ایردراپ

ایردراپ(Airdrop) چیست؟

ایردراپ(Airdrop) چیست؟

رمز ارز AirDrop چیست؟

 

ایردراپ ، در تجارت ارزهای رمزنگاری شده، یک ترفند بازاریابی است که شامل ارسال کوین یا توکن با آدرس کیف پول به منظور ارتقاء آگاهی از یک ارز مجازی جدید است. مقادیر کمی از ارزهای مجازی جدید به صورت رایگان یا در ازای یک سرویس کوچک به کیف پول های اعضای فعال جامعه بلاکچین ارسال می شود، مانند ریتوییت پست ارسال شده توسط شرکت صادر کننده.

 


آشنایی با رمز ارز Airdrop

 

ایردراپ چیست

 

ایرداپ، یک فعالیت تبلیغاتی است که معمولاً توسط استارتاپ های مبتنی بر بلاکچین برای کمک به راه اندازی یک پروژه ارز مجازی انجام می شود. هدف آن گسترش آگاهی در مورد پروژه ارزهای رمزنگاری شده و جلب افراد بیشتر جهت معامله آن در زمانی که به عنوان عرضه اولیه در یک صرافی ارائه می شود، می باشد.

ایردراپ ها عموماً در وب سایت شرکت و همچنین در انجمن های ارزهای رمزپایه تبلیغ می شود و کوین ها و توکن ها فقط برای دارندگان کیف پول های رمزنگاری شد ارسال می شود.

برای دریافت هدیه رایگان، گیرنده ممکن است نیاز داشته باشد که حداقل مقداری ارز رمزنگاری شده را در کیف پول خود داشته باشد. زیرا آنها ممکن است از شما بخواهند که کار خاصی را انجام دهید. مانند ارسال پست در مورد ارز در یک شبکه اجتماعی، ارتباط با یک عضو خاص پروژه بلاکچین، یا نوشتن یک پست وبلاگ.

یک ایردراپ معتبر هرگز به دنبال جذب سرمایه نیست. بلکه هدف آن صرفاً تبلیغاتی است. از سوی دیگر، برخی از کلاهبرداری های رمزنگاری شامل ارسال مقادیر کمی بیت کوین یا سایر ارزهای رمزنگاری شده به گیرندگان ناشناس جهت برطرف کردن شک و تردید آنها است. به این روش، کلاه برداری گرد و غبار می گویند. کاربران باید همیشه مراقب واریزهای ناخواسته به کیف پول های رمزنگاری خود باشند.

 


مزایا و معایب ایردراپ ها

 

با توجه به رقابت شدید بین استارت آپ های ارزهای رمزپایه، ایردراپ تلاشی است برای متمایز شدن از سایرین. برخی از مشاغل اختصاص داده شده به ایرداپ ها به کاربران هشدار می دهند و خدمات را برای استارتاپ ها مشخص می کنند، به علاوه طیف وسیعی از خدمات بازاریابی برای تنظیم دقیق ایردراپ ها را ساماندهی می کنند. مثل همیشه، کسب و کارهای خوب و بد نیز در این فضا وجود دارد.

مایکل جی کیسی، رئیس هیئت مشاوره CoinDesk، استدلال کرد که برخی از انواع بازاریابی برای موفقیت یک ارز رمزنگاری شده ضروری است. وی اعلام کرد، اگر ارز به طور گسترده مورد استفاده قرار نگیرد، چیزی نیست و این امر موفقیت آمیز نخواهد بود مگر اینکه مردم برای استفاده از آن به صورت گسترده، تشویق شوند.

با این حال، هشدارهایی نیز در مورد کاهش ارزهای رمزنگاری شده از سوی دیگر این صنعت داده شده است. به عنوان مثال، پیر روچارد، بنیانگذار Bitcoin Advisory، در توییتی هشدار داد که ایردراپ ها می توانند باعث پامپ و دامپ شوند. یعنی، صاحبان ارز رمزنگاری شده می توانند به طور مصنوعی ارزش آن را افزایش دهند تا بتوانند به سرعت به سود دست پیدا کنند. 

 

مطالب مرتبط :

نکاتی که باید در مورد ارز دیجیتال بدانید

اسکریپت وبسایت ارز دیجیتال بایننس

توکن TRC 20 چیست و چه ارتباطی با Tether USDT دارد؟

بستن