بهبود مهارت های نوشتاری

16 روش آسان برای بهبود مهارت های نوشتاری

16 روش آسان برای بهبود مهارت های نوشتاری

با شکل گیری بازاریابی محتوا به عنوان یکی از مهم ترین مهارت های بازاریابی که باید در رزومه خود داشته باشید، توانایی نوشتن مقاله می تواند واقعاً به سود حرفه شما باشد. همچنین دلیلی واضح جهت افزایش آمار بازدیدکنندگان وب سایت شرکت شما است.

نوشتن برای بسیاری از افراد، امری ترسناک است، به ویژه کسانی که به طور منظم نمی نویسند. خبر خوب این است که نوشتن نباید آزار دهنده باشد و تقریباً هرکسی می تواند با کمی نظم و علاقه به یادگیری، مهارت نوشتن خود را بهبود بخشد. اگر تصمیم دارید که نویسنده بهتری شوید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

در این مقاله 16 راه جهت افزایش مهارت نویسندگی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها مهارت نویسندگی خود را به طور چشمگیری بهبود و افزایش دهید.

1. اصول پایه را مرور کنید

قبل از شروع به نوشتن محتوای منحصر به فرد، حداقل به درکی متوسط از اصول پایه نوشتن نیاز خواهد داشت.

به این معنی که، شما باید اصول نگارشی و هجی را بدانید. وب سایت های زیادی وجود دارد که شما می توانید از آنها به عنوان یک منبع سریع و آسان استفاده کنید.

2. طوری بنویسید که انگار کارتان نوشتن است

اگر می خواهید در کاری بهتر شوید، باید تمرین کنید؛ نوشتن نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

متاسفانه، میانبر های کمی وجود دارد که می تواند شما را به یک نویسنده شگفت انگیز و منحصر به فرد تبدیل کند و حتی با استعدادترین نویسندگان نیز مجبور شدند مار خود را در طی چندین سال بهبود بخشند. با توجه به سئو و چگونگی هدایت ترافیک به سوی پست خود، نوشتن حتی دشوارتر هم می شود.

اگر می خواهید مهارت نوشتن خود را بهبود ببخشید، نوشتن به صورت منظم نه تنها ترس شما را کاهش می دهد، بلکه به شما کمک می کند تا یک سبک منحصر به فرد ایجاد کنید. بنابراین، حتی اگر هیچکس مطالب شما را نخواند، به نوشتن ادامه دهید. کار نیکو کردن از پر کردن است.

3. طوری مطالعه کنید که انگار کارتان خواندن است

بهترین نویسندگان نیز، خوانندگانی مشتاق هستند و مطالعه به طور منظم، یک راه آسان برای شروع مهارت های نوشتاری است. افق دید خود را به سوی مطالبی چالش برانگیز تر از آنچه معمولاً مطالعه می کنید، گسترش دهید و به ساختار جمله‌ها، انتخاب کلمات و نحوه جریان آنها توجه کنید.

هرچه بیشتر مطالعه کنید، بیشتر احتمال دارد که توجه داشته باشید که چه چیزی یک اثر را بسیار جذاب می سازد و از کدام اشتباهات باید خودداری کرد.

4. یک همراه جهت تمرین نویسندگی پیدا کنید

اگر در شرکتی با اندازه مناسب کار می کنید، این احتمال وجود دارد که شخص دیگری نیز در فکر افزایش مهارت های نویسندگی خود باشد. اگرچه نوشتن به طور معمول یک فعالیت انفرادی تلقی می شود، بهترین نویسندگان می دانند که چه موقع باید در مورد کارشان بازخورد دریافت نمایند.

از همکاران(یا دوستان) خود بخواهید که با مطالعه کارهای شما نظر خود را بیان کنند، به این صورت اشتباهات خود را متوجه خواهید شد.

یافتن یک همراه نویسندگی نیز راهی عالی برای کسب بازخورد و ادامه کار است.

5. در کلاس یا کارگاه نویسندگی شرکت کنید

برای عضویت در یک کارگاه، نیازی به داشتن یک رمان ناتمام در کشوی میز خود ندارید. این روزها، گردهمایی های بازاریابی محتوا و گروه های توسعه حرفه‌ای به شدت محبوب شده‌اند. برای ملاقات با نویسندگان، می توانید به یکی از گروه های بازاریابی محتوا در لینکدین بپیوندید و یا کارگاه های نویسندگی را در اطراف محل زندگی خود بیابید.

6. مطالب مورد علاقه خود را کالبد شکافی کنید

بیشتر افراد به طور منظم وبلاگ ها یا وب سایت های مورد علاقه خود را مطالعه می کنند، اما افراد کمتری درک می کنند که چرا وبلاگ های مورد علاقه آنها انقدر جذاب هستند.

تعدادی از پست های مورد علاقه خود را پیدا کنید، سپس آنها را چاپ کنید و با استفاده از یک قلم، مواردی که دوست دارید را مشخص کنید. سپس، از زوایای مختلف بررسی کنید که چرا این مطالب را دوست دارید و ببینید که آیا نکات مشترکی در مطالب مورد علاقه شما وجود دارد یا خیر. این تکنیک را در مورد کارهای خود نیز اعمال کنید.

7. از نویسندگان مورد علاقه خود تقلید کنید

همانطور که احتمالاً یک لیست از وبلاگ هایی که اغلب بازدید می کنید دارید؛ به همین ترتیب، به طور منظم مطالب مربوط به نویسندگان مورد علاقه خود را نیز مطالعه کنید. بررسی کنید که از چه چیز در کار آنها لذت می برید و ببینید که آیا می توانید از آن برای بهبود مهارت نویسندگی خود استفاده کنید.

8. به یاد داشته باشید که ترسیم طرح کلی مطالب، دوست شما هستند

حتی برای باتجربه ترین نویسندگان نیز چشمک زدن مکان نما در یک صفحه خالی، دشمن قابل توجهی است. قبل از آنکه شروع به نوشتن کنید، طرح کلی مطالبی که در نظر دارید بنویسید را ترسیم کنید.

نویسندگان بسیار اندکی وجود دارند که می توانند بدون برنامه ریزی هرچیزی که در ذهن دارند را بر روی کاغذ بیاورند.

طرح کلی لازم نیست پیچیده باشد. یک چارچوب ساده که دارای بخش های منظم است و چند نیز جمله درمورد محتوای هر بخش دارد، کافی است. داشتن طرح کلی، قبل از نوشتن ماند این است که قبل از سفر جاده‌ای، یک نقشه راه داشته باشید.

9. کار خود را بی رحمانه ویرایش کنید

به این صورت، شما هر روز می نویسید(یا حداقل به طور منظم) و درمورد کار خود احساس اعتماد به نفس بیشتری می کنید. حالا شما به سخت گیر ترین منتقد خود تبدیل خواهید شد.

برای نویسندگان مبتدی، یادگیری ویرایش، یک مهارت دشوار به حساب می آید، زیرا آنها اهمیت بسیار زیادی برای وقت و تلاشی که در وهله اول انجام داده‌اند، قائلند. با این حال، بسیاری از نوشتن ها در واقع بازنویسی است و این جایی است که ویرایش سخت گیرانه سردبیر به خوبی به شما کمک می کند.

نظم و انضباطی که برای از بین بردن کلمات اضافی لازم است را توسعه دهید. نسبت به خود سخت گیر باشید و بدانید که چه موقع باید چیزی را حذف یا دوباره انجام دهید. در نتیجه کار شما بسیار قوی تر خواهد شد.

10. قبول کنید که تقریباً اولین پیش نویس ها همیشه مزخرف هستند

بهترین نویسندگان این کار را بسیار آسان نشان می دهند. اگر در اولین تلاش خود نتوانستید یک شاهکار خلق کنید، دلسرد نشوید. ابتدا ایده های خود را روی کاغذ بیاورید، سپس برگردید و شروع به اصلاح و بهبود کنید. نویسندگی یک فرایند تکراری است و حتی بهترین نویسندگان نیز باید وقت زیادی را صرف بهبود مطالبی کنند که از نوشتن آنها خجالت زده بودند و نمی توانستند به کسی نشان دهند.

11. یک ویراستار خوب(صبور) پیدا کنید

یافتن و کار با یک ویراستار خوب، یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای بهبود مهارت نوشتن انجام دهید. ویراستارها بهترین کسانی هستند که می توانند به شما نشان دهند که ایراد کار شما از کجاست.

اجازه دادن به شخص دیگر برای خواندن آثار شما ممکن است برای برخی از نویسندگان بسیار دشوار باشد، به ویژه هنگامی که به تازگی کار خود را شروع می کنند؛ اما بسیار مهم است که از همان ابتدا عادت های خوبی ایجاد کنید و یاد بگیرید که انتقادهای سازنده درمورد کارهای خود را بپذیرید.12.

12. کلمات غیرضروری را حذف کنید

یکی دیگر از اشتباهات رایج که در بین نویسندگان مبتدی(و برخی از نویسندگان باتجربه) وجود دارد، نوشتن جملات بیش از حد پیچیده برای اعتبار بخشیدن به نوشته هایشان است.

در بسیاری از موارد، جملات کوتاه تر می توانند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

13. پیشرفت خود را بررسی کنید

نوشتن باید سرگرم کننده باشد. دیدن میزان پیشرفت، یکی از رضایت بخش ترین جنبه های نویسندگی است. هر از چند گاهی، کارهای قبلی خود را دوباره مرور کنید، مطمئناً از پیشرفت خود شگفت زده خواهید شد.

14. از گفتن آنچه در فکر شماست نترسید

اغلب مطالب موجود در اینترنت بسیار یکنواخت و خسته کننده است. به این دلیل که بسیاری از وبلاگ نویسان تمرکز خود را بر بازنویسی اخباری مشابه با اخبار دیگران می گذارند بدون آنکه زحمت اضافه کردن نظرات را به خود بدهند. هنگامی که شروع به کشف صدای خود کنید، دیگر از به اشتراک گذاشتن نظرات خود احساس ترید یا خجالت نخواهید کرد ک نتیجه آن نوشتن مطالبی خواندنی تر و جالب تر است.

15. تحقیقات خود را انجام دهید

گذشته از سرقت ادبی، هیچ چیز سریعتر از شکست خوردن در انجام وظایف، اعتبار شما تضعیف نمی کند.

بسیاری از نویسندگان جهت نوشت یک پست در وبلاگ( یا حتی یک مقاله مهم در روزنامه) سعی می کنند از میانبرهایی که شامل واقعیت است استفاده کنند. این موارد نه تنها می توانند شما را به دردسر بیندازد، بلکه شما را نیز شبیه به یک تازه کار جلوه می دهد، مواردی مانند جعل تصادفی منبع یا انتساب یک آمار به آن از روی عجله یا تنبلی.

همه ممکن است اشتباه کنند و نیازی نیست که هفته ها وقت خود را صرف تطبیق آمارها با یکدیگر کنید، اما عقل سلیم می گوید که فقط به وب سایت هایی مانند ویکی پدیا اعتماد نکنید و هر زمان که ممکن است از منابع اصلی استفاده کنید.

16. فراموش نکنید که انجام دادن بهتر از کامل بودن است

قطعاً باید وقت بگذارید تا بتوانید به بهترین حالت بنویسید. کارهای خود را تصحیح و ویرایش کنید و مطمئن شوید که نوشته های شما به طور منطقی از یک نقطه به نقطه بعد جریان دارد.

با این حال، این بدان معنی نیست که برای نوشتن یک مطلب هفته ها وقت صرف کنید.

هرگز مطلبی بدون نقص نخواهد بود؛ شما نیز باید بدانید که چه موقع، وقت آن است که مطلب خود را رها کنید. این امر در بازاریابی محتوا بسیار اهمیت دارد.

بستن