ترفندهای سئوseo

10 ترفند کاربردی سئو(SEO) برای مبتدیان

10 ترفند کاربردی سئو(SEO) برای مبتدیان

حتی اگر فردی فنی هم نباشید، احتمالا نام بهینه سازی موتورهای جستجو(SEO) را شنیده‌اید. مهم نیست که صاحب چه کسب و کاری هستید، بهینه سازی موتورهای جستجو باعث پیشرفت کسب و کار در همه زمینه می شود. با تولید محتوای با کیفیت میتوانید صفحات وبسایت خود را بهینه کنید تا در نتایج موتور جستجو بالاتر ظاهر شوید.

هرچه وب سایت شما از نظر جستجو صحیح رتبه بالاتری داشته باشد، احتمالاً بازدید بیشتری نیز خواهید داشت. از این گذشته، بسیاری از کاربران اینترنت( حدود 75%)، فقط صفحه اول نتایج را مشاهده می کنند و تمایلی به مشاهده سایر صفحات از خود نشان نداده‌اند. باتوجه به اینکه بسیاری از افراد برای یافتن نیازهای خود به اینترنت روی آورده‌اند، اگر بخواهید کسب و کار خود را توسعه دهید، سئو به بخشی مهمی از استراتژی بازاریابی شما تبدیل خواهد شد.

اگر مطمئن نیستید که باید از کجا شروع کنید، این مقاله را مطالعه کنید تا با ترفندهای کاربردی و موثر سئو جهت توسعه کسب و کار خود آشنا شوید.

1- مطالب را با استفاده از کلمات کلیدی اولیه و ثانویه ایجاد کنید

هسته اصلی هر استراتژی موثر سئو(SEO)، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. ایجاد محتوای عالی با استفاده از کلمات کلیدی اولیه و ثانویه و دانستن چگونگی استفاده استراتژیک از آنها، جستجوگران را به سمت وب سایت شما سوق می دهد.

تمرکز شما در صفحه فرود باید کلید واژه اصلی باشد. این کلمه باید ارائه دهنده توصیفی جامع در مورد هر صفحه باشد و به نوعی آن صفحه را به صورت بالقوه به برند شما متصل کند.

کلمات کلیدی ثانویه، کلماتی هستند که جهت پشتیبانی از کلمه کلیدی اصلی استفاده می شوند و جزئیات بیشتری دارند. با قرار دادن کلمات کلیدی ثانویه در مطالب خود، میتوانید رتبه سئوی خود را افزایش دهید.

یافتن کلمات کلیدی را با تحقیق در مورد برهی کلمات کلیدی Longtail که برای مخاطبان منطقی است، شروع کنید. برای مثال، شما یک وبلاگ جهت بهبود دکوراسیون خانه راه اندازی کرده‌اید. جهت یافتن مناسب ترین کلمات کلیدی، میتوانید با عبارت “بهبود دکوراسیون” به عنوان کلمه کلیدی هدف شروع کرده و سپس با گسترش آن، از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنید.

2- از URL های کوتاه و توصیفی استفاده کنید.

برخی روش های نه چندان فنی وجود دارد که می توانید هنگام SEO از آنها استفاده کنید.

به عنوان مثال، نحوه ساختن URL ها برای مطالب میتواند رتبه بندی سئوی شما را بهبود بخشد. همچنین، انجام ای کار برای افراد تازه کار نیز نسبتاً آسان است.

یک URL موثر باید شرایط زیر را دارا باشد:
  • از کلمات کلیدی استفاده کنید: URL شما باید شامل یک یا چند کلمه کلیدی هدف باشد.
  • درک آن آسان باشد: باید توجه افراد را جلب کند و به خوانندگان کمک کند که به آسانی بتوانند محتوای صفحه مورد نظر را متوجه شوند.
  • مختصر باشد: URL های کوتاه مناسب تر هستند. بهترین میزان برای آنها، حدود 60 کاراکتر است. زیرا بسیاری از موتورهای جستجو نمی توانند URL های طولانی را پردازش کنند، این مسئله می تواند بر روی رتبه وب سایت شما تاثیری مستقیم داشته باشد.

3- ایجاد بک لینک از سایت هایی که اعتبار بالایی دارند

ایجاد لینک یکی دیگر از مولفه های اصلی هر استراتژی سئو(SEO) است. بک لینک ها یک فاکتور مهم برای رتبه بندی هستند و معمولاً به دو شکل وجود دارند، لینک های Follow و  لینک های NoFollow

بک لینک برای مواقعی است که سایر وب سایت ها به عنوان منبع اطلاعات به صفحات وب سایت شما لینک می خورند. این لینک ها به موتورهای جستجو نشان می دهند که شما در بین سایرین به عنوان کی مرجع پذیرفته شده‌اید. هرچه کیفیت لینک هایی که به سایت شما ایجاد شده، کیفیت بالاتری داشته باشند، رتبه شما در جستجوی آنلاین نیز افزایش میابد.

اگر وبلاگ نویسان، روزنامه نگاران و سایر شرکت ها به طور خودکار شما را به عنوان یک کارشناس در زمینه فعالیت خود بشناسند و به محتوای شما لینک دهند؛ تاثیر بسیار زیادی در میزان رتبه و اعتبار شما خواهد داشت.

اقدامات مختلفی وجود دارد که می توانید برای ایجاد لینک به وب سایت خود انجام دهید. برخی از تاکتیک هایی که باید در نظر رفت عبارتند از:
  • ارائه پیشنهاد به سایر رسانه ها جهت ایجاد پست مهمان، به خصوص اگر اینفوگرافی جالب یا چیز دیگری برای ارائه دارید.
  • فهرست های مختلفی از کسب و کار های موجود در زمینه فعالیت خود تهیه کرده و خود را به آنها اضافه کنید. این امر، گاهی اوقات به معنای پیوستن به انجمن های حرفه‌ای یا سازمان های تجاری است که تاثیر زیادی در افزایش اعتبار شما دارد.

4-محتوای خود را برای موتورهای جستجو قالب بندی کنید

موتورهای جستجو

کلماتی که استفاده می کنید مهم هستند اما نحوه قالب بندی محتوای شما نیز به همان اندازه مهم است. در حالی که می خواهید محتوای شما آموزنده، قابل فهم و دوستانه باشد، لازم است قالب بندی خود را برای موتورهای جستجو تنظیم کنید. به عنوان مثال، علاوه بر کلمات کلیدی، می توانید از عنوان و زیر عنوان استفاده کرده تا درک مطلب شما برای موتورهای جستجو آسان باشد و بتوانید رتبه بندی جستجوی ارگانیک خود را بهبود بخشید.

نحوه ساختار جملات و پاراگراف های شما نیز مهم است. به طور معول، جملات نباید بیش از 20 کلمه باشند. اگرچه یک پاراگراف هرگز نباید تک جمله‌ای باشد، اما طولانی نیز نباید باشد.

5- عنوان صفحه و توضیحات متا را فراموش نکنید

کلمات کلیدی شما بر محتوایی که می نویسید تاثیر می گذارد، اما آیا میدانید که باید از آنها در عنوان صفحه و توضیحات متا نیز استفاده شود؟ این دو ،مولفه های اساسی HTML هستند که می توانند با استفاده از آنها به بهینه سازی صفحات خود بپردازید.

به طور معمول، هر پلتفرمی که برای میزبانی(Hosting) وب سایت خود استفاده می کنید راهی آسان برای ویرایش عنوان صفحه و توضیحات متا را ارائه می دهند. به عنوان مثال، وردپرس، دو گزینه با عنوان ” توضیحات Meta” و “عنوان SEO” را جهت بهبود مطالب ارائه می دهد.

به خاطر داشته باشید، این موارد در نتایج جستجو نشان داده می شوند و ممکن استیک کاربر تصمیم بگیرید که فقط براساس این بخش های کوتاه بر روی وبسایت شما کلیک کند یا خیر.

این امر باعث می شود که کلماتی محدود، قدرت زیادی داشته باشد؛ بنابراین، از تاثیر گذاری آنها مطمئن شوید.

6- از لینک های داخلی و خارجی به صورت ترکیبی استفاده کنید

در زمان بهینه سازی، لینک های داده شده به مطالب اهمیت زیادی پیدا می کنند. لینک های داخلی، خوانندگان را به دیگر صفحات وب سایت شما هدایت می کنند، در حالی که لینک های خارجی، آنها را به سایر وب سایت ها و منابع میرساند.

با استفاده از یک استراتژی موثر برای لینک های داخلی، بازدیدکنندگان مدت زمان بیشتری را در وب سایت شما صرف خواهند کرد. به یاد داشته باشید که می خواهید لینک های داخلی موثری داشته باشید. برای بهبود تجربه کاربر، لینک هایی را ارائه دهید تا بازدیدکنندگان به اطلاعات با ارزش تری هدایت شوند. این امر نه تنها باعث بهبود نرخ کلیک شما(CTR) برای صفحات می شود، بلکه اگر شما یک سایت تجارت الکترونیک هستید، این احتمال وجود دارد که بتواند مشتریان را به اندازه کافی جهت خرید از سایت شما نگه دارد.

مهم ترین مسئله درخصوص لینک های خارجی، کیفیت آنهاست. قبل از افزود لینک های خارجی، باید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان را به محتوایی بی کیفیت ارجاع نمی دهید.

7- تعداد کلمات خود را افزایش دهید

هنگام نوشتن یک مطلب بسیار مهم است که از جامع بودن آن مطمئن باشید. این امر به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای شما را بفهمند و به هر آنچه که جستجوگر می خواهد بداند پاسخ می دهد. همچنین به آنها می گوید که شما در موضوعی مرجع هستید و باید رتبه بالاتری داشته باشید. همچنین، تعداد کلمات بیشتر به شما امکان می دهد کلمات کلیدی و بک لینک بیشتری را بدست آورید. در عین حال، نباید مطلبود را خیلی طولانی کنید، این سئله نیز می تواند باعث کندی موتورهای جستجو در هنگام بررسی مطالب شما شود.

8- انتشار مطالب اصلی

مطالب اصلی

بسیار مهم است که هنگام افزودن صفحات جدید به وب سایت خود، کارهای اصلی را منتشر کنید و از ارائه محتوای تکراری پرهیز کنید. هرچه متمایزتر از سایر وب سایت ها به نظر برسید (به خصوص اگر وبلاگ نویسی زیادی در صنعت شما وجود دارد) رتبه بهتری کسب خواهید کرد.

الگوریتم های موتور جستجو، به ویژه گوگل، برای یافتن محتوای منحصر به فرد طراحی شده‌اند. کسانی که محتوای اصلی را به خوبی سئو(SEO) و منتشر میکنند، رتبه بهتری در صفحه نتایج جستجو بدست می آورند. در گذشته برخی از وب سایت ها به دلیل سرقت مطالب از لیست موتورهای جستجو حذف می شدند.

9- رقبای خود را بررسی کنید

با تجزیه و تحلیل محتوای رقبای خود، می توانید به ارزیابی وب سایت خود در زمان رتبه بندی بپردازید. این تجزیه و تحلیل باید در مورد: رتبه بندی جستجو، استفاده از کلمات کلیدی، شبکه های اجتماعی، میزان لینک دهی، محتوای صفحات، حجم ترافیک و موارد دیگر باشد.

علاوه بر اینکه در زمان رقابت با سایرین متوجه جایگاه وب سایت خود می شوید، اطلاعات دقیقی از نقاط قوت، ضعف و زمینه هایی که می توانید در آنها پیشرفت کنید را بدست می آورید.

10- یادگیری موارد مربوط به سئو(SEO) را ادامه دهید

یادگیری سئو

همانطور که گوگل تاکنون هزاران تغییر را در الگوریتم خود انجام داده است و اینترنت همچنان به پیشرفت خود ادامه می دهد، سئو(SEO) نیز به طور مداوم در حال تغییر است. بازاریابان همیشه در حال تعیین شیوه های جدید هستند.

چندین روش آسان برای به روز ماندن در مورد روند جستجوگرها و اخبار وجود دارد. می توانید در کارگاه های آموزشی ثبت نام کرده وبا عضویت در انجمن های مرتبط، به اطلاعات جدید دسترسی خواهید یافت.

بستن