آیا قصد افزایش مشتریان سایت سالن زیبایی و کاشت ناخن خود را دارید؟
اگر پاسخ شما بله است، احتمالاً تاکنون ویدیو هایی را در زمینه یافتن مشتری تماشا کرده اید و یا در وبسایت ها و وبلاگ های پرطرفدار با مضمون بازاریابی سالن زیبایی و آرایشی عضو شدهاید. اما مهم ترین مسئله این است که بدانید دقیقا از کجا و با چه کاری شروع کنید.
در این مقاله تمام عواملی را که باعث موفقیت شما در جذب مشتریان جدید از طریق سایت سالن زیبایی میشود را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
امروزه، در تمام کسب و کارها از جمله سالن کاشت ناخن یا زیبایی، جذب مشتریان جدید موضوعی بزرگ و گسترده است. بنابراین جهت گمراه نشدن شما در میان ایده های مختلف، در ادامه به بررسی ایده های مهم جذب مشتری سالن زیبایی خواهیم پرداخت:
7 ایده کاربردی برای بازاریابی سایت سالن زیبایی یا کاشت ناخن
طبق تحقیقات جمع آوری شده سالن ها و مراکز زیبایی که به صورت مستمر موفق به جذب مشتریان جدید شده اند، مراحل زیر را به خوبی دنبال کرده اند:
-
مشتریان جدید را به طور مناسب هدف قرار دهید
-
با اینستاگرام آگاهی و شهرت برند و وبسایت خود را افزایش دهید
-
توسط مشتریان در گوگل یافته شوید
-
بازدیدکنندگان سایت زیبایی و آرایشی خود را به رزرو کنندگان تبدیل کنید
-
نظرات و بررسی های آنلاین، مشتری های جدید را ترغیب به رزرو می کنند.
-
با کسب و کارهای محلی همکاری کنید
-
از مشتریان بخواهید که سایت زیبایی و کاشت ناخن شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند(بازاریابی ارجاعی)
تمام کسب و کارها برای رشد و گسترش خود به یک جریان دائمی از مشتریان جدید نیاز دارند. زیرا صنایع مو و زیبایی سالانه به طور متوسط 10 تا 25 درصد از مشتریان خود را از دست می دهند.
به عبارت دیگر، ممکن است شما در عرض 3 سال، نیمی از تعداد مشتریان سایت سالن زیبایی یا کاشت ناخن خود را از دست بدهید. بنابراین، موارد زیر برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است:
کسب و کار خود را جذاب کنید
یک پایگاه ارتباطی برای تعامل با مشتریان خود بسازید
محیط کار خود را بزرگ تر کنید
1. مشتریان جدید سالن زیبایی و کاشت ناخن را هدف قرار دهید
یکی از اشتباهات رایج در بازاریابی سالن زیبایی و کاشت ناخن، صرف کردن وقت، پول و منابع خود برای جذب نوع اشتباهی از مشتری جدید است.
مشتری ایدهآل سایت سالن آرایش و زیبایی
– به دنبال خدمات زیبایی، آرایشی یا کاشت ناخن شماست.
– در نزدیکی سالن و کلینیک زیبایی شما سکونت داشته باشد.
– نیازمند استعدادها و مهارتهای تیمی میباشد.
اگر می خواهید کسب و کار مو، زیبایی و کاشت ناخن خود را بصورت سودآور رشد دهید، فقط مشتریان ایدهآل را هدف قرار دهید. زیرا آنها مشتاق استفاده از خدمات شما هستند و شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی می کنند.
بنابراین هنگام بازاریابی و جذب مشتری، تمام تمرکز خود را بر روی یافتن مشتریان ایدهآل بگذارید. زیرا آنها سریعتر و راحت تر به مشتریانی وفادار سایت سالن زیبایی و کاشت ناخن تبدیل می شوند و این همان چیزی است که شما می خواهید.
2. با اینستاگرام شهرت سایت زیبایی و آرایشی خود را افزایش دهید
اینستاگرام یک راه ارتباطی و معتبر جهت تبلیغ برند و سایت سالن زیبایی، کاشت ناخن و مهارتهای شما برای مخاطبان جدید است.
پیشنهاد میشود برای اطمینان از اینکه توسط مشتریان احتمالی جدید دیده می شوید، از نکات زیر استفاده کنید:
اصول کسب و کار سالن زیبایی و کاشت ناخن در اینستاگرام
از اکانت شخصی اینستاگرام خود استفاده نکنید(حتی اگر به صورت مستقل کار می کنید). همیشه یک حساب تجاری ایجاد کنید زیرا:
– آمارهای کاملی در مورد روش جذب فالوور جدید دریافت می کنید.
– می توانید در حساب تجاری خود تبلیغ کرده و با مخاطبان جدید تماس بگیرید.
– حساب تجاری اینستاگرام خود را با دقت ایجاد کنید زیرا فالورهای جدید برای اینکه شما را “فالو یا دنبال” کنند، ابتدا باید بر روی حساب شما کلیک کنند. یک حساب جالب و مفید به آنها کمک میکند تا آخرین گام را برای فالو کردن شما بردارند.
مشتریان احتمالی کلینیک و سالن زیبایی را به وب سایت خود هدایت کنید
اگر وب سایت سالن زیبایی یا مرکز کاشت ناخن دارید، مطمئن شوید که آدرس آن را در بیوگرافی خود قرار داده اید. زیرا تنها مکان در اینستاگرام است که لینک وب سایت شما قابل کلیک است و می تواند ترافیک های احتمالی را به سوی وب سایت شما هدایت کند.
اجازه دهید تصاویر قوی و باکیفیت، بستر فروش را ایجاد کنند
اینستاگرام در نشان دادن کسب و کار و تخصص شما به مشتریان جدید، بسیار عالی و منحصر به فرد است. زیرا به آنها اجازه میدهد که شما را بیشتر بشناسند.
ارسال تصاویر قوی و باکیفیت یک امر مهم در بازاریابی دیجیتال است. زیرا طرح ساده اینستاگرام توجه را به کیفیت محتوای شما معطوف می کند. عکاسی چشم نواز برای جذب فالوور های جدید و در نهایت ترغیب آنها جهت رزرو وقت، ضروری است.
بازدیدکنندگان پیج اینستاگرام سالن زیبایی خود را به رزرو کنندگان تبدیل کنید
اکنون شما با روش های افزایش فالوور در اینستاگرام آشنا شدید، میتوانید از طریق تعامل با فالوورها آنها را به مشتریانی وفادار تبدیل کنید.
تعامل با فالوورها در اینستاگرام، تاثیر بسیار زیاد و چشمگیری در ایجاد برند سالن زیبایی یا مرکز کاشت ناخن، تبلیغ و معرفی مهارتهای شما و جذب مخاطب جدید دارد.
با استفاده از نکات زیر میزان تعامل خود را در اینستاگرام بهبود بخشید:
علاوه بر جلوه های بصری زیبا، باید پست های جذابی نیز در مورد سالن زیبایی و کاشت ناخن خود بنویسید تا فالورها بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.
استفاده از هشتگ ها باعث می شود، پست های شما در جستجوها نشان داده و کسب و کار شما توسط مخاطبان بیشتری دیده شود. شما می توانید از 30 هشتگ در اینستاگرام استفاده کنید، اما ممکن است اسپم(هرزنامه) به نظر برسد. به همین دلیل، بهتر است که از 5 هشتگ خاص، مرتبط، هدفمند و مختصر استفاده کنید.
سوالات خود را مطرح کنید، به نظرات پاسخ دهید و برای ایجاد «اعتماد»، در گفتگوها شرکت کنید. از این طریق مردم را ترغیب کنید که اولین قرار ملاقات خود را رزرو کنند.
3. توسط مشتریان احتمالی جدید سایت زیبایی خود در گوگل پیدا شوید
امروزه شبکه های اجتماعی جهان را تحت سلطه خود در آوردهاند. اما گوگل هنوز زنده و تاثیرگذار است. بنابراین شما باید توسط مشتریان جدید در گوگل دیده شوید. زیرا اگر آنها شما را نبینند، در عوض رقبای شما را خواهند دید. به همین سادگی
3 راه مهم برای افزایش شانس دیده شدن وبسایت زیبایی در گوگل وجود دارد:
1- فهرست خود را در ابزار My Business گوگل بررسی کنید.
2- با استفاده از سئوی ارگانیک به طور طبیعی رتبه سایت سالن زیبایی و آرایشگاه را افزایش دهید.
3- با استفاده از گوگلادز(PPC) به تبلیغ سایت زیبایی و کاشت ناخن خود بپردازید.
– ابزار My Business گوگل:
My Business یک ابزار بازاریابی ارزشمند است که استفاده از آن نیز بسیار آسان است.
اگر هنوز در My Business گوگل حساب ایجاد نکردهاید، می توانید از این لینک اقدام به ثبت نام کنید. https://www.google.com/business – این یکی از بهترین راه ها برای یافتن مشتریان جدید است.
پس از ثبت نام، باید حساب خود را بهینه کنید تا هم گوگل و هم مشتریان احتمالی بتوانند بلافاصله موارد زیر را ببینند:
خدمات شما
ساعت کاری
موقعیت مکانی سالن زیبایی
شماره تلفن
آدرس وب سایت سالن زیبایی و آرایشی
سپس باید زمینه کاری خود را انتخاب کنید. موارد زیر در حال حاضر موجود است:
سالن زیبایی
کلینیک مراقبت از پوست
خدمات کاشت ناخن
آرایشگاه
spa ( اسپا به محل و سالن هایی که با استفاده از خواص درمانی آب چشمههای معدنی یا آب دریا به مراقبت، درمان و بهبود جسم و روح انسان میپردازند.)
سالن آرایش
آرایشگر
میکاپ آرتیست
سپس تعدادی عکس جذاب و با کیفیت از مرکز زیبایی یا سالن آرایشی، خدمات و تیم خود به آن اضافه کنید تا مشتریان جدید بتوانند انتظارات خود را مشخص کنند.
فراموش نکنید که این اطلاعات و تصاویر را به طور مرتب بروز کنید.
سرانجام، مشتریان سایت زیبایی خود را ترغیب کنید تا نظرات خود را در سایت بیان کنند و شما نیز به طور عمومی به آنها پاسخ دهید. این امر به مشتریان نشان می دهد که شما به نظراتشان اهمیت می دهید که به ایجاد اعتماد بسیار کمک می کند.
– رتبه بالایی برای سایت کاشت ناخن و خدمات زیبایی خود در موتورهای جستجو بدست آورید
33 درصد از افراد بر روی اولین نتیجه جستجوی نشان داده شده در گوگل کلیک می کنند. فقط 18% نتیجه دوم را مشاهده می کنند که از آنجا به بعد بطور محسوسی از میزان ترافیک کاسته می شود.
به نظر میرسد برخی از صاحبان مشاغل فکر می کنند سئو(بهینه سازی موتورهای جستجو) یک راه حل سریع است که می تواند به سرعت انجام شود. اما رتبه بندی بالا در گوگل، بینگ و یوتیوب آسان نیست و نیاز به کار مداوم دارد.
اگر می خواهید اولین وب سایت سالن زیبای، کاشت ناخن و مراقبت از پوست باشید که توسط مشتریان احتمالی دیده می شوید، باید به طور مداوم در سئو سرمایه گذاری کنید. در غیر اینصورت این اتفاق هرگز نخواهد افتاد.
وب سایت سالن آرایشی و کاشت ناخن شما باید دارای طراحی عالی و محتوای مناسب برای موتورهای جستجو باشد. ظاهر زیبا به تنهایی رتبه وب سایت شما را افزایش نمی دهد و مشتریان جدید به سختی وب سایت شما را پیدا خواهند کرد. این مسئله باعث می شود که مشتریان به جای بازدید از سایت شما، از وبسایت رقبایتان بازدید کنند.
احتمالاً این روزها در خصوص اهمیت بازاریابی محتوا زیاد شنیدهاید. یک وبلاگ خوب و مملو از اطلاعات مفید به شما کمک می کند تا رتبه وبسایت خود را در گوگل بالا ببرید. همچنین، مشتریان شما آن را دوست خواهند داشت.
– تبلیغات کلیکی وبسایت برای مشتریان جدید
این مورد می تواند در برخی مواقع مسیری مناسب جهت بازاریابی سایت سالن زیبایی باشد. به عنوان مثال:
اگر کسب و کار و سایت سالن زیبایی شما در یک شهر بزرگ است، رتبه بندی آن بسیار رقابتی می باشد.
اگر صاحب چند سالن زیبایی هستید، می توانید هزینه تبلیغات را تقسیم کنید.
اگر به تازگی سایت سالن زیبایی و کاشت ناخن خود را راه اندازی کردهاید، نتایج سریع می خواهید و بودجه زیادی دراختیارتان است.
اما گذشته از موارد فوق، یک کمپین موفق گوگل ادز به زمان، تخصص، خلاقیت و پول نیاز دارد.
ادامه تکنیک های افزایش مشتریان سایت سالن زیبایی، کاشت ناخن و مراقبت از پوست در مقاله بعد.