حفظ و نگهداری وب سایت

آشنایی با حفظ و نگهداری از وب سایت

آشنایی با حفظ و نگهداری از وب سایت

وب سایت شما پایه و اساس حضور آنلاین کسب و کار شما است. مردم برای اطلاع از شغل شما، یافتن اطلاعات تماس و خرید محصولات از آن بازدید می کنند.
اگر وب سایت شما به درستی کار نمی کند یا قدیمی است، ممکن است فرصت های مهمی جهت جذب مشتری و افزایش فروش را از دست بدهید.
از آنجا که 94% از برداشت های اولیه افراد از کسب و کار شما مربوط به طراحی وب سایت است، اگر سایت شما به روز نباشد، بر روی برداشت اولیه افراد از کسب و کار شما تاثیری منفی خواهد داشت. علاوه بر این، اگر شما صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید اما عملکرد الکترونیکی ضعیفی دارید، مردم نمی توانند محصولات شما را خریداری کنند.
حفظ و نگهداری منظم وب سایت به جلوگیری از این مشکلات کمک می کند. در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که معنی حفظ و نگهداری وب سایت چیست، شامل چه مواردی است و چرا برای کسب و کار شما بسیار ضروری میباشد.

نگهداری از وب سایت چیست؟

حفظ و تعمیر و نگهداری وبسایت به وظایف لازم جهت حفظ عملکرد صحیح و به روز وب سایت شما اشاره دارد که شامل بررسی منظم وب سایت اصلاح هرگونه مشکل و ایجاد بروزرسانی است.

دلایل اهمیت برنامه ریزی جهت حفظ و نگهداری سایت:

 

اکثر مشتریان تحقیقات خود را به صورت آنلاین انجام می دهند:

87% از مردم قبل از خرید، تحقیقات خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. افرادی که قصد خرید یک محصول از شما را دارند احتمالاً وب سایت شما را از قبل مرور و بررسی کرده‌اند.

اگر وب سایت شما تصوری منفی را در ذهن بازدید کننده ایجاد کند، به احتمال زیاد آنها تحقیقات خود را در سایت های رقیب ادامه خواهند داد و شما نیز با افت فروش محصولات مواجه خواهید شد.

وب سایت شما به افزایش فروش کمک می کند

وب سایت شما نقشی مهم در هدایت کاربران به سمت خرید دارد. اگر وب سایت شما به درستی کار نکند، فروش احتمالی خود را از دست خواهید داد

بازدید کنندگان سایت به تجربه کاربری(UX) اهمیت می دهند

در میان مصرف کنندگانی که تجربه کاربری ضعیفی در یک سایت دارند، 89% از وب سایت های رقیب بازدید و خرید میکنند. حفظ و نگهداری منظم از وب سایت، از بروز تجربه کاربری ضعیف جلوگیری مرده و مشتریان را تشویق می کند تا در سایت شما بمانند، این مسئله باعث افزایش احتمال فروش شما می شود.

برنامه ریزی برای حفظ و نگهداری، امنیت وب سایت را افزایش می دهد

حملات سایبری به طور سالانه 15.4 میلیون دلار برای شرکت های آمریکایی هزینه دارد. تعمیر آسیب های ناشی از حملات سایبری اغلب هزینه بر است، به علاوه ممکن است باعث از بین رفتن اعتماد مشتریان به شرکت و وبسایت خود شوید.

حفظ و نگهداری منظم با به روز نگه داشتن سیستم های امنیتی از سایت شما در برابر تهدیدات سایبری محافظت می کند. هنگامی که اقدامات امنیتی خود را افزایش می دهید، مشتریان در زمان مرور وب سایت شما احساس راحتی بیشتری خواهند کرد.

رسیدگی به وب سایت از استراتژی سئوی شما پشتیبانی می کند

اگر کاربران بلافاصله پس از ورود، وبسایت شما را ترک می کنند، ممکن است گوگل این را به عنوان نشانه‌ای از عدم کارایی وب سایت شما در نظر بگیرد. این افزایش میزان ترک سایت می تواند منجر به رتبه بندی پایین ترین در نتایج جستجو شود، به این معنی که ترافیک کمتری به وب سایت شما هدایت می شود.

هزینه حفظ و نگهداری وب سایت چقدر است؟

با توجه به نوع سایت، هزینه های حفظ و نگهداری آن نیز متفاوت است. در ادامه چند نمونه از هزینه های احتمالی حفظ و نگهداری از وب سایت را بررسی خواهیم کرد:

تمدید نام دامنه

هنگامی که وب سایت خود را ایجاد کردید، نام دامنه‌ای که خریدید، آدرس وب سایت شما است.

ممکن است هزینه نام دامنه خود را به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت کنید که معمولاً از 1 دلار در ماه تا 20 دلار در سال هزینه دارد.

در حالی که خرید ام دامنه معمولاً خیلی گران نیست، پیشگیری پرداخت ها ضروری است تا شخص دیگری نام دامنه شما را خریداری نکند.

گواهینامه Secure Sockets Layer (SSL)

باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما دارای گواهینامه SSL است. این گواهی به سایت شما این امکان را می دهد تا اطلاعات حساس را به طور ایمن دریافت و منتقل کند.

سایت هایی که دارای گواهی SSL فعال هستند، به جای HTTP، در آدرس اینترنتی خود HTTPS دارند. همچنین، آنها تصویر قفل در کنار URL در بسیاری از مرورگرها هستند.

گواهینامه های SSL معمولاً شامل ویژگی هایی مانند میزان رمزنگاری بالاتر است که می تواند برای برخی از مشاغل بسیار اهمیت داشته باشد.

مطمئن شوید که پرداخت های SSL خود را پیگیری می کنید تا علاوه بر فعال بودن گواهی، وب سایت شما ایمن بماند.

حفظ و نگهداری از وب سایت شامل چه مواردی است؟

  • آزمایش سالانه وب سایت خود:  حداقل سالی یکبار پس از انجام بروز رسانی ها، وب سایت خود را آزمایش کنید. با بررسی ویژگی ها از عملکرد صحیح آنها مطمئن شوید، لینک های خراب را مشخص کنید و اطلاعات قدیمی یا نادرست را تصحیح کنید.
  • آزمایش سازگاری با مرورگر: عملکرد وب سایت خود را در بررسی کنید تا از سازگاری آن با مرورگرهای مختلف مطمئن شوید
  • آزمایش فرم ها و مراحل پرداخت به صورت فصلی:  هر سه ماه یکبار، فرم ها و فرایندهای پرداخت را جهت اطمینان از عملکرد صحیح بررسی کنید
  • مرور معیارهای کلیدی هفتگی: با استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics، حداقل یک بار در هفته عملکرد وب سایت خود را مرور کنید. شاخص های کلیدی عملکرد(KPI) خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که سایت شما همسو با اهدافتان می باشد. اگر اینطور نیست، دفعه بعد که معیارهای کلیدی خود را مرور می کنید، بررسی کنید که آیا عملکرد سایت شما بهبود یافته است یا خیر.

همچنین، شما می توانید یک برنامه گسترده جهت تعمیر و نگهداری وب سایت خود ایجاد کنید یا با یک شرکت حرفه‌ای جهت رسیدن به اهداف خود همکاری کنید.

اطلاعات موردنیاز در خصوص حفظ و نگهداری از وب سایت را در وب سایت رابسانا بیاموزید

با رسیدگی و نگهداری از وب سایت خود، اعتبار کسب و کارتان افزایش می یابد و به شما در کسب رتبه و فروش بیشتر کمک میکند. در حالی که می توانید خودتان این اقدامات را انجام دهید، همکاری با یک شرکت حرفه‌ای حفظ و نگهداری وب سایت مانند رابسانا می تواند به شما اطمینان دهد که همه موارد به طور کامل پوشش داده می شود.

رابسانا با ارائه چندین پکیج حفظ و نگهداری وب سایت، از ایمنی و عملکرد صحیح وبسایت شما اطمینان حاصل می کند.

همچنین، به عنوان یک شرکت طراحی و توسعه، رابسانا طیف وسیعی از خدمات را نیز ارائه می دهد. مانند:

طراحی وب سایت

سئو

تبلیغات کلیکی

با مطالعه منابع رایگان رابسانا می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را در خصوص برطرف کردن مشکلات و افزایش بهره‌وری وب سایت را کسب کنید.

بستن