سرویس های پشتیبانی و نگهداری سایت

9 سرویس نگهداری و پشتیبانی سایت

9 سرویس نگهداری و پشتیبانی سایت

وب سایت تجاری شما همانند یک ماشین است که اگر به طور منظم سرویس نشود، در نهایت خراب میشود. با توجه به اینکه امروزه اکثر افراد تقریبا همه کارهای خود را به صورت آنلاین انجام میدهند، در سرویس های آنلاین رقابت های چشمگیری وجود دارد.

افرادی که در حال رقابت هستند، در حال تلاش برای بالا بردن رتبه سایت خود در موتورهای جستجو گوگل هستند. برای شرکت در این رقابت برای بیشتر کردن بهره وری سایت، لازم است که تلاش و سرمایه گذاری بیشتری صرف شود. لازم است که به صورت مداوم وب سایت خود را به صورت منظم تعمیر و به خوبی از آن نگهداری کنید.

اکثر اوقات عملیات تعمیر و نگهداری یک وب سایت به صورت سلف سرویس انجام میشود. اما بهتر است در کنار آن از سرویس های تعمیر و نگهداری نیز استفاده کنید. این کار به شما کمک میکند تا بر روی رشد کسب و کار خود تمرکز بیشتری داشته باشید و کمتر نگران نگهداری و تعمیر وب سایت خود باشید.

هنگام استخدام سرویس های پشتیبانی یک وب سایت بایتسی موارد زیر را به طور منظم انجام دهید:

1. بروز رسانی وب سایت

اگر در سایت خود از سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس یا هر نوع اسکریپت دیگری مانند PHP استفاده میکنید. لازم است که همیشه آن را به روز کنید. اگر از یک وب هاستینگ استفاده می کنید، ارائه دهنده سرویس های وب به شما اطمینان میدهد که نرم افزار سرور اصلی به طور منظم به روز میشود. به عنوان مثال، بررسی میکنند که آیا مواردی مثل سرویس FTP در سرور به روز شده است یا نه. در صورتی که از وب سرور شخصی خود استفاده میکنید، سرویس های پشتیبانی به صورت دستی بروز رسانی ها را تست و اعمال میکنند.

2. بهبود سرعت وب سایت

همانطور که در مقاله تاثیر بروزرسانی سایت در افزایش فروش محصولات گفتیم، اگر بارگیری یک صفحه بیشتر از 3 ثانیه طول بکشد. حدودا 25% از کاربران از انجام ادامه فرایند منصرف و از سایت خارج میشوند. صفحه بارگیری یکی از بخش های مهم در تجربه کاربر از سایت شماست. با این حال می توان برای استفاده از قابلیت های جدید و داشتن وب سایت زیبا، زمان آن را تغییر داد.

در واقع، بازدیدکنندگان یک وب سایت به همه اعلان ها اهمیت نمی دهند. بلکه به دسترسی به اطلاعات در اسرع وقت اهمیت میدهند. از ان رو سرعت بارگذاری صفحه تاثیر زیادی بر روی رتبه بندی موتورهای جستجو دارد. یک وب سایت به صورت آهسته، نرخ پرش خود را افزایش میدهد. اگر افراد به همان سرعتی که از صفحه وب سایت شما خارج شده اند، کاملا از سایتتان خارج شوند. گوگل فکر میکند که وب سایت شما مهم نیست و آن را در رتبه بندی های پایین تر قرار میدهد.

سرویس پشتیبانی وب سایت با استفاده از بینش هایی که ابزارهای بررسی سرعت برای بهبود مستمر نحوه بارگیری وب سایت دریافت می کند، سرعت سایت شما را بررسی میکند.

3. رفع خطاهای HTML

کدنویسی به زبان HTML، کار آسانی نیست مخصوصا برای کسانی که در مورد برنامه نویسی سایت چیزی نمی دانند. برای اطمینان از عملکرد خوب آن باید به جزئیات توجه بیشتری داشته باشید. آنچه که ممکن است یک خطای جزئی به بنظر برسد، می تواند منجر به مشکلات متعددی مثل زشت شدن ظاهر صفحات و گم شدن محتویات چندرسانه ای و … شود. یک سرویس پشتیبانی سایت معتبر باید بتواند مسائل مرتبط با HTML را بررسی، شناسایی و برطرف کند.

4. پشتیبان گیری از فایل ها

تصور کنید که تمام فایل های ضروری و مهم خود را به صورت ناگهانی از دست بدهید، چه احساسی خواهید داشت؟

این فایل ها می تواند شامل تصاویر، صفحات، پست های وبلاگ، افزونه ها و … باشد. اگر در حال حاضر وب سایتتان را در وردپرس اجرا کرده اید، چند گزینه پشتیبان گیری خودکار در اختیار دارید. سرویس نگهداری وب سایت، مطمئن میشود که پشتیبان گیری از فایل ها و پایگاه داده ها به صورت خودکار و هفتگی انجام میشود.

5. توسعه محتویات جدید

شاید در حال حاضر یک استراتژی مناسب و خوب برای تولید محتوای خود داشته باشید. اما توصیه میشود که استراتژی خود را با ایجاد محتویات جدید، بهبود ببخشید. سعی کنید همیشه محتوای سایت خود را بروز نگه دارید. اگر پستی دارید که سالها قبل منتشر شده است، حتما دوباره آن را بررسی و بازنویسی کنید. ممکن است برخی اطلاعات موجود در آن در زمان حال به شکل دیگری باشند بنابراین لازم است که آنها بررسی کنید.

6. بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)

بررسی منظم سایت برای شناسایی اجزا و قابلیت هایی است که باعث افزایش آمار سرچ ها میشود. این بررسی منظم می تواند تاثیر زیادی در بهبود موتورهای جستجو داشته باشد. می توانید پست های وبلاگ خود را بازنویسی کنید و در آنها از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنید. صفحات فرود یا همان landing page های سایت خود را به روز کنید و در آنها از کلمات کلیدی مرتبط با محصولاتتان استفاده کنید. حتی می توانید صفحه درباره ما را به طور مرتب بروز رسانی کنید و در آن از کلمات کلیدی نیز استفاده کنید. هنگام ایجاد محتوای جدید برای وب سایت تان، در مورد کلمات کلیدی بسیار مهم در زمینه کاریتان تحقیق کنید. به عنوان بخشی از استراتژی SEO، شناسایی مسائل ساختاری وب سایت تان بسیار مهم است. زیرا ممکن است بر نحوه مشاهده موتورهای جستجو شما تاثیر بگذارد.

7. سازگاری طراحی در همه صفحات

وب سایت شما باید در تمام نسخه های مرورگرهایی مثل Chrome، Safari، Firefox و … قابل اجرا و مشاهده باشد. این مرورگر ها مرتبا آپدیت میشوند و اگر وب سایت شما با بروزرسانی های جدید سازگار نباشد، ممکن است نمایش داده نشود و یا هنگام اجرا ظاهر آن تغییر کند. این کار میتواند بر روی تجارت و برند شما نیز تاثیرات مهمی داشته باشد. همچنین سعی کنید ووبسایت خود را واکنش گرا کنید که در گوشی های همراه هم خوب و متناسب بنظر برسد.

عامل دیگری که باید در مورد سایت خود در نظر داشته باشید، این است که محیط صفحات سایت تان یک فرمت داشته باشند. اگر اکنون عناصر نام تجاری زیادی در اختیار دارید که نماینده شرکت شما هستند، باید به طور یکسان در تمام صفحات شما قرار داده شود.

8. تعمیر لینک های خراب

لینک های موجود در سایتتان باید صحیح باشند و درست کار کنند. لینکهای موجود در سایت را بررسی کنید و مطمئن شوید به صفحات درست پیوند شده اند. ممکن است سایت یا منابعی که نوشته خود را به آن پیوند داده اید، از بین رفته باشد و یا آدرس آن تغییر کرده باشد.

لینک ها خراب می توانند برای وب سایت شما مضر باشند. آنها می توانند باعث ایجاد تصورات نه چندان خوبی برای بازدیدکنندگان شوند. برای مثال باعث میشود سایت شما کاربر پسند نباشد، نشان میدهد که شما به طور مرتب سایت خود را بروز نمی کنید و سایت شما معتبر نیست.

در حالت ایده آل، یک سرویس تعمیر و نگهداری وب سایت معمولا وب سایت شما را بررسی میکند و لینک های خراب را شناسایی میکند. سپس یا آنها را ویرایش و یا حذف میکند.

9. بررسی Analytics وب سایت خود

لازم است که بر روی عملکرد وب سایت تان نظارت کنید تا مطمئن شوید که همه چیز همانطور که باید، کار میکند. یک متخصص پشتیبانی وب سایت با تجربه، معیارهای سطح بالا مثل تعداد بازدیدکنندگان جدید و بازگشتی وب سایت تان در هفته گذشته یا پست هایی توسط افراد بیشتری دیده و خوانده شده در وبلاگ را بررسی خواهد کرد. سپس وب سایت شما بر اساس آن تنظیم میکنند تا مطمئن شوند همه معیارها در به بهترین شکل انجام می شوند.

این کار یک نقطه شروع برای حفظ و نگهداری از وب سایت تان است. درست انجام دادن برخی از مواردی که گفته شد، می تواند زمان خیلی زیادی طول بکشد. علاوه بر این، اگر ندانید که وب سایت تان در چه حال است، ممکن است در نهایت آسیب و خسارت های جدی تری به کسب و کارتان وارد شود. از این رو اگر خودتان دان کافی برای پیاده سازی صحیح سرویس های پشتیبانی و نگهداری وب سایت ندارید، میتوانید آن را به تیم تخصصی بهینه سازی شرکت طراحی وب سایت رابسانا بسپارید.

 

بستن