طراحی وب

راههای آسان برای تقویت مهارت های طراحی وب

راههای آسان برای تقویت مهارت های طراحی وب

فرقی ندارد که یک طراح وب مبتدی یا با تجربه باشید، همیشه راه هایی وجود دارد که می توانید مهارت های طراحی وب خود را ارتقا دهید. وب دائماً در حال تغییر است و عادات و ترجیحات کاربر نیز تغییر می کند. بنابراین، دنیای طراحی وب جایی برای خشنود کردن خود نیست. اگر از پیشرفت ها مطلع نباشید، ممکن است متوجه شوید که رقابت با سایرین عقب افتاده‌اید.

شاید پیدا کردن زمان برای یادگیری ترفندهای جدید چالش برانگیز باشد. اما، صرف یک یا دو ساعت در هفته برای بهبود مهارت های طراحی وب، در دراز مدت نتیجه مطلوبی خواهد داشت. در ادامه نکات مهمی که به شما در افزایش مهارت های طراحی وب کمک می کند را بررسی خواهیم کرد.

برای آموزش و یادگیری طراحی وب وقت بگذارید

یادگیری مفاهیم طراحی وب

هیچ راه میانبری وجود ندارد. اگر می خواهید مهارت های طراحی وب سایت خود را از معمولی به عالی برسانید، باید به همان میزان برای آن وقت صرف کنید. اگر یک طراح تمام وقت هستید، احتمالا مشغول برآوردن  انتظارات مشتری هستید. با این وجود، همه باید زمانی را برای بهبود مهارت های خود صرف کنند. اختصاص زمان برای آموزش و یادگیری در یک روز خاص از هفته ممکن است به شما کمک کند تا وارد یک فرایند مشخص شوید. مهم ترین چیز این است که شما زمان لازم را برای ادامه رشد مهارت های طراحی وب خود در نظر بگیرید. زیرا هیچ کس دیگری این کار را برای شما انجام نخواهد داد.

به یک منتقد طراحی وب تبدیل شوید

منتقد طراحی وب

هیچ هنرمند محترمی ایده های دیگران را نمی دزدد. با این وجود، با مشاهده وب سایت های دیگری که می پسندید، می توانید چیزهای زیادی یاد بگیرید. سعی کنید وب سایت های دیگران را از چشم یک منتقد مشاهده کنید. از خود بپرسید که درباره وب سایت ها چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید. سپس، یک قدم جلوتر رفته و بیشتر دریاید که چرا یک سایت به خوبی کار می کند و دیگری دارای ایراداتی است. شاید طیف رنگ با تصویر برند مطابقت ندارد یا تایپوگرافی باعث می شود سایت بیش از حد شلوغ به نظر برسد؟ سعی کنید که خیلی انتقاد نکنید، شما به دنبال تایید توانایی های خود نیستید. شما به دنبال یادگیری از سایر وبسایت ها جهت ارتقای مهارت های خود هستید.

در محیط های آزمایشی تمرین کنید

تمرین در محیط آزمایشی

وقتی ایده ها یا پلاگین های جدید را آزمایش می کنید، ممکن است همه چیز خراب شود. آزمایش در وب سایت مشتری هرگز ایده خوبی نیست. هنگامی که مهارت های طراحی وبسایت خود را تمرین می کنید، بهتر است یک محیط توسعه محلی ایجاد کنید. برای مثال می توانید چیزی را که در سایر وب سایت ها دیده‌اید، تکرار کنید. یا می توانید ببینید که چگونه در ظاهر سایت هایی که معمولاً طراحی می کنید تغییرات اساسی ایجاد می شود. اگر تمرینات خود را در SandBox انجام میدهید، مهم نیست که چه چیزی خراب می شود. همیشه می توانید یک وب سایت آزمایشی را لغو و دوباره شروع کنید.

مفاهیم نظری طراحی وب را مرور کنید

مرور مفاهیم نظری

تمرین عملی، یک راه عالی برای یادگیری یک مهارت است. اما مطالعه مفاهیم طراحی وب سایت به شما کمک می کند تا طراح بهتری شوید. بنابراین، زمانی را برای مطالعه و بازی در SandBox اختصاص دهید. اصول اولیه، مانند تایپوگرافی و نظریه رنگ را بررسی کنید. مرور اطلاعات در مورد اصول طراحی وب سایت ممکن است به شما در تصمیم گیری بهتر کمک کند. همچنین، مطالعه کتاب نیز به شما کمک می کند تا از آخرین پیشرفت های رابط کاربری(UI) و اصول تجربه کاربر(UX) مطلع شوید.

به دنبال روش های پرطرفدار و محبوب طراحی وب باشید

روش های پر طرفدار

اغلب روش های طراحی وب در طول زمان تغییر می کنند. روشی که امروز بسیار محبوب است، ممکن است فردا منسوخ شود. پیشرفت فناوری اغلب آن چیزی را که غیر ممکن تصور می شد، مانند parallax scrolling را ممکن می سازد. نیازی هر تکنیک جدیدی که به صورت کورکورانه ارائه می شود را در نظر بگیرید. اما رعایت روش های محبوب، راه را برای استفاده از روش های جدید هموار می کند. یکی از بهترین راه ها برای دنبال کردن روش های محبوب، عضویت در برخی وبلاگ های طراحی وبسایت معتبر است که اغلب مقاله هایی در مورد آخرین تکنیک های طراحی وب را منتشر می کنند.

ارسال و دریافت بازخورد

ارسال و دریافت بازخورد

دریافت بازخورد از سایر طراحان می تواند به شما کمک کند نکاتی را در مورد طرح های خود که تا کنون به آنها توجه نکرده‌اید را متوجه شوید. همچنین، تحسین سایر طراحان باعث افزایش انگیزه شما می شود. بازخورد می تواند از هر دو جهت مفید باشد. ارائه بازخورد با سایر طراحان وب ممکن است مهارت های آنها را ارتقا دهد. همچنین، ممکن است به شما کمک کند تا بهتر ایرادات کار خود را متوجه شوید. فروم ها و انجمن های طراحی وب زیادی وجود دارد که این نوع تعاملات را ایجاد می کند. همچنین، این انجمن ها میتوانند مکانی ارزشمند برای به اشتراک گذاشتن مشکلات و دریافت راهنمایی جهت حل آنها باشد. ممکن است برخی نظراتی را که در خصوص نحوه طراحی وب شما بیان میشود را دوست نداشته باشید. با این حال، داشتن یک دیدگاه تازه در مورد روش کار شما می تواند مفید باشد.

برخی از پروژه های قدیمی خود را مرور کنید

مرور پروژه های قدیمی

با آموختن مهارت های جدید، رویکرد شما در طراحی وب نیز تغییر کرده است. چالش هایی که در گذشته غیر ممکن به نظر می رسید، اکنون با تکنیک های جدید می توان به راحتی بر آنها غلبه کرد. بازگشت به پروژه های  گذشته و طراحی مجدد آنها با استفاده از مهارت ها و دانش موجود می تواند تمرین مفیدی باشد. بنابراین، سعی کنید مشخصات طراحی یک پروژه قدیمی را بازبینی کنید، سپس سایت را از ابتدا در سندباکس خود بازسازی کنید. تمرین تکنیک های جدید در وب سایت های واقعی در یک محیط آزمایشی، راهی عالی برای مشاهده نحوه اجرای مهارت ها و روش های جدید در پروژه های آینده است.

جمع بندی:

موفقیت در طراحی

به طور خلاصه، طراحی وب رشته‌ای نیست که بتوان به طور کامل بر آن مسلط شد؛ بلکه مهارتی است که باید دائماً به روز و تقویت شود. بنابراین، بهترین توصیه این است که از پیشرفت های جدید مطلع باشید، روش های جدید را در سندباکس امتحان کنید و به یادگیری ادامه دهید. اگر در طول راه مرتکب اشتباهاتی شدید، ناامید نشوید، زیرا این بهترین روش برای یادگیری است.

بستن