Off-Page SEO و عوامل موثر در آن

Off-Page SEO چیست؟

Off-Page SEO چیست؟

در حالی که سئو On-Page به عواملی که می توانید در وب سایت خود کنترل کنید اشاره می کند، سئوی Off-Page به عوامل رتبه بندی صفحات که در وب سایت شما رخ می دهد اشاره می کند. مانند دریافت بک لینک ها از وب سایت های دیگر. این روش شامل روش های تبلیغاتی شما می شود. برای مثال با توجه به میزان قرار گرفتن در معرض نمایش در رسانه اجتماعی.

 

فاکتور و عوامل موثر در Off-Page SEO :

 

بک لینک ها (Backlinks) :

 

تعداد و کیفیت بک لینک هایی که به سایت خود دارید، بی شک بهترین و مهم ترین عامل در سئو Off-Page سایت شما می باشد. هر چه سایتهای بیشتری به محتوای شما لینک شده باشد، گوگل نیز دامنه بیشتری به سایت شما می دهد و رتبه سایتتان را افزایش می دهد. به همین دلیل بازاریابان را وادار به استفاده از تاکتیک های مشکوک ساخت لینک کرده است. اما چندین رویکرد ارگانیک وجود دارد که می توانید نتایج موثری را ارائه دهید. مانند:

 

  • وبلاگ نویسی به صورت مهمان
  • حضور در نشریات تجاری صنعت ها
  • دنبال کردن مخاطبانی که در صنعت فعالیت دارند و محتوای شما را به اشتراک می گذارند.
  • به عنوان مهمان در پادکست ها شرکت کنید
  • شرکت در انجمن های صنعتی و بزرگ
  • هاستینگ یا میزبانی رویداد ها به صورت مجازی و حضوری
  • همکاری با خبرنگار ها
  • اطلاعیه های مطبوعاتی

 

علاوه بر بک لینک، متن anchor یا همان محتوای لینک شده بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل است که اکثر شرکت ها برای رتبه بندی نام برند خود مشکلی ندارند. اکثر متن های anchor، حاوی یک سری اسم هستند. وقتی می خواهید برای یک کلمه کلیدی خاص را رتبه کنید، باید دقت داشته باشید که در متن anchor شما حتما از کلمات کلیدی استفاده شده باشد.

 

اختیارات دامنه :

 

دامنه مورد نظر شما معمولا در مقیاس 1 تا 100 اندازه گیری می شود. در واقع این اعداد، توسط موتورهای جستجو به شما داده می شوند تا به کمک آن قدرت وب سایت شما مشخص شود. در اصل آن را به چشم یه نمره یا رتبه ببینید. وب سایت هایی که قدرت دامنه بالاتری دارند، در نتایج جستجو نیز جایگاه بالاتری دارند. در حالی که وب سایت هایی که دامنه کمتری دارند، در رتبه های پایین قرار می گیرند.

قدرت دامنه توسط چند عامل مختلف نیز اندازه گیری می شود. این عوامل عبارتند از :

  • میزان مدتی که نام دامنه خود را در اختیار دارید. (هر چه این مدت بیشتر شود، تاثیر آن بر روی موتورهای جستجو بیشتر می شود.)
  • تاریخچه نام دامنه مورد نظر
  • تعداد بک لینک ها
  • تعداد صفحات ارور 404

با اطمینان از داشتن یک وب سایت از لحاظ فنی سالم که از بهترین تکنیک های سئو پیروی می کند، می توان قدرت دامنه خود را به حداکثر رساند و رتبه خود را در موتورهای جستجو نیز ارتقا داد.

 

ارتقاء اجتماعی :

 

در حالی که رتبه بندی صفحات به طور مستقیم به میزان تعاملات در یک پست در شبکه های اجتماعی بستگی ندارد، پست های اجتماعی نیز که تعداد زیادی کلیک ایجاد می کنند. این امر مطمئنا به افزایش ترافیک در سایت و تولید یک تن از اشتراک لینک ها نیز کمک می کند.

 

سئو لوکال یا محلی :

 

سرچ های آنلاین در سایت هایی مثل گوگل و سایت های دیگر به افزایش سئو محلی نیز کمک می کند. برای مثال، هنگام جستجوی سرویس های IT در منطقه شما، در نتایج جستجو لیست های محلی نزدیک به موقعیت خود مشاهده می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن