اهمیت تبلیغات آنلاین در بازاریابی

چرا تبلیغات آنلاین، در دنیای بازاریابی یک امر ضروری است؟

چرا تبلیغات آنلاین، در دنیای بازاریابی یک امر ضروری است؟

بازاریابی به معنای استفاده از تمام ابزارهای ممکن برای فروش بیشتر محصولات و ارتقای کسب و کار می باشد. حال به چه دلیلی باید از یکی از ابزار ها استفاده نشود؟

در ادامه به بررسی ضرورت وجود تبلیغات آنلاین برای بازاریابی محصولات می پردازیم.

 

درک اکوسیستم تبلیغات آنلاین

 

پرکاربردترین سرویس های آنلاین، از موتور جستجوی گوگل گرفته تا شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک، به دو دلیل و به این ترتیب کار میکنند:

استفاده از آنها رایگان است، اما داده های خود را می فروشند. این مشاغل می توانند رشد کنند و خدمات گسترده تری را ارائه دهند. زیرا درآمد آنها مستقیما از هزینه ها یا پرداخت های کاربران به دست نمی آید. بلکه درآمد آنها از تبلیغ کنندگانی است که به کاربران محصول می فروشند. در واقع این قانون طلایی برای این نوع مشاغل محسوب می شود:

هر چیزی که آنها نیاز دارند تا بر نحوه ارائه نتایج به تبلیغ کنندگان تاثیر بگذارد را انجام می دهند. در نتیجه از خدمات خود استفاده می کنند. به همین دلیل تبلیغات آنلاین نتایج قوی تری در این موارد به همراه خواهد داشت.

 

مقایسه ناعادلانه تبلیغات آنلاین به صورت ارگانیک و پولی

 

با توجه به این اصل که ما به تبلیغات آنلاین به عنوان بخشی از بازاریابی نگاه می کنیم. به این نتیجه رسیده ایم که باید تمام تمرکز را بر روی انجام یک نوع تبلیغات بگذاریم. یا تبلیغات به صورت ارگانیک و یا تبلیغات پولی باشند. می توانید با استفاده از انتشار محتویات عالی در وبلاگ خود، کاربران بسیاری را جذب کار خود کنید. سپس با استفاده از تبلیغات آنلاین، روز به روز بازدهی سایت خود را بالاتر ببرید.

آیا یک وبلاگ عالی برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری ساخته می شود؟ برای گسترش دامنه وبلاگ خود، در ابتدا می توانید آن را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید.

آیا در حال حاضر صاحب یک صفحه محصولات عالی در وب سایت خود هستید که به بهترین شکل بر روی سئو آن کار کرده باشید؟ اگر جوابتان مثبت است. به شما تبریک می گویم شما در واقعا عالی هستید و رتبه بالایی در Google Ad دارید.

 

استفاده رایگان از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات آنلاین

 

مهم است بدانید که اکوسیستم آنلاین باعث گسترش و توسعه کسب و کار ها می شود. حضور شما در دنیای آنلاین یک امر ضروری است. که ورود به آن ها رایگان است. مثل ایجاد حساب کاربری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، لینکدین، تلگرام و … .

اما درک این نکته مهم است که استفاده از این موارد برای نقطه شروع است. یعنی برای شروع فعالیت خود در دنیای آنلاین می توانید از این پلتفرم های رایگان و پابلیک استفاده کنید. تمام شبکه های ذکر شده، برای تبلیغات و ویژگی های متمایز طراحی شده اند. اگر می خواهید در این پلتفرم ها به موفقیت برسید و بیشترین استفاده را از آنها ببرید، باید به درستی در آنها فعالیت کنید و تبلیغاتی را در آنها انجام دهید که محتوای ارگانیک شما را تقویت کند.

 

3 شبکه اجتماعی قدرتمند برای تبلیغات آنلاین :

 

  • Google Ads :

 

جستجوی گوگل، یک بستر جستجوی آنلاین در سراسر جهان است. هر چه رتبه شما در آن بالاتر برود، به طور مستقیم بر روی تعداد بازدیدکنندگان وب سایت شما تاثیر می گذارد. Google Ads به شما این امکان را می دهد که در صفحه نتایج جستجو، بدون قرار گرفتن در صف، بتوانید در بالای صفحه قرار بگیرید. به ویژه برای مناطق یا کلمات کلیدی که از نظر محتوای ارگانیک، رتبه چندان بالایی ندارید. اما اگر محتوای شما واقعا مفید باشد، علاوه بر جذب بازدیدکننده، آنها را به مشتری نیز تبدیل خواهید کرد.

 

  • Linkedin :

 

لینکدین یک شبکه بازاریابی B2B محسوب می شود. به همین دلیل قوانین مختلفی دارد. با این حال، در بازاریابی B2B، بخش های فروش، شناسایی تبلیغات و همچنین استخدام نیروهای جدید تا حد زیادی می تواند به شرکت ها و سازمان ها نیز کمک کند.

 

  • Instagram :

 

اینستاگرام و فیس بوک نیز دو پلتفرم تبلیغاتی قدرتمند و رایگان هستند. اگر به دنبال بهترین نتیجه از این پلتفرم ها در کسب و کار خود هستید، بهتر است از همین حالا کار تبلیغات را شروع کنید. تبلیغات در اینستاگرام باعث میشود بتوانید با کاربران خود تعامل برقرار کنید و دنبال کننده ها را به وب سایت خود بکشانید.

 

با توجه به موارد گفته شده می توانید بازدهی وب سایت خود را تا حد زیادی افزایش دهید. همچنین می توانید با استفاده از این پلتفرم ها بر روی سئو سایت خود تاثیر زیادی بگذارید و محتویات وبلاگ خود را به صورت گسترده تر با کاربران به اشتراک بگذارید.

 

با توجه به مطالب بالا مطمئنا تا کنون متوجه اهمیت تولید محتوا در تبلیغات و جذب هرچه بیشتر مشتریان شده اید. بنابراین بهینه سازی محتویات و مطالب سایتتان یک امر ضروری ست. در صورتی که مهارت کافی در تولید محتوا ندارید. میتوانید تولید انواع محتوای متنی،ویدیویی، تصویری و موشن برای تبلیغات و بهینه سازی وب سایت خود را، به تیم وبمستر حرفه ای رابسانا بسپارید.

 

بستن