SaaS و تاثیر ابزارهای آن در توسعه کسب و کار

SaaS چیست و چه نقشی در توسعه کسب و کارها دارد؟

SaaS چیست و چه نقشی در توسعه کسب و کارها دارد؟

در این مقاله با برخی از ابزارهای پرکاربرد SaaS آشنا میشویم.

SaaS نرم افزاری است که به جای دانلود و نصب نرم افزار بر روی کامپیوتر، به شما امکان میدهد تا با استفاده از مرورگر و از طریق اتصال به اینترنت به آن وارد شوید. در واقع SaaS یک سیستم ارائه نرم افزار مبتنی بر could است و یکی از سه مولفه های اصلی در پردازش cloud یا ابری محسوب میشود. دو مولفه دیگر آن (Infrastructure-as-a-Service (IaaS و (Platform-as-a-Service (PaaS میباشد.

گوگل درایو و Slack از این قبیل نرم افزار ها هستند که شما میتوانید از طریق اینترنت بدون نیاز به نصب نرم افزار به آنها دسترسی داشته باشید.

SaaS ابزارهای بسیار زیادی برای توسعه انواع کسب و کارها ارائه داده است. مهم نیست که کسب و کار شما کوچک باشد یا بزرگ با استفاده از ابزارهای SaaS میتوانید تجارت خود را توسعه دهید.

 

چرا استفاده از ابزار SaaS برای توسعه هر کسب و کار ضروری است؟

طبق گزارشات سایت BetterCloud.com، حدود 38% از شرکت ها تقریبا تمام کار های خود را با SaaS پیش میبرند. به طور متوسط می توان گفت که مشاغل از 34 برنامه گسترده SaaS استفاده میکنند.

 

 

 

 

ابزارهای SaaS به شرکت ها یک سری امکانات میدهند. برای مثال به آنها امکان می دهد تا عملیات و کارهای خود را در هر جایی و با کمترین هزینه انجام دهند.

طبق تحقیقات Computer World شرکت هایی که از ابزارهای SaaS استفاده میکنند، بیش از 15 درصد از هزینه های مربوط به IT را کاهش داده اند.

زمانی که از SaaS استفاده میشود، برای بهره مند شدن از تمام سرویس های ارائه شده توسط یک نرم افزار فقط به یک سیستم متصل به شبکه اینترنت نیاز است.

امروزه بسیاری از شرکت ها سرویس های SaaS را در طرح های اشتراکی به همراه قیمت های مقرون به صرفه ارائه میدهند.

یکی دیگر از مزیت های سرویس های SaaS، افزایش کار تیمی است. BetterCloud در یکی از گزارشات خود بیان کرد که 86% از مشاغلی که از SaaS استفاده میکنند، مشارکت کارکنان آنها به طور قابل توجهی بالا رفته است.

از هر جهت که به SaaS نگاه کنید و مزیت های آن را در نظر بگیرید متوجه میشوید که استفاده از ابزار SaaS در کسب و کار ها یک امر ضروری و مهم است!

اکنون با توجه به اینکه ابزارهای SaaS بسیار زیادی وجود دارد، چگونه باید ابزار متناسب با کسب و کارمان را انتخاب کنیم؟

 

ابزارهای SaaS

 

در این قسمت با بهترین ابزارهای SaaS که بر اساس خدماتشان طبقه بندی شده اند، آشنا می شویم.

 

برترین ابزارهای SaaS بر اساس بهره وری (Productivity)

 

Google Workspace یا (G Suite)

 

 

Google Workspace که قبلاً با نام G Suite شناخته می شد، مجموعه ای از ابزارهای Productivity را در اختیار شما قرار می دهد تا به شما در انجام کارهای تیمی کمک کند و در نتیجه بهره وری کار شما را بالا ببرد.

Gmail به عنوان یکی از پرکاربردترین سرویس های ایمیل شناخته شده است. جیمیل در Workspace یا فضای کار خود، ایمیل های تجاری سفارشی شده امن و تبلیغاتی را به عنوان یک بنیاد فراهم می کند و با Google Calendar وGoogle Meet یک یکپارچه سازی قوی ارائه می دهد که استفاده از هر دو آنها آسان است و بهره وری را افزایش میدهد.

Google Drive سرویس های ذخیره سازی ابری و همگام سازی را ارائه می دهد که به کاربران امکان ذخیره پرونده ها در سرورها، اشتراک گذاری پرونده ها با دیگران و همگام سازی پرونده ها در همه سیستم ها را میدهد. پرونده های تیمی می توانند در یک فضای مشترک سازماندهی شوند و از فضای کمتری در دیسک شما استفاده کنند.

Doc ،Sheet و Slide ها خدمات مبتنی بر وب مجموعه آفیس هستند. این مجموعه به کاربران امکان می دهد تا به طور همزمان روی یک داکیومنت کار کنند و ارتباطات خود را موثرتر و در نتیجه کار تیمی کارآمدتری را ارائه دهند.

 

Monday.com

 

 

 

 

Monday.com یک ابزار مدیریت کار همراه با رابط کاربری آسان است که به شما کمک می کند کار ها را بر اساس نظم پیش ببرید. همچنین بستر اصلی پروژه های یک سازمان را فراهم می کند.

هدف از ایجاد این محصول تهیه یک بستر قابل اجرا در وب و برنامه موبایل برای مدیریت کارها، همراه با بیش از 100 دستورالعمل خودکارسازی از پیش ساخته شده است. این رابط می تواند با هر نوع فعالیت تجاری و کسب و کار متناسب باشد، از گروه های تحقیق، توسعه و تیم های بازاریابی گرفته تا پشتیبانی مشتری، بخش های فناوری اطلاعات، پرسنل منابع انسانی، تیم های تولید رسانه و بسیاری دیگر.

 

برترین ابزارهای SaaS بر اساس مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

مدیریت ارتباط با مشتری یک فرایند مهم در هر کسب و کار محسوب میشود. ارتباط با مشتریان فعلی و دستیابی به چشم اندازها برای توسعه و پیشرفت هر کسب و کار ضروری است. با استفاده از ابزارهای SaaS میتوان تجربه بهتری را به مشتریان ارائه داد.

 

Hubspot

 

 

 

 

Hubspot یک پلتفرم بازاریابی و فروش CRM است که به شرکت ها در جذب بازدید کننده، تبدیل بازدیدکننده به مشتری و تبدیل آن مشتری به مشتری همیشگی کمک می کند.

پلتفرم بازاریابی Hubspot برای شرکت های در حال رشد و توسعه طراحی شده است. همچنین خدمات زیادی در جهت افزایش سرنخ، تسریع در فروش، ساده سازی خدمات به مشتری و ساخت یک وب سایت قدرتمند ارائه می دهد. این نرم افزار به طور متمرکز تمام Lead ها و مخاطبین شما را در زمان صرفه جویی در دسترسی به داده ها ذخیره می کند.

برای درک بهتر مشتریان و ارائه آموزش مربوط به محصولات و خدمات، قابلیت های مبتنی بر دانش و بازخورد مشتری را به پنل خود اضافه کرده است.

imBee

 

 

imBee یکی از ابزارهای در حال ظهور CRM است که بر روی کانال های ارتباطی فوری تمرکز دارد. با توجه به این که مشاغل زیادی از طریق برنامه های پیام رسان فوری مانند WhatsApp و Facebook Messenger با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنند، داشتن یک بستر متمرکز می تواند تا حدودی به سازماندهی فروش و خدمات مشتری کمک کند، بازده فروش را افزایش دهد و از تأثیر بیشتری برخوردار شود.

علاوه بر یک پنل اطلاعات مشتری کاملاً سفارشی و قابل تنظیم، ویژگی های مختلفی از جمله ربات چت، زمان بندی پیام و پاسخ های الگو را ارائه می دهد. این موارد زمان پاسخ را کاهش می دهند و در نتیجه ارتباط بهتری با مشتریان خواهند داشت.

 

برترین ابزارهای SaaS بر اساس بازاریابی ایمیل (Email Marketing)

 

بازاریابی از طریق ایمیل یک استراتژی قدیمی اما موثر برای ایجاد ارتباطات با مفهوم و مهم با مشتریان و افزایش فروش است. نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ زیادی وجود دارد که در این قسمت دو مورد از بهترین های آن را معرفی میکنیم.

Constant Contact

 

 

برنامه Constant Contact به مشاغل کوچک امکان پیدا کردن مخاطبان جدید می دهد و در وقت شما برای فرایند بازاریابی صرفه جویی می کند. همچنین کار ویرایش و شخصی سازی قالب های ایمیل را آسان میکند که باعث برجسته شدن ایمیل های شما در هر سیستمی میشود.

از طریق سرویس خودکار بازاریابی ایمیل، مخاطبان شما درگیر برقراری ارتباط و ایجاد تعامل می شود. این سرویس شامل یک ایمیل خوش آمدگویی برای مشترکین جدید و ارسال مجدد یک ایمیل به افرادی که ایمیل را باز نکرده اند، است.

علاوه بر این، ابزار real-time tracking موجود در این سرویس ها مستقیماً یک سری گزارش در مورد باز کردن، کلیک کردن و اشتراک گذاری ایمیل های شما ارائه می دهد. بینش داده ها به شما امکان می دهد تا استراتژی بازاریابی خود را با دقت بیشتری ارزیابی کنید.

ConvertKit

 

 

ConvertKit یکی دیگر از ابزارهای عالی برای استفاده در بازاریابی از طریق ایمیل است. آنچه آن را منحصر به فرد می کند این است که توسط سازندگان برای خالقان طراحی شده است.

این یک سازنده اتوماسیون بصری ساده و قدرتمند دارد تا ایمیل هایی از نظر زیبایی و زیبایی ایجاد کند. الگوهای ایمیل و گزینه های نوشتن بدون سر و صدا در ویرایش وقت شما را ذخیره می کنند.

 

برترین ابزارهای SaaS در رسانه های اجتماعی

 

با توجه به اینکه امروزه اکثر مردم جهان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، تبلیغات در شبکه های اجتماعی نقش مهمی در رشد و ترویج تجارت ها ایفا میکند. با این حال مدیریت پلتفرم های رسانه های مجازی متعدد مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین، ​​اینستاگرام و… می تواند دلهره آور باشد. شما می توانید با استفاده از ابزارها، برای پست های خود برنامه ریزی کنید و اکانت های خود را مدیریت کنید.

Hootsuite

 

 

 

 

Hootsuite یکی از قدرتمندترین شرکت های SaaS در زمینه مدیریت شبکه های اجتماعی است که بیش از 18 میلیون مشتری دارد. Hootsuite پنج سرویس اصلی را برای انتشار، تعامل، تبلیغات، مانیتور، تجزیه و تحلیل ارائه می دهد. همچنین با تمام پلتفرم های رسانه های مجازی مانند فیس بوک و اینستاگرام سازگار است. به کمک آن میتوانید پست های خود را در یک مکان برنامه ریزی، ایجاد و برنامه ریزی کنید. این برنامه دارای یک سری عملکردهای تیمی است که همکاری را در تیم شما افزایش می دهد.

Sprout Social

 

 

 

Sprout Social یک بستر ساده که استفاده از آن ساده است را در اختیار شغل ها قرار می دهد که امکان درگیری و انتشار در شبکه های اجتماعی و همچنین برای داشتن بازاریابی موثرتر کار تجزیه و تحلیل را انجام میدهد.

Sprout Social چهار ویژگی اصلی را ارائه می دهد:

گوش دادن، انتشار، تعامل و تجزیه و تحلیل

ارائه این ویژگی ها آن را به یک ابزار عالی برای مدیران شبکه های اجتماعی، نمایندگان مراقبت از مشتری های آنلاین و تحلیلگران اجتماعی تبدیل می کند. همچنین مثل Hootsuite، می تواند با تمام پلتفرم های رسانه های مجازی مانند Facebook Instagram ، Twitter ، LinkedIn و Pinterest ادغام شود.

با ابزار SaaS تجارت خود را توسعه دهید

ابزار SaaS مانند تیم های مجازی به شما کمک می کند از بسیاری از جنبه های تجارت خود از تولید، میزبانی و CRM گرفته تا بازاریابی به وسیله ایمیل و مدیریت رسانه های اجتماعی مراقبت و مدیریت کنید. آنها باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شوند و در نتیجه میتوانند در پیشرفت و رشد کسب و کار شما نقش به خصوصی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن