مدیریت محتوای وب سایت

10 نکته طلایی برای مدیریت محتوای وب سایت

10 نکته طلایی برای مدیریت محتوای وب سایت

جذب خوانندگان و مخاطبان به وب سایت با استفاده از محتوای خوب، می تواند واقعاً چالش برانگیز باشد. بیشتر بازدید کنندگان، فقط چند ثانیه قبل از تصمیم گیری در مورد اقدام بعدی خود، در یک صفحه وب توقف می کنند.

نوشتن خوب، یکی از موثرترین راه ها جهت افزایش این احتمالات است. محتوایی که به خوبی نوشته و بهینه سازی شده باشد در صدر نتایج جستجو قرار می گیرد و توجه خوانندگان را به خود جلب می کند.

با دنبال کردن 10 اصل زیر، می توانید مطمئن باشید که محتوای وبسایت شما توجه خوانندگان را به خود جلب خواهد کرد.

1. مخاطبان خود را بشناسید

ساده به نظر می رسد، اما بسیاری از نویسندگان قبل از در نظر گرفتن مخاطبان خود، نوشتن را شروع می کنند. قبل از تهیه مطالب، این سوالات را از خود بپرسید. مخاطب من چه کسی است؟ مخاطب ثانویه‌ای که می تواند مخاطب اصلی را تحت تاثیر قرار دهد، چه کسی است؟ آنها چگونه می توانند وب سایت من را به صورت آنلاین پیدا کنند؟

به عنوان مثال، بگویید که در حال ایجاد یک وب سایت مربیگری یا فروشگاه آنلاین هستید. مخاطبان اصلی شما ممکن است مشتریان فعلی شما باشند. با این حال، مخاطبان ثانیه شما بسیار گسترده تر هستند و می تواند شامل افراد حرفه‌ای، خبرنگاران یا هر کسی که در آینده ممکن است به خدمات شما نیاز پیدا کند، باشد. شما باید مطمئن شوید که محتوای شما برای همه مخاطبان قابل دسترسی و جذاب است. این گروه ها چه نوع سوالاتی را می توانند درباره یک موضوع خاص بپرسند؟ کجا بیشترین فعالیت را دارند؟ آنها به چه نوع اطلاعاتی بیشتر نیاز دارند.

مخاطبان، محتوای مورد نظر خود را از مسیرهای مختلفی مانند به اشتراک گذاری ها در شبکه های اجتماعی، لینک های دیگر وب سایت ها، خبرنامه، موتورهای جستجو و غیره، پیدا می کنند. از تمام روش های ذکر شده در بالا، موتورهای جستجو سهم بیشتری در هدایت مخاطبان به سمت وب سایت شما دارند. مطالب می توانند بسیار جذاب و آموزنده باشند، اما اگر برای موتورهای جستجو بهینه نشده باشند، به احتمال زیاد افراد کمی آن را پیدا خواهند کرد. دوباره به مخاطبان خود فکر کنید، آنها چه عباراتی را در موتور جستجوی گوگل تایپ می کنند؟ اگر در حال ارسال رزومه یا ایجاد یک وب سایت برای کارهای خود هستید، به دنبال چه کسب و کاری هستید؟ حتماً اصطلاحات را در عنوان ها و زیر عنوان ها وارد کنید.

 

 

2. مدل هرم وارونه را دنبال کنید

مدل هرم وارونه

معمولاً دامنه توجه و تمرکز مخاطبان شما محدود است. آنها در عرض چند ثانیه تصمیم می گیرند که آیا وب سایت شما حاوی اطلاعات موردنظر خود می باشد یا خیر. ساختار مطالب شما باید

مانند هرم یا مخروط وارونه باشد. مهم ترین پیام ها در بالای صفحه قرار دارند، سپس به تدریج اطلاعات را با جزئیات بیشتر و دقیق تر قرار دهید.

به عنوان مثال، تصور کنید که در حال ایجاد یک صفحه در مورد یک کنفرانس هستید. مناسب ترین جزئیات، توصیف موضوع، تاریخ و مکان در بالای صفحه قرار می گیرد. جزئیات معمول، مانند سخنرانان و مباحث سخنرانی به دنبال آن خواهد آمد و اطلاعات کم اهمیت تر نیز مانند برگزار کنندگان کنفرانس، تاریخچه یا لیستی از منابع مرتبط در پایین صفحه ظاهر می شوند.

3. جملات کوتاه و ساده بنویسید

امروزه، با کاهش دامنه توجهات و افزایش انتظارات خوانندگان، جملاتی که دارای 35 کلمه یا کمتر هستند از اهمیت بیشتری برخوردار می باشند. بنابراین محتوای وب سایتی که به راحتی قابل دسترسی و خواندن است، مخاطبان بیشتری را به خود جلب می کند.

تمرکز خود را بیشتر بر روی استفاده از اسم و فعل بگذارید و از قید و صفت کمتر استفاده کنید. همچنین به جای استفاده از کلمات پیچیده و غیر مرسوم، سعی کنید از کلمات ساده و عامیانه بیشتر استفاده کنید.

4. به افعال تاثیر گذار بچسبید

برای مشخص کردن موضوع جمله، به جای استفاده از افعال تاثیر پذیر، از افعال تاثیر گذار استفاده کنید به عنوان مثال، به جای نوشتن «محصولات را می توان در وب سایت ما سفارش داد»، بنویسید،« شما می توانید محصولات را در وب سایت ما سفارش دهید».

افعال تاثیرگذار به ایجاد جملات واضح و خواننده پسند کمک می کند. همچنین، وقتی مستقیماً با مخاطب صحبت می کنید تاثیر بیشتری از خود برجای می گذارد. این مسئله در صفحه «سوالات متداول» نیز حائز اهمیت است.

5. نشان ندهید، بگویید

مطالب خود را به صورت کلی و سطح بالا بیان نکنید. نمونه های خاص و واقعی به خوانندگان کمک می کند تا پیام های شما را بهتر درک و تجسم کنند. دو توصیف زیر را در نظر بگیرید:

این بهترین اسباب بازی سگ است که می تواند خرید

یا

ما اسباب بازی سگ «Rough Rover» را از موادی با دوام و صد در صد طبیعی ساخته‌ایم که برای مقاومت در برابر سوراخ شدگی و پارگی طراحی شده است.

کدام نسخه به شما تصویر واضح تری از نوع اسباب بازی ارائه داد؟ جزئیات خاص در توضیحات دوم، به خوانندگان کمک بیشتری در جهت شناخت و تجسم محصول می کند.

همچنین، اطلاعات دقیق و توصیفی محصول به سئوی وب سایت شما نیز کمک می کند و اطلاعات لازم برای خرید را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

6. از اینفلوئنسرها الهام بگیرید

ما هنگام جستجوی استراتژی و الهام بخشیدن به محتوا، اغلب به مشاغل دیگر توجه می کنیم اما بیشتر مشاغل برای ایجاد محتوایی بتواند سر و صدا کند، تلاش می کنند.

در عوض، بری تاثیر گذاری به دنبال افراد تاثیرگذار باشید. آنها با محتوای خود زندگی می کنند و می دانند که مخاطبانشان به چه محتوایی واکنش نشان می دهند.

بر خلاف برند های مواد غذایی، بلاگرها توانستند با ساخت فیلم ها و کلیپ های کوتاه در فیسبوک، باعث بروز یک انقلاب در این صنعت شوند.

این مسئله می تواند ایده های جدیدی جهت نحوه برخورد با مطالب را به شما ارائه دهد. به پلت فرم هایی مانند اینستاگرام، پینترست و توییتر نگاه کنید و به مفاهیمی که توسط اینفلوئنسرها اجرا می شود، توجه کنید.

7. در انتخاب و استفاده از کلمات، تنوع داشته باشید

تنوع، کلید اصلی جذب بازدید کنندگان است. استفاده از ابرهای کلمه، سرگرم کننده و مفید است، زیرا می توانید با مشاهده کلماتی که بیشتر استفاده می کنید، تنوع جملات و کلمات خود را حفظ کنید. ابزارهای رایگان زیادی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آنها ابر خود را تولید کنید. هرچه بیشتر از یک کلمه استفاده کرده باشید، در ابر شما بزرگتر به نظر می رسد.

کلمات منفی در ابر شما برجسته هستند؟ اکنون شما می دانید که برای تغییر لحن، دقیقاً چه چیزی را باید تغییر دهید. به کلمات کلیدی وب سایت خود نیز توجه داشته باشید: این کلمات باید چندین بار در متن شما وجود داشته باشد ، بنابراین تشخیص آنها در یک کلمه ابری آسان است.

8. محتوا را قابل اسکن کنید

علاوه بر، قرار دادن اطلاعات مهم در بالای صفحه، اطمینان حاصل کنید که مخاطبان می توانند به راحتی و به سرعت متن شما را مطالعه کنند. اکثر مخاطبان، صفحات وب سایت را به سرعت مشاهده می کنند تا اطلاعات مورد نظر خود را بیابند و اگر نتوانند مطالب خود را به سرعت پیدا کنند، وب سایت شما را ترک خواهند کرد.

باور نمی کنید؟ دفعه بعد که یک سایت را برای اولین بار باز کردید، توجه کنید که آیا هر کلمه‌ای یا جمله‌ای را که شروع می کنید تا انتها مطالعه می کنید؟ یا چشم شما اطراف را جهت یافتن اطلاعات مورد نظر جستجو می کند؟
به جای پاراگراف هایی با کلمات و جملات سنگین، از لیست هایی که شامل عدد می باشد استفاده کنید. به جای یک صفحه طولانی از متن، مطالب را در برگه های دارای برچسب سازماندهی کنید. همیشه «فضای سفید» را اضافه کنید. این فضای خالی است که پاراگراف ها، تصاویر و سایر عناصر را در صفحه شما مشخص می کند. اگرچه به نظر می رسد که این فقط فضای هدر رفته است، اما در واقع بهترین دوست یک طراحی وب است. فضای کافی در اطراف متن باعث خوانایی و راحتی بیشتر می شود.

همچنین، تقسیم محتوا وب سایت به بخش هایی با زیر عنوان های توصیفی بسیار مهم است. به عنوان مثال، یک صفحه درباره تغییرات آب و هوا ممکن است اطلاعات را تحت عناوین زیر سازمان دهد:

تغییر اقلیم چیست؟

محرک های تغییرات اقلیمی

تاثیرات فعلی و پیش بینی شده تغییرات آب و هوا

راه حل های کاهش انتشار آلودگی و گرما

بیشتر بدانید

این عنوان های فرعی نه تنها به خوانندگان در پیمایش صفحه کمک می کنند، بلکه به موتورهای جستجو نیز کمک می کنند تا بتوانند محتوای شما را پیدا کنند.

9. مطالب چند رسانه‌ای را در موضوعات خود بگنجانید

تحقیقات نشان می دهند که مغز انسان به اطلاعات بصری بیشتر توجه می کند و پردازش آنها در مغز چندین برایر سریع تر از متون می باشد.

یک نمودار که درک آن آسان است می تواند در توضیح یک موضوع پیچیده، بهتر از متن کار کند.

همچنین، تصاویر به تجزیه متن نیز کمک می کنند و خوانایی مطالب شما را افزایش می دهند. توصیه می شود که حداقل یک تصویر در هر صفحه از وب سایت خود داشته باشید.

10. لایه بندی محتوای وب سایت

نکته جالب در مورد یک وب سایت این است که هدایت خوانندگان از یک صفحه به صفحه دیگر آسان است. با لینک کردن برخی از کلمات یا عبارات خاص با سایر منابع مرتبط، به ویژه موارد موجود در وب سایت خود، به خوانندگان کمک کنید تا به مطالب گسترده تری دسترسی پیدا کنند.

همچنین، ایجاد لینک های داخلی به سئوی وب سایت شا نیز کمک می کند، اما بخاطر داشته باشید که لینک ها باید مرتبط و مفید باشند.

 

بستن