در سال 2017 هر کسب و کاری که می خواست خواسته و رویاهای جدید مشتریان و کاربران را برآورده کند، به یک وب سایت نیاز داشت. تقریبا تمام مشتریان شما هنگامی که به یک چیز احتیاج دارند، قبل از هر کاری سراغ اینترنت می روند و نیازهای خود را در آنجا جستو میکنند.
اگر یه شخص در یک محل تازه وارد باشد و بخواهد در همان نزدیکی های خود یک کافی شاپ، مطب دندانپزشک، مطب دکتر، کلینیک بهداشتی، تعمیرگاه و یا چیز های دیگری پیدا کند، چه کاری انجام میدهد؟ اکثر افراد در چنین مواقع ایی به صورت آنلاین سرچ میکنند.
این مدل سرچ های آنلاین زمان خیلی کمی را مصرف میکنند و نظر مشتریان بالقوه را زودتر به خود جذب میکند و آن کسب و کار پررنگ تر میشود.
وب سایت هایی که به منظور رونق کسب و کار ایجاد می شوند، حتما باید حرفه ایی و کاربردی باشند. سایت باید شامل اطلاعات صحیح و درست باشد و مشتریان بالقوه را متقاعد به سفارش، تماس و یا بازدید از آن کند. لازم است که با تابلو اعلانات، کارت های تبلیغاتی و بروشور های شما سازگار باشد اما در هر صورت نیاز است که از همه رقبای خود در آن زمینه برتر باشد. یک وب سایت باید در کسب و کارشما ترافیک ایجاد کند حتی اگر شما به صورت آنلاین هیچ چیزی نفروشید.
همچنین یک وب سایت کاربردی لازم است مردم را متقاعد کند که این کسب و کار یا تجارت، برای مشکلاتی که آنها به دنبال حل آن هستند یک پاسخ و راه حل دارد.
وب سایت ها بیشتر از اینکه سودمند و مفید باشند، یک نقطه افتخار برای هر کار محسوب میشوند.
حالت و وضعیت طراحی یک سایت، آسان بودن کار با موبایل، سرعت بارگذاری، صحت و دقت بالا در اطلاعاتی که ممکن است یه مسئله یا مشکل برای صاحبان یک کسب و کار، کارمندان یا مشتریان منظم و دائمی محسوب نشود که به طور کلی این مورد برای مشتریان بسیار مهم است.
بدون در نظر گرفتن وضعیت فعلیتان، شما به این تابلو اعلانات مجازی و اطلاعات آنلاین آن نیاز دارید.
با صرف نظر از اینکه کسب و کار و تجارت شما به عنوان یک نرم افزار استارت آپ در اینترنت قرار میگیرد یا پدر و مادر شما در یک رستوران محلی که معروف، سبک سنتی و روستایی دارد و هیچ سرویس آنلاینی ندارد، غذا میخورند. در هر صورت شما همچنان از ترافیک و شهرت خوبی که کسب و کارتان می تواند از یک وب سایت دریافت کند را دارید.
یک بازگشت خوب به سرمایه گذاری
در موارد زیادی، ایجاد و ساخت یک وب سایت خوب یک تصمیم و انتخاب آسان محسوب میشود. به مثال های زیر توجه کنید تا متوجه دلیل آن شوید.
مورد اول:
فرض کنید که شما صاحب یک کسب و کار در زمینه مکانیک هستند. برای ایجاد یک وب سایت اطلاعاتی،
2000 دلار هزینه کرده اید. این وب سایت حالت بروشور مانند است که اطلاعات موجود در آن مربوط به خدمات، توصیفات، جزئیات تماس و بسیاری از تصاویر است. اما با توجه به اینکه برای این کار هزینه زیادی کرده اید، بعد از تحویل و راه اندازی سایت کسب و کارتان رونق پیدا نمیکند و علاوه بر آن پول زیادی هم برای پس انداز کردن ندارید. در این صورت نیاز است که تصمیم بازگشت به سرمایه گذاری بگیرید.
در سال 2015، AAA تخمین زد که هزینه تعمیر و نگهداری یک وسیله نقلیه به صورت سالانه حدود 766 دلار است. به این معنی که هر مشتری راه شما را ادامه میدهد به وسیله یک وب سایت می توان 766 دلار را به صورت میانگین در هر سال به دست آورید.
اگر آن وب سایت در سال اول سه مشتری جدید به کسب و کارتان جذب کند، به راحتی توانسته اید هزینه اولیه ایی را که بابت ایجاد یک وب سایت پرداخت کرده اید را به دست آورید. بعد از آن اگر بتوانید هر سال یک ویزیتور یا بازدیدکننده به دست آورید میتوانید هزینه های نگهداری و هاستینگ را نیز تامین کنید و بدست آورید. هر تغییر دیگری که بعد از موارد بالا رخ بدهد برای صاحب آن کسب و کار سود خالص محسوب میشود.
البته شاید تمام آن درآمد به دست آمده سود نباشد. بعد از همه مواردی که گفته شد، برای ارائه خدمات فراتر از یک وب سایت، باید هزینه های زیادی کنید.
مورد دوم:
در این مثال فرض کنید که شما صاحب کسب و کار در زمینه اماکن عروسی هستید. این کار یکی از مشاغل پرکاربردی است که حتما نیاز به سایت دارد. زوج ها قبل از مراجعه حضوری، ابتدا در اینترنت مکان های مختلف و دلخواه خود را سرچ میکنند تا هم ایده بگیرند و هم بتوانند مکان مورد نظر و ایده آل خود را برای برگزاری مراسم ازدواج پیدا کنند. بدون داشتن یک وب سایت معمولی و خوب، ممکن است تالار و اماکن تهیه شده توسط شما دیده نشود و مشتری برای آن پیدا نشود!
میانگین هزینه ای که برای اماکن و تالارهای عروسی خرج میشود تقریبا 1,993 دلار است.
اگر هزینه بالا آوردن یک وب سایت برای این کار 2000 دلار شود، یک یا دو مشتری که از طریق وب سایت به تالار شما جذب شوند، هزینه ای برای ایجاد سایت پرداخت کرده اید جبران میشود و بعد از از طریق سایت فقط به سود خالص میرسید.
مطمئنا دو مثال بالا به پای کسب و کارهایی که از وب سایت به عنوان یک پلتفرم خرید و فروش استفاده می کنند، نمیرسند. در مثال های ذکر شده پرداخت هزینه های توسعه وب سایت و خدمات نیز کار آسان تری است. میزان فروش در سایت ها نیز مستقیما به کیفیت تجربیات مشتریان آنلاین بستگی دارد که مستقیما تبدیل به درآمد به دست آمده یا از دست رفته تبدیل میشود.
در آخر، کسب و کاری را در نظر بگیرید که به مشتریان جدید نیاز ندارد. چه باور کنید یه نکنید، گاهی اوقات این اتفاق رخ میدهد. تالار و امکان عروسی را در نظر داشته باشید. شاید یک تالار برای 6 ماه آینده رزرو شده باشد و برای مدتی به مشتری های جدید نیازی نداشته باشد. در حالی که اگر به طور پیوسته از قبل مشتریان تالار رزرو کنند، می توان درآمد بیشتری نیز به دست آورد. به این نکته توجه داشته باشید که تالارهایی که متقاضی بیشتری دارند نیز نرخ درآمد بالاتری خواهند داشت.
در عین حال، این کار باعث افزایش رقابت ها میشود و برای اینکه مردم این تالارهای گران قیمت را انتخاب کنند و متقاعد شوند برای آن زیاد هزینه کنند باید بر روی معیار و ملاک های آنها کار شود.
یک کسب و کار یا تجارت برای راه اندازی وب سایت خود به چیزی نیاز دارد؟
نام دامنه
Domain name یا نام دامنه از طریق خدمات و سرویس های ثبت نام دامنه مثل GoDaddy, NameCheap یا Hover با قیمت 10 تا 60 دلار در هر سال خریداری میشوند. در واقع نام دامنه، آدرسی است که کاربر در اینترنت وارد میکند تا بتواند وارد سایت شما شود.
توسعه وبسایت
در ابتدا لازم است که وب سایت مورد نظر شما ساخته شود. معمولا شما میخواهید این سیستم بر روی یک سیستم مدیریت محتوا ساخته شود. یک پلتفرم که شما را قادر به ایجاد آپدیت هایی در محتوای سایتتان، در هر زمانی که بخواهید، کند. این مرحله معمولا گران ترین و پر هزینه ترین قدم است اما فقط یکبار لازم است که پرداخت شود.
سرویس هاستینگ وب سایت
هزینه ایی که بابت هاستینگ پرداخت میشود به صورت ماهانه یا سالانه است. هاست یک خانه برای وب سایت شما محسوب میشود یعنی مکانی از سرور است که فایل های وب سایتتان در آن قرار می گیرند.گزینه و موارد زیادی در رابطه با هاست وجود دارد. که ممکن است بسیاری از آنها برای یک وب سایت ساده و کوچک ضروری نباشد. هزینه هاستینگ ممکن است از چند دلار در ماه تا صد ها دلار در سال باشد. به طور کلی این هزینه به نوع وب سایتی که میخواهید بستگی دارید. سرویس هاستینگ در اکثر وب سایت های ساده، بسیار آسان است اما به یاد داشته باشید که سرویس هاستینگ با کیفیت ارزش زیادی برای یک سایت دارد. تضمین مدت زمانی که وب سایت شما کار میکند و زمانی که کارها اشتباه انجام میشوند یا یک سری مشکلات پیش می آید، سطح سرویس دهی و پشتیبانی که ارائه می شود بسیار مهم است.
وب سایت پیشنهادی ما برای تهیه سرویس هاستینگ پرسرعت، امن، دارای قابلیت پشتیبانی و … ، وب سایت رابسانا می باشد. سرویس هاستینگ در این وب سایت دقیقا مطابق با نیاز و خواسته های یک توسعه دهنده وب آماده سازی شده است.
تعمیر و نگهداری، به روز رسانی و پشتیبان گیری وب سایت
ممکن است بخواهید به صورت ماهانه یا سالانه به یک شخص مبلغی بپردازید تا کارهای مربوط به آپدیت و به روز رسانی پلتفرم یا پلاگین ها، پشتیبان گیری منظم و کار های جزئی دیگر که لازم است را برای وب سایت شما انجام دهد.
اگر شما این آپشن یا مورد را ندارید، به راحتی می توانید این کار را به سازنده و طراح سایت بسپارید و یا به شخص دیگری که مهارت کافی در این زمینه دارد. تهدیدهای امنیتی وب سایت ها هرگز کم نمی شوند و مهم است که امنیت سایت خود را بالا نگه دارید. حتی اگر سایت شما اطلاعات و پرداخت های مربوط به مشتریان را کنترل و نگهداری نمی کند، حتما لازم است که امنیت سایت خود را بالا نگه دارید و آن را از خطرات احتمالی و تصادفی محفوظ نگه دارید.
کسانی که امنیت،توسعه و پشتیبانی فنی وب سایت خود را به شرکت رابسانا سپرده اند تقریبا هیچ گونه نگرانی در این موارد ندارند.
دسته بندی کردن سایت
صنعت اهمیتی ندارد، وضعیت هم اهمیتی ندارد هر کسب و کار و تجارتی میتواند از یک وب سایت خوب برای توسعه کار خود استفاده کند.
سوال واقعی این است که کسب و کاره ها از وب سایت ها چی میخواهند و چه اهدافی برای ایجاد یک وب سایت دارند.
به صورت کلی یک سایت باید در جهت ارائه بهترین تجربیات در سبد خرید، آسانترین منو برای مشاهده و سفارش یا مقایسه آسان نرخ در برابر رقیب های خود، ساخت شود.