نماد ساماندهی

مجوز ساماندهی و نکاتی که باید بدانید

مجوز ساماندهی و نکاتی که باید بدانید

یکی از مجوزهایی که کسب و کارها ملزم به دریافت آن هستند، مجوز ساماندهی می باشد. این مجوز جهت سازماندهی محتوا در فضای آنلاین می باشد که باعث اعتماد بیشتر کاربران به وب سایت و کسب و کار آنلاین شما می شود. همچنین، در صورت انتشار مطالب مجرمانه و غیرقانونی، به سرعت و بدون اخطار، وب سایت شما فیلتر نخواهد شد.

مجوز ساماندهی چیست؟

در واقع، وب سایت ساماندهی، پایگاهی است که اطلاعات تمام مدیران وب سایت ها در آن ثبت شده است و به عنوان منبعی جهت تایید هویت مدیران وب سایت ها می باشد.

بر اساس دستورالعمل صادره، تمامی وب سایت های فعال باید اقدام به دریافت مجوز ساماندهی کنند. این پایگاه، به مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تمام اطلاعات ثبت شده در این پایگاه توسط ستاد کارگروه تعیین محتوای مجرمانه مورد بررسی قرار می گیرد.

انواع لوگوهای ساماندهی:

پس از ثبت نام در وبسایت samandehi.ir و طی مراحل موردنیاز، با دو نوع لوگو مواجه می شود:

لوگوی موقت:

پس از گذراندن مراحل ابتدایی، لوگوی موقت به شما تعلق می گیرد که تنها سه ماه اعتبار دارد. در این مدت شما باید مدارک لازم جهت دریافت لوگوی دائم را فراهم کرده و فرایند صدور و دریافت آن را شروع کنید.

لوگوی دائم:

پس از ارائه مدارک و اتمام فرایند، لوگوی دائم به شما اعطا می شود. مدت زمان لوگوی دائم نیز شش ماه است. بنابراین پس از شش ماه باید نسبت به تمدید آن اقدام کنید.

مدارک لازم جهت دریافت مجوز ساماندهی

طبق قانون، تولید کنندگان محتوا در ایران موظفند که اطلاعات شخصی و ویژگی های فنی وب سایت خود را در سایت ساماندهی ثبت کنند. همچنین، در طول فرایند ثبت نام، ارائه عکس، تصویر کارت ملی ، مدرک تحصیلی و گواهی عدم سوء پیشینه الزامی است.

مزایای مجوز ساماندهی مشاغل اینترنتی
  • جلوگیری از فیلتر شدن سایت
  • مالکیت معنوی
  • اطمینان از صحت عملکرد وب سایت و مدیر آن با بررسی هویت
رسانه برخط:

یکی از مراحل مهمی که در زمان ثبت نام مجوز ساماندهی باید به آن پرداخت، انتخاب نوع رسانه بر خط(اینترنت) است. رسانه بر خط، بر اساس نوع فعالیت شما در اینترنت مشخص می شود. در ادامه، انواع رسانه های برخط را بررسی خواهیم کرد تا به راحتی بتوانید نوع کسب و کار خود را مشخص کنید.

1. رسانه کاربر محور:

به وب سایت هایی اطلاق می شود که اجازه می دهند تمام کاربران، محتوا مورد نظر خود را منتشر کنند. در این دسته شامل گروه ها و شبکه های اجتماعی می باشد. مانند توییتر

2. رسانه برخط اختصاصی

وب سایت هایی که محتوای آنها توسط فرد یا افرادی مشخص تولید و منتشر می شود در این دسته بندی قرار می گیرند. مانند وب سایت شرکت ها

3. رسانه برخط غیر اختصاصی

وبسایت هایی که محتوای دیجیتال را به کاربران و بازدیدکنندگان ارائه می دهند. مانند وب سایت های دانلود فیلم، آهنگ، کتاب، بازی و…

4.نشریه الکترونیک

این دسته شامل وب سایت هایی می باشد که عموماً به انتشار اخبار، تحلیل ها، مصاحبه ها و گزارش ها در قالب متون، فایل صوتی و ویدیو می پردازند. مانند سایت های خبری

5. وبلاگ با دامنه اختصاصی

وبلاگ هایی که از سرویس از سرویس ثبت دامنه استفاده کرده‌اند.

6. وبلاگ

صفحاتی که توسط وب سایت های وبلاگدهی و سرویس دهندگان وبلاگ ایجاد شده است.

7. صفحه شخصی

حساب ها و صفحاتی که کاربران در شبکه های اجتماعی ایجاد می کنند.

نتیجه گیری:

همانطور که میدانید، به علت رشد روز افزون اینترنت و کاربران، راه اندازی یک کسب و کار آنلاین و رقابت با سایرین به یک مسئله حساس تبدیل شده است. همچنین، جلب اعتماد مخاطب نیز یکی دیگر از مسائل مهمی است که این روزا ذهن صاحبان مشاغل را به خود درگیر کرده است. یکی از اقداماتی که می تواند تا حد زیادی به رونق کسب و کار و جلب اعتماد کمک کند، دریافت مجوز ساماندهی می باشد. زیرا مخاطبان با مشاهده این نماد، مطمئن میشوند که وب سایت مورد نظر به صورت قانونی در حال فعالیت می باشد. اگر شما نیز تصمیم دارید که نشان ساماندهی را جهت رشد و رونق وب سایت خود دریافت کنید اما از فرایند دریافت آن اطلاع دقیق ندارید؛ می توانید از سرویس دریافت نماد ساماندهی شرکت رابسانا استفاده کنید. شرکت رابسانا شامل کارشناسانی حرفه‌ای می باشد که در کوتاه ترین زمان می توانند این نشان را برای شما دریافت کنند.

 

بستن