اهمیت بازاریابی محتوا

چرا بازاریابی محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است؟

چرا بازاریابی محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است؟

بازاریابی محتوا مدت زیادی است که وجود دارد. برخی ممکن است بگویند که قبل از ظهور اینترنت یا بازاریابی دیجیتالی نیز این مورد وجود داشته است.

اما با وجود اینکه روش های زیادی برای ارتقاء کسب و کار شما به صورت آنلاین وجود دارد، هیچ چیز حتی به بازاریابی محتوا نزدیک هم نشده است. این روش، همیشه موثر است و مطمئناً در سال های آینده نیز به همان اندازه اهمیت خواهد داشت. شما می توانید یک تیم یا شرکت حرفه‌ای بازاریابی دیجیتال را برای تجزیه و تحلیل داده ها و ایجاد بهترین کمپین ها برای ساده سازی موفقیت شا در دنیای آنلاین و اطمینان از اینکه تصویر همومی برند شما بی نقص است را استخدام کنید.

داده ها نیز موارد فوق را تایید می کنند.

تاثیر گذاری بازاریابی محتوا سه برابر بیشتر از سایر روش های تبلیغاتی است. علاوه بر این، 80 درصد از مصرف کنندگان دوست دارد در مورد یک کسب و کار از طریق بررسی محتوا اطلاعات کسب کنند. بنابراین اگر بتوانید داستان های جذابی را از طریق آن بیان کنید، می توانید توجه اکثریت قریب به اتفاق مخاطبان خود را جلب کنید.

بازاریابی محتوا دقیقاً چگونه می تواند به شما کمک کند؟ و چرا این چنین به بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی بازاریابی دیجیتالی است؟

برخی از دلایل آن را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

 

بازاریابی محتوا یک ابزار ضروری جهت یافتن مشتریان بالقوه است

 

یافتن مشتریان بالقوه بخش مهمی از پایداری و ثبات یک کسب و کار است. با این حال، اکثر بازاریابان یافتن مشتریان بالقوه را به عنوان بزرگترین خود می دانند که نشان می دهد بسیاری از آنها از همه ابزارهای موجود برای جذب مشتریان واجد شرایط و هدفمندتر استفاده نمی کنند.

در حقیقت، در زمانی که مخاطبان سخت گیرتر شده‌اند و متقاعد کردن آنها با استفاده از پیام های فروش دشوارتر است، محتوا به عنوان راهی برای عبور از موانع دفاعی و شروع گفتگوهایی عمل می کند که در نهایت می تواند منجر به روابط طولانی مدت شود.

اما بازاریابی محتوا دقیقاً چگونه می تواند با شما در یافتن مشتریان بالقوه کمک کند؟

چند روش وجود دارد که بازاریابی محتوا می تواند اطمینان حاصل کند که همیشه مشتریانی برای بازاریابی وجود داشته باشد.

از یک جهت، بازاریابی محتوا مانند آهنربا عمل کند که باعث جذب ترافیک به سایت شما می شود. اگرچه این نکته خوبی به نظر می رسد، اما نکات بهتری نیز وجود دارد.

روش های زیادی وجود دارد که می تواند بازدید کنندگان سایت شما را به خود جلب کند. اما در بسیاری از موارد متوجه می شوید که ترافیک یا فاقد تمرکز است، هدفمند نیست و یا به سادگی مناسب چیزی نیست که ارائه می دهید.

در همین حال، محتوای باکیفیت میتواند به عنوان یک مانع عمل کرده و افرادی که علاقه‌ای به محتوای شما ندارند را فیلتر کند.

به این ترتیب، افرادی که روی محتوای شما کلیک می کنند به احتمال زیاد به آن علاقه مند هستند و از قبل ترغیب شده‌اند که محتوای بارگذاری شده شما را مشاهده کنند.

علاوه بر این، می توانید از محتوا به عنوان یک ابزار استراتژیک برای دسترسی به مخاطبینی استفاده کنید که در غیر این صورت نمی توانستید به آنها دسترسی پیدا کنید.

می توانید با تولید و انتشار مطالب مرتبط و جذاب در وب سایت های مرتبط با کسب و کار شما که میلیون ها خواننده دارد، به مخاطبان گسترده تری دسترسی پیدا کنید.

سرانجام، هنگام جمع آوری مقالات و ویدیوها در مورد تجربیات و موفقیت های گذشته خود، به مشتریان احتمالی نشان میدهید که بر مشکلات مشابهی که در حال حاضر با آنها روبرو هستند، غلبه کرده‌اید. اغلب اوقات، این امر به اندازه کافی تاثیر گذار است تا آنها را متقاعد به همکاری کند.

 

به افزایش مادام العمر مشتری کمک می کند.

 

در پی پاندمی کووید-19، تقویت روابط با مشتریان شما بیش از هر زمان دیگری اهمیت خواهد داشت. با کاهش منابع اقتصادی، مردم با حساسیت و وسواس بیشتری پول های خود را خرج می کنند. بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که مشتریان فعلی شما وفادار هستند و مایل به ادامه همکاری با شما می باشند.

اگرچه ممکن است فکر کنید که ارزش مادام العمر مشتری و بازاریابی محتوا ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند، اما در واقع یک رابطه بسیار قوی بین شرکت هایی که مرتباً محتوای با کیفیت منتشر می کنند با وفاداری مشتریان در طول زمان وجود دارد.

در صورت استفاده صحیح، محتوا می تواند بسیار گسترده تر از مقاله‌ای باشد که در وبلاگ خود منتشر می کنید. شما می توانید از مقالات، ویدیوها، پست های شبکه های اجتماعی و پیامک برای ارتباط با مشتریان خود استفاده کنید.

رهبران مختلف فکر کرده‌اند که بازاریابی محتوا می تواند به افزایش وفاداری و ماندگاری مشتری کمک کند. به ویژه هنگامی که محتوای شما مفید، سرگرم کننده، تشویق کننده تعامل و بخشی از یک استراتژی گسترده تر باشد.

به جای تکیه بر پیام های تبلیغاتی برای تعامل با مشتریان، می توانید جریان ثابتی از محتوای مرتبط را در اختیار آنها قرار دهید که مطمئناً از شما قدردانی خواهند کرد.

با استفاده از رویکرد فوق، معرفی محصولات جدید، برطرف کردن فوری نیازها یا حتی یادآوری شرکت شما به مشوقی تبدیل می شود که مخاطبین شما منتظر آن هستند. همانطور که معمولاً در مورد بازاریابی خارج از کشور اتفاق می افتد.

 

بازاریابی محتوا برای سئو ضروی است

 

اکثر بازاریابان به بازاریابی محتوا به عنوان یک ابزار مفید جهت دستیابی به اهداف سئو نگاه می کنند. اما در حقیقت، سئو بدون تولید محتوای باکیفیت امکان پذیر نیست. زیرا این دو مکمل یکدیگر هستند.

به همین دلیل است که بسیاری از بازاریابان برای رتبه بندی مشکل دارند، حتی زمانی که از همه ترفندها و تاکتیک ها استفاده می کنند. در حالی که سایر شرکت ها با اینکه به ندرت اقداماتی جهت ارتقا رتبه خود انجام میدهند، در صفحه اول رتبه بندی قرار میگیرند.

گوگل در تمایز بین محتواهایی که در واقع ارزشمند، آموزنده و جذاب هستند، بسیار دقیق عمل می کند.

بنابراین، حتی اگر اطلاعات زیادی در مورد سئو ندارید، هر ماه برای تولید محتوای جذاب و آموزنده تلاش کنید. سپس متوجه خواهید شد که بسیاری از مقالات شما ظاهراً خود به خود باعث ایجاد ترافیک ارگانیک می شوند.

وقتی مقاله‌ای با کیفیت بالا را منتشر می کنید، مخاطبان شما نه تنها آن را میخوانند ، بلکه احتمالاً تصمیم میگیرند که آن را به اشتراک بگذارند. سایر افراد صاحب نظر نیز آن را مفید دانسته و نظرات خود را به آن اضافه می کنند، این امر باعث می شود که محتوای شما به سرعت در سراسر وب منتشر شود.

به این ترتیب، با کمی تلاش تعداد زیادی بک لینک با کیفیت دریافت خواهید کرد که به عنوان یک سیگنال سئو برای گوگل عمل می کند و نشان می دهد که محتوای شما شایسته کسب رتبه بالا است.

با این حال، اگر شما نیز کمی وقت گذاشته و با انتخاب کلمات کلیدی مرتبط شناسایی مطالب خود را آسان کنید، سود زیادی بدست خواهید آورد. در حقیقت، هنگامی که کیفیت محتوا را در اولویت قرار می دهید، موفقیت در سئو نیز به دنبال آن خواهد آمد.

مطمئن شوید که از ابزارهای بررسی دستور زبان استفاده می کنید. زیرا حتی اگر اطلاعات بهترین کیفیت را داشته باشند، باز هم می خواهید مخاطبان و گوگل بتوانند آنچه که می خواهید بگویید را به بهترین نحو درک کنند و استفاده از کلمات کلیدی ممکن است مشکل باشد.

 


 

مطالب مرتبط:

12 دلیل برای سرمایه گذاری در بازاریابی محتوا

سئو و نکات کلیدی جهت بهینه سازی و افزایش ترافیک وب سایت

7 تکنیک کاربردی برای تیم های Content marketing

بستن