افزایش ترافیک ارگانیک

9 ترفند جهت افزایش ترافیک ارگانیک وبسایت

9 ترفند جهت افزایش ترافیک ارگانیک وبسایت

ترافیک ارگانیک: کاربران عادی به SERP(صفحه نتایج موتور جستجو) اعتماد بیشتری نسبت به تبلیغات دارند. بهینه سازی صحیح، عیب یابی موثر و استفاده از کانال های امیدوار کننده، به سرعت نتیجه خوبی را به همراه خواهد داشت.

شما می تواند با استفاده از مجموعه روش ها، ابزارها و توصیه های زیر بازدیدهای ارگانیک خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید.

1. تدوین استراتژی افزایش ترافیک ارگانیک

راه حل هر مشکلی با تدوین استراتژی جهت برنامه ریزی های مالی و زمانی آغاز می شود. تدوین استراتژی به صورت مرحله‌ای انجام می شود:

  • در ابتدا باید اهداف و مقاصد را تعیین کنید
  • سپس، نقاط ضعف سایت را با یک بررسی جامع شناسایی کرده و فضای رقابتی را تجزیه و تحلیل کنید
  • در مرحله بعد می توانید خطاها و مشکلات شناسایی شده را برطرف کنید
  • همچنین، شما باید روش های اولویت دار را برای جذب ترافیک ارگانیک و افزایش موقعیت سایت در SERP انتخاب کنید.
  • سپس، کار و بودجه را ترسیم و یک برنامه تولید محتوا تهیه کنید( قانون طلایی برای یک برنامه محتوایی، 60/10/30 می باشد. 60% محتوای شخص ثالث، 30% محتوای منحصر به فرد و 10% تبلیغات)
  • در صورت نیاز، باید متخصصانی را جهت انجام کارهای فنی استخدام کنید
  • به عنوان آخرین مرحله، کارها و نتایج را با استفاده از Google Analytics تجزیه و تحلیل کنید

جذب ترافیک ارگانیک فرایندی نسبتاً طولانی است که آن را از تبلیغات متنی متمایز می کند. تبلیغات بلافاصله پس از راه اندازی شروع به کار می کنند. با این وجود، ترافیک ارگانیک برای مدت طولانی بدون هیچ گونه سرمایه گذاری اضافی کار خواهد کرد.

2. رفع خطاهای فنی سایت

با استفاده از روش های زیر می توانید خطاهای فنی سایت را شناسایی و برطرف کنید:

  • بررسی سطح خود
  • بررسی جامع وب سایت با کمک متخصصان
  • استفاده از خدمات رایگان و پولی. این یک راه‌حل بهینه برای کسانی است که می خواهند با حداقل سرمایه گذاری مالی نتیجه‌ای سریع بگیرند. این خدمات به شما امکان می دهند خطاهای سئو و موارد دیگر را شناسایی کنید.

شما باید خطاهای شناسایی شده را به کمک متخصصان برطرف کنید. این مسئله باعث جذابیت وب سایت شما برای کاربران و موتورهای جستجو خواهد شد. پس از بازری سایت، می توانید از نسخه های تکراری رهایی یابید، سرعت بارگیری وب سایت را افزایش داده، شرکت های وابسته را شناسایی کرده و سایر مشکلات را برطرف کنید.

3. نسخه موبایل وبسایت

بیش از 65% از کاربران اینترنت ترجیح می دهند محصولات را از دستگاه تلفن همراه خود انتخاب و سفارش دهند. شما نمی توانید چنین طیف عظیمی از مخاطبان را نادیده بگیرید و باید به نسخه موبایل وبسایت خود بسیاری توجه کنید. زیرا باعث افزایش مخاطبانتان به میزان قابل توجهی می شود و فروش را افزایش می دهد. شما می توانید یک نسخه تلفن همراه جداگانه ایجاد کرده و یا از یک طراحی واکنش گرا برای وب سایت خود استفاده کنید.

4. بروز رسانی منظم مطالب

بروز رسانی منظم مطالب یک عامل مهم است که در رتبه بندی تاثیر زیادی دارد. ما در مورد بروز رسانی مطالب ارسال شده قبلی و انتشار مطالب جدید صحبت می کنیم. این به امر به همگام سازی، افزایش اعتبار و تاثیر مثبت بر برندسازی کمک می کند.

شما باید طبق برنامه، مطالب را مرتباً بروزرسانی کنید. زیرا به شما امکان می دهد با کلمات کلیدی جدید کار کنید و از موتورهای جستجو ترافیک ارگانیک جذب کنید.

5. وبلاگ نویسی

وبلاگ منبع ارزشمندی است که علاوه بر جذب ترافیک ارگانیک، برای درخواست اطلاعات شخصی و تجاری نیز لازم است. ما عادت داریم که قبل از معامله، کالاها را با دقت انتخاب و بررسی کنیم. وبلاگی با محتوای جالب و مرتبط این احتمال را افزایش می دهد که پس از خواندن نظرات، بازدید کننده اقدام مورد نظرمان را انجام دهد.

در وبلاگ می توانید، اخبار، مطالب اطلاعاتی، اینفوگرافیک و هر آنچه که می تواند توجهات را جلب کرده، منتشر کنید. هنگام نوشتن مقاله برای یک وبلاگ، می توانید از لینک های فهرست استفاده کنید. به طوری که مشتری می تواند بدون صرف وقت جهت جستجو در سایت، بلافاصله محصول مورد علاقه خود را خریداری کند.

6. تبلیغ در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی ابزاری کارآمد هستند که می توانید با استفاده از آنها نظرات خود را مدیریت کرده و به وب سایت خود هدایت کنید. شما می توانید گروهی را برای ارتباط با مشتریان احتمالی ایجاد کرده و مطالب آنها، اطلاعات مربوط به تبلیغات، تخفیف ها و سایر مطالبی که آنها را تشویق می کند که بر روی لینک کلیک کنند را منتشر کنید. قبل از شروع کمپین در شبکه های اجتماعی، باید گروه های رقبایتان را تجزیه و تحلیل کرده و با دید یک کاربر عادی، وضعیت را ارزیابی کنید. در صورت جالب بودن مطالب، فالوورها شروع به لایک و به اشتراک گذاری آنها می کنند که باعث تبلیغات رایگان می شود.

7. تحلیل رقابتی

برای اولین بودن، باید بدانید که در این مسابقه چه اتفاقی می افتد. برای حل این مسئله، شما باید از شرایط را بررسی و ارزیابی کنید:

  • حدود کلمات را مشخص کنید
  • در جریان همه رویدادها، بروزرسانی ها و محصولات جدید معرفی شده توسط رقبا باشید
  • بودجه‌ای برای تبلیغات اختصاص دهید و سایر مسائل استراتژیک را حل کنید.

برای بررسی دقیق می توانید از خدمات آنلاین، پرسشنامه، خریداران مخفی، اشتراک خبرنامه، تجزیه و تحلیل گروه های شبکه های اجتماعی و اسیر ابزارها استفاده کنید. می توانید از اطلاعاتی که به دست آورده‌اید برای بهبود و بهینه سازی وب سایت خود استفاده کنید.

8. راه اندازی بازاریابی از طریق ایمیل

سال به سال، خبرنامه‌ها اثربخشی خود را نشان می دهند. آنها به شما امکان می دهند نه تنها با مشتریان ارتباط برقرار کنید بلکه بازدید از سایت را نیز دریافت می کنید. برای پیکربندی خبرنامه، باید پایگاه تماس خود را داشته باشید. برای جمع آوری مورد دوم، باید یک فرم ساده ثبت نام یا اشتراک در سایت متشکل از حداقل تعداد خطوط قرار دهید. پس از آن، می توانید با مشتریان ارتباط برقرار کنید، آنها را از تبلیغات، بروز رسانی کاتالوگ و سایر رویدادهای مهم مطلع کنید.

9. ارسال پیام در پیام رسان‌ها

ارسال پیام در پیام رسان ها مانند جیمیل است. با این حال، احتمال خوانده شدن پیام های موجود در اسنپ چت، واتساپ، اینستاگرام و غیره بسیار بیشتر است. زیرا یک تلفن هوشمند همیشه در نزدیکی فرد است، چنین پیام هایی آشناتر و راحت‌تر هستند. بنابراین، شما نباید پتانسیل این روش را نادیده بگیرید. قبل از شروع چنین کاری، لازم است نظر مشتری را در مورد موارد تبلیغاتی جویا شوید. در غیر این صورت، فرستنده(شما) ممکن است مسدود(بلاک) شود.

نتیجه گیری:
کار در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، تجزیه و تحلیل رقابتی، از بین بردن خطاهای فنی و بهبود قابلیت استفاده از اولویت های افزایش ترافیک ارگانیک است. برخی از کارها را می توانید به تنهایی انجام دهید. موارد دیگر باید به افراد حرفه‌ای سپرده شود. اجرای صحیح این وظایف نتیجه‌ای طولانی مدت و افزایش ترافیک را تضمین می کند.

بستن