عوامل و فاکتور های On-Page SEO

On-Page SEO چیست ؟

On-Page SEO چیست ؟

همانطور که گوگل به طور مداوم به روز رسانی و اصلاح الگوریتم موتورهای جستجو را انجام می دهد، یک چیز همچنان صادق است. نمی توانید همه چیز را بیش از حد ساده کنید و فقط روی یک بعد تمرکز کنید. استراتژی سئو شما نیز باید به سئوی داخلی و سئوی خارجی از صفحه بپردازد.

برای کمک به شما در کسب اطلاعات بیشتر در مورد نکات زیر و خارج هر یک و تقویت استراتژی خود برای فعلی بودن، در اینجا مروری جامع از هر دو این رویکردهای اساسی سئو به همراه بهترین شیوه ها است.

 

On-Page SEO چیست ؟

 

به اساسی ترین تاکتیک های بهینه سازی موتورهای جستجو فکر کنید:

  • استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه و کپی صفحه
  • بهینه سازی توضیحات متا برای برجسته شدن در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs)
  • استفاده از کد HTML و تگ های alt

این پایه و اساس SEO در صفحه است.

این همه اقداماتی است که مستقیما در وب سایت شما انجام می شود تا موقعیت خود را در رتبه بندی جستجو با سهولت در تفسیر صفحه توسط ربات های موتور جستجو و همچنین پیش نمایش مواردی که از SERP روی آنها کلیک می کنند، ارائه دهد. همچنین کیفیت کلی محتوا، عملکرد صفحه و ساختار محتوا را در نظر می گیرد.

 

فاکتور و عوامل مهم در On-Page SEO :

 

محتوا :

 

مهم این است که با این طرز فکر به این موضوع بپردازم که محتوا در سئو نقش یک پادشاه را بر عهده دارد. شما می توانید تمام بهینه سازی های مربوط به کلمات کلیدی، توضیحات و لینک دهی های داخلی مورد نظر خود را انجام دهید. اما اگر محتوای منتشر شده شما بد به نظر برسد، هیچکس از سایت شما بازدید نخواهد کرد.

 

کلمات کلیدی :

 

در حالی که کلمات کلیدی نسبت به چند سال قبل اهمیت کمتری دارند، بهینه سازی کلمات کلیدی هنوز هم حکم آجر های سئو دارد. با این وجود، تمرکز بر روی کلمات کلیدی طولانی تری که بیشتر با الگو های جستجوی کاربران امروزی اینترنت مطابقت دارند، متمرکز شده است. به مخاطبان خود و کلمات کلیدی که آنها در جستجوی آن هستند نیز فکر کنید. سپس محتوای وب سایت خود را در اطراف آن کلمات کلیدی ایجاد کرده و بهینه کنید.

 

تگ Title :

 

تگ Title یا عنوان، به عنوان یک صفحه وب یا یک عنوان اصلی که در SERP قابل مشاهده است، اشاره می کند. همچنین یکی از مهم ترین عوامل سئو در صفحه بعد از محتوای واقعی شما در صفحه است. سعی کنید عنوان مورد نظرتان حداکثر 65 کاراکتر و یا کمتر داشته باشد. به یاد داشته باشید که در انتخاب کلمات عاقلانه عمل کنید!

 

توضیحات متا :

 

توضیحات متا شرح کوتاهی است که زیر URL صفحه نتایج موتورهای جستجو و زیر عنوان در یک پست اجتماعی ظاهر می شود.

در واقع هدف از نوشتن توضیحات متا، برجسته کردن فحه وب سایت شما در لیست نتایج SERP است. توضیحات متای خود را با حداکثر 155 کاراکتر بنویسید تا مطمئن شوید کل توضیحات مد نظرتان در نتایج جستجو داده می شود.

 

متن جایگزین (Alt Text) :

 

متن جایگزین همان Alt Text است که به عبارتی اشاره می کند که می تواند به یک فایل تصویری نسبت داده شود تا از نمایه شدن آن اطمینان حاصل شود. بنابراین موتورهای جستجو متوجه می شوند که چرا نمی توانند تصاویر را ببینند. زیرا موتور جست و جو فقط می توانند متن ها را شناسایی و کنترل کنند. به عنوان مثال،اگر در وبلاگ خود از گرافیکی استفاده می کنید که برخی نکات مربوط به قالب گیری تزریق را نشان می دهد، می توانید متن Alt یا جایگزین آن را به صورت زیر بنویسید: ” راهنمای خودرو-تزریق-قالب گیری “.

 

SSL / HTTPs :

 

امنیت صفحه بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و فعال کردن فناوری امنیتی SSL یا Secure Sockets Layer برای بهبود امنیت، قابلیت اطمینان و دید شما نیز بسیار مهم است.همانطور که در مقاله مجوز های SSL گفتیم، با فعال کردن SSL می توان این احتمال را افزایش داد که شخص ثالث بین وب سرور شما و وب سرور بازدیدکنندگان قرار نگیرد. از این رو بازدیدکنندگان می توانند از ایمن بودن اطلاعات وارد شده در سایت شما اطمینان حاصل کنند. به همین ترتیب Google، سایت هایی را که دارای SSL هستند را ترجیح می دهد. SSL تا حد زیادی برای افزایش بازدیدکنندگان نیز ضروری است.

 

ساختار URL :

 

علاوه بر عوامل ذکر شده در بالا، ساختار URL سازمان یافته برای بازاریابان امروزی اهمیت دارد. زیرا به موتورهای جستجو اجزاه می دهد از صفحه به صفحه سایت شما به راحتی عبور کند و ناوبری را برای بازدیدکنندگان کارآمد تر کند. همچنین URL ها باید تا جای ممکن کوتاه باشند و شامل کلمات کلیدی محتوای شما نیز باشند.

 

لینک دهی داخلی :

 

وقتی صحبت از لینک دهی می شود، منظور لینک دهی داخلی صفحات مرتبط به هم در یک وب سایت است. از این رو لینک دهی داخلی یکی از عوامل مهم در سئوی داخلی است. لینک دهی به صفحات مختلف مرتبط در سایت شما باعث میشود موتورهای جستجو بتوانند همه چیز را به حرکت دربیاورند. علاوه بر آن نیز می توانند بازدیدکنندگان را بیشتر درگیر سایت کند.

بستن