SSL چیست و منظور از خطاهای مجوز SSL چیست؟

منظور از SSL و خطاهای مجوز SSL چیست؟

منظور از SSL و خطاهای مجوز SSL چیست؟

SSL چیست ؟

 

کلمه SSL برگرفته شده از عبارت Secure Sockets Layer، به معنی لایه سوکت های ایمن میباشد. SSL یک فناوری امنیتی استاندارد برای برقراری یک پیوند رمزنگاری شده بین یک مرورگر و سرور است. به زبان ساده تر SSL امنیت تمامی داده ها و اطلاعات محرمانه ای که بین سرور و مرورگر رد و بدل میشود را تضمین می کند.

هنگامی که وارد یک وب سایت میشوید، به آدرس URL آن دقت کنید. اگر URL با //:https شروع شود، به این معنی است که تمامی اطلاعات موجود در آن صفحه از دسترس هکر ها یا نفوذ کنندگان محفوظ است.

همچنین اگر به یک سایت وارد شوید که URL آن با //:http شروع شود. به این معناست که آن سایت گواهی SSL را ندارد. اگر در آن صفحه اقدام به پر کردن یک فرم کنید، تمامی اطلاعاتی که وارد شده برای هکرها قابل مشاهده است.

 

تفاوت http و https

 

از این رو اکثر کسانی که اقدام به راه اندازی وب سایت دارند، برای حفظ اطلاعات و داده های خود و کاربران نیز در همان ابتدا وب سایت خود را با SSL رمزنگاری می کند.

نکته:

سایت هایی که توسط SSL رمزنگاری شده اند، در کنار آدرس URL خود یک نشانه قفل دارند. با کلیک بر روی آن می توانید جزئیات گواهی SSL سایت را ببینید.

اتصال امن با SSL

 

 

مزایای فعال کردن SSL در وب سایت :

 

  • محافظت از اطلاعات و داده ها
  • تایید اعتبار سایت
  • افزایش اعتماد مشتری
  • بهبود رتبه در نتایج موتورهای جستجو
  • نماد اعتبار دو ستاره

 

منظور از مجوز SSL چیست؟

 

SSL certificate ها یا گواهینامه های SSL، فایل های داده ای هستند که توسط سرور میزبانی میشوند و رمزگذاری SSL را ممکن می سازند. این مجوز ها شامل کلید عمومی و هویت سرورها هستند.

می توان گفت SSL certificate ها، مجوز های دیجیتالی هستند که توسط یک مرجع ثابت و شناخته شده، صادر شده اند و هویت صاحب سایت را نیز تایید می کنند.

این گواهی ها حاوی یک سری اطلاعات در مورد وب سایت و مالک آن هستند. که به کاربران اطمینان میدهند در حال استفاده از یک سایت رمزگذاری شده و قابل اعتماد هستند.

 

چرا هر وب سایت به مجوز SSL نیاز دارد؟

 

SSL به حفظ اطلاعات حساس مانند نام کاربری، گذرواژه، کارت اعتباری و … کمک میکند. مجوز SSL نیز به مرورگر کمک می کند تا هویت یک سایت را تایید کند. یک مرورگر با استفاده از گواهینامه های SSL می تواند اطمینان حاصل کند که کاربر به درستی به سایت مورد نظر خود متصل شده است. همچنین مالک قانونی و تایید شده سایت را تضمین می کند.

 

منظور از SSL Certificate Error چیست؟

 

هنگامی که مرورگر به سایت ایمن شده شما وصل می شود، وب سرور جهت اثبات هویت سایت یک لیست از گواهینامه های SSL را باز می گرداند. سپس مرورگر مجوزهای بازگردانده شده SSL را بررسی میکند. تا زمانی که تمام بررسی های مورد نیاز توسط مرورگر انجام نشود، وب سایت به کاربر نشان داده نخواهد شد.

خطای مجوز SSL زمانی رخ می دهد که مرورگر نتواند گواهی های بازگردانده شده SSL توسط سرور را تایید کند. هنگام بروز خطا مرورگر، وب سایت را مسدود میکند و به کاربر هشدار می دهد که نمی توان به سایت زیر اعتماد کرد. این هشدار ها در دید و اعتماد کاربر به سایت شما نیز تاثیر منفی بسیار زیادی میگذارد. این خطاها در هر مرورگر به یک شکل متفاوت نشان داده میشوند.

 

خطای مجوز SSL در مرورگر کروم و فایرفاکس به شکل های زیر است:

خطای مجوز SSL در گوگل کروم

 

خطای مجوز SSL در مرورگر Fire Fox

بستن