افزایش عملکرد وب سایت

8 ایده برای موثرتر کردن عملکرد وب سایت

8 ایده برای موثرتر کردن عملکرد وب سایت

99 درصد از تمام وب سایت های دنیا مشکل دارند. برخی از پروژه ها دارای خطاهای جزئی هستند، در حالی که برخی دیگر نیازی جدی به تعمیر و بروز رسانی دارند.

در ادامه لیستی از اشتباهات اصلی، توصیه ها و ایده‌های وب سایت که به افزایش کارایی وب سایت و جذب مشتریان بالقوه کمک می کند را بررسی خواهیم کرد.

1. سرعت بارگذاری سایت

مقدار عالی کمتر از 1-2 ثانیه است، در حالی که مقدار نرمال آن بین 2 تا 4 ثانیه می باشد. سرعت بارگذاری بیش از 5 ثانیه اصلا مناسب نیست و بیش از 10 ثانیه یک فاجعه کامل است. آیا می دانستید که افزایش زمان بارگذاری سایت آمازون تنها برای 1 ثانیه می تواند باعث ضرر 1 میلیون دلاری شود؟

برای بررسی وب سایت خود می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

https://tools.pingdom.com

2. طراحی واکنش گرا(ریسپانسیو)

گوشی های هوشمند را فراموش نکنید. 79 درصد از کاربران با استفاده از تلفن همراه خود اقدام به وب گردی و خرید می کنند. به همین دلیل، طراحی ریسپانسیو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

10 مزیت برتر طراحی واکنش گرا و تاثیر آن در جذب مخاطب

3. قرار دادن گزینه تماس در صفحه اصلی

اگر کسب و کاری دارید که به مشتریان محلی خدمات ارائه می دهید، نشان دادن شماره تلفن در بالای صفحه اصلی وبسایت تعداد تماس ها را تا 37 درصد افزایش می دهد. این اقدام هم برای وب سایت و هم برای اپلیکیشن موبایل بسیار خوب و هوشمندانه است.

صفحه فرود یا Landing page چیست؟

4. ظاهر از اهمیت بالایی برخوردار است.

در بیشتر موارد، مردم بر اساس ظاهر کالا تصمیم نهایی خود جهت خرید را می گیرند. یک فروشگاه اینترنتی باید دارای تصاویر با کیفیت با کاربر پسند باشد. این موارد، عواملی کلیدی هستند که بر میزان تبدیل بازدیدکننده به مشتری تاثیر زیادی دارند. سعی کنید تا حد امکان از تصاویر استوک نیز استفاده نکنید. در قرن 21، سرویس های زیادی وجود دارند که عکس های رایگان و با کیفیتی ارائه می دهند. مانند pexels.com

نکاتی برای بهبود چشمگیر تجربه کاربری در یک وب سایت

5. فرم انتقادات و پیشنهادات

اگر بیش از 5 فیلد در فرم بازخورد دارید، به این معنی است که مطمئناً مشتریان خود را از دست خواهید داد. مردم نمی خواهند وقت خود را صرف پر کردن فیلدهای متعدد کنند. اگر نیاز دارید که این داده ها را از مشتری دریافت کنید، فرم را به چند مرحله تقسیم کنید که هریک از آنها فقط 2 یا 3 فیلد داشته باشد. این امر به طور قابل توجهی تعداد مشتریان ورودی را افزایش می دهد.


6. اهداف

آیا وب سایت شما اهدافی را دنبال می کند؟ با استفاده از Google Analytics می توانید برای اقدامات مختلف، اهدافی را تعیین کنید. علاوه بر این، Google Analytics مشخص می کند که مشتری از کجا آمده، سن و جنسیت وی چیست و چه درخواستی دارد. اگر این داده ها را در اختیار داشته باشید، می توانید بودجه و زمان خود را روی جذب مشتریان بالقوه متمرکز کنید. با استفاده از لینک زیر می توانید نحوه انجام این کار را مشاهده کنید.

https://www.conversioner.com/blog/setup-goals-google-analytics-3-easy-steps

7. کاربران را ردیابی کنید

احتمالاً مشتاق هستید که بدانید کاربران در وب سایت شما چه کارهایی انجام میدهند و چه اهدافی را دنبال می کنند. در همین راستا خدمات ویژه‌ای( Session Recording) وجود دارد که می تواند این کار را انجام دهد. آنها یک ویدئو در مورد هر کاربر ضبط می کنند که بیانگر اقدامات انجام شده، دکمه های کلیک شده و مواردی که باعث جلب توجه شده‌اند، می باشد. اغلب بازاریابان حرفه‌ای از آنها برای افزایش میزان تبدیل بازدیدکننده به مشتری در پروژه استفاده می کنند. شما نیز می توانید از آنها استفاده کنید. در ادامه لیست مختصری که ارائه دهنده این خدمات هستند را مشاهده خواهید کرد:

inspectlet.com
smartlook.com

اگر عملکرد وب سایت خود را اندازه گیری نکنید، مجبور خواهید شد که وب سایت خود را ببندید. 


8. بهینه سازی سئو

عجیب است اما بسیاری از توسعه دهندگان فراموش می کنند که به بهینه سازی سئوی وب سایت خود توجه کنند.

عنوان همه صفحات باید منحصر به فرد باشد. 3-4 کلمه اول باید حاوی کلمات کلیدی باشد. هر صفحه باید دارای یک تگ H1 با کلمات کلیدی باشد. متا تگ ها(توضیحات و کلمات کلیدی) باید تکمیل شوند. زیرا هنوز توسط گوگل شمارش می شوند.

راهنمای انتخاب موثرترین کلمات کلیدی برای سئو
بستن