضمین : با آژانس بازاریابی دیجیتال خود مشورت کنید. ممکن است که آنها خدمات بیشتری ارائه دهند که بتواند مکمل خوبی برای کسب و کار آنلاین شما شود.

 

برای مثال، ایجاد رسانه های فیزیکی مانند بروشورها، غذاهای آماده و… دیگر قدیمی شده است. اکنون به جای آن برای ضبط محصولات، کارکنان، محل کار و رویدادهای اجتماعی نیز از عکس استفاده میشود. سپس آن عکس ها را منتشر میکنند.

 


مطالب مرتبط :

چرا تبلیغات آنلاین، در دنیای بازاریابی یک امر ضروری است؟

حقایقی که احتمالاً در مورد تبلیغات کلیکی نمی دانید

6 ترفند جهت انتخاب بهترین استراتژی تبلیغات آنلاین

6 دلیل برای تمرکز بر استراتژی های بازاریابی موبایل در سال 2021

بستن