صفحه فرود

صفحه فرود یا Landing page چیست؟

صفحه فرود یا Landing page چیست؟

اگر به دنبال یک راه حل برای وب سایت خود هستید تا بتوانید نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری را بخشید و فرایند بازاریابی خود را موثر تر کنید، یک صفحه‌فرود(Landing Page) ایجاد کنید. اما صفحه فرود چیست و تاثیر آن در بازاریابی دیجیتالی چگونه است؟
این مقاله با بررسی نحوه عملکرد صفحات فرود در بازاریابی و اینکه چگونه می توانید از آنها برای تولید، هدایت و فروش استفاده کنید، درک شما از صفحات فرود را بهبود می بخشد.

صفحه فرود چیست و چگونه کار می کند؟

صفحه فرود یک صفحه وب است که به عنوان مقصدی برای یک بازاریابی یا یک کمپین تبلیغاتی خاص ایجاد می شود. از آنجایی که بازدیدکنندگان پس از کلیک بر روی لینک تبلیغات یا کمپین بازاریابی شما به آن صفحه هدایت(فرود می آیند) می شوند، به آن صفحه‌فرود می گویند. علاوه بر استفاده از صفحات فرود جهت اهداف تبلیغاتی، می توانید لینک های مربوط با آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، آنها را به ویدیوها اضافه کرده و در ایمیل یا سایر کمپین های بازاریابی قرار دهید.

صفحات فرود مانند سایر صفحات وبسایت شما نیستند. بسیاری از صفحات‌موجود در سایت شما، مانند صفحه اصلی، بازدید کنندگان را ترغیب می کند تا سایت شما را بیشتر کاوش کنند و بیشتر به محتوای آن بپردازند.

در مقابل، تمرکز صفحات‌ فرود بر تشویق بازدید کنندگان برای ماندن در وب سایت و انجام اقدامی خاص هستند. صفحات فرود شامل یک دعوت برای اقدام(CTA) است که یک لینک یا دکمه می باشد و به بازدید کنندگان می گوید که چه اقدامی را انجام دهند.

هدف اصلی صفحه‌فرود چیست؟

هدف اصلی فرود، تشویق بازدیدکنندگان به اقدام است. این عمل معمولاً مربوط به تولید یا فروش است. می توانید برای تشویق جهت برای ثبت نام در وبینار، شرکت در یک دوره آزمایشی یا دانلود کتاب الکترونیکی، از یک صفحه‌فرود استفاده کنید.

چه تفاوتی بین صفحه فروش و صفحه‌ فرود وجود دارد؟

هم صفحات فروش و هم صفحات فرود، هدف کمپین های بازاریابی و تبلیغات هستند. اغلب صفحات فروش چندین گزینه تماس برای اقدام(CTA) دارند، در حالی که یک صفحه فروش(خوش ساخت) فقط یک گزینه تماس برای اقدام دارد.

چند صفحه فرود برای وب سایت نیاز است؟

تحقیقات نشان می دهد نرخ تبدیل وب سایت هایی که ده تا پانزده صفحه فرود دارند، در مقایسه با وب سایت هایی که کمتر از ده صفحه فرود دارند، 55% بیشتر است. همچنین برای سایت هایی که بیش از 40 صفحه اصلی دارند، نرخ تبدیل 500% افزایش یافته است. بنابراین، ایجاد صفحات فرود مستقل برای هر کمپین بازاریابی و تبلیغاتی منطقی است.

اگر بهترین روش های ایجاد صفحه‌فرود را دنبال می کنید، توجه داشته باشید که صفحات فرود موبایل معمولاً با صفحه فرود دسکتاپ تفاوت دارد. به همین دلیل ساختن صفحات فرود منحصر به فرد برای کمپین های تلفن همراه همیشه منطقی است.

بستن