استخراج بیت کوین

آشنایی با فرایند استخراج(ماین) ارزهای دیجیتال

آشنایی با فرایند استخراج(ماین) ارزهای دیجیتال

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که برای استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال چه چیزی لازم است و چگونه می توانید توکن های رمزنگاری شده را بدون نیاز به خرید از صرافی بدست آورید؟

بسیاری از افراد با افزایش سریع ارزش ارزهای رمزنگاری شدی مانند بیت کوین، اتر و دوج کوین در نیمه اول سال جاری به سمت اکوسیستم رمزنگاری کشیده شدند. در حالی که بیشتر افراد رمز ارزها را در صرافی ها خریداری و معامله می کنند، امکان استخراج این توکن ها با استفاده از کامپیوتر شما نیز وجود دارد.

منظور از استخراج ارز دیجیتال چیست؟

استخراج ارز دیجیتال به فرایند به دست آوردن ارزهای رمزنگاری شده از طریق حل معادلات رمزنگاری با استفاده از کامپیوترهای پرقدرت اشاره دارد. فرایند حل، شامل تایید بلوک های داده و افزودن سوابق تراکنش ها به یک دفتر کل عمومی که به بلاکچین معروف است و با استفاده از تکنیک های رمزگذاری پیچیده ایمن می شود، می باشد.

ارزهای دیجیتال از روش توزیع غیرمتمرکز استفاده می کنند و برای تایید تراکنش ها از الگوریتم های رمزنگاری کمک می گیرند. به همین دلیل هیچ مرجع و دفتر کل متمرکزی وجود ندارد.

دریافت توکن های جدید در دفتر کل شامل حل معادلات پیچیده ریاضی است که به تایید تراکنش های ارز دیجیتال و سپس بروز رسانی آنها در دفتر کل بلاکچین غیرمتمرکز کمک می کند. به عنوان نتیجه این کار نیز ماینرها با ارز دیجیتال پول پاداش می گیرند. این روش استخراج نامیده می شود زیرا به توکن های جدید اجازه گردش می دهد.

چگونه می توان استخراج را شروع کرد؟

اگر به فکر استخراج هستید، برای آن به یک کامپیوتر با کارایی بالا نیاز دارید. همچنین، باید یک کیف پول نیز برای ارزهای رمزپایه محبوب مانند بیت کوین بسازید و برای تسریع روند سودآوری به یک استخر استخراج(Mining Pool) بپیوندید. این استخر ها گروهی از ماینرها هستند که جهت افزایش قدرت استخراج، منابع خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. سپس سود حاصل از استخراج به طور مساوی بین همه اعضای استخر توزیع می شود.

این الگوریتم شامل چندین ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم و دوج کوین می شود و تضمین می کند که مرجعی آنقدر قدرتمند نمی شود که کنترل را به دست بگیرد. این فرآیند انجام شده توسط ماینرها(استخراج کنندگان) بخش مهمی از افزودن بلوک های جدید داده های تراکنش به بلاکچین است. یک بلوک تازه تنها در صورتی به سیستم بلاکچین اضافه می شود که یک ماینر با اثبات کار برنده شود. این اتفاق پس از هر 10 دقیقه در شبکه رخ می دهد. هدف اثبات کار، جلوگیری از صدور توکن های اضافی توسط کاربران یا دو بار خرج کردن است.

بستن