اهمیت شناسایی مشتریان ایده آل در توسعه کسب و کار

اهمیت مشتری در توسعه کسب و کار

اهمیت مشتری در توسعه کسب و کار

اکثر مردم وقتی به راه اندازی یک پروژه یا کسب و کار جدید فکر میکنند، اولین چیزی که به آن فکر میکنند این است که قرار است چه چیزی را بفروشند. درحالی که باید تمرکز خود را بر روی این بگذارند که محصول خود را قرار است به چه کسانی بفروشند.

نوع محصولی که تولید می شود اهمیت زیادی دارد. مهم نیست که محصول شما چقدر خوب و با کیفیت است اگر مردم مشتاق خریدن آن نباشند و از آن استقبال نکنند، کسب و کار شما با مشکل روبرو خواهد شد.

زمانی که Gary Tramer، به عنوان اولین کارآفرین شناخته شد، اصطلاح Start-UP هنوز رواج نیافته بود. تمام چیزی که او برای راه اندازی یک تجارت یا کسب و کار میدانست، یک سری الگوهای قدیمی بود. الگو ها به او میگفتند باید یک برنامه تجاری و یک محصول خوب توسعه داده شده داشته باشی تا بتوانی به موفقیت برسی.

اما بعد از هزینه کردن بیش از 200,000 دلار برای توسعه کسب و کار و بدون هیچ خرجی برای فروش و بازاریابی محصولات، Gary و تمام همکارانش به یک دست آورد حیرت آور رسیدند که تا به حال هیچ کس از آن استفاده نکرده است. درسی که او یاد گرفت دردناک اما مهم بود:

“قبل از اینکه برای محصول مورد نظر خود مشتری پیدا نکردی، آن را تولید نکن!”

اما این اتفاق و گفته به این معنا نیست که باید تسلیم شویم و از این کار دست بکشیم.

تا زمانی که برای محصول خود مشتری پیدا نکرده اید، هرگز تولید محصول را شروع نکنید.

 

سخت ترین قسمت در شروع یک کسب و کار جدید، پاسخ به این سوال است که مردم چرا باید به محصول تولید شده اهمیت بدهند و مهم تر از آن چرا آنها بابت آن باید پول پرداخت کنند.

Gary با استفاده از تجربیات شخصی خود در زمینه فروشندگی، توانست اولین شرکت موفق خود را به نام SearchWords با امضا و ثبت نام مشتری ها در بسته های SEO ثبت و ایجاد کند.

بعد از سه ماه او موفق به بدست آوردن بیش از 600 مشتری که از قبل هزینه را پرداخت کرده بودند، شد. سپس سه سال بعد تعداد مشتریان او به بیش از 6000 رسید.

اما Gary و همکارانش در آن دوران به یک درک بزرگ رسیدند و تلاش به فروش چیزی کردند که مستقیما با شرکت های غول پیکری مثل گوگل که احتمالا قرار نبود در یک مدت طولانی کار کند، رقابت کنند.

آنها تصمیم گرفتند که کمی عمیق تر کنکاش کنند و یکی از ایشو های اصلی (main issues) که searchword هایی را که بازدیدکنندگان سایت را به خریدارهای واقعی تبدیل می کرد، را کشف کنند. سپس بعد از ایجاد یک مشتری درست و کامل ابتدا، دومین کسب و کار موفق خود را به اسم (LeadChat) جهت از بین بردن مشکلات مردم ایجاد کرد. سپس این کسب و کار را با قصد ایجاد یک تجارت الکترونیک موفق توسعه دادند.

در ایجاد یک کسب و کار آنلاین موفق چه رازی وجود دارد؟

شبکه های اجتماعی به صاحبان کسب و کار اجازه میدهند به صورت مستقیم به افراد و کاربران دسترسی داشته باشند.

از این رو ایجاد یک پایگاه داده ایمیل یا ID کاربران مهم است. سپس به وسیله کوکی ها میتوان بازدید کنندگان سایت را شناسایی و دوباره آن ها را به محصولات جدید جذب کنیم.

در این مسیر Gary Tramer آموخت که یک تجارت موفق باید چگونه به نظر برسد. صاحبان هر کسب و کاری به مشتری نیاز دارند بنابراین ابتدا باید علایق و خواسته های آنها را شناسایی، جمع آوری و بررسی کنند.

همچنین Gary Tramer در یکی از مصاحبه های خود میگوید:

اگر قرار شود من به جوانان بیاموزم که در دنیای امروزی چگونه محصولات خود را بفروشند، به آنها میگویم:

“در قدم اول باید بفهمی که چه کسانی قرار است مشتریان ایده آل و ثابت شما شوند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن