تنظیمات لینکدین

لینکدین چیست؟

لینکدین چیست؟

لینکدین محیطی برای حرفه ایی ها

در این مقاله شبکه اجتماعی لینکدین را بررسی میکنیم و با هدف اصلی این شبکه آشنا می شویم.

لینکدین (Linkedin) مانند تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و … نیز یک نوع شبکه اجتماعی است. 

همانطور که میدانید امروزه اکثر کارها مثل مصاحبات، ارتباطات، جلسات و حتی نمایشگاه های تجاری به صورت آنلاین انجام میشوند. با استفاده از این شبکه ها به راحتی می توانید زمینه فعالیتی کسب و کارتان را با دیگران به اشتراک بگذارید، بدون اینکه با آنها ملاقاتی داشته باشید.

چرا از لینکدین استفاده کنیم؟

تقریبا تمام افرادی که صاحب یک کسب و کار عالی و حرفه ایی هستند ترجیح میدهند که با افراد و کارمند های حرفه ایی و دارای مهارت و استعداد بالا سروکار داشته باشند پس خیلی سخت میتوانند این افراد را در شبکه های عمومی مثل اینستاگرام پیدا کنند. با توجه به این نیاز برنامه لینکدین ساخته شد.

تمام کسانی که خواستار استخدام در شرکت های بزرگ و حرفه ایی هستند، به راحتی میتوانند در لینکدین یک حساب کاربری ایجاد کنند و روزمه کاری، توانایی ها و استعداد های خود را در قسمت پروفایل اضافه کنند و یک قدم به کار مورد علاقه شان نزدیک شوند چون صاحبان کسب و کار حرفه ایی نیروی کاری که میخواهند را در لینکدین سرچ می کنند و سپس پروفایل ها را چک میکنند و در آخر کسانی که رزومه یا پروفایل حرفه ایی تری دارند را انتخاب و استخدام میکنند.

تنظیمات پروفایل باید به چه شکلی باشد؟

همانطور که گفتیم 90 درصد از محتوا و رسانه های موجود در لینکدین به صورت حرفه ایی متمرکز و ایجاد شده اند. پس مهم است که محتوای پروفایلتان واضح و خلاصه باشد چون وقتی یک نفر به پروفایل شما مراجعه میکند و شروع به چک کردن آن میکند با توجه به چیزهایی که در 3 ثانیه اول میبیند تصمیم میگیرد که ادامه محتوای شما را بخواند یا آن را رد کند و به پروفایل شخص دیگری برود.

در لینکدین علاوه بر اینکه می توانید شغل مورد علاقه و یا نیروی حرفه ایی برای کسب و کارتان پیدا کنید، بلکه میتوانید از اخبار به روز انواع صنعت ها را دنبال و مشاهده کنید.

پس قبل از شروع فعالیت و پست گذاشتن در لینکدین باید مطمئن شوید که محتوا و پروفایلتان به درستی تنظیم شده و در 3 ثانیه اول مخاطبان را به خود جذب میکند. زیرا به محض اینکه پروفایل را به اشتراک میگذارید، الگوریتم ها شروع میشوند و محتوای شما به بقیه کاربران نشان داده میشود.

  • عکس پروفایل:

در قسمت عکس پروفایل شما باید یک عکس واضح و با کیفیت از خودتان آپلود کنید. با توجه به اینکه در شبکه لینکدین حرفه ایی بودن حرف اول را میزند پس پیشنهاد میکنم هنگام عکس گرفتن از یک لباس رسمی و مرتب استفاده کنید، مطمئن شوید که محیط به اندازه کافی روشن است و همراه با یک لبخند به دوربین نگاه کنید. اگر یک دوربین حرفه ایی در دسترس دارید از آن برای عکس گرفتن استفاده کنید در غیر اینصورت می توانید از دوربین پشت موبایلتان استفاده کنید و در صورت نیاز با استفاده از افکت ها نور و پس زمینه عکس را تنظیم و ویرایش کنید.

 

  • تجربیات کاری:

پروفایل لینکدین دقیقا مانند رزومه کاری است و نیاز دارد بطور پیوسته با مهارت های جدیدی که کسب می کنید به روز و آپدیت شود. البته بر خلاف رزومه، پروفایل لینکدین نیاز ندارد که فقط به انداز یک صفحه متن داشته باشد و جمله بندی آن با سوم شخص باشد بنابراین می توانید راحت تر باشید. همچنین می توانید اطلاعات بیشتری از خودتان و کارهایی که خارج از کار انجام می دهید را به اشتراک بگذارید. در این مورد هم نیاز است که نوشته ها حرفه ایی و بدون غلط املایی باشند.

 

  • معرفی :

در قسمت معرفی باید یک تصویر سریع و کلی از کاری که انجام میدهید و کسی که هستید ارائه شود. اطلاعاتی که قرار است در مورد کار حرفه ایی و شخصی به اشتراک گذاشته شوند مهم هستن و باید از اصطلاحات و کلماتی استفاده کنید که قابل خواندن باشند و در 3 ثانیه اول کاربر را به خود جذب کند. برای مثال من در قسمت معرفی لینکدین خودم، بطور خلاصه کاری که انجام میدهم را نوشته ام.

 

  • درباره :

لینکدین یک قسمت دیگر به اسم درباره دارد که در این قسمت باید در مورد خودتان، در قالب پاراگراف صحبت کنید. پیشنهاد میکنم که بیشتر بر روی تجربه کاری و مهارت های کلی تمرکز کنید. ساده و قابل خواندن باشند، در قالب پاراگراف باشند که خلاصه ای از چیزهایی باشد که در قسمت تجربه کاری قرار و توضیح داده ام.

 

تا چه حد از اطلاعات شخصی باید در لینکدین به اشتراک گذاشته شود؟

سال ها پیش من گفته بودم که از گذاشتن هرگونه اطلاعات شخصی در لینکدین خودداری کنید اما امروزه دیگر روال کارها مانند گذشته نیست و پیشنهاد میکنم که برخی از مسائل شخصی را که میتوان آنها را به شکل یک پست کاری در آورد پست کنید و به اشتراک بگذارید. برای مثال پست هایی در مورد حمایت کارفرما از شما برای حرفه ایی شدن در یک کار بگذارید و بطور کلی پیشنهاد میشود که به هیچ وجه پست های جنجالی و پرحاشیه نگذارید.

با توجه مطالب میتوان نتیجه گرفت که با این شبکه می توان کسب و کار خود را گسترش داد و یا افراد حرفه ایی را برای همکاری پیدا کنیم. پس باید روی محتوای صفحه لینکدین خود تمرکز کنیم و از تمام امکانات لینکدین استفاده کنیم . مهم ترین و تاثیر گذارترین قسمت در لینکدین بخش استوری است. با استفاده از استوری میتوانیم دنبال کننده های بیشتری را به کسب و کار و صفحه لینکدین خود جذب کنیم. 

برای اطلاعات بیشتر درمورد استوری های لینکدین آموزش بعدی ما را دنبال کنید.

بستن