وب سایت خبری

راهنمای طراحی و ساخت وب سایت خبری

راهنمای طراحی و ساخت وب سایت خبری

روزنامه ها  در عصر جدید، از طریق وب سایت ها ، مقالات خبری الکترونیکی آنلاین، مقالات خبری را به طیف گسترده تری از کاربران ارائه می دهد. مردم سعی می روزانه به اطلاعات زیادی در اینترنت دسترسی داشته باشند و این بر رفتار وب سایت های خبری تاثیر می گذارد. هدف اصلی از انتشار اخبار، اطلاع رسانی، آموزش، راهنمایی و گاهاً سرگرمی است.

مقالات خبری به طور کلی اطلاعاتی راجع به سیاست، تجارت، اقتصاد، ورزش و سایر موضوعات جالب جمع آوری می کنند؛ این مسئله باعث شده است که مقالات خبری به بخش مهمی از جهان ما تبدیل شوند. قسمت جذاب طراحی یک وب سایت خبری منحصر به فرد، تنظیم فضا برای درج انواع مطالب است.

وب سایت های بزرگ خبری به دلیل کیفیت طراحی با تخصصشان مشهور نیستند. صرف نظر از اخبار تحت پوشش، هر شرکت خبری، با مشکل نمایش اطلاعات زیاد در صفحه اصلی خود مواجه است.

نکاتی که لازم است جهت طراحی وبسایت های خبری کارآمد بدانید به شرح زیر است:


مسیریابی واضح

استفاده از سیستم مسیریابی در ترسیم یک نقشه مناسب برای وب سایت کمک می کند. تا زمانی که مسیریابی، واضح باشد، بازدید کنندگان در سایت باقی می مانند و تجربه خوبی خواهند داشت. درج ساختار منو به افراد جهت دستیابی به اطلاعات مورد نیاز خود کمک می کند،  همچنین آنها را به نقاط مدنظر شما هدایت می کند.

طرح رنگی

یکی از بارزترین ویژگی های وبسایت های خبری، کیفیت متن و خوانایی است. به همین دلیل، بسیاری از وبسایت های خبری دارای متن تیره و زمینه های سفید هستند. از آنجا که بیشتر وب سایت های خبری مقادیر بسیار زیادی محتوای متنی دارند، خوانایی بسیار حیاتی است.

استفاده از رنگ های متضاد به افزایش خوانایی کمک می کند. بنابراین در نظر گرفته می شود که طرح رنگ «سیاه و سفید» بهترین انتخاب برای یک وبسایت خبری است. به همین دلیل، همیشه اطمینان حاصل کنید که تضاد رنگ همیشه در وب سایت اجرا می شود.

پیمایش(Scrolling) بی نهایت و کارایی آن

بسیاری از وب سایت های خبری دارای صفحات پیمایشی طولانی برای بازدیدکنندگان هستند تا بتوانند هرچه بیشتر اطلاعات را جذب کنند.

این چیدمان ها اطمینان حاصل می کنند که کاربران می توانند برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود به پیمایش ادامه دهند، نه اینکه مجبور شوند برای برآورده کردن نیازهای خود، کلیک کنند.

سلسله مراتب محتوا

پیمایش، عامل اصلی در طراحی وب سایت خبری است. زیرا اطمینان از موفقی کاربران در تفسیر اطلاعات ارائه شده بسیار مهم است. اطلاعات مهم در سایت باید در قالبی با قابلیت خوانایی بالا ارائه شود.

مطمئن شوید که بهترین مجموعه فونت هایی که تنوع زیادی دارند را انتخاب می کنید. زیرا می توانید از آنها در بسیاری از سبک های تایپی مورد نیاز یک سایت خبری استفاده کنید. احتمالاً مشاهده کرده‌اید که برخی از فونت های روزنامه های قدیمی هنوز هم در بعضی از سایت های خبری دیده میشوند. این یک قانون نیست، آنچه در چاپ جواب می دهد لزوماً در اینترنت جواب نمی دهد.

اخبار فوری

اخبار فوری و جنجالی یک ویژگی حیاتی برای وبسایت های خبری موفق محسوب می شود. برای اطمینان از اینکه خوانندگان سایت شما در هر زمان به وب سایت شما علاقه مند هستند، باید اخبار فوری و جنجالی را در مورد موضوعات محبوب با یک متن کوچک نمایش دهید. زیرا خوانندگان به طور مکرر به سایت هایی که جدیدترین اخبار را پوشش می دهند، مراجعه می کنند.

بخش محتوای برگزیده

تقریباً همه وب سایت های خبری از نوارهای جانبی و همچنین مناطق اصلی محتوای خود برای ارائه محتوای محبوب، مقالات اخیراً منتشر شده، صفحاتی که بیشترین نظر را دریافت کرده اند و غیره، به بازدیدکنندگان استفاده می کنند. این فرآیند تضمین می کند که کاربران نوع محتوایی را که به آنها دسترسی دارند کنترل می کنند.

طراحی وبسایت واکنش گرا

همانطور که مشخص است اکثر افراد ترجیح می دهند از طریق تلفن های همراه خود به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. به همین دلیل، داشتن یک وبسایت واکنش گرا بسیار مهم است.

همچنین، موتورهای جستجوی وبسایت هایی که واکنش گرا نیستند را در لیست نتایج خود نمایش نمی دهند.

رسانه های اجتماعی

ادغام شبکه های اجتماعی در وبسایت خبری شما، روش شناخته شده‌ای است که باعث افزایش سئوی وب سایت می شود و تصویر تجاری شما در رسانه های اجتماعی را بهبود می دهد و شمار بازدید کنندگان از وبسایت شما را افزایش می دهد.

سبک(Style)

طراحی یک وبسایت خبری با ارائه خوب نیازمند خلاقیت است. همیشه اطمینان حاصل کنید که در حال ایجاد وب سایتی با استفاده از جدیدترین و شیک ترین طراحی ها هستید و توجه داشته باشید که مخاطبان شما چقدر از آن استقبال می کنند. اگر می خواهید همان سبک سایت های روزنامه را داشته باشید بدون اینکه تلاش خاصی انجام داده باشید، می توانید نوع وبسایت خبری که در ذهن داشتید را در وردپرس ایجاد کنید و از افزونه خبری وردپرس استفاده کنید.

شبکه ها(Grids)

این شبکه ها به دلیل کارایی در مدیریت و توانایی سازماندهی حجم زیادی از داده ها، بهترین و محبوب ترین روش ایجاد یک وب سایت خبری در نظر گرفته شده است. همچنین، این شبکه به دلیل توانایی آن در ایجاد ظاهری شیک به وبسایت شناخته شده است. وب سایت نیویورکر یک نمونه عالی از طرح مبتنی بر شبکه است.

فضای سفید

یکی از نکاتی که به توسعه یک وبسایت عالی میکند، فضای سفید است. یک مزیت عمده فضای سفید این است که خوانایی مطالب را افزایش می دهد و این برای یک وب سایت خبری پر محتوا بسیار مهم است.

مطالب اصلی و فرعی

برای دسته بندی مهم ترین اطلاعات و زمینه های عادی، یک جدا کننده بین بخش های محتوای خود قرار دهید. به عنوان مثال، می توانید در صفحه اصلی خود یک بخش برای مقالات جدید اضافه کنید که می تواند به عنوان یک بخش برجسته با تصاویر چشم نواز مورد استفاده  قرار گیرد. این روش می تواند به تاکید بر آخرین اخبار و افزایش اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی کمک کند.

تبلیغات

یکی از بهترین راه ها برای افزایش سود خود از وبسایت، سرمایه گذاری در تبلیغات است. همچنین قرار دادن بنرهای تبلیغاتی در موقعیت های خاص، ضروری است؛ اما در این کار زیاده روی نکنید.

بنرها بهترین تاثیر را در مرکز مقالات دارند، اما این مسئله مورد مناقشه است، زیرا تبلیغات می توانند خوانندگان شما را عصبانی و دلسرد کنند.

بخش نظرات

نظرات خوانندگان، بخش مهمی از یک وبسایت خبری است. به همین دلیل روزنامه های دیجیتال به شبکه های اجتماعی بسیار شبیه هستند. برای خوانندگان بسیار مهم است که بتوانند دیگران را از دیدگاه های خود مطلع کنند و به نوعی اجازه داده شود که صدای آنها در مورد مسائل خاص شنیده شود. از این رو، برآورده شدن این نیاز کاربران بسیار مهم است.

عکس ها

به جای اینکه یک صفحه نخست پر از متن به بازدید کنندگان خود ارائه دهید، به آنها اجازه دهید سایت شما را جستجو کرده و از گرافیک جذاب آن لذت ببرند. برای موفقیت در این روش استفاده از عکس های با کیفیت و جذاب بسیار ضروری است.

زمان بارگذاری

اکثر سایت هایی که به صورت کند کار می کنند، باعث دلسردی کاربران می شوند و آنها را وادار می کنند تا سریع آن وبسایت را ترک کنند. یکی از مهمترین قسمت های طراحی وب، استفاده از سرویس هاستینگ قابل اعتماد است.

به یاد داشته باشید که ، برند شما همیشه برای یک وبسایت مهم است. برای اینکه وب سایت شما بتواند رقبا را شکست دهد، اطمینان حاصل کنید که کاربرپسند، تمیز و شامل محتوای قابل خواندن است.

بستن