بررسی پروتکل trc 20

توکن TRC 20 چیست و چه ارتباطی با Tether USDT دارد؟

توکن TRC 20 چیست و چه ارتباطی با Tether USDT دارد؟

اگر به اتفاقات دنیای کریپتو علاقه دارید، حتماً تا کنون با TRC 20 برخورد کرده‌اید. TRC 20، همچنین به عنوان USDT-TRON نیز شناخته می شود، USDT تتر است که در شبکه TRON صادر می شود.

این یک توکن استاندارد فنی است و بر اساس شبکه TRON یا بلاکچین با استفاده از آدرس TRON کار می کند، به این معنی که تمام تراکنش های انجام شده با TRC 20 در شبکه TRON انجام می شود. همچنین، از پروتکلی به نام خود استفاده می کند و قراردادهای هوشمند نیز پایه اصلی عملیات آن هستند.

اما قبل از اینه به بررسی TRC 20 ادامه دهیم، مفهوم بسیاری از اصطلاحات استفاده شده در تعریف فوق را باید متوجه شوید. بنابراین از توکن ها شروع می کنیم.

 

توکن چیست؟

 

توکن یک اصطلاح غیر معمول در دنیای ارزهای دیجیتال نیست. این موضوع به بخشی جدایی ناپذیر از مفهوم فناوری بلاکچین در نحوه استفاده از آن تبدیل شده است. 

توکن، یک کوین یا آلتکوین نیست، اما با یک بلاکچین کار می کند. تفاوت در این است که برای وجود داشتن نیازی به بلاکچین اختصاصی خود ندارد. به همین دلیل، یک توکن بر روی یک بلاکچین موجود ساخته می شود. به دلیل ایجاد و اجرای قراردادهای هوشمند؛ اتریوم به رایج ترین بلاکچین پشتیبانی کننده از توکن ها تبدیل شده است. هنگامی که توکن ها بر اساس اتریوم ساخته می شوند، توکن های ERC 20 نامیده می شوند. همچنین، توکن های TRC 20 نیز در ERC 20 پشتیبانی می شوند.

با نحوه کار توکن ها، کاربران همچنان باید از کوین در بلاکچینی که توکن ها بر روی آن ایجاد می شوند، استفاده کنند تا به تراکنش هایی که با توکن انجام می شود، کمک کنند. با توجه به جایی که از آن استفاده می شود، گاهی اوقات به آن کارمزد گاز(Gas fee) یا هزینه توکن گفته می شود.

این هزینه به این دلیل پرداخت می شود که توکن از یک بلاکچین از قبل موجود استفاده می کند و همچنان باید به ماینرهای آن بلاکچین کارمزدی پرداخت شود. زیرا برای اعتبار بخشی و پردازش آن به ماینرها نیاز است.

توکن ها معمولاً در برنامه های غیرمتمرکز(dApps) استفاده می شوند و بسیاری از استارت‌آپ ها توکن ها را به عنوان عرضه اولیه کوین(ICO) صادر می کنند.

تفاوت دیگر بین توکن ها و سایر چیزهای موجود در بلاکچین این است که بسیاری از توسعه دهندگان می توانند آن را تا زمانی که از قوانین عملکرد پیروی می کنند، آنها را بسازند.

 

نحوه ساخت توکن ها

 

ایجاد توکن ها به دانش فنی زیادی نیاز ندارد، اما کاری نیست که یک تازه کار بتواند آن را انجام دهد. اگر کمی دانش برنامه نویسی برای اجرای آن داشته باشید، بهتر است و توسعه آن زمان زیادی نمی برد.

این برخلاف نحوه ساخت سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتر است. اکثر ارزهای دیجیتال برای توسعه رمزارز به بیش از یک سیستم نیاز دارند و این به دلیل سیستم دفتر گل توزیع شده است که تراکنش های انجام شده با ارز دیجیتال را تایید می کند.

همچنین، استخراج رمز ارزها، زمان مورد نیاز برای راه اندازی یک ارز دیجیتال کاملاً کاربردی و غیرمتمرکز را طولانی می کند.

به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها و استارت‌آپ ها تصمیم می گیرند که به جای آن توکن های رمزنگاری را بسازند. زیرا در زمان و منابع به طور قابل توجهی صرفه جویی می شود و ارزشی که برای آن در نظر گرفته شده را حفظ می کنند.

 

انواع توکن ها

 

به دلیل روش های مختلف استفاده از ارزهای دیجیتال، راه های مختلفی برای ایجاد آنها وجود دارد. برای کمک به کاربران جهت حرکت در دنیای توکن ها ارزهای دیجیتال، انواع مختلف توکن ها را بررسی خواهیم کرد.

 

1. توکن های پلت فرم

 

از این نوع سیستم عملیاتی بلاکچین برای ارائه خدمات در برنامه های غیرمتمرکز، dApps، برای دسته های مختلف کاربران استفاده می شود. توکن های پلت فرم به دلیل نحوه استفاده از آن در بلاکچینی که از قبل موجود است، تقویت می شوند.

 

2.توکن های امنیتی

 

در دنیای مالی، امنیت اولین چیزی است که یک شرکت یا دولت برای ثبت مالکیت سود و ارائه اثبات ارزش های مالی دیگر مانند بدهی، سهم درآمد و موارد دیگر به آن اهمیت می دهد. یک توکن امنیتی نیز به طور مشابه استفاده می شود. این توکن به عنوان یک دارایی در شبکه رمزنگاری محسوب می شود. بنابراین، یک مدرک مجازی از اموال مشهود است.

 

3. توکن های تراکنش

 

این مدل از توکن ها بیشترین شهرت و محبوبیت را در بین کاربران دارند. از آنها برای تراکنش های مجازی استفاده می شود که اکنون با افزایش محبوبیت در تراکنش های واقعی نیز پیاده سازی می شوند. شما می توانید از ارز دیجیتال و توکن های موجود در یک بلاکچین برای تجارت با چیزهای دیگر مانند محصولات یا خدمات مختلف استفاده کنید. گذشته از آن، کارهای بیشتری نیز می توانید با این ارز دیجیتال انجام دهید. آنها به عنوان ارزهای واقعی عمل می کنند که برای عملکرد نیازی به شخص ثالث ندارند.

 

4. توکن های کاربردی

 

اینها ایده های محبوب توکن ها هستند که ما با آنها آشنا هستیم. آنها بر اساس یک بلاکچین ساخته شده‌اند که از قبل وجود داشته و در حال استفاده است. کاربران برای دسترسی به برخی از کالاها یا خدمات موجود در بلاکچینی که توکن بر روی آن ساخته شده است از توکن های ابزار استفاده می کنند. به عنوان مثال، TRC 20 براساس شبکه ترون ساخته شده و توسط بلاچین اتریوم بر روی پروتکل ERC 20 پشتیبانی می شود. توکن های کاربردی ارزش سرمایه گذاری ندارند و بنابراین سود کمی دارند، اما می توان از آنها در ازای کالاها و خدمات استفاده کرد، مانند امتیاز در یک بازی که برای دریافت تجهیزاتی که شخصیت را تقویت می کند، استفاده می شود.

 

5. توکن های حاکمیت

 

این توکن ها زمانی به کار می آیند که در سیستمی که از ارز دیجیتال استفاده می کند، نیاز به تصمیم گیری وجود داشته باشد. این امر به ذینفعان اجازه می دهد تا باهم مشورت کنند و با استفاده از روش حاکمیت بلاکچین، رای دهند تا نحوه عملکرد سیستم را تعریف کنند. به عنوان مثال، در برخی شرکت ها، برای اظهار نظر در مورد آنچه اتفاق می افتد، کاربرانی که مقدار مشخصی توکن جمع آوری شده از طریق خرید، ایردراپ یا سیستم پاداش دارند، تنها کسانی هستند که اجازه دارند در فرآیند حاکمیت مشارکت داشته باشند.

از TRC 20 برای پیاده سازی هر یک از این توکن ها در شبکه ترون و همچنین در شبکه اتریوم استفاده می شود. زیرا استاندارد TRC 20 مشابه ERC 20 است که آنها را با یکدیگر سازگار می کند.

 

تتر(USDT) و ERC 20 چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟

 

تتر، یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاکچین است که ارزش آن با دلار برابر است. به عنوان مثال، توکن های موجود در شبکه تتر با عنوان USDT معامله می شوند.

این بدان معناست که دلار آمریکا یک پشتوانه ارزشی برای این کار فراهم می کند و ارزش توکن تتر همیشه با دلار در هر زمان مشخص خواهد بود. 

از این رو، USDT-TRON به این معنی است که این توکن بر روی بلاکچین TRON توزیع شده است و عملکرد آن بر اساس استاندارد فنی است. از USDT-TRON به جای TRC 20 استفاده می شود.

ERC-20 استانداردی فنی است که نحوه عملکرد قراردادهای هوشمند در عملکرد توکن ها درشبکه اتریوم را تعیین می کند. این قراردادهای هوشمند به شبکه می گویند که چگونه طبق قوانینی که توسعه می دهد و براساس آنها کار می کند، خواسته های شما را برآورده سازد. این یک کد بلاکچین است که کاربران تنها در صورتی دسترسی به آن می توانند با آن تعامل داشته باشند.

توکن هایی که با ERC-20 کار می کنند، توکن های ارز دیجیتالی هستند که در پلت فرم اتریوم وجود دارند و برای پیاده سازی به آن وابسته هستند. آنها به عنوان فروشگاهی برای معاملات و قراردادهای هوشمند عمل می کنند.

با دانستن این که چگونه این کار انجام می شود، به راحتی می توان تشابه و سازگاری آن را با TRC 20 درک کرد.

 

ویژگی ها و پیاده سازی های TRC 20

 

توکن های TRC 20 در یک سیستم بسیار ایمن از طریق یک شبکه P2P که پراکنده است، مدیریت می شود. از آنجا که آنها به شبکه ایمن بلاکچینی که در آنها وجود دارند دسترسی دارند، ترس از نقض امنیت یا کلاهبرداری در سیستم وجود ندارد.

شما نیز می توانید توکن های TRC 20 را مبادله کنید و در برنامه های غیرمتمرکز از آنها استفاده کنید. این امر، آن را به گزینه‌ای انعطاف پذیرتر تبدیل می کند. زیرا به دلیل فرآیندهای زیادی که باید طی کند، تراکنش ها را با سرعت بیشتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال پردازش می کند.

افرادی که دارای توکن های ارزهای دیجیتال هستند، می توانند بدون هیچ محدودیتی از داده های ذخیره شده در آنها استفاده کنند.

از آنجا که کارکرد آن به یک بلاکچین موجود وابسته است، به راحتی در یک دفتر کل عمومی می توان تراکنش های آن را ردیابی کرد.

توکن های ERC 20 در کیف پول های ترون در همه دستگاه ها از جمله اندروید، مک، ویندوز، IOS و غیره استفاده می شوند. این امر باعث می شود تعداد زیادی از افراد به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

از آنجایی که تراکنش های انجام شده با توکن های ارز دیجیتال TRC 20 با سرعت زیادی انجام می شوند، توان عملیاتی آن در هر ثانیه بسیار زیاد است.

همچنین، می تواند در مقیاس بزرگ از کاربران پشتیبانی کند و این مقیاس ها به راحتی توسط کاربران قابل بررسی و ارزیابی است. به دلیل نحوه راه اندازی، توکن ها برای دسترسی به تعداد زیادی از افراد ساخته شده‌اند. زیرا این مزیت را دارند که ارز دیجیتال موجود در بلاکچین خاص خود را از طریق ارتباط محبوب تر می کند.

کاربران ارزهی دیجیتال می توانند تفاوت های ظریف ساختار این توکن را به راحتی یاد بگیرند.

از آنجا که ترون از سیستم اجماع اثبات سهام استفاده می کند، زنجیره های تقلبی را می توان بدون دردسر زیاد دور زد.

اگر سرمایه گذار، رمز خود را از دست بدهد، هیچ بیمه‌ای برای پشتیبانی از ضرر وی وجود ندارد.

کاربران می توانند رابط کاربری را سفارشی سای کنند و به قراردادهای هوشمند دسترسی داشته باشند.

برای حفظ ویژگی امکان مبادله، انتقال و وجود در کیف پول های دیجیتال، همه توکن های TRC 20 باید قوانین خاصی را برای دسترسی به ویژگی های خود دنبال کنند. این مشخصات دارای 6 مورد اجباری و 3 مورد اختیاری می باشد.

 

قوانین اجرا :

موارد غیر اجباری

 

نام: توکن های اختصاری معمولاً به صورت اختصار نیز نوشته می شوند. زیرا استفاده از آنها آسان تر است. به عنوان مثال، TERC به معنای TRONEuropeRewardCoin است. اما استفاده از TERC به جای نام کامل آسان تر است. 

 

دقت: عدد دقیق یک توکن، کوچکترین عددی است که می توان به آن تقسیم کرد. عدد دقت 0 به این معنی است که کمترین واحدی که می تواند داشته باشد 1 است. دقت 5 نیز به نوبه خوب به این معنی است که کمترین واحد 0.00001 است.

 

موارد اجباری

 

1. عرضه کل

2. تعادل

3. انتقال

4. تایید

5. انتقال از

6. کمک هزینه

 

مطالب مرتبط :

آشنایی با اسکریپت بازار توکن های غیر مثلی(NFT)

ایردراپ (Airdrop) چیست؟

اسکریپت وب سایت آنلاین خرید و فروش ارز دیجیتال

 

جمع بندی

 

شبکه ترون دارای یک توکن استاندارد(ERC 20) است که بخشی از عملکرد آن نیز است. این شبیه به ERC 20 است که با یک قرارداد هوشمند در شبکه اتریوم عمل می کند. توکن های مختلفی را می توان در پروتکل TRC 20 به دست آورد.

هرکسی می تواند آن را تا اینجای کار انجام دهد و اطلاعاتی در مورد برنامه نویسی و سایر منابع موردنیاز برای ایجاد ارز دیجیتال را دارد. در مجموع 9 قانون وجود دارد که سه قانون اختیاری و شش قانونی الزامی است. این در وب سایت شبکه ترون نیز در دسترس است و مراحل به دست آوردن و حتی ایجاد توکن های TRC 20 نیز مشخص شده است.

به دلیل سهولت دسترسی، بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند آن را در سیستم خود ادغام کنند. توکن ها اغلب به عنوان عرضه اولیه کوین(ICO) برای پیوستن یا حمایت از یک پلتفرم به مخاطبان زیادی هدیه داده می شود. با رواج این روش تبلیغاتی، بسته به نوع و عملکرد ارز رمزنگاری شده از توکن های رمزارز در جنبه های مختلف به طور گسترده تر استفاده می شوند.

استفاده از توکن ها در دنیای ارزهای دیجیتال و بلاکچین به طور کامل بررسی نشده است و کاربران هر روز راه های جدیدی برای پیاده سازی این فناوری پیدا می کنند. با پیشروی بلاکچین اتریوم با نوآوری های خود مانند قراردادهای هوشمند، بلاک چین دیگری نیز از این روند پیروی می کند، درست مانند کاری که ترون با ایجاد ERC 20 در بلاکچین اتریوم از طریق پروتکل ERC 20 شروع به انجام دادن آن کرده است.

بستن