انتخاب بهترین درگاه پرداخت

5 مرحله جهت انتخاب بهترین درگاه پرداخت

5 مرحله جهت انتخاب بهترین درگاه پرداخت

امروزه، تجارت الکترونیکی به لطف ادغام هوشمندانه خود با راه حل های پیشرفته؛ تکامل سیاست؛ سفارشی سازی گسترده و انطباق فناوری جدید، با سرعتی بی سابقه در حال رشد است. روند اخیر نشان می دهد که میزان فروش کسب و کارهای الکترونیکی جهانی به 4.2 میلیارد دلار خواهد رسید که 16 درصد از کل فروش، خرده فروشی را شامل می شود.

با ادامه رشد تجارت الکترونیکی، رقابت در بالاترین حد خود قرار دارد و عواقب ناشی از انتخاب اشتباه می تواند برای کسب و کار های نو پا فاجعه بار باشد. به همین دلیل است که کسب و کار شما باید بهترین درگاه پرداخت را برای پلت فرم خود انتخاب کند و اطمینان حاصل کند که تجربه شخصی سازی شده‌ای را برای مخاطبان شما فراهم می کند.

یک گزارش در Marketing Drive نشان داد که مشاغل موجود در تجارت الکترونیکی در سال 2019 به دلیل عدم شخصی سازی مناسب، حدود 756 میلیارد دلار ضرر کردند. در این راهنما 5 مرحله‌ای که باید هنگام یافتن یک درگاه پرداخت آنلاین در نظر گرفت را بررسی خواهیم کرد.

1.     روش ادغام درست را پیدا کنید

اولین قدم در انتخاب بهترین درگاه پرداخت آنلاین یافتن مناسب ترین روش ادغام متناسب با تجارت شما است. با ادامه رشد تجارت شما، درگاه پرداخت مورد نظر باید بتواند بدون هیچ مشکلی مقیاس بندی کند تا نیازهای مشتریان شما را به طور مداوم و مستمر برآورده کند.

به طورکلی، سه روش اصلی برای ادغام درگاه پرداخت وجود دارد، به ویژه از طریق درگاه های میزبان، روش ارسال مستقیم و غیر میزبان.

درگاه پرداخت میزبانی شده، در تجارت شما را به راحتی ادغام می شود. اما با عدم کنترل همراه است که ممکن است نرخ تبدیل را کاهش دهد.

از طرف دیگر، روش ارسال مستقیم، تعداد بیشماری از قابلیت های برند و گزینه های سفارشی سازی را بدون نیاز به انطباق با استاندارد امنیت داده صنعت پردازش(PCI-DSS) در اختیار شما قرار می دهد. متاسفانه، این مورد کاملاً ایمن نیست و ممکن است داده های اساسی مشتری را در معرض خطر هکرها و مجرمان اینترنتی قرار دهد.

ارائه دهندگان درگاه پرداخت غیر میزبان یا یکپارچه به خوبی با کسب و کارهایی که می خواهند سیستم پرداخت خود را متناسب با نیازهای خود تنظیم کنند، سازگاری دارند. اما حفظ زیرساخت های درگاه پرداخت ممکن است در طولانی مدت هزینه بر باشد. در حالی که هر سه روش ادغام پرداخت، مزایا و معایب خود را دارند. اما کسب و کار شما باید نیازها، بودجه ها و اهداف بلند مدت خود را ارزیابی کند تا بتواند بهترین ارائه دهنده درگاه پرداخت را انتخاب کند.

2.     ویژگی های درگاه پرداخت مورد نیاز خود را در نظر بگیرید

عامل مهم دیگر هنگام انتخاب درگاه پرداخت آنلاین، اطمینان از همگام سازی آن با سیستم های پرداخت فعلی شماست. این به شما کمک می کند تا با قطع نکردن جریان کار مشتری فعلی خود، فرآیند پرداختی ایمن را فراهم کنید.

به دنبال درگاه پرداختی باشید که دارای ویژگی هایی متعددی از جمله پردازش کارت های اعتباری، دسترسی به تلفن همراه و یکپارچه سازی ساده را برای کسب و کار شما ارائه می دهد. با انتخاب این ویژگی ها، می توانید ابزار لازم برای پذیرش پرداخت از طریق چندین کانال را داشته باشید، در حالی که می توانید از سایر روش های پرداخت نیز به راحتی استفاده کنید.

فراتر از ارائه یک تجربه مطمئن به مشتری، کسب و کار شما باید درگاه پرداختی را انتخاب کند که کارمندان شما بتوانند به آسانی با آن کار کنند. به ویژه با توجه به بحران موجود، کسب و کار شما باید درگاه پرداختی را انتخاب کند که به شما و کارمندانتان امکان پذیرش و پیگیری پرداخت های مشتریان را از هر جایی می دهد.

با انتخاب درگاه های پرداخت مناسب کارمندان، شما میتوانید کارایی و راندمان را افزایش داده و به اعضای تیم خود کمک کنید تا یاد بگیرند که چگونه می توانند یک کارمند دورکار موفق باشند. علاوه بر این، صرف زمان کمتر جهت آموزش کارمندان در مورد چگونگی استفاده از درگاه های پرداخت، به شما فرصت و زمان بیشتری می دهد تا روی مقیاس گذاری و افزایش محصولات و خدمات خود تمرکز کنید.

3.     مطالعه قیمت گذاری:

راه حل های پردازش ممکن است پیچیده باشد. زیرا از چندین سازمان یا موسسه مالی تشکیل شده است. مانند هر سرویس دیگری، درگاه پرداخت، شما را ملزم به پرداخت کارمزد برای استفاده از ابزارهای شخص ثالث به منظور تایید و پردازش تراکنش ها می کند.

در بیشتر موارد، کارمزد معاملات معمولاً بر اساس نوع محصول دیجیتال و مکان محاسبه می شود. هر ارائه دهنده درگاه پرداختی، شرایط استفاده و هزینه های مخصوص به خود را دارد. در عین حال شما معمولاً هزینه راه اندازی حساب تجاری، هزینه ماهانه و راه اندازی درگاه را به اضاف کارمزدی برای هر تراکنش پردازش شده پرداخت خواهید کرد.

گذشته از هزینه های فردی، روشهای مختلفی وجود دارد که پردازنده ها می توانند پرداخت ها را به عنوان بخشی از یک برنامه کلی قیمت گذاری ساختاربندی کنند که شامل قیمت گذاری با نرخ ثابت است که در آن کسب و کار شما بدون در نظر گرفتن هزینه های واقعی پرداخت های انجام شده توسط مشتریان، درصد مشخصی را برای کل حجم معاملات پرداخت خواهد کرد.

علاوه بر قیمت گذاری با نرخ ثابت، برخی از بهترین ارائه دهندگان درگاه پرداخت نیز قیمت گذاری به اضافه مبادلات را ارائه می دهند که در آن ارائه دهنده خدمات بازرگانی از کسب و کار شما علاوه بر مبادلات، کارمزدی ثابت را دریافت می کند. در حال حاضر بیش از 300 هزینه مختلف مبادله وجود دارد، به این معنی که هزینه خدمات بازرگانی ممکن است متفاوت باشد.

قیمت گذاری لایه‌ای، یکی دیگر از طرح های اساسی دریافت کارمزد است که در آن پردازنده ها نرخ مبادله را گرفته و آنها را به سه لایه تقسیم می کنند. این امر به ویژه برای مشاغل کوچک میتواند نسبتاً گران باشد. زیرا پردازنده، لایه های قیمت گذاری را هر طور که بخواهد تعریف می کند.

4.     اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده درگاه پرداخت، محصولات شما را مجاز میداند

به طور کلی، ارائه دهندگان درگاه پرداخت، محصولات را به دو نوع، کالای دیجیتال و فیزیکی طبقه بندی می کنند.

به همین دلیل برای کسب و کار شما بسیار مهم است که قبل از همکاری با یک ارائه دهنده درگاه پرداخت، اطمینان حاصل کنید که نوع محصول شما را مجاز می داند. با انجام این کار، شما قادر خواهید بود که یک تجربه پرداخت فعال را ارائه دهید که پذیرای تغییرات و دستگاه های مختلف تلفن همراه باشد، بنابراین از روند صحیح تسویه حساب اطمینان خواهید داشت.

علاوه بر این، شما را قادر می سازد تا زیرساختی عالی را برای ایجاد رشد پایدار بلند مدت و دستیابی به اهداف خود ایجاد کنید. با عرضه کردن محصولاتی که با ارائه دهنده درگاه پرداخت شما سازگارند، می توانید هویت طرف های درگیر را تایید کرده تا از معاملات جعلی، نمایندگی های مخرب و انواع دیگر خرابکاری های مالی جلوگیری کنید.

همچنین، این اطمینان را می دهد که شما از اشتباهات انتقال در روند معامله جلوگیری کرده و از دستکاری اطلاعات توزیع شده توسط عوامل خارجی نیز محافظت می کنید. این مسئله باعث می شود که مشتریان شما احساس امنیت کنند، زیرا می دانند که شما می توانید کل فرآیند خرید را با توجه به تنظیمات آنها سفارشی سازی کنید.

5.     مطمئن شوید که بخش پشتیبانی مشتریان به صورت 7/24 در دسترس است

طیف گسترده‌ای از خدمات پرداخت وجود دارند که از هیچ گونه خدمات پشتیبانی از مشتری برخوردار نیستند.

کاربران این دسته از درگاه های پرداخت برای حل یک مشکل باید دستورالعمل های دستی که معمولاً در وب سایت ارائه دهنده وجود دارد را مطالعه و دنبال کنند.

اگرچه این مسئله می تواند مفید باشد. اما برای درک کامل اطلاعات، اغلب نیاز به کسب دانش فنی دارید. به همین دلیل مهم است که بررسی کنید آیا ارائه دهنده درگاه پرداخت مورد نظر به صورت زنده و شبانه روزی خدمات پشتیبانی ارائه می دهد تا بتوانید به سرعت مشکلات فنی را برطرف کرده و از خرابی کسب و کار جلوگیری کنید.

با انتخاب ارائه دهندگان درگاه پرداخت آنلاین که خدمات پشتیبانی را به صورت 7/24 ارائه می دهند، تجارت شما می تواند تجربه مشتری را بهبود بخشد و مزایایی از جمله افزایش وفاداری به برند را به همراه داشته باشد. همچنین، این امر شما را قادر می سازد تا از فرصت های قابل توجه برای تعامل و حفظ مشتری فعال بهره کافی را ببرید.

به غیر از این، به شما این امکان را می دهد که پذیرای بسیاری از نیازهای مشتریان باشید و هر زمان که آنها احساس نیاز کردند بتوانند از شما کمک بگیرند. از همه بهتر، دریافت پشتیبانی 7/24 از ارائه دهندگان درگاه پرداخت شما را قادر می سازد تا اعتبار شرکت خود را ارتقا داده و برای بهبود فروش، مشتری های خود را افزایش دهید.

تصمیم گیری در مورد درگاه پرداخت:

هنگام تصمیم گیری درباره ارائه دهنده درگاه پرداخت، باید مطمئن شوید که به راحتی با وب سایت یا پلت فرم شما ادغام می شود و می تواند به رشد تجارت شما کمک کند.قبل از همکاری با یک ارائه دهنده خدمات درگاه پرداخت، برای انجام تحقیقات وقت بگذارید و تمام موارد را دقیقاً بررسی کنید.

شما میتوانید، مقاله پرداخت یاری و اصطلاحات مرسوم را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه و بررسی کنید.

بستن