sem چیست

SEM یا بازاریابی موتورهای جستجو چیست و چه چیزهایی باید در مورد آن بدانیم

SEM یا بازاریابی موتورهای جستجو چیست و چه چیزهایی باید در مورد آن بدانیم

بازاریابی آنلاین یک ابزار ارزشمند برای مشاغلی است که به دنبال سهولت دسترسی مشتریان به برند خود هستند. بازاریابی موتورهای جستجو(SEM) یک استراتژی است که می تواند به مشاغل در جذب مشتریان جدید کمک کند. بازاریابی موتورهای جستجو نیازمند استراتژی هایی است که بیشترین تاثیر را داشته باشد.

در این مقاله، با بازاریابی موتورهای جستجو و نحوه عملکرد آن، تحقیقات کلمات کلیدی، جنبه های مهم ساختار حساب، مزایده تبلیغات بازاریابی موتورهای جستجو و میزان کیفیت را بررسی خواهیم کرد.

SEM چیست؟

معرفی sem

 

بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM، به استفاده ار تبلیغات پولی در صفحات نتایج موتورهای جستجو یا  SERP برای بدست آوردن مشتریان جدید است. اکثر موتورهای جستجو از نوعی SEM استفاده می کنند. همچنین، SEM به عنوان تبلیغات پولی و پرداخت به ازای کلیک یا PPC شناخته می شود.

در حالی که SEM با سایر استراتژی های بازاریابی آنلاین مانند بهینه سازی موتورهای جستجو(SEO) یا بازاریابی شبکه های اجتماعی(SMM) همپوشانی دارد، تفاوت اصلی SEM در تبلیغات پولی است.

SEM مزایای بسیاری را برای افراد به همراه دارد که شامل موارد زیر می باشد:

آگاهی سریع از برند: مصرف کنندگان در صفحه اول SERP تبلیغ شرکت شما را مشاهده خواهند کرد.

درآمد سریع:  اگر تبلیغ شما موثر باشد، ممکن است به درآمد فوری دست یابید. بین زمان قرار دادن تبلیغ و خرید فاصله زمانی وجود ندارد.

رشد پایدار: شما کنترل می کنید که کمپین SEM شما چقدر بزرگ یا کوچک باشد. نسبت به نیازهای کسب و کار خود می توانید به راحتی آن را افزایش یا کاهش دهید.

مناسبترین مصرف کنندگان را هدف می گیرد: تبلیغات بر اساس کلمات کلیدی انتخاب می شوند. شما می دانید که مصرف کننده به محصول یا خدمات شما علاقه‌مند می باشد. زیرا آن را جستجو کرده است.

تشخیص برند را بهبود می بخشد: SEM به خوبی با سایر استراتژی های بازاریابی آنلاین مانند بهینه سازی موتورهای جستجو(SEO) و بازاریابی شبکه های اجتماعی(SMM) کار می کند. هرچه مشتری بیشتر برند شما را ببیند، احتمال خرید وی از شما نیز بیشتر می شود. SEM راه دیگری است که از طریق آن آگاهی از برند افزایش می یابد.

مزیت رقابتی: تبلیغات پولی بالاتر از تبلیغات سئوی ارگانیک ظاهر می شود. حتی اگر رقبای شما دارای سئوی عالی باشند. 

مقرون به صرفه: با یک تبلیغ قوی و صفحه فرود، SEM می تواند یک استراتژی بازاریابی کم هزینه باشد.


SEM چگونه کار می کند؟

sem چیست

SEM با قرار دادن تبلیغات پولی در بالای صفحات نتایج جستجو (SERP) مربوط به کلمات کلیدی وارد شده توسط مشتری در موتور جستجو کار می کند. تبلیغات SEM تنها زمانی ظاهر می شود که مصرف کننده کلمات کلیدی تنظیم شده برای ایجاد آن تبلیغ را جستجو کرده باشد.

شرکت ها، تبلیغات SEM خود را از طریق سایت موتور جستجوی SEM مدیریت می کنند. برای اکثر موتورهای جستجو، این امر شامل ایجاد حسابی است که از طریق آن میتوان همه آگهی ها را مدیریت و در مزایده های تبلیغاتی شرکت کرد تا اطمینان حاصل شود که تبلیغات شما در جستجوها ظاهر می شوند. اگر شرکت شما در مزایده کلمه کلیدی برنده شود، تبلیغ شما بدون توجه به چیزی در اولین SERP نمایش داده می شود.

تحقیق کلمه کلیدی SEM به چه معنا است؟

تحقیق در مورد کلمات کلیدی

مهم است که در مورد کلمات کلیدی مربوط به کمپین تبلیغاتی خود تحقیق کنید تا فرصت های درآمد شرکت خود را به حداکثر برسانید. کلمات کلیدی، عبارت هایی هستند که مصرف کنندگان در موتورهای جستجو برای یافتن محصولات، خدمات و اطلاعات استفاده می کنند.

هنگام تحقیق در مورد کلمات کلیدی، همسویی مثبت و منفی آنها با تبلیغات خود را در نظر بگیرید. تراز مثبت کلماتی هستند که مستقیماً با محصول یا خدمات شما در ارتباط هستند. به عنوان مثال، اگر شرکت شما کالای ورزشی تولید می کند، شما در نظر دارید که کلمات کلیدی مانند تجهیزات ورزشی، بسکتبال،تورهای فوتبال و راکت های تنیس تبلیغات شما را فعال کند. با این حال، اگر این کالاها یا خدمات را ارائه ندهید، نمی خواهید کلماتی مانند بازی های بسکتبال، تمرینات فوتبال یا آموزش تنیس با تبلیغات شما مرتبط باشند.


بخش های مهم ساختار حساب

بخش های مهم

مدیریت تبلیغات SEM شما از طریق موتور جستجو نیز به ایجاد حساب کاربری دارد. ساختار حساب ممکن است در موتورهای جستجوی مختلف دارای تفاوت باشد، اما ساختار زیر رایج تر است.

حساب

حساب، جایی است که همه اجزای زیر را می توان در آن یافت. شما یک حساب واحد برای تجارت خود خواهید داشت که از طریق آن می توانید چندین کمپین را اجرا و مدیریت کنید.

کمپین ها

میتوانید نوع کمپین تبلیغاتی که می خواهید از طریق SEM اجرا شود را انتخاب کنید. گزینه های متعددی مانند کمپین جستجو، کمپین تماس و کمپین های نمایش  وجود دارد. هر یک از این کمپین ها با اهداف تجاری متفاوتی مطابقت دارند. شما می توانید چندین کمپین در حساب خود داشته باشید.

گروه های تبلیغاتی

گروه های تبلیغاتی به کمپین شما ساختار می دهند. در گروه تبلیغات، کلمات کلیدی و تبلیغات را با یک موضوع کلی یا ایده اتصال سازماندهی می کنید. ممکن است در هر کمپین شش تا ده گروه تبلیغاتی داشته باشید.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی، عبارت هایی هستند که توسط مصرف کنندگان جستجو می شوند و تبلیغات شما را فعال می کنند. مهم است که در مورد کلمات کلیدی با بیشترین بازدهی مربوط به محصول یا خدمات خود تحقیق کنید و آنها را در تبلیغات خود اعمال کنید. به طور کلی، در هر گروه تبلیغاتی حدود 20 کلمه کلیدی وجود دارد.

تبلیغات

تبلیغات، رونوشت هایی واقعی هستند که وقتی مصرف کننده تبلیغ شما را فعال می کند در SERP ظاهر می شوند. تست هایی را در بین تبلیغات مختلف انجام دهید تا متوجه شوید کدامیک بهترین نتیجه را دارد. شما برای ارائه این تبلیغات به مصرف کنندگان علاقه مند، باید هزینه‌ای را پرداخت کنید. بنابراین مطمئن شوید که آنها موثر هستند. برای هر گروه، 2 یا 3 تبلیغ را در نظر بگیرید.


مزایده تبلیغات SEM چیست؟

مزایده sem

کسب و کارها، برای کلمات کلیدی قیمت مورد نظر خود را پیشنهاد می دهند تا تبلیغات SEM آنها در بالای اولین SERP نشان داده شود. شرکت ها بیشترین مبلغی را که مایلند برای یک کلمه کلیدی بپردازند، کپی آگهی SEM و صفحه فرود که مصرف کنندگان در صورت کلیک به آن می روند را به موتور جستجو می دهند. موتور جستجو این اطلاعات را دریافت کرده و با اطلاعات دریافتی از سایر شرکت ها مقایسه می کند. شرکتی که علاوه بر بالاترین پیشنهاد، بهترین کیفیت و صفحه فرود آگهی با بالاترین تاثیر را داشته باشد، برنده این مزایده خواهد شد.

این مزایده ها هربار که مصرف کننده جستجوی را انجام می دهد، فوراً اتفاق می افتد. موفقیت های یک شرکت در فرایند مزایده بر نمره کیفیت آن و میزان هزینه‌ای که شرکت برای درج آگهی های SEM صرف می کند تاثیر می گذارد.


نمره کیفیت SEM چیست؟

نمره کیفیت sem

نمره کیفیت، عبارت است از رتبه‌ای است که موتورهای جستجو از طریق عوامل مختلف به وب سایت شما می دهند.

نرخ کلیک: میزان کلیک، تعداد دفعاتی است که مصرف کننده پس از مشاهده تبلیغ روی آن کلیک می کند.

ارزش کلمه کلیدی: مقدار کلمه کلیدی تعیین می کند که آیا کلید واژه هایی که با تبلیغ خود مرتبط می کنید، موثر هستند یا خیر. این این امر با کمک نرخ کلیک مشخص می شود.

کیفیت صفحه فرود: موتورهای جستجو می خواهند محصولات فوق العاده‌ای را در اختیار کاربران خود قرار دهند. صفحه فرود تبلیغات شرکت شما باید کیفیت بالایی را نشان دهد تا کاربران را نسبت به بازگشت ترغیب کند.

نمره کیفیت، تعیین میکند که شرکت شما چقدر هزینه برای تبلیغات SEM پرداخت می کند. کسب . کارهایی با نمرات بالا نسبت به مشاغلی که نمره پایینی دارند، هزینه کمتری را پرداخت می کنند.


مطالب مرتبط:

6 ترفند جهت انتخاب بهترین استراتژی تبلیغات آنلاین

 

10 نکته برای ایجاد یک کمپین موفق Google AdWords

بستن