انواع وب هاستینگ

بررسی مختصر انواع سرویس های هاستینگ وب

بررسی مختصر انواع سرویس های هاستینگ وب

عوامل مختلف و مهمی در زمان خرید پلن و خدمات هاستینگ وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. این عوامل شامل، نوع تجارت و کسب و کار خود، نحوه ارائه سرویس های آنلاین، تعداد صفحات مورد نیاز برای وب سایت خود و منابع لازم می باشد. جهت پیاده سازی هر کدام از این عوامل در مرحله اول باید آنها را آدرس دهی کرده و سپس مطابق با نوع آنها نسبت به تهیه یک سرویس هاستینگ مناسب اقدام کرد.

چگونه بهترین سرویس هاستینگ وب را انتخاب کنیم؟

معمولاً برای افراد تازه کار، انتخاب هاست مناسب کمی دشوار به نظر برسد. اما با توجه به تاثیر هاستینگ وب در رشد و گسترش مشاغل آنلاین، بسیاری از کسب و کارها جهت بهبود خدمات خود از آن استفاده می کنند.

در این مقاله به بررسی قابلیت ها، مزایا و تاثیر هاستینگ در کسب و کارها خواهیم پرداخت.

انواع وب هاستینگ ها:

هاست اشتراکی(Shared Hosting):

در این روش چندین کاربر از منابعی مانند فضای هاست، پهنای باند و پردازنده ها به صورت مشترک استفاده می کنند. در واقع از نظر فنی، سرور به عنوان یک هاست در اختیار چندین مشتری قرار می گیرد.

این پلتفرم شامل محدودیت هایی در استفاده از منابع می باشد. مانند، فضای دیسک، ترافیک ماهیانه، اکانت های ایمیل، اکانت های FTP، پایگاه های داده و…

اگر شما به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده‌اید و به یک وب سایت کوچک نیاز دارید، هاست اشتراکی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

هاست اختصاصی(Dedicated Hosting):

هاست اختصاصی، نوعی سرویس هاستینگ پیکربندی شده است که سرور و سایر منابع موجود در آن به یک کاربر یا سازمان اختصاص می یابد. به دلیل نصب آسان این سرویس، می توان به راحتی نسبت به نصب آن اقدام کرد و نیازی به مراجعه به شخص یا محل خاصی نمی باشد. همچنین می توان با استفاده از آموزش های موجود در اینترنت نیز آن را خریداری و نصب کرد.

هاست اختصاصی قابلیت ها و مزایای بسیاری نسبت به هاست اشتراکی ارائه می دهد. اما هزینه آن نیز کمی بیشتر می باشد.

از آنجایی که در هاست اختصاصی، فضای هاستینگ شما با هیچ کاربر دیگری به اشتراک گذاشته نمی شود، میتوانید منابع را مطابق با سلیقه و نیازهای خود  سفارشی سازی کنید.

اگر به دنبال یک طرح مناسب هستید که از نظر شخصی سازی، زمان کار، ترافیک و امنیت منحصر به فرد باشد، هاست اختصاصی بهترین انتخاب برای شما است.

هاست VPS:

VPS(Virtual Private Servers) به معنی سرورهای خصوصی مجازی است که از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. این نوع هاست به عنوان یک سرور اختصاصی عمل می کند اما می توان از آن به عنوان یک محیط اشتراکی نیز استفاده کرد. VPS ها را می توان مانند یک کامپیوتر مجازی در چندین وب سایت نصب و استفاده کرد.

در این مدل، یک هاست می تواند به تنهایی می تواند چندین VPS داشته باشد که هر کدام سیستم عامل مربوط به خود را اجرا می کند.

نرم افزارهایی که برای هر vps پیکربندی شده استفاده میشود، دارای یک برنامه سرور، یک برنامه FTP، سرور پست الکترونیکی و برنامه های ویژه کسب و کار مورد نظر میباشد. هاستینگ vps، بهترین و مناسب ترین گزینه برای صاحبان مشاغل و کسب و کار هایی است که به دنبال یک وب سایت و بستر کاملا سفارشی سازی شده هستند ولی سرمایه کافی برای خرید یک سرور اختصاصی ندارند.

هر کاربر میتواند از چندین سرور مجازی یا vps استفاده کند. برای مثال، یک سازمان به اسم”A” که دارای ظرفیت زیادی است، میتواند از دو vps برای سرویس های وب سایت و کنترل سطح فروش محصولات استفاده کند.

خدمات هاستینگ رابسانا:

هاستینگ مناسب تاثیر زیادی در رشد و گسترش مشاغل آنلاین دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که با در نظر گرفتن تمام جوانب بهترین و مناسب ترین خدمات هاستینگ را برای کسب و کار آنلاین خود برگزینید. شرکت رابسانا قرار دادن قابلیت های مختلف در سرویس های هاستینگ خود روند رشد کسب و کار شما را تضمین می کند.  شما می توانید با مشاهده و انتخاب خدمات هاستینگ رابسانا گسترش کسب و کار خود را سرعت دهید. همچنین، در صورت تمایل نیز می توانید در تمام مراحل از مشاوره با کارشناسان رابسانا جهت اطمینان از موفقیت کسب و کار خود بهره‌مند شوید.

بستن