اهمیت وبلاگ

تاثیر وبلاگ در رشد و گسترش مشاغل و افزایش مشتری

تاثیر وبلاگ در رشد و گسترش مشاغل و افزایش مشتری

 وبلاگ ها در گذشته بستری برای ابراز نظر یا به اشتراک گذاری تجربیات افراد بوده‌اند. اما امروزه کاربرد آن بسیار فراتر از به تصویر کشیدن زندگی شخصی افراد است. در تجارت مدرن، وبلاگ بستری است که بر اساس آم یک برند می تواند با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده، اعتماد ایجاد کند و میزان فروش را افزایش دهد.

در ادامه برخی از دلایل نیاز کسب و کارها به وبلاگ را مرور خواهیم کرد.

 

وبلاگ رتبه موتورهای جستجو را بهبود می دهد

تاثیر وبلاگ در بهبود سئو

اولین مزیت این است که رتبه وب سایت شما را در موتورهای جستجو افزایش می دهد. این افزایش رتبه به این دلیل اتفاق می افتد که می توانید از پست های وبلاگ برای افزایش تعداد کلمات کلیدی  در سایت استفاده کنید. زیرا موتورهای جستجو تمایل دارند که محتوای تازه را در یک وبسایت مشاهده کنند. همچنین، بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو(SEO) با افزایش حجم محتوای مربوطه در صفحه سایت بدست می آید بنابراین، ارسال منظم مطلب در وبلاگ باعث می شود که سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو(SERP) بالاتر از سایر وب سایت ها قرار گیرد و ترافیک را افزایش دهد.

مطالب مرتبط:

سئو و نکات کلیدی جهت بهینه سازی و افزایش ترافیک وب سایت


پست های وبلاگ می توانند بازدید کنندگان را مشتری تبدیل کنند

تاثیر وبلاگ

همانطور که در بالا ذکر شد، پست های وبلاگ می توانند در جذب ترافیک تاثیر بسیار زیادی داشته باشند. و این ترافیک را می توان به صفحات محصول یا فرم های اشتراک خبرنامه هدایت کرد. به عنوان مثال، ممکن است یک پست در خصوص سوالات متداول بنویسید و در وبلاگ منتشر کنید. سپس، می توانید یک لینک در داخل پست ایجاد کنید که کاربران را به یک محصول یا سرویسی خاص هدایت کند.

مطالب مرتبط:

بازاریابی محتوا و روش های مختلف جذب مخاطب


وبلاگ اعتماد و اعتبار ایجاد می کند

افزایش اعتبار و اعتماد

یک وبلاگ در وب سایت تجاری نیز بستری را برای شرکت فراهم می کند تا تخصص خود را معرفی و نمایش دهد. بنابراین، هنگامی که کاربران اطلاعاتی مفید را در وبلاگ شا مشاهده می کنند، می دانند که این شرکت در زمینه خود، دارای تخصص است. ارائه اطلاعات ارزشمند باعث ایجاد اعتماد به برند می شود. و ثابت می کند که شرکت شما در زمینه خود یک برند معتبر است.

جلوه‌ای انسانی به برند شما می بخشد

مردم دوست دارند محصولاتی را از خریداری کنند که بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند. با این حال، به راحتی نمی توان شخصیت و ارزش یک برند را در صفحات وبسایت معرفی کرد. اما یک وبلاگ وسیله‌ای برای تعامل غیر رسمی با مشتریان فراهم می کند. که می تواند جنبه انسانی یک کسب و کار را نشان داده و برند شرکت را دست یافتنی نشان دهد.

خدمات مشتری را بهبود می بخشد

بهبود خدمات مشتری

همچنین، وبلاگ ها می توانند اطلاعات ارزشمندی را به مشتریان ارائه دهند که می تواند باعث بهبود خدمات مشتریان شود و سوالات تلفنی را کاهش دهد. به عنوان مثال، می توانید پاسخ سوالات متداول پشتیبانی از مشتری را پست کنید یا فیلم هایی آموزشی در مورد محصولات را منتشر کنید. محتوای خدمات مشتری نیز به نفع فروش خواهد بود زیرا تعهد برند را در ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان خود نشان می دهد.

مشتریان را به روز نگه می دارد

بروز نگه داشتن مخاطبان

اگر محصول جدیدی دارید که از آن هیجان زده‌اید، وبلاگ شما بهترین راه برای اطلاع رسانی به مشتریان در مورد آن است. همچنین، می توانید از وبلاگ خود برای آگاهی دادن به مشتریان در خصوص سایر اخبار شرکت و صنعت استفاده کنید. یک وبلاگ که به طور مرتب بروز رسانی می شود؛ راهی برای برقراری ارتباط با مشتریان و جلب اعتماد آنها نسبت به برند شما است. بنابراین، این امر می تواند یک ابزار ارزشمند برای افزایش و حفظ مشتری باشد.

تعداد مشترکین را افزایش می دهد

افزایش مشتریان

ممکن است پست های وبلاگ، همیشه باعث فروش فوری نشود. با این حال، با ارائه اطلاعات و مطالب مفید مردم را تشویق به عضویت در لیست خبرنامه می کند، که در نهایت باعث افزایش فروش می شود. اگر شخصی برای عضویت در خبرنامه شما وقت گذاشته است، می دانید که به احتمال زیاد وی به محصولات یا خدمات شما علاقه‌مند خواهد شد. بنابراین، می توانید اخبار مربوط به یک محصول جدید یا یک پیشنهاد ویژه را در وب‌لاگ خود منتشر کنید.

وبلاگ تشویق به اشتراک گذاری می کند

تشویق مخاطبان جهت به اشتراک گذاری مطالب وبلاگ

همچنین، احتمال به اشتراک گذاری پست های وبلاگ بسیار بیشتر از سایر بخش ها و مطالب است. بنابراین ، افزودن یک وبلاگ به وب سایت تجاری شما، شهرت و آگاهی از برند شما را افزایش می دهد. با افزودن دکمه های اشتراک گذاری به وب سایت خود می توانید شانس اشتراک گذاری محتوا را افزایش دهید. و ارسال مقالات آموزنده نیز به تشویق مردم برای اشتراک گذاری مطالب کمک می کند.

وبلاگ روشی ارزان برای بازاریابی است

بازاریابی ارزان

در نهایت، وبلاگ‌نویسی جزء کم هزینه ترین روش های بازاریابی است که می توانید از آن استفاده کنید. هیچگونه هزینه اضافی برای ارسال مطالب در وبلاگ شما وجود ندارد. با این حال، محتوا این قدرت را دارد که بازدید کنندگان بیشتری را به وب سایت شما جذب کند و بین مخاطبان به اشتراک گذاشته شود. علاوه بر این، اعتماد و اعتباری که پست های وبلاگ ایجاد می کنند، می تواند افزایش فروش محصولات یا خدمات را به همراه داشته باشد.

جمع بندی

به طور خلاصه، وبلاگ در وب سایت های تجاری یک دارایی ارزشمند است که نادیده گرفتن آن به هیچ‌وجه عاقلانه نیست. وبلاگ، پلت فرمی را برای ارتباط با مشتریان فعلی و احتمالی در اختیارتان قرار می دهد که در صفحات وب سایت استاندارد امکان پذیر نیست. علاوه بر این، هزینه وبلاگ نویسی بسیار ناچیز است. ممکن است بخواهید یک نویسنده حرفه‌ای برای نوشتن محتوا خود استخدام کنید. اما، به غیر از این دیگر هیچ هزینه‌ای برای انتشار محتوا وجود ندارد.


مطالب مرتبط:

تاثیر داشتن وب سایت در رشد و گسترش مشاغل مختلف

 

ترفندهایی جهت افزایش ترافیک وب سایت

بستن