طراحی وبسایت

7 ترفند کلیدی و موثر در طراحی وب سایت

7 ترفند کلیدی و موثر در طراحی وب سایت

طراحی موثر وظیفه انتقال پیام و درگیر کردن بازدید کننده را بر عهده دارد. عوامل مختلفی مانند سازگاری، رنگ، تایپوگرافی، تصاویر، سادگی و عملکرد در طراحی برجسته وب نقش دارند.

هنگام طراحی وب سایت، عوامل کلیدی بسیاری وجود دارد که به درک کمک میکنند. وب سایتی که خوب طراحی شده باشد می تواند اعتماد مخاطبان را جلب کرده و آنها را برای اقدام ترغیب کند. ایجاد یک تجربه کاربری عالی شامل اطمینان از بهینه بودن طراحی وب سایت برای قابلیت استفاده پذیری(ساختار و زیبایی) و میزان سهولت در استفاده از آن(عملکرد) می باشد.

در ادامه چند موردی که می تواند هنگام بررسی پروژه ها به شما کمک کند را بررسی خواهیم کرد

1. هدف وب سایت:

و سایت شما نیازهای کاربر را برآورده می کند. داشتن یک هدف ساده و روشن در همه صفحات به ماربر کمک می کند تا با آنچه شما ارائه می دهید تعامل داشته باشد. هدف وبسایت شما چیست؟ آیا این یک وب سایت سرگرمی است یا یک وب سایت فروشگاهی؟ ممکن است اهداف مختلفی برای ایجاد وب سایت وجود داشته باشد اما هدف اصلی همه وب سایت ها مشترک است.

  • توصیف تخصص خود
  • ایجاد اعتبار
  • بوجود آوردن انگیزه
  • فروش و پشتیبانی های پس از آن

2. سادگی:

سادگی، بهترین انتخاب در زمان بررسی تجربه کاربری(UX) و قابلیت استفاده پذیری وب سایت می باشد. در زیر روش های دستیابی به سادگی از طریق طراحی آورده شده است.

  • رنگ:

رنگ، قدرت زیادی در برقراری ارتباط با پیام ها و برانگیختن احساسات را دارد. انتخاب یک پالت رنگی متناسب با برند شما، امکان تحت تاثیر قرار دادن مشتری را فراهم می کند. رنگ های مکمل بسیار مناسب هستند. همچنین، ترکیب رنگ های دلپذیر باعث افزایش تعامل کاربر شده و احساس خوبی به وی منتقل می کند.

  • تصویرسازی

به تمام جنبه های بصری که در ارتباطات استفاده می شود، تصویرسازی می گویند. این مسئله شمال، عکاسی، تصویرگری، فیلم و همه موارد مربوط به گرافیک است. تصاویر باید واضح و شفاف باشند و با روح بخشیدن به برند، به آن شخصیت دهند. بیشتر اطلاعات اولیه‌ای که ما در وب سایت ها دریافت می کنیم به صورت بصری است. به همین دلیل مهم است که از تصاویری با کیفیت بالا استفاده شود تا باعث ایجاد اعتبار در ذهن بازدید کننده شود.

3. پیمایش:

پیمایش نوعی سیستم مسیریابی است که در وب سایت ها استفاده می شود تا بازدید کنندگان بتوانند آنچه را که می خواهند، پیدا کنند. پیمایش وبسایت، نکته‌ای کلیدی برای حفظ بازدید کنندگان است. اگر پیمایش وب سایت گیج کننده باشد، بازدید کننده منصرف می شود و آنچه را که لازم دارد در جای دیگر پیدا می کند. بسیار مهم است که سادگی و سازگار بودن پیمایش در تمام صفحات رعایت شود.

4. محتوا

یک طراحی وب موثر، علاوه بر طراحی عالی، دارای محتوای عالی نیز می باشد. استفاده از زبان جذاب در تولید محتوا، می تواند با تحت تاثیر قرار دادن و جذب بازدیدکننده، وی را به مشتری تبدیل کند.

5. چیدمان مبتنی بر شبکه بندی:

شبکه بندی ها به ساختار شما کمک کرده و محتوای شما را مرتب می کنند. شبکه بندی به تراز کردن عناصر صفحه و تمیز نگه داشتن آن کمک می کند. چیدمان مبتنی بر شبکه، چیدمان را به صورت یک ساختار شبکه‌ای دقیق و تمیز سازماندهی می کند که شامل ستون ها و بخش هایی می باشد که به صورت مرتب، منظم و متعادل تنظیم شده است . دنبال کردن این امر باعث زیبایی و جذابیت ساختار وب سایت می شود.

6. زمان بارگیری

انتظار برای بارگیری یک وب سایت، باعث از دست دادن بازدید کنندگان می شود. زیرا اغلب کاربران وب انتظار دارند که یک وب سایت در 2 ثانیه یا کمتر بارگیری شود و به طور بالقوه، سایتی که ظرف 3 ثانیه بارگیری نشود را ترک خواهند کرد. بهینه سازی اندازه تصاویر به بارگیری سریعتر سایت شما کمک می کند.

7. واکنش گرایی(موبایل دوستی)

امروزه، افراد بیشتری از تلفن همراه یا سایر دستگاه ها برای مرور وب استفاده می کنند. بسیار مهم است که وب سایت خود را به صورت واکنش گرا، طراحی و ایجاد کنید تا بتواند نسبت به اندازه صفحات نمایش مختلف تنظیم شود.

بستن