Best SEO Reporting Tools

9 ابزار گزارش سئو برای آژانس ها و فریلنسرها

9 ابزار گزارش سئو برای آژانس ها و فریلنسرها

اگر تا به حال یک آژانس را اداره و یا به عنوان فریلنسر فعالیت کرده باشید، می دانید که گزارش دادن به مشتری یکی از ارزشمندترین و خسته کننده ترین کارهایی است که حتما باید انجام شود.

ارائه گزارش های با کیفیت به مشتری، باعث بالا رفتن ارزش مشتری و ایجاد یک رابطه تجاری طولانی و سودآور میشود. گزارش های نادرست فقط باعث سردرگمی و حواس پرتی مشتری و در نتیجه تلف شدن وقت شما می شود.

در واقع گزارش دهی مناسب باعث ایجاد ارزش و صرفه جویی در زمان میشود. از این رو با ارائه گزارش های نادرست، ارزش ها و زمان از بین میرود. برای حل این مشکل مجموعه ای از ابزارهای تحلیل و گزارشات ارائه شده است. در ادامه مفیدترین و پرکاربردترین ابزارهای گزارش دهی را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

1. ابزار Google Analytics

اگر در زمینه بازاریابی دیجیتال کار می کنید، حتما با ابزار Google Analytics آشنا هستید. این ابزار از یک ویژگی مهم تحلیل سایت در گوگل برخوردار است. می توانید از آن برای Export یا صادر گزارش های سایت به صورت PDF ،Google Sheets و غیره استفاده کنید.

چیزی که گوگل آنالیتیکس را به یک ابزار لازم برای هر کسب و کار تبدیل می کند، استفاده رایگان و آسان از آن است. استفاده از این ابزار به قدری آسان است که حتی افرادی که به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارند میتوانند از آن نهایت استفاده را ببرند. ابزار گوگل آنالیتیکس اطلاعات کاملی در مورد ترافیک ورودی سایت، رفتار کاربران در سایت، نرخ تبدیل و گزارشات سودمند دیگری که در صفحات وبلاگ یا سایت شما رخ میدهد را در اختیار مدیران وب سایت، قرار می دهد. در دست داشتن این اطلاعات برای بهینه سازی و پیشرفت یک وب سایت ضروری است.

مزایای استفاده از Google Analytics:

  • استفاده آسان و راحت
  • رایگان و بدون نیاز به هزینه

معایب استفاده از Google Analytics :

  • مختصر و کلی بودن گزارش ها

2. Google Sheets

Google Sheets برگرفته شده از نرم افزار اکسل است. این ابزار اکثر قابلیت ها و امکانات را دارد و روز به روز پیشرفته تر میشود. با توجه به اینکه ابزار Google Sheets تحت وب است، به راحتی در هر زمان قابل اشتراک گذاری و به روز رسانی است.

این ابزار به کاربران امکان می دهد تا به صورت گروهی و همزمان بر روی یک فایل کار کنند.

با استفاده از ابزار Google Sheets به راحتی می توان گزارش های مرتب و ارزشمندی را برای مشتریان ایجاد کرد. این ابزار به کاربران اجازه میدهد که در صفحات جداگانه به داده و اطلاعات دسترسی باشند.

مزایای استفاده از Google Sheets :

  • استفاده آسان و راحت
  • رایگان و بدون نیاز به هزینه
  • الگوهای متنوع و متناسب با نیاز کاربران
  • حفاظت از اطلاعات حجیم برای مدت طولانی

3. Google Data Studio

Google Data Studio یک ابزار رایگان است که با استفاده از آن می توان داده های خام را به گزارش یا داشبوردی از اطلاعات خواندنی تبدیل کرد. همچنین میتوانید به وسیله این ابزار به داده های خود لوگو و تصویر اضافه کنید. سپس به راحتی آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

مزایای استفاده از Google Data Studio :

  • استفاده آسان و راحت
  • رایگان و بدون نیاز به هزینه
  • تبدیل داده ها به گزارش های ساده

4. SEMrush

SEMrush مجموعه ای از ابزارهای بازاریابی مثل ابزارهای لینک دهی، تحقیقات کلمات کلیدی، استراتژی محتوا، رسانه های پولی، رتبه بندی سایت و غیره است. علت معروفیت این ابزار، داشتن قابلیت جستجوی طبیعی (Organic Research) میباشد.

همچنین ابزار SEMrush داده هایی از قبیل جمله وضعیت کلی سایتتان به شما نشان میدهد و به شما کمک میکند تا رقبای خود را شناسایی کنید.

مزایای استفاده از SEMrush :

  • حاوی داده های حجیم برای تهیه گزارشات
  • ارائه خودکار گزارش های سفارشی
  • صرفه جویی در زمان

5. Moz

Moz یکی از ابزار های دقیق و قدرتمند سئو است که با استفاده از استراتژی های قدرتمند به رونق کسب و کار ها کمک میکند. ابزار Moz به شما کمک می‌کند تا جستوجوی افراد را در حیطه کاری خود بررسی کنید. همچنین به شما کمک میکند تا تمام کلمات کلیدی را که مخاطبان شما برای یافتن محصولات یا خدمات مرتبط با شما استفاده می‌کنند، را بشناسید.

مزایای استفاده از Moz :

  • حاوی داده های حجیم برای تهیه گزارشات
  • ارائه خودکار گزارش های سفارشی
  • صرفه جویی در زمان

6. Raven Tools

Raven Tools یکی از ابزارهای بازاریابی ست که با تمرکز بر تحلیل های بازاریابی تکامل یافته است. این ابزارها داده های مارکتینگ زیادی در پلتفرم خود دارند که می توانند به صورت یک گزارش کاملا سفارشی و white-label به صورت یکپارچه به بقیه پلتفرم های مارکتینگ مانند Google, Facebook, Bing, YouTube و … اضافه شوند.

مزایای استفاده از Raven Tools :

  • کسب داده های مورد نیاز از پلتفرم های مختلف
  • ارائه گزارش های کاربردی

معایب استفاده از Raven Tools :

  • هزینه بالا

7. DashThis

DashThis یک پلتفرم گزارش و تحلیل است که بر اساس ابزارک ها داشبورد داده های بازاریابی ایجاد می کند. این نوع ابزار ها در بین آژانس های بازاریابی که بسیاری خدماتی از قبیل سئو و … را ارائه میدهند، محبوب هستند.

داشبوردهای ایجاد شده توسط این ابزارها، کاربر پسند و با کیفیت هستند. DashThis داده های مورد نظر کاربران را از طیف گسترده ای از منابع بدست می آورد.

مزایای استفاده از Raven Tools :

  • استفاده از منابع گسترده
  • ساختار گزارش منحصر به فرد
  • ارائه بهترین الگوهای از قبل سازمان یافته مانند سئو

معایب استفاده از Raven Tools :

  • هزینه بالا

8. Agency Analytics

Agency Analytics یک ابزار تجزیه و تحلیل مختص آژانس هاست که با SEO، PPC ، social، ایمیل، بررسی و غیره ادغام می شود.

مزایای استفاده از Agency Analytics :

  • ارائه امکانات و ویژگی های کاربردی

معایب استفاده از Agency Analytics :

  • هزینه خیلی بالا

9. WebCEO

WebCEO یکی از نرم افزار های اصلی گزارشگری SEO است. این ابزار مستقیما با بسیاری از داده ها و گزینه های سفارشی سازی در ارتباط است.

مزایای استفاده از WebCEO :

  • شناسایی دقیق رتبه سایت

معایب استفاده از WebCEO :

  • طراحی قدیمی
  • تداخل در ابزارها

ممکن است استفاده از ابزارهای گزارش و تحلیل SEO، هزینه بالایی داشته باشد. اما وقتی شما در کسب و کار آنلاین خود به خوبی از آن استفاده کنید، ماندگاری مشتری را افزایش و حجم کار پرسنل و حتی هزینه های اضافی خود را کاهش می دهید.

البته برای شروع میتوانید از ابزارهای رایگان و حرفه ایی استفاده کنید و سپس بر اساس مشتریان، بودجه و رشد منابع خود تصمیم به استفاده از ابزارهای تحلیل سئو غیر رایگان بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن