ارزیابی سرویس هاست

7 آزمایش برای سنجش کیفیت هاست(Host)

7 آزمایش برای سنجش کیفیت هاست(Host)

1. آیا هاست شما دارای زیرساخت مناسب است؟

این امر چندین پرسش فرعی در خصوص هاست را ایجاد می کند…

  • مدت زمانی است که این شرکت معامله می کند؟
  • چند مشتری دارند؟
  • سرورها در کجا قرار دارند؟
  • آیا آنها فضای کافی و پهنای باند ارائه می دهند؟
  • آیا سیاست پشتیبانی مطمئنی در حال اجراست؟
  • آیا هاست می تواند با قله های تقاضا کنار بیاید؟
  • آیا شبکه می تواند با توزیع منع خدمات، ارسال اسپم یا حملات مشابه مقابله کند؟
  • آیا مشکلات شرکت های دیگر بر خدمات شما(حملات، ویروس ها و غیره) تاثیر می گذارد؟

مطالب مرتبط:

معرفی و بررسی انواع سرویس های میزبانی وب (هاست)


2. آیا هاست شما پشتیبانی سریعی ارائه می دهد؟

همه میزبان ها به سرعت به سوالات فروش واکنش نشان می دهند. آیا آنها به همان سرعتی که هزینه را از شما دریافت کردند، به همان سرعت نیز از شما پشتیبانی می کنند؟

یک تیم پشتیبانی خوب می تواند بین سوالات پشتیبانی فوری و غیر فوری تمایز قائل شود. اکثر مردم انتظارات منطقی دارند: ممکن است از این که چند ساعت منتظر پاسخ به پرسش فنی باشید، رضایت داشته باشید(در صورتی که می دانید در حال رسیدگی است). درحالت ایده‌آل، میزبان شما باید فوراً پاسخ دهد و نشانه‌ای از مدت زمان پاسخگویی به سوال شما ارائه دهد. یک سیستم ارسال تیکت مناسب، پیشرفت در خواست شما را نشان می دهد.

توجه داشته باشید که هاستینگ یک سرویس جهانی است و منطقه زمانی شما می تواند بر سرعت پاسخگویی تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، بسیاری از افرادی که مقیم انگلستان هستند از هاست های آمریکایی استفاده می کنند. اکر در ساعت 8:00 به وقت انگلستان مشکلی بوجود بیاید، آیا در آمریکا که نصف شب است؛ شرکت هاستینگ موردنظر به سرعت پاسخ میدهد؟


3. آیا پشتیبانی هاست شما از فناوری های مورد نیاز به صورت روزانه است؟

ارائه اساسی ترین برنامه ها احتمالاً MySQL، PHP و حساب های ایمیلی می باشند.

شاید تنها چیزی باشد که شما نیاز دارید. اما آیا هاست شما ویژگی ها و برنامه های افزودنی ضروری برنامه شما را فعال می کند؟ برنامه های هاستینگ اشتراکی اغلب امکانات خطرناک ی مشکل ساز مانند رویه های ذخیره شده MySQL یا پردازش تصویر PHP و ایمیل های افزودنی را غیر فعال می کنند.

همچنین مهم است که هاست نسخه های مناسب زبان و پایگاه داده را ارائه دهد. بعید است برنامه PHP 7.1 شما بر روی سروری با PHP 5.3 اجرا شود.


4. آیا می توان فناوری را به راحتی پیکربندی(config) کرد؟

آیا از پیکربندی سرور خود رضایت دارید یا سیستمی مانند cPanel را ترجیح می دهید؟ این به شما امکان می دهد تا کارهای متداولی مانند ایجاد پایگاه داده MySQL برای وردپرس را از طریق یک رابط کاربری ساده انجام دهید.

مطالب مرتبط:

معرفی VPS و راهنمای انتخاب هاست مناسب


5. آیا می توانید فناوری هایی را که در آینده به آن احتیاج دارید مشخص کنید؟

آیا هاست شما اجازه می دهد که از سایر فناوری هایی که نیاز دارید استفاده کنید؟ شما به احتمال زیاد با افزایش نیازهای خود، SSL، HTTP/2، SSH و Git را می خواهید. شاید زبان های دیگر، پایگاه های داده و سایر سیستم ها مانند، جاوا، پایتون، روبی، Node.js، Elasticsearch، MongoDB، PostgreSQL، .net و غیره نیز نیاز داشته باشید.

توسعه وب به طور فزاینده‌ای پیچیده می شود. برای مثال، ممکن است بخواهید Gulp.js را برای ایجاد دارایی های برنامه PHP روی سرور خود اجرا کنید. اگر Node.js یا فناوری دیگری در برنامه فعلی شما موجود نیست، آیا هاست شما از مهاجرت ساده به گزینه های پیشرفته تر مانند سرورهای اختصاصی یا مبتنی بر ابر ارائه می دهد؟


6. آیا هاست شما قابل اعتماد است؟

بسیاری از میزبان ها زمان کار را تضمین می کنند.و اکثر آنها اعلام می کنند که 99.999 درصد uptime یا در دسترس هستند. اگر سایت شما در حین ارائه سرویس به مشتری خراب شود، هیچ کدام از موارد فوق مهم نیست. برای شما مهم نیست که آیا 0.001 درصد احتمال خرابی وجود دارد یا خیر. قبل از اینکه به هر سرویسی متعهد شوید، نظرات سایر مشتریان را در شبکه های اجتماعی و انجمن های عمومی جویا شوید تا زمان uptime بودن را ارزیابی کنید.

سرورها و نرم افزارها نیاز به بروزرسانی و نگهداری دارند. هاست شما باید سعی کند این موارد را به حداقل برساند. اما باز هم باید از مسائل مربوط به منطقه زمانی آگاه باشید. ارتقا 10 دقیقه‌ای PHP در ساعت 1 بامداد می تواند برای شما ساعت 2 بعد از ظهر باشد.


7. آیا قیمت هاست شما ساده و منطقی است؟

شما باید برای هاست مناسب بودجه داشته باشید و آماده ارزیابی مجدد هزینه ها با افزایش( یا کاهش) ترافیک کاربر خود باشید.

اخیراً این صنعت به سمت قیمت گذاری مشابه ابزارها به ویژه برای خدمات مبتنی بر ابر حرکت کرده است. هزینه نسبت به خدمات، فضای دیسک، قابلیت پردازش، RAM و پهنای باند سایت یا برنامه شما دارد. متاسفانه، این پیچیدگی های محاسبه قیمت را به همراه داشته باشید که بهترین ریاضی دانان را هم سردرگم می کند.

کسانی که بودجه دقیق تری دارند باید یک برنامه قیمت ثابت را در نظر بگیرند.

شما میتوانید با کلیک بر روی لینک زیر خدمات هاستینگ رابسانا را مشاهده و با کارشناسان مربوطه جهت برطرف کردن سوالات و ابهامات خود به صورت آنلاین صحبت کنید.

بستن