منظور از White Paper چیست و چه کاربردی دارد ؟

منظور از White Paper چیست و چه کاربردی دارد ؟

منظور از White Paper چیست و چه کاربردی دارد ؟

White Paper می تواند به عنوان یک ابزار بازاریابی موثر برای آموزش مخاطبان مورد نظر در یک موضوع خاص باشد. زیرا White Paper به مخاطبان شما کمک میکند تا بهتر تصمیم بگیرند و به سریع تر به راه حل مورد نظر خود دست یابند.

علاوه بر این، اگر شما صاحب یک شرکت هستید می توانید با استفاده از White paper نیز یک رهبر فکری برای خود ایجاد کنید که تحقیقات، اطلاعات متقاعد کننده ای را در مورد محصولات شما ارائه دهد و منجر به ایجاد یک سری سر نخ برای دستیابی به اهداف آینده شود.

در این مقاله به بررسی White Paper می پردازیم. سپس کاربرد های آن و دلیل استفاده از آن را به طور کامل شرح می دهیم.

 

White Paper چیست ؟

 

وایت پیپر در واقع یک گزارش عمیق و معتبر درباره یک موضوع خاص است که یک مشکل، چالش یا ایشوو را معرفی می کند و راهی برای حل آن ارائه می دهد. به عبارت دیگر، وایت پیپر مانند راهنماهای پیشرفته ای هستند که به خوانندگان کمک می کنند تا یک مشکل خاص را حل کنند.

 


مطلب مرتبط : issue چیست و چه اهمیتی در روند توسعه نرم افزار دارد؟


 

اصطلاح White Paper در اوایل دهه 1900 در انگلستان برای توصیف اسنادی که توسط دولت برای معرفی قوانین صادر شده بود، ابداع و تصویب شد.

امروزه، وایت پیپر ها معمولا مواد بازاریابی مبتنی بر تحقیق برای یک تجارت (عمدتا تجارت B2B و مالی) هستند.

معمولا وایت پیپر ها توسط بازاریابان ایجاد میشوند تا به مخاطبان خود در مورد چالش های صنعت خاص اطلاع دهند، رویکرد های مختلف کسب و کار خود را توضیح دهند و یا روش های خاصی را ترویج دهند. این وایت پیپر ها اغلب شامل داده های تجسمی مانند نمودار ها، جداول و سایر گرافیک ها هستند تا تحقیقات خود را در یک قالب قابل هضم ارائه دهند.

 

با چه هدفی از وایت پیپر ها استفاده می شود؟

 

اساسا، هدف یک وایت پیپر دفاع از یک موضوع یا راه حل خاص در مورد یک موضوع خاص است.

در حالی که هدف اصلی White paper این است که به عنوان یک گزارش متقاعد کننده عمل کند، مشاغل و سازمان ها در صنایع مختلف دلایل بیشتری برای ایجاد و توزیع وایت پیپر ها خواهند داشت. برخی از این موارد عبارتند از:

 

  • تأثیرگذاری بر فرآیند تصمیم گیری سرمایه گذاران بالقوه و فعلی
  • ورود به بازارهای جدید و گسترش پایگاه مشتریان سازمان
  • ایجاد شبکه بین شرکای تجاری، سهامداران شرکت و مشتریان
  • آموزش مردم در مورد محصول در حال ظهور یا رویکرد نوآورانه برای حل چالش ها یا بهبود فرآیند

 

کاغذهای سفید گاهی اوقات از خوانندگان می خواهند که اطلاعاتی را برای دسترسی به آنها ارسال کنند (معمولاً یک آدرس ایمیل)، که همچنین می تواند آن را به ابزاری موثر برای ایجاد سرنخ و ایجاد شبکه با سایر متخصصان صنعت تبدیل کند.

 

تفاوت های بین White paper و Research paper

 

مقالات سفید با گزارش‌های تحقیقاتی و اسنادی که فقط حقایق، رویه‌ها یا فرآیندهایی را ارائه می‌کنند که مخاطب را متقاعد به اتخاذ موضع یا سمتی نمی‌کند بسیار متفاوت است. چندین تفاوت کلیدی دیگر بین مقاله سفید و مقاله تحقیقاتی وجود دارد، از جمله :

 

White papers

 

یکی از تفاوت های اصلی بین مقاله سفید و سایر مقالات تحقیقاتی این است که مقاله سفید مشکلات و راه حل های پیشنهادی را به شیوه ای متقاعد کننده ارائه می دهد.

برخلاف گزارش پژوهشی که صرفاً حقایق، تحلیل‌ها و نتایج را ارائه می‌کند، مقاله سفید برای مخاطبان خود جذاب است و توجه را به خود جلب می‌کند تا خوانندگان موضعی اتخاذ کنند.

علاوه بر این، کاغذهای سفید ابزارهای بازاریابی موثری برای ایجاد علاقه به پیشنهادات منحصر به فرد یک کسب و کار ایجاد می کنند.

 

Research papers

 

مقالات پژوهشی ماهیت قانع کننده ای ندارند، زیرا باید فقط یک فرضیه، مجموعه ای از نتایج تجربی و حقایق در مورد یک موضوع ارائه کنند.

این بدان معنی است که از نقطه نظر علمی، یک مقاله پژوهشی هدف نهایی آن افزودن به مجموعه ای از دانش به شیوه ای معنادار خواهد بود.

این به شدت با یک مقاله سفید متفاوت است، که هدف نهایی آن هدایت خواننده به یک تصمیم خاص است.

 

طول یک White Paper چقدر است ؟

 

یک کاغذ سفید معمولی معمولاً بین شش تا هشت صفحه طول دارد، اگرچه بسته به موضوع و اطلاعاتی که ارائه می‌کند، می‌تواند کوتاه‌تر باشد. علاوه بر این، ممکن است یک کاغذ سفید بسیار طولانی شود و برخی از اسناد به 20 صفحه یا بیشتر می رسند.

در حالی که اصطلاح “کاغذ سفید” الهام بخش چشم اندازی از یک سند چاپ شده بر روی کاغذ سفید است، بسیاری از بازاریابان از این استاندارد سنتی دور می شوند و عناصر سبک مانند گرافیک های رنگی یا فونت های تزئینی را به کار می گیرند. بیشتر اوقات، مشاغل کاغذهای سفید را به صورت دیجیتالی توزیع می کنند، اما بسیاری از کاغذهای سفید هنوز به صورت چاپی هستند، به ویژه برای تماس های فروش، نمایشگاه های تجاری و کیت های مطبوعاتی.

 

در وایت پیپر ها چه چیزهای نوشته می شود؟

 

در حالی که هیچ استاندارد مشخصی برای نوشتن کاغذ سفید وجود ندارد، برخی از اجزای این نوع اسناد باید شامل شوند.

  • اهداف به وضوح ترسیم شده است
  • خلاصه ای واضح و مختصر
  • شفافیت اطلاعات
  • جریان منطقی و منسجم
  • داده های کیفی
  • تجسم داده ها
  • راه حل پیشنهادی
  • برای عرضه محصول یا خدمات برنامه ریزی کنید

 

بستن