سئو چند زبانه چیست؟

سئو چند زبانه چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

سئو چند زبانه چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

سئو چند زبانه یا multilingual SEO چیست ؟

 

منظور از multilingual SEO، بهینه سازی پروسه سئو یک وب سایت برای چندین زبان و مناطق مختلف است. سئو چند زبانه بر روی بخش های مختلف وب سایت یا دامنه های متعدد یک برند برای مناطق و زبان های مختلف تمرکز می کند. این بخش ها شامل :

  • Technical SEO یا سئو فنی
  • Semantic SEO یا سئو معنایی
  • Local SEO یا سئو محلی
  • معیار های مربوط به محتوا
  • اصول جستجوی متنی

از آنجا که وب سایت های چند زبانه بزرگتر، پر هزینه تر و برای کاربران موتور های جستجو آموزنده تر هستند. دیدگاه موتور های جستجو برای وب سایت های چند زبانه بر روی مواردی همچون کیفیت دسته بندی، اعتبار موضوعی و هزینه بازیابی داکیومنت ها در زبان های مختلف نیز متمرکز است.

وب سایت ForexSuggest.com نمونه اصلی راهنمای اصلی سئو چند زبانه و مطالعه موردی است. این سایت دارای تعداد زیادی مشکلات فنی سئو است. اما با این وجود با تغییرات اساسی می تواند دو به روز رسانی الگوریتم اصلی گوگل از تابستان 2021 به دست آورد.

وقتی صحبت از multilingual SEO یا سئو چند زبانه می شود، اکثر سئو ها فقط بر روی hreflang ها تمرکز می کنند. در صورتی که کمی دقت بیشتری داشته باشند، بر الگوهای URL متمرکز می شوند. اما در حقیقت، برای multilingual SEO و سئو بین المللی موارد بسیار دیگری وجود دارد که یک موتور جستجو می تواند بر روی آنها تمرکز کند. یک موتور جستجوی گوگل می تواند از وب سایت های چند ملیتی برای بهبود درک زبان خود استفاده کند. همچنین شناسایی موجودیت و الگوریتم های مرتبط، استخراج مترادف و پروسه هایی توسعه پرس و جو به همراه کیفیت SERP استفاده کند.

علاوه بر این، وب سایت های چند زبانه می توانند از این علاقه موتورهای جستجو برای تقویت اقتدار و وجود خود در SERP استفاده کنند.

 

مروری بر پیشینه سئو

 

دستورالعمل های سئو چند زبانه و مطالعه آن یک دید کلی به موتورهای جستجو نیز نشان می دهد. علاوه بر آن مزیت گسترده جذاب سایت های چندزبانه، اهمیت برچسب های hreflang و اثر بخشی آنها و تقارن بین بخش های مختلف صفحات وب، اشاره کرد.

هنگام راه اندازی وب سایت چند زبانه، چندین عامل بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو چند زبانه را در نظر گرفت.

عناصری که به سئو خوب کمک می کنند تمایل دارند تجربه کلی کاربر را بهبود ببخشند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که رتبه سایت شما هم برای کسب و کارتان و هم برای مشتریان شما بسیار مفید است.

ابزارهای کاربردی مانند Yoast برای صاحبان سایت ارائه داده شده است. بنابراین مهمتر از همیشه این است که از بهترین روش های SEO استفاده کنید.

وقتی صحبت از multilingual SEO می شود، باید مطمئن شوید که افراد با توجه ملیت خود، صفحات صحیح را می بینند. همچنین می خواهید از مجازات محتوایی که تکراری در نظر گرفته می شود، اجتناب کنید.

خوشبختانه گوگل یه سری تکنیک برای سئو چند زبانه ارائه کرده است. علاوه بر آن یک سری اقدامات برای بهبود رتبه بندی نیز وجود دارد که می توانید پیاده سازی کنید.

 

چرا باید از سئو چند زبانه استفاده کرد؟

 

همانطور که گفتیم multilingual SEO به عملیاتی گفته میشود که محتوای وب سایت شما را برای زبان های مختلف بهینه سازی می کند. بنابراین در بازارهای جدید قابل جستجو می شوید و افراد در کشورهای مختلف می توانند وب سایت شما را از طریق جستجوی ارگانیک پیدا کنند.

کارشناسان سئو به شما خواهند گفت که سئو چند زبانه بدین معناست که شما باید سایت خود را برای زبان مادری زبانهای کشورهایی غیر از زبان خود بهینه کنید.

اکثر اینترنت از انگلیسی آمریکایی استفاده می کند و ممکن است این زبان مادری شما باشد. اما انگلیسی تنها سومین زبان رایج در جهان است. بنابراین استفاده از بهینه سازی موتورهای جستجوی چند زبانه برای جذب هرچه بیشتر مخاطبان مفید است. حتی اگر اکثر مخاطبان مورد نظر شما در ایالات متحده باشند. متوجه خواهید شد که همه بازدیدکنندگان شما انگلیسی زبان بومی نیستند.

وسوسه انگیز است که به Google translate اعتماد کنید که غیر انگلیسی زبانان می توانند برای ترجمه نتایج جستجوی Google و محتویات سایت شما از نظر تئوری استفاده کنند. اما واقعیت این است که اگر از یک استراتژی اختصاصی SEO چند زبانه استفاده کنید هم از نظر کیفیت محتوای ترجمه شده و هم از نظر SEO به نتایج بسیار بهتری دست خواهید یافت.

بستن