طراحی وب سایت هتل

بهترین روش طراحی وب سایت هتل

بهترین روش طراحی وب سایت هتل

نحوه طراحی وب سایت هتل، تاثیر زیادی در رویکرد مسافران جهت رزرو دارد و باید از اولویت بالایی برخوردار باشد. بوسیله یک وب سایت می توان انتظارات و خواسته های مسافران را به بهترین شکل منعکس کرد. اما اگر نحوه طراحی وب سایت باعث جلب توجه آنها نشود، بعید است که سایر اقدامات جهت رزرو اتاق را انجام دهند.

امروزه، موثرترین روش جهت بهبود عملکرد هتل ها، داشتن حضوری حرفه‌ای، جذاب و کاملاً یکپارچه به صورت آنلاین است.

بازدیدکنندگان شما در طول ارزیابی و تحقیقات خود فقط به بهترین ها رضایت خواهند داد، بنابراین شما نیز باید این مسئله را به طور جدی در نظر بگیرید. با توجه به این واقعیت که بهترین شیوه های طراحی وب سایت هتل به طور مکرر تغییر می کند، لازم است وب سایت خود را به طور منظم ارزیابی و موارد مورد نیاز را نیز مشخص کنید.

یکی از بهترین راه ها برای این کار، مقایسه طراحی وب سایت خود با دیگران است. زیرا به شما امکان می دهد که نقاط قوت و ضعف وب سایت خود را مشاهده کرده و بهترین موارد جهت بهبود آن را انتخاب نمایید.

بهترین شیوه طراحی وب سایت

بسیار مهم است که مشتریان بالقوه شما بتوانند به سرعت محتوای وب سایت شما را مرور کرده و به راحتی مطالبی که مربوط به آنها است را متوجه شوند.

در ادامه برخی از بهترین روش های طراحی وب سایت هتل را مرور خواهیم کرد.

  • الگوی موثری را در طراحی وب سایت هتل خود پیاده کنید: 

الگوهای F و Z دو مورد از رایج ترین الگوهایی می باشد که اغلب مشتریان در هنگام رزرو اتاق در وبسایت از آنها پیروی می کنند.

الگوی، شامل عناوین اصلی و فرعی است که با جلب توجه مخاطب، وی را نسبت به مشاهده کل صفحه ترغیب می کند. استفاده از الگوهای سنگین متنی می تواند باعث کاهش مشتریان و ترافیک وب سایت شود.

الگوی Z، معمولاً در صفحه‌ای با عناصر بصری زیاد استفاده می شود. به این صورت که خواننده پس از مشاهده عناوین اصلی به عناصر بصری و سپس به عناوین فرعی هدایت می شود.

  • همیشه یک گزینه تماس برای اقدام(CTA) را در صفحه قرار دهید مانند عبارت “اکنون رزرو کنید”:

عبارات متنوع دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آنها برای ترغیب مشتریان استفاده کنید. همچنین، می توانید جدیدترین تبلیغات و پکیج های موجود را در آن قرار دهید. با این حال، مولفه، دکمه” اکنون رزرو کنید” است که مشتریان را تشویق می کند تا رزرو خود را نهایی کنند.

چرا زمان بارگذاری بسیار مهم است؟

بهینه سازی زمان بارگذاری وب سایت هتل شما اولین قدم حیاتی در ماموریت شما جهت اطمینان از رزرو مستقیم است.

بازدید کنندگان از صفحه شما انتظار یک تجربه کاربری سریع و بی نقص را خواهند داشت. مهم نیست که وب سایت شما چقدر شگفت انگیز و منحصر به فرد است، اگر بارگیری آن خیلی طولانی شود هیچکس آن را مشاهده نخواهد کرد.

این امر در دستگاه های تلفن همراه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. حدود 50% از کاربران در اینترنت انتظار دارند که جهت جلب توجه و رضایت آنها، یک وب سایت باید ظرف 2 ثانیه بارگیری شود.

بارگیری طولانی، نه تنها باعث ناامیدی مشتریانی که وب سایت شما را مشاهده میکنند می شود بلکه باعث پایین آمدن رتبه سئو شما نیز خواهند شد. این یک عنصر حیاتی در رزروهای مستقیم است. اگر سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو نشان داده نشود، میزان مراجعه و بازدید شما به طور چشمگیری کاهش می یابد.

قسمت های بسیاری از یک وب سایت می تواند بر زمان بارگذاری تاثیر بگذارد. خوشبختانه بسیاری از آنها با ایجاد تغییرات خاص در پیکربندی وب سایت قابل حل است.

در ادامه 6 مورد که تاثیر زیادی در بهبود زمان بارگذاری دارند را بررسی خواهیم کرد:

1. هاستینگ:

اگر وب سایت شما از طریق یک سرویس هاستینگ مشترک در حال اجرا باشد، قابلیت انعطاف پذیری کمتر و زمان بارگیری بیشتری خواهد داشت. زیرا با افزایش استفاده و محتوای وبسایت شما، منابع لازم جهت حفظ سرعت مطلوب در دسترس خواهد بود. به همین دلیل، باید انتقال هاست به سرور مجازی(VPS) یا استفاده از هاست اختصاصی را در نظر بگیرید.

2. درخواست های HTTP

بیشتر سایت ها با مشکلات مربوط به زمان بارگذاری از طریق درخواست های HTTP روبرو می شوند، این امر هنگامی رخ می دهد که مرورگر وب، پرونده‌ای را از سرور بازیابی کند. با کاهش اسکریپت های خارجی مانند سیستم های نظردهی، جعبه های آیکن، پنجره های متحرک و غیره می توانید این موارد را حذف کنید.

3. تصاویر

اندازه تصاویر تاثیری قابل توجه بر روی میزان سرعت وب سایت هتل شما خواهد داشت. هرچه اندازه تصاویر یا سایر فایل های بصری شما بزرگتر باشد، وب سایت شما آهسته تر بارگیری می شود. تقریباً 60% از وزن سایت به تصاویر نسبت داده می شود. در حالی که برای نمایش محصولات و خدمات خود قطعاً به تصاویر زیبا با وضوح بالا نیاز دارید، سعی کنید قبل از بارگذاری، آنها را تا حد ممکن بهینه کنید.

4. ذخیره سازی در حافظه پنهان(Caching)

ذخیره سازی در حافظه پنهان، فرایندی است که با ذخیره سازی پاسخ های ثابت در خود، باعث افزایش چشمگیر سرعت وب سایت هتل می شود. وقتی شخصی از یک صفحه بازدید می کند، نسخه ذخیره شده را مشاهده می کند، مگر اینکه تغییری در نسخه ذخیره شده ایجاد شده باشد. به این صورت، درخواست های کمتری به سمت سرور ارسال خواهد شد.

5. فایل های CSS و جاوا اسکریپت

Cascading Style Sheet یا CSS به شما کمک می کند تا اطلاعات وب سایت را در قالب مورد نظر خود نمایش دهید که فونت، اندازه، رنگ، فاصله و غیره را کنترل می کند. جاوا اسکریپت نیز ممکن است حاوی تمام اطلاعات HTML موردنیاز باشد. حذف هرچه بیشتر فضای خالی، دستور زبان زائد و کاهش کدهای hex(رنگ)  به بهینه سازی این موارد کمک میکند.

6. پلاگین ها

پلاگین ها ویژگی هایی هستند که میتوانند عملکرد جدید و چشمگیری را به وب سایت شما اضافه کنند اما هرچه بیشتر از پلاگین ها استفاده کنید، سرعت بارگیری وب سایت شما آهسته تر می شود. بنابراین اگر از آنها استفاده می کنید مطمئن شوید که باعث افزایش عملکرد وب سایت شما می شود.

با توجه به اینکه تنها یک ثانیه تاخیر در بارگیری صفحه می تواند منجر به کاهش ترافیک سایت شود. زمان بارگیری برای افرادی که می خواهند میزان رزروهای مستقیم را به حداکثر برسانند باید جزء اولویت ها باشد.

احتمالاً برای بهینه سازی وب سایت هتل و اعمال تنظیمات مورد نظر خود نیاز به استخدام یک توسعه دهنده خواهید داشت که فرایندی پرهزینه، وقت گیر و طولانی است.

خوشبختانه، یک فناوری جهت سهولت در این کار وجود دارد. یک وب سایت ساز ساده و جذاب تمام کارها را برای شما انجام میدهد. شما فقط باید محتوای خود را بارگذاری کرده و قالب موجود را هرطور که دوست دارید شخصی سازی کنید.

چرا وب سایت هتل شما نیاز به طراحی دارد؟

صرفاً قابل مشاهده بودن و ارائه اطلاعات لازم در مورد کسب و کار شما کافی نیست.

طراحی جهت بهبود رتبه سئو و تاثیرگذاری بر مشتریان ضروری است.

جهت ترغیب بازدیدکنندگان به رزروهای بیشتر از طریق وب سایت خود باید:

  • در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه بالایی کسب کنید
  • بازدید کنندگان را با ظاهر وب سایت خود تحت تاثیر قرار دهید.
  • بتوانید اطلاعات لازم را به روشی قابل دسترسی ارائه دهید.
  • فرایند رزرو آسان باشد.
  • با تبلیغات، تخفیف ها و پکیج های مختلف مشتریان بالقوه را جذب کنید.
  • تصاویر و مطالب ویژه را نمایش دهید.

پیاده سازی این ویژگی ها به صورت منظم همیشه آسان نیست مگر اینکه از یک روش طراحی مناسب استفاده کنید.

اگر از سازنده های وب سایت جهت طراحی استفاده کنید، از کیفیت محصول نهایی مطمئن خواهید بود.زیرا همه چیز توسط این فناوری پوشش داده شده است.

اهمیت تلفن همراه در طراحی وب سایت رزرواسیون:

همانطور که می دانیم، مردم اکثر جنبه های زندگی خود را از طریق دستگاه های تلفن همراه اداره می کنند. آنها از تلفن هوشمند خود برای پاسخگویی به ایمیل ها، گفتگو با دوستان و خانواده، خرید آنلاین، بررسی تقویم، حضور در تماس ها و جلسات ویدیویی، بازی کردن، قرار ملاقات، سفارش غذا و صدها مورد دیگر استفاده می کنند.

همچنین، سهامداران و هتلداران با توجه به موارد زیر، استفاده از قابلیت های تلفن های همراه در صنعت خود را در نظر گرفته‌اند:

  • بیش از 70% از مشتریان، از تلفن همراه خود جهت تحقیق در مورد سفر استفاده کرده‌اند
  • بیش از 40% از کل بازدیدها از سایت های مسافرتی در جهان توسط تلفن های همراه صورت می گیرد.
  • بیش از 46% از مسافران هنگام تحقیق با تلفن همراه، تصمیم به رزرو می گیرند.
  • بیش از 72% از مشتریان به دنبال مفیدترین اطلاعات هستند و نه برندهای خاص
  • بیش از 90% از مسافران نیز از دستگاه های مختلف جهت بررسی و رزرو استفاده می کنند.

این آمار باعث شده است که صنایع گردشگری و هتلداری بیش از پیش ترغیب شده تا از تلفن های همراه در تجارت خود استفاده کنند.

نتیجه گیری:

اکنون، شما می توانید با استفاده از موارد فوق، وب سایت هتل خود را به بهترین و موثرترین شیوه طراحی کرده و میزان ترافیک وب سایت خود را به حداکثر برسانید. همچنین، می توانید با استفاده از محصولات و خدمات متنوع رابسانا، عملکرد وب سایت خود را به بالاترین میزان ممکن رسانده و در مدت کوتاهی به یک کسب و کار مطرح و بین المللی تبدیل شوید.

 

بستن