بازاریابی موبایلی

6 دلیل برای تمرکز بر استراتژی های بازاریابی موبایل در سال 2021

6 دلیل برای تمرکز بر استراتژی های بازاریابی موبایل در سال 2021

بازاریابی موبایلی در عصر بازاریابی دیجیتال به ی اصل مهم تبدیل شده است. معمولاً، تلفن های هوشمند اولین چیزی هستند که همه پس از بیدار شدن از خواب و آخرین چیزی که قبل از خواب از آن استفاده می کنند. 

اکنون به قدرت بازاریابی موبایلی پی برده‌اید. تلفن های هوشمند به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره مت تبدیل شده‌اند و استفاده مدام از آنها بازاریابان را وادار به اتخاذ استراتژی های بازاریابی تلفن همراه برای ایجاد پایگاهی از مشتریان می کند.

تلفن هوشمند یک دستگاه کوچک است اما قدرت زیادی برای انتشار کلمات مثبت در خصوص برند دارد. براساس آمار Statista، 3.8 میلیارد کاربر تلفن هوشمند در سراسر جهان وجود دارد. بنابراین، تلفن های همراه اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. افراد ممکن است با تلفن هوشمند خود چت کنند، به جستجو بپردازند یا یک محصول را تبلیغ کنند.

دسترسی گسترده به اینترنت نقش مهمی در رواج بازاریابی موبایلی ایفا کرده است. پیش از این، شرکت ها یک میلیون دلار را برای تبلیغات تلویزیونی هزینه می کردند، اما در حال حاضر سرمایه گذاری زیادی بر روی خدمات بازاریابی انجام می دهند، زیرا این روشی محبوب برای جذب مخاطبان زیاد است.

با افزایش مداوم کاربران تلفن های هوشمند و خرید محصولات آنلاین، بازاریابی موبایلی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه دلایل اهمیت و تاثیر بازاریابی موبایلی را بررسی خواهیم کرد.

بازاریابی موبایلی چیست؟

بازاریابی موبایلی نوعی بازاریابی است که به صاحبان برند اجازه می دهد مستقیماً با مشتریان ارتباط برقرار کنند. هدف این استراتژی بازاریابی اسن است که از طریق شبکه های اجتماعی، برنامه ها، وب سایت ها، پیامک و هر نوع روش ارتباطی دیگری به مشتریان دسترسی پیدا کند.

نفوذ تلفن های هوشمند در زندگی روزمره و دسترسی گسترده به اینترنت دلایلی کلیدی هستند که بازاریابان را متقاعد می کند تا به بازاریابی موبایلی توجه بیشتری داشته باشند.

صرف نظر از اندازه و نوع کسب و کار، بازاریابی موبایلی مزایای زیادی را ارائه می دهد، مانند این که راهی را برای مخاطبان جهانی باز میکند و به شما امکان می دهد فوراً به مشتریان دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این، مشتریان می توانند فوراً با برند ارتباط برقرار کنند. به این ترتیب، بازاریابی را به یک فعالیت مداوم برای کمک به مشتریان تبدیل می کند.

بازاریابی به دلیل تغییر ترجیحات مشتری و نوآوری در فناوری، در حال تکامل است. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که تغییرات جدیدی اتخاذ کرده و از رویکردی پویا پروی کنید تا جایگاه ارزشمندی برای کسب و کار خود به دست آورید.

ترافیک اینترنت تلفن های هوشمند در سال 2021 چقدر است؟

در سال 2.21، دستگاه های تلفن همراه به طور متوسط بیش از نیمی از ترافیک اینترنت در سراسر جهان را به خود اختصاص دادند.

توسط موتورهای جستجو

  • Safari، محبوب ترین گزینه در بین همه کاربران اپل در جهت مرور اینترنت در سراسر جهان است. آمارها نشان می دهد که بیش از 55.11 درصد از همه کاربران تلفن های هوشمند از Safari برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند و گوگل کروم نیز با 36.67 درصد در رتبه دوم قرار دارد.
  • مرورگر DuckDuckGo در رتبه سوم قرار دارد و 65 درصد از کاربران آن از تلفن هوشمند خود از آن برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند.

6 آمار بازاریابی که باید در نظر بگیرید.

اکنون باید بدانید که چرا بازاریابی تلفن همراه مهم است و نادیده گرفتن آن ممکن است بیش از آنچه فکر می کنید برای شما هزینه داشته باشد.در ادمه آمارهایی وجود دارد که ثابت می کند بازاریابی موبایلی برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است.

طبق آمار Statista، 52.2 درصد از کل ترافیک وب از تلفن های هوشمند ایجاد می شود.

بیش از 50 درصد از صاحبان وب سایت ها در حال حاضر بر فناوری های طراحی واکنش گرا متمرکز شده‌اند. زیرا با همه دستگاه ها سازگار است و بهترین تجربه کاربری(UX) را ارائه می دهد.

از هر 5 نوجوان، 4 نفر به طور مرتب در حال سفارش محصول به صورت آنلاین هستند.

هنگام جستجو با استفاده از تلفن همراه، بیش از 96 درصد از موتور جستجوی گوگل استفاده می کنند.

طبق آمار اخیر یوتیوب، بیش از 50 درصد بازدیدها از طریق تلفن های هوشمند انجام گرفته است.

آیا میدانستید بیش از 80 درصد مشتریانی که در تلفن های همراه خود جستجوی محلی انجام می دهند، در همان روز از مکان مورد نظر بازدید می کنند؟

در میان موارد فوق، 43 درصد از مردم بیش از هر صنعت دیگری به دنبال رستوران های جدید هستند. بنابراین، صاحبان مشاغل غذایی مایل به سرمایه گذاری در بازاریابی موبایلی رستوران هستند. زیرا این مدل بازاریابی میتواند نتیجه نهایی را بهبود بخشیده و باعث کسب اعتبار بیشتر در محیط رقابتی شود.

امروزه، تلفن های هوشمند با زندگی بیش از 3.5 میلیارد کاربر در سراسر جهان سازگاری یافته‌اند. به همین دلیل، بخش بزرگی از مردم از طریق تلفن های هوشمند خود به اینترنت دسترسی دارند که در نهایت منجر به افزایش اهمیت بازاریابی موبایلی می شود.

در ادامه دلایلی که نشان می دهد چرا بازاریابی موبایلی در سال های آینده از اهمیت زیادی برخوردار می شود را مرور خواهیم کرد.

در هر زمان و مکانی می توانید با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار کنید

برای دسترسی به اینترنت، معمولاً مردم از کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ، تبلت و تلفن های همراه استفاده می کنند. اما تلفن های همراه از نظر جمعیتی در حال افزایش است. می تواند گفت که مردم، یک جهان کامل را در جیب خود حمل می کنند و هر زمان که بخواهند می توانند با جهان ارتباط برقرار کنند.

برندها می توانند از این مزیت استفاده کرده و از طریق بازاریابی موبایلی، بدون توجه به محصول یا خدماتی که ارائه می دهند، با مخاطبان مورد نظر خود ارتباط برقرار کنند. با تبلیغات هدفمند، بازاریابان می توانند کمپین های دیجیتالی هوشمند را برای بهبود نرخ تبدیل مخاطب به مشتری اجرا کنند. بر خلاف تبلیغات سنتی، یک استراتژی بازاریابی هدفمند شما را قادر می سازد تا بتوانید در مورد محصول خود با جمعیتی خاص حرف بزنید.

میتوانید از چندین کانال بازاریابی استفاده کنید

این در مورد بازاریابی موبایل بسیار عالی است. زیرا می توانید برای ارتباط با مخاطبان مورد نظر خود، تمام شرایط بازاریابی را پیاده سازی کنید. بسیاری از کانال ها و استراتژی های جالب وجود دارد که می توانید برای جلب توجه کاربران در پیش بگیرید مانند:

وب سایت های موبایل دوست

همانطور که در بالا گفته شد، بیش از نیمی از ترافیک وب سایت ها از طریق تلفن های همراه ایجاد می شود. زیرا راهی سریع برای به دست آوردن اطلاعات در مورد برند است. به همین دلیل سرمایه گذاری در سایت های واکنش گرا و موبایل دوست بسیار مهم است.

برنامه های تلفن همراه

براساس APP Annie، بیش از 92 درصد از زمان تلفن های همراه اندرویدی صرف مرور برخی از برنامه ها می شود. بازاریابان از قدرت این امر استفاده می کنند و برای افزایش آگاهی و شهرت برند با مشتریان ارتباط برقرار می کنند.

بازاریابی پیامکی

یکی از نظرسنجی ها نشان داد، بیش از 68 درصد از برندهای معروف هنوز فکر می کنند بازاریابی پیامکی نتایج خوش بینانه و روش ساده تری برای برقراری ارتباط با مشتریان ارائه می دهد. بنابراین، ایجاد یک استراتژی بازاریابی پیامکی برای موفقیت در تجارت مناسب است.

تبلیغات در بازی ها

وقتی در حین انجام بازی به هدف ضربه می زنید و ناگهان تبلیغاتی روی صفحه ظاهر می شود، می تواند راهی آزار دهنده اما موثر برای دسترسی به مخاطبان گسترده باشد.

تقاضای رو به رشد

صنعت موبایل با سرعتی تصاعدی در حال رشد است و دلایل کلیدی زیادی برای این رشد عظیم وجود دارد. در میان آنها، یکی از دلایل محکم این است که شرکت هایی در سراسر جهان تلفن های هوشمند مقرون به صرفه و شرکت های مخابراتی نیز بسته های اینترنتی مناسب را ارائه می دهند.

بنابراین افراد بیشتری می توانند تلفن های هوشمند خریداری کنند و این به مدیر برند کمک میکند تا بازاریابی موبایل را در نظر بگیرد. با توجه به اینکه افراد بیشتری در دهه های آینده به تلفن های هوشمند دسترسی پیدا می کنند، برندهای بیشتری نیز استراتژی های بازاریابی موبایلی را برای ایجاد فروش بیشتر در نظر خواهند گرفت.

بازاریابی موبایلی رتبه سئو را افزایش می دهد

موتورهای جستجوی معروف ماند گوگل، یاهو، بینگ و غیره در صورتی که وبسایت در شبکه های اجتماعی حضوری قوی داشته باشد، رتبه آن را افزایش می دهند. این امر باعث افزایش آگاهی از کسب و کار شما می شود.

شخصی سازی بیشتر

این روزها، مردم محتوای بیشتری را از طریق تلفن های هوشمند به دست می آورند. به همین دلیل است که اطلاعات دریافت شده در تلفن های هوشمند بسیار شخصی تر از کامپیوترهای رومیزی است. این مسئله به صاحبان برند کمک میکند تا چیزی شخصی تر ایجاد کنند. زیرا یک کمپین بازاریابی شخصی اغلب نتایجی باورنکردنی را به همراه دارد.

نتیجه گیری

در واقع، بازاریابی موبایلی بخش مهمی از شکوفایی دنیای دیجیتال است. محققان ادعا کرده‌اند که بازاریابی موبایلی در سال های آینده جایگاه بزرگتری کسب خواهد کرد. از خرید غذا، خدمات، مواد غذایی و حتی ارتباطات نشان دهنده افزایش نفوذ تلفن های هوشمند در زندگی مردم است.

بستن