rabsana logo

قوانین و مقررات استفاده از وبسایت

آخرین بروزرسانی: ۱۲ فرودین ۱۳۹۹

شرکت طراحی وبسایت و اپلیکیشن رابسانا جهت انجام کلیه امور طراحی سایت و برنامه نویسی، قراردادهای مشخص با مفاد منطبق بر قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران با مشتریان و اشخاص حقیقی و حقوقی منعقد می نماید. این قوانین در این وبگاه منتشر شده و به روزرسانی می گردد و هیچ توافق شفاهی و کتبی نمی تواند اسناد منتشر شده در این پایگاه را نقض یا رد نماید.

لذا کلیه کاربران و مشتریان سرویس ها، موظف به رعایت این مفاد بوده و در صورت تخطی کاربران، علاوه بر قطع سرویس‌ها، پیگیری از طریق مراجع ذیصلاح قانونی جهت برخورد با خاطیان، نزد شرکت طراحی وبسایت و اپلیکیشن رابسانا محفوظ خواهد بود.

اجرای هرگونه قرارداد و پروژه برنامه نویسی و طراحی وب سایت و پورتال توسط شرکت طراحی وبسایت و اپلیکیشن رابسانا، به منزله پذیرش و تائید این قوانین توسط مشتریان سرویس ها و سفارش دهندگان محترم می باشد.

توجه: سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) می تواند قوانین مرتبط را در هر زمان که بخواهد، از طریق تغییر این سند و سایر قوانین در وب سایت، تغییر دهد. ما به شما توصیه می‌کنیم که به صورت دوره ای برای اطلاع از این تغییرات، به سایت مراجعه کنید.

قوانین طراحی وب سایت  و برنامه نویسی (کلیه پلن های پایه، حرفه ای و اختصاصی)

  1. مشتری یا سفارش دهنده متعهد می شود که قبل از ارائه طرح اولیه، تمامی اطلاعات اولیه مانند محتوا، لوگو، نشانه، تصاویر، مطالب، اطلاعات و …. جهت درج در سایت را در اختیار سرویس دهنده (مجموعه رابسانا)  قرار دهد. در غیر اینصورت امکان تغییر و اضافه نمودن اطلاعات، تصاویر و … مشمول هزینه جداگانه با برآورد سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) می باشد. همچنین تولید و ارائه محتوا و تصاویر و… جهت درج در سایت به هر نحو از انحاء ممکن برعهده مشتری یا سفارش دهنده بوده و از این بابت هیچ مسئولیتی متوجه سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) نخواهد بود. در صورت عدم ارائه محتوا، نشانه، لوگو، تصاویر، مطالب، اطلاعات و …. از سوی مشتری یا سفارش ذهنده، سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) می تواند سایت را با اطلاعات و تصاویر نمونه تحویل دهد و تغییرات آن برعهده مشتری یا سفارش دهنده خواهد بود.
  2. مشتری یا سفارش دهنده متعهد می شود که پس از عقد قرارداد، در قبال درخواست اضافه کردن ماژول ها و ویژگی های جدید به تارنما، هزینه روز مندرج در تارنمای رسمی سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) را پرداخت نماید. (مرجع اعلام قیمت در هر شرایطی، سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) میباشد.)
  3. مشتری یا سفارش دهنده متعهد می شود پس از تأیید طرح اولیه و یا طرح نهایی تارنما، هرگونه درخواست تغییر که منجر به طراحی مجدد و یا تغییرات عمده در بخشی از طرح شود، هزینه آن را طبق تعرفه روز مندرج در تارنمای رسمی سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) و یا برآورد سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) به صورت یکجا پرداخت نماید، در غیر اینصورت تمام تعهدات سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) ساقط می گردد.
  4. مشتری یا سفارش دهنده متعهد می شود محصولات / خدمات / آموزش هایی را در وب سایت خود عرضه نماید که از جمله ممنوعات تجاری و پستی نباشد و یا محصولات / خدمات / آموزش هایی که از لحاظ قوانین و مقررات موضوعه دولت جمهوری اسلامی ایران و شرع مقدس، خرید و فروش و ارائه آن ممنوع می باشد، ارائه ننماید. مسئولیت هر نوع پاسخگویی به مراجع ذیربط یا تامین و تادیه خسارت مشتریان و مدعیان، با مشتری یا سفارش دهنده می باشد.
  5. مشتری یا سفارش دهنده متعهد می‌شود قوانین کپی رایت، تجارت الکترونیک، علائم انحصاری و اختصاری، نقض حقوق صاحب امتیاز و اثر، کالاهای ممنوعه و تقلبی را در عرضه، فروش و ارائه محصولات / خدمات / آموزش‌ها رعایت نماید. بدیهی است در صورت عدم رعایت این بند و بروز هرگونه مشکل، مسئولیت هر نوع پاسخگویی به مراجع ذیربط یا تامین و تادیه خسارت مشتریان و مدعیان، با مشتری یا سفارش دهنده بوده و سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) هیچ گونه تعهد یا مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
  6. سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) حق دارد طرح تحویل داده شده را در محل مناسب به نحوی که صلاح می داند و مشهود باشد، امضاء نماید، مگر در صورتی که طرفین در این مورد به توافق برسند. (حذف امضاء طرح از سوی مشتری یا سفارش دهنده در هر صورت مشمول پرداخت هزینه جداگانه می باشد.)
  7. پرداخت کلیه مالیات و کسورات قانونی مبلغ قرارداد بر عهده مشتری یا سفارش دهنده می باشد و مبلغ قرارداد به صورت خالص به سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) پرداخت می گردد.
  8. سرویس دهنده (مجموعه رابسانا)  هیچ گونه مسئولیتی در قبال در اختیار قرار گرفتن اطلاعات امنیتی تارنما به افراد به هر نحوی از سوی مشتری یا سفارش دهنده را ندارد.
  9. سرویس دهنده (مجموعه رابسانا)  هیچ گونه مسئولیتی در قبال نشانه هایی که توسط مشتری یا سفارش دهنده در جایی غیر از تارنمای رسمی سرویس دهنده (مجموعه رابسانا)  ثبت شده اند را نخواهد داشت.
  10. در صورت ثبت نشانه تارنما (دامنه سایت) از طریق کارگزار، مشتری یا سفارش دهنده متعهد می شود که هزینه سالانه مربوط به تمدید نشانه را طبق تعرفه روز مندرج در تارنمای رسمی کارگزار، به وی پرداخت نماید. (مرجع اعلام قیمت، در هر شرایطی، کارگزار می باشد.)
  11. تمامی سورس های برنامه ها و طراحی وب سایت ها کد شده هستند و مشتری یا سفارش دهنده نمی تواند تغییراتی در کدهای سایت انجام دهد.
  12. طراحی وب سایت های سفارش داده شده تنها می تواند در یک دامنه و یک سایت نصب و فعال گردد. اگر در زمان اعلام دامنه و یا ساب دامنه اشتباهات تایپی صورت گیرد، عواقب ناشی از آن بر عهده مشتری یا سفارش دهنده می باشد. امکان تغییر و یا اضافه کردن دامنه و ساب دامنه، بعد از ارسال سفارش و عقد قرارداد وجود ندارد.
  13. مشتری یا سفارش دهنده می تواند درخواست اضافه کردن دامنه را درون توضیحات سفارش خود ثبت نماید. هزینه اضافه کردن هر دامنه مشمول هزینه جداگانه می باشد و مرجع اعلام قیمت، در هر شرایطی، سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) می باشد.
  14. به دلیل رعایت مسائل امنیتی تحت هیچ شرایطی، مشتری یا سفارش دهنده نمی تواند به هاست دسترسی داشته باشد. در صورت پرداخت هزینه 10 برابر هزینه قرارداد توسط مشتری یا سفارش دهنده، یک دسترسی FTP توسط سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) به مشتری یا سفارش دهنده تحویل داده می شود.
  15. مشتری یا سفارش دهنده می تواند با پرداخت هزینه حداقل 10 برابر هزینه قرارداد سورس کدهای برنامه را دریافت نماید. اما مجاز به حذف امضا سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) از سورس نخواهد بود. در هر صورت سرویس دهنده (مجموعه رابسانا)  مجاز به قراردادن امضای اثر خود در انتهای سایت می باشد.
  16. نحوه پرداخت هزینه ها، تسویه حساب ها و شرایط مالی در مفاد قرارداد های کتبی درج و معیار عمل می باشد. در صورت درخواست افزودن امکانات و قابلیت های جدید و یا شخصی سازی، مشتری یا سفارش دهنده باید مبلغ فاکتور اعلامی از سوی سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) را به صورت کامل تسویه نماید.

  17. تبصره : انجام هرگونه تغییرات یا برنامه نویسی یا شخصی سازی منوط به دریافت تاییدیه مالی از سوی واحد مالی سرویس دهنده (مجموعه رابسانا)، مبنی بر دریافت و تسویه هزینه های مربوطه می باشد. در غیر اینصورت درخواست های مشتری، کان لم یکن تلقی می گردد.

  18. قرارداد سئو و بهینه سازی به هر شکل شامل هزینه جداگانه و خارج از قرارداد و قوانین طراحی وب سایت و برنامه نویسی می باشد. مرجع اعلام قیمت و هزینه قراردادهای سئو و بهینه سازی مطابق نظر واحد فنی سرویس دهنده (مجموعه رابسانا)  می باشد.
  19. كليه حقوق علمی، مادی و معنوی طرح مطابق قانون حقوق مصنفین و مولفین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متعلق به سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) مي باشد.
  20. مشتری یا سفارش دهنده می تواند با پرداخت هزینه 30 برابر هزینه قرارداد حقوق مادی و معنوی اثر را به خویش منتقل نماید و در اینصورت سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) متعهد می گردد تحت هیچ شرایطی از طرح ارائه شده در این قرارداد برای شخص ثالث استفاده ننماید. در هر صورت سرویس دهنده (مجموعه رابسانا)  مجاز به قرار دادن امضای اثر خود در انتهای سایت می باشد.
  21. در صورت درخواست حذف امضای اثر، مشتری یا سفارش دهنده می تواند با پرداخت هزینه حداقل 2 برابر هزینه قرارداد و کسب رضایت کتبی سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) در سربرگ رسمی، نسبت به حذف امضا اقدام نماید.
  22. هرگونه درخواست مشتری یا سفارش دهنده برای تغییر در وضعیت سفارش به عنوان شخصی سازی تلقی می گردد. هزینه شخصی سازی طراحی وب سایت هاو پورتالها بنابر مدت زمان کاری و نوع برنامه‌نویسی و ماژول‌های درخواستی از 2۰۰ هزار تومان تا ۲۵۰ میلیون تومان (برنامه نویسی یک پورتال سازمانی پیشرفته) هزینه دربر دارد که مرجع اعلام قیمت، در هر شرایطی، سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) می باشد.
  23. حذف کپی رایت از انتهای سایت‌ها، اسکریپت‌ها و ماژول های مجموعه رابسانا خلاف قوانین بوده و متخلف موظف به پرداخت ۲ میلیون تومان خسارت به مجموعه رابسانا و بازگرداندن کپی رایت به سایت خود می باشد. در غیر اینصورت خدمات و سرویس‌های ارائه شده به مشتری قطع خواهد شد و موضوع از طریق مراجع ذیصلاح قانونی و قضایی، پیگیری خواهد شد.
  24. هرگونه سو استفاده از سرویس ها و قالب ها توسط مشتری یا سفارش دهنده باعث باطل شدن لایسنس وی خواهد شد. بلافاصله کلیه سرویس‌های ارائه شده به مشتری یا سفارش دهنده قطع و موارد از طریق مراجع ذیصلاح قانونی پیگیری می گردد.
  25. پس از پایان مدت زمان قرارداد، با پرداخت حداقل 25 درصد از کل مبلغ قرارداد به عنوان هزینه پشتیبانی، این قرارداد قابل تمدید خواهد بود.
  26.  در صورت عدم تمدید قرارداد، وظیفه پشتیبانی و رفع اشکالات فنی از سرویس‌دهنده به هر صورت و به هرشکل، ساقط می گردد و خدمات مشتری یا سفارش دهنده قطع می گردد.
  27.  در صورت عدم تمدید قرارداد، سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) می تواند خدمات میزبانی و ثبت تارنمای مشتری را قطع نماید.
  28. خدمات ثبت دامنه و میزبانی فقط به صورت سالانه از سوی سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) ارائه می گردد و مشتری موظف است 14 روز پیش از پایان قرارداد هزینه تمدید را مطابق قیمت روز که توسط سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) اعلام می گردد، پرداخت نماید. در صورت عدم پرداخت در موعد مقرر، مشکلات به وجود آمده متوجه مشتری یا سفارش دهنده خواهد بود.
  29. سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) موظف است طرح خود را در بستر فراهم شده مندرج در قرارداد به مشتری یا سفارش دهنده تحویل دهد. به صورت پیش فرض بستر فنی سرویس دهنده (مجموعه رابسانا)، محل تحویل است. مگر آنکه با پرداخت هزینه های جداگانه به صورت رسمی توافقی صورت گرفته باشد.
  30. قرار دادهای طراحی وب سایت و برنامه نویسی از نوع لازم الاجرا تلقی شده و تنها در صورت وقوع شرایط فسخ اشاره شده در متن قرارداد و یا توافق طرفین قابل فسخ می باشد. در صورت فسخ قرارداد در هر زمان میزان 50 درصد کل مبلغ قرارداد بابت خسارت اخذ می گردد. در صورت ارائه مرحله اول طرح، امکان فسخ به هیچ عنوان وجود ندارد و مشتری یا سفارش دهنده موظف به تسویه کل مبلغ می باشد و در صورت استنکاف از تسویه حساب کل مبلغ، سرویس دهنده (مجموعه رابسانا)  می تواند از طریق مراجع قانونی ذیصلاح نسبت به دریافت کل مبلغ قرارداد اقدام نماید.
  31. در صورت بروز هرگونه اشکال به علت وجود فورس ماژور طبق تعاریف سازمان برنامه و بودجه (از قبیل سیل، زلزله، جنگ، اعتصاب و غیره) طبق قوانین حاکم بر جامعه عمل خواهد شد. در مواردی كه به علل ناشی از شرايط قهری (شرايط خاص) كه رفع آن خارج از حيطه توانايی و اقتدار طرفين قرارداد باشد و انجام بخشی از قرارداد و يا تمام آن غيرممكن گردد، در صورت فسخ قرارداد هيچ یک از طرفين حق مطالبه خسارت وارده را نخواهد داشت و اقدامات پس از فسخ از قبيل تسويه حساب با توافق طرفين صورت می گيرد.
  32. کلیه خدمات پشتیبانی، اطلاعیه ها و بیانیه های مجموعه رابسانا، خدمات مالی و تمدید سرویس ها و خدمات و محصولات، درخواست های جدید، تغییرات و … فقط از طریق پورتال مشتریان 24 ساعته که آدرس آن در در وبگاه رسمی شرکت فناوری اطلاعات رابسانا منتشر و به صورت آنلاین در دسترس است، قابل ارائه می باشد و مشتری فقط از همین طریق می تواند امور خود را پیگیری نماید. بدیهی است در صورت عدم رعایت، خدمات پشتیبانی کان لم یکن می گردد.
  33. کلیه دانش فنی، سخت افزار، نرم افزار و… لازم جهت استفاده از برنامه های ارائه شده و مدیریت وب سایت ها و پورتال ها بر عهده مشتری یا سفارش دهنده بوده و از این بابت هیچ مسئولیتی متوجه سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) نمی باشد.
  34. مشتری یا سفارش دهنده می تواند طی قرارداد جداگانه از خدمات مدیریت و پشتیبانی استفاده نماید.
  35. در صورت گذشت بیش از 3 روز کاری از زمان تأیید طرح نهایی از سوی مشتری یا سفارش دهنده یا نماینده مشتری و عدم تسویه مرحله نهایی، سرویس‌دهنده (مجموعه رابسانا) می تواند قرارداد را یکطرفه فسخ و وجه مرحله 1 و 2  را به عنوان حق الزحمه خود در نظر بگیرد. اجرای مجدد طرح با پرداخت 15 درصد مبلغ کل قرارداد به عنوان خسارت از سوی مشتری، امکان پذیر است.
  36.  در صورت تسویه کامل هزینه قرارداد، سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) می بایست طبق هماهنگی با سفارش دهنده یا نماینده مشتری، طی یک جلسه آموزشی در محل سرویس دهنده (مجموعه رابسانا)، نحوه مدیریت تارنما را آموزش داده و اطلاعات لازم را در اختیار وی قرار دهد.
  37. مدت زمان جلسه آموزشی یک ساعت می باشد و در صورت نیاز، مشتری یا سفارش دهنده می تواند با پرداخت هزینه اعلامی از سوی سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) از زمان اضافی بهره مند شود.
  38. اکثر تعداد جلسات مراجعه حضوری برای هماهنگی قراردادها، آموزش و تحویل پروژه برای طرح های عمومی حرفه ای، 2 جلسه و برای طرح های اختصاصی 3 جلسه می باشد. در صورت نیاز مشتری یا سفارش دهنده می تواند با پرداخت هزینه اعلامی از سوی سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) از زمان اضافی بهره مند شود.
  39. در صورت ایجاد و مطرح شدن سوالات فنی و یا هر سوال دیگری توسط مشتری یا سفارش دهنده، هیچ مسئولیتی متوجه سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) از بابت پاسخگویی به سوالات و آموزش نمی باشد. با این حال سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) می کوشد در حد توان به سوالات پاسخ دهد.
  40. مشتری یا سفارش دهنده متعهد می شود که تمامی تیکت های پشتیبانی را به زبان فارسی تایپ و ارسال کند.
  41. مشتری یا سفارش دهنده متعهد می شود تا از ارسال تیکت‌های مکرر و در یک موضوع جدا خودداری کند.
  42. مشتری یا سفارش دهنده موظف است تا ادب و شئونات اخلاقی را در هنگام ارسال تیکت پشتیبانی رعایت نماید و مشکلات خود را در نهایت آرامش و ادب پیگیری نماید.
  43. مشتری یا سفارش دهنده موظف است هنگام ارسال تیکت سرویس مربوطه، عنوان تیکت و متن تیکت را به درستی و با توضیحات کامل وارد نماید تا در پاسخگویی اپراتورهای شرکت وقفه ایجاد نشود و در نهایت در حل مشکل مشتری یا سفارش دهنده تسریع گردد.
  44. مشتری یا سفارش دهنده متعهد می شود که در تمامی تیکت های پشتیبانی موضوع تیکت را به درستی یادداشت نماید و از ارسال عناوینی همچون “سوال” ، “مشکل” ، “درخواست” ، “خواهش” ، “انجام کارها” ، “پیگیری” ، “نارضایتی” ، “تشکر” و ... اکیدا خودداری نماید. در صورت تکرار موارد از سوی مشتری یا سفارش دهنده، سرویس وی بدون اطلاع قبلی به طور کامل قطع می گردد و هیچ پاسخی از سوی مشتری یا سفارش دهنده مسموع نخواهد بود.
  45. مشتری یا سفارش دهنده باید اهمیت تیکت را با توجه به اهمیت واقعی تیکت انتخاب کند و نباید بدون دلیل اهمیت “ضروری” را انتخاب کند. وضعیت ضروری تنها برای مواردی اعم از Down بودن سرور، در دسترس نبودن سرویس و… می باشد.
  46. طبق ماده ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی، هر کس به کارمندان دولت، موسسات و شرکت‌ها در حین انجام وظیفه توهین نماید، از ۳ الی ۶ ماه حبس یا ۷۴ ضربه شلاق و ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم می‌گردد.‌ در صورتیکه مشتری یا سفارش دهنده اقدام به توهین، فحاشی و ناسزا به هر شکل و هر نحو بنماید قرارداد او به طور یک طرفه فسخ و مبلغ سرویس مورد نظر به هیچ وجه به او عودت نخواهد شد. طبق قانون سرویس دهنده (مجموعه رابسانا)  حق شکایت و پیگرد قانونی از طریق مراجع ذیصلاح را برای خود محفوظ می داند.
  47. تمامی طراحی های وب سایت ها و پورتال های انجام شده به صورت تک زبانه بوده و در صورت درخواست مشتری یا سفارش دهنده مبنی بر افزودن زبان اضافی برای طرح، 50 درصد هزینه قرارداد اولیه برای افزودن هر زبان اضافی دریافت می گردد.
  48. طبق مصوبه هیات مدیره محترم مجموعه رابسانا، کلیه قراردادهای کتبی و توافقات شفاهی از تاریخ 1392/7/1 براساس این قوانین اصلاح و از تاریخ مذکور معیار عمل بر اساس قوانین منتشر شده در وبگاه رسمی سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) می باشد. هیچ توافق کتبی یا شفاهی نمی تواند قوانین منتشر شده در وبگاه رسمی سرویس دهنده (مجموعه رابسانا) را تغییر، نقض یا تعدیل نماید.