راه های افزایش بهره وری

10 روش برتر برای افزایش بهره وری

10 روش برتر برای افزایش بهره وری

زمان، با ارزش ترین منبع ما است. زیرا به طور مداوم در حال کاهش می باشد. به همین دلیل، استفاده حداکثری از وقت ما برای دستیابی به آن احساس دست نیافتنی از رضایت، چه در محل کار، چه در سخنرانی ها و چه در کارهای روزمره، ضروری است. گزارشات نشان می دهد که بهره وری ضربه بزرگی پس از شیوع همه گیری وارد کرده است.

برای دانش آموزان، محدود توجه کاهش یافته و سطح تمرکز نیز در طول کلاس های آنلاین کمتر شده است. این مسئله، امر یادگیری را با مشکل مواجه کرده است. تعادل بین کار و زندگی به دلیل فرهنگ کار از خانه، تغییر کرده است. در همین خصوص، اهمیت استفاده بهینه از این منابع کمیاب را نمی توان نادیده گفت.

افزایش بهره وری، سخت نیست؛ اما بسیار آسان هم نیست. در ادامه 10 روش آزمایش شده برای افزایش بهره وری را بررسی خواهیم کرد.

 

10 روش برای افزایش بهره وری

 

10 روش جهت افزایش بهره وری

 

1. هوشمندانه کار کنید، نه سخت

 

یک انسان عاقل( و بسیار مولد) یکبار گفت: میزان ساعتی که به کار اختصاص می دهید مهم نیست، بلکه میزان کاری که در آن ساعت ها انجام می دهید، اهمیت دارد. کار طولانی مدت می تواند شما را از نظر روحی و جسمی خسته کند. کار هوشمندانه شامل تجزیه کارهای بزرگتر به قطعات کوچکتر است که می توانند در 30-50 دقیقه انجام شوند.

 

2. از زمان سنج استفاده کنید

 

ما اغلب از محدودیت زمانی که برای یک کار خاص تعیین کرده‌ایم، عبور می کنیم. زیرا زمان را از دست می دهیم. شما می توانید از برنامه های سنجش زمان مانند Rescue Time و Clockify برای نظارت دقیق بر میزان زمان مصرف شده برای هر کار یا به پایان رساندن یک کار استفاده کنید. همچنین، می توانید تکنیک های تخصصی مدیریت زمان مانند روش پومودورو را امتحان کنید، که شامل کار کوتاه در مدت زمان 25 دقیقه و به دنبال آن 5 دقیقه استراحت است.

 

3. لیست پخش بهره وری

 

موسیقی خوب و ملایم در پس زمینه می تواند بهره وری را با جهش های زیاد افزایش دهد. موسیقی به عنوان صدای سفید خوشایند عمل می کند و همه آشفتگی های دنیایی مانند بوق زدن خودروها، صحبت کردن با صدای بلند یا سایر حواس پرتی های صوتی را از بین می برد. Spotify دارای یک لیست پخش کامل به نام تمرکز(Focus) در بخش ژانرها و حالات(Genres and Moods) است ه برای این منظور مناسب می باشد.

از ژانر راک/ متال یا به طور کلی آهنگی که به طور فیزیکی به آن واکنش نشان می دهید، خودداری کنید.

 

4. انجام همه کارها بدون هیچ وقفه‌ای، عملی نیست

 

وقفه های منظم و استراتژیک، کلید افزایش بهره وری است. از استرس و خستگی ذهنی که بگذریم، کار یا مطالعه بدون وقفه شما را مستعد اشتباهات، کسالت و خستگی می کند. همچنین، این احتمال نیز وجود دارد که در یک بی نظمی گیر کنید و روند خلاقانه شما متوقف شود. وقفه های متناوب می تواند روان شما را جوان کرده و به شما نیرو ببخشد تا از منظری متفاوت مشکلی را بررسی کرده و آن را حل کنید.

 

5. ابتدا سخت ترین کار را به پایان برسانید

 

شما صبح که از خواب بیدار می شوید، احتمالاً با خود فکر می کنید، بهتر است که اول کار راحت تر را انجام دهم و سپس به کار های آسان می پردازید. یک راه بهتر برای بهبود بهره وری این است که ابتدا سخت ترین و پیچیده ترین یا وقت گیر ترین کارها را انجام دهید. از آنجا که شما بیشترین انرژی را در ابتدای روز کاری دارید، این امر به شما اطمینان می دهد که وظیفه خود را به درستی انجام می دهید و تا آخر ساعت کاری یک وظیفه را نیمه کاره رها نمی کنید.

این کار نه تنها با افزایش دوپامین به موفقیت شما پاداش می دهد. بلکه حجم کار شناختی شما را نیز کاهش می دهد و آرامش خاطر شما را تضمین می کند و احساسات استرس زا را از شما دور می نماید.

 

6. داشتن یک لیست از کارهایی که باید انجام دهید 

 

از شب قبل برای روز خود برنامه ریزی کنید. آگاهی از اندازه وظیفه‌ای که پیش رو دارید، می تواند به شما در افزایش بهره وری کمک کند. لیست کارهای انجام شده، راهی زیبا برای تقسیم موثر زمان در روز کاری است. می توانید سطوح اولویت متفاوتی را به کارهای مختلف اختصاص دهید و آنها را تک تک تکمیل کنید. ابزارهایی مانند Asana، Trello و Todoist برای تقویت سازماندهی و افزایش بهره وری در روز کاری، عالی هستند. اگر علاقه چندانی به ابزارهای دیجیتالی ندارید، یادداشت های کاغذی یا تخته وایت برد نیز می تواند بسیار مفید باشد.

 

7. فقط کار نکنید، تمرین کنید

 

یک گزارش تحقیقاتی که در مجله طب کار و محیط منتشر شده است، بیان می کند که ورزش در زمان کار در واقع می تواند بهره وری را افزایش دهد. افرادی که دارای سبک زندگی بی تحرک هستند با حرکات ساده پشت و گردن را انجام دهند تا خون به راحتی جریان داشته و باعث خستگی نشود. همچنین، شما باید پیاده روی های کوتاه و سریع داشته باشید و در طول روز از کم آب شدن بدن خود جلوگیری کنید. این کار باعث می شود شما سرحال باشید و با شادابی کارهای روزانه خود را انجام دهید.

 

8. قانون طلایی 2 دقیقه

 

معروف ترین اثر دیوید آلن، کتاب پرفروش خود به نام «انجام کارها» می باشد، که در آن، قانون 2 دقیقه را شرح می دهد. نکته اصلی این قانون این است که اگر می توانید در 2 دقیقه آینده یک کار را به پایان برسانید، بلافاصله آن را انجام دهید. به تعویق انداختن کارهای کوچکتر روزمره، بهره وری را با مشکل مواجه می کند. زیرا معمولاً ارزیابی و تکمیل آنها نیازمند صرف زمان بیشتری است. همه کارهای تکراری مانند پاسخ دادن به پیام ها، مرور یادداشت های گذشته، تماشای جمع بندی سخنرانی ها، پیگیری ها و غیره باید فوراً انجام و بلافاصله تکمیل شوند.

 

9. به خودتان پاداش دهید

 

اهداف کوچک و واقع بینانه‌ای تعیین کنید و پس از رسیدن به آنها به خودتان پاداش دهید. این یک چرخه تقویت مثبت در ذهن شما ایجاد می کند تا به یک ماشین بهره وری تبدیل شود. پیروزی های کوچک را پیگیری کنید، نقاط عطف کوچک را جشن بگیرید و رشد بهره وری خود را تماشا کنید.

 

10. شب ها به اندازه کافی بخوابید

 

بدن ما یک ماشین است و یک توقف آرام برای افزایش بهره وری در زمان کار ضروری است. یک گزارش هاروارد در سال 2007 ادعا می کند که کم خوابی باعث می شود اقدامات ما نامنظم تر شود، عملکرد شغلی را مختل کرده و کارایی را کاهش می دهد. خواب کافی به حفظ حافظه کمک می کند، روحیه ما را بالا نگه می دارد و عملکردهای شناختی را تقویت می کند تا بتوانید با اطمینان بالایی تصمیمات مربوطه را در کسری از ثانیه اتخاذ کنید.

در این حالت، بخش عظیمی از زمان شما در حال صرفه جویی است که می تواند مجدداً برای یادگیری چیزهای جدید اختصاص داده شود. دانش یک حفره در اقتصاد مدرن است. بنابراین شما می توانید دوره های آموزش عالی را بگذرانید و دانش خود را گسترده تر کنید.

 

نتیجه

 

به یاد داشته باشید که بهره وری یک مسیر است، نه یک هدف.

بهره وری هیچ کس یک شبه افزایش نمی یابد. شما باید مدام به آن ادامه دهید تا ابتدا به یک عادت و سپس به یک شیوه زندگی تبدیل شود. 

 

مطالب  مرتبط : 

15 استراتژی قدرتمند برای افزایش فروش آنلاین در سال 2021(بخش اول)

15 استراتژی قدرتمند برای افزایش فروش آنلاین در سال 2021(بخش دوم)

15 استراتژی قدرتمند برای افزایش فروش آنلاین در سال 2021(بخش آخر)

بستن