معرفی 7 روش برای افزایش تاثیر بازاریابی در دنیای دیجیتال

7 روش برای تاثیرگذار تر کردن بازاریابی

7 روش برای تاثیرگذار تر کردن بازاریابی

با افزایش روزافزون ویروس کرونا، سراسر جهان در قرنطینه به سر می برند. ویروس کرونا یک تحول عظیم در صنعت بازاریابی ایجاد کرده است.

امروزه با گسترش نقش تکنولوژی در تجارت و ارتباطات، عادات دیجیتالی جدید و دائمی شکل داده شده است که اقتصاد جهان را برای همیشه تغییر خواهد داد. از این رو اگر هنوز تجارت خود را به سبک سنتی پیش میبرد، وقت آن رسیده که کار خود را مطابق با نیازهای دیجیتالی جدید تغییر دهید.

همانطور که چشم اندازها در حال تغییر هستند، ما به عنوان بازاریابی نیز باید آنها را تغییر دهیم تا مرتبط و پایدار بمانیم. افزایش رقابت آنلاین، خستگی مشتریان در دنیای دیجیتال و نیاز آنها به راهکار ها نیز کار بازاریاب ها را مهم تر می کند.

بنابراین اگر آمادگی بازنشانی مجدد را دارید و به فکر پیشرفت در سال آینده هستید. در این مقاله به بررسی 7 روش که بازاریابی دیجیتال را تاثیرگذار تر می کند می پردازیم.

 

7 روش کاربردی که عملیات بازاریابی را موثر تر می کند :

 

1. با در نظر گرفتن پایان کار، شروع کنید

 

وقتی احساس میکنید همه چیز در حال تغییر است، نیاز به یک استراتژی بلند مدت که همه چیز را به هم پیوند دهد دراید. اای استراتژی باید دارای انعطاف کافی باشد تا بتوانید به رویدادهای جاری و عوامل بیرونی پاسخ دهد.

هنگامی که شما قایقرانی یاد بگیرید، متوجه میشوید که رفتن از یک طرف دریاچه به طرف دیگر کار ساده ای نیست. شرایط میتواند در یک لحظه تغییر کند و گاهی اوقات تنها کاری که می توان انجام داد این است که قایق با باد حرکت کند. اگر از بالا به آن قایق نگاه کنید، ممکن است به نظرتان آن سمت دریاچه دو قدم جلوتر یا عقب تر باشد. اما با کوتاه کردن بادبان و پارو زدن به چپ و راست، در نهایت می توانید به جای مورد نظرتان برسید.

در تجارت هم همینطور است!

شما با داشتن یک استراتژی کلی می توانید در جهت مسیر خود بمانید. در حالی که برنامه ریزی تاکتیکی ماهانه یا سه ماهه شما را قادر می سازد تا در هنگام بروز تغییرات نیز بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید.

 

2. اطلاعات خود را در مورد مشتریان خود تجدید کنید

 

طی 12 ماه گذشته تغییرات عظیمی در رفتار مشتریان ایجاد شده است. از پذیرش کار از راه دور و تحصیل، تماس تصویری، خرید آنلاین همه چیز از ملزومات مواد غذایی تا لوازم باغبانی گرفته تا پخش سرگرمی های ما به صورت مجازی.

مشتریان شما چگونه تنظیم شده اند؟ آیا این موارد درد و چالش های جدیدی را نشان می دهد که می توانید برطرف کنید؟

بهترین راه برای فهمیدن این است که از آنها بپرسید. میزبان یک گروه تمرکز آنلاین با تعداد کمی از مشتریان باشید. یا با پنج تا ده نفر از آنها به صورت جداگانه صحبت کنید تا بازخورد کیفی در مورد موضوعاتی مانند:

 

  • نحوه استفاده آنها از محصول یا سرویس های شما در حال حاضر.
  • چه کاری انجام می دهد.
  • چیزی که دیگر در محیط فعلی ما کار نمی کند.
  • آنها چه چیز دیگری نیاز دارند که میتوانید تحویل دهید.

 

هنگامی که این اطلاعات را به صورت کامل در اختیار داشته باشته باشید. می توانید آن را با یک نظرسنجی که به پایگاه داده ایمیل گسترده تر و مخاطبان اجتماعی شما مراجعه می کند، دنبال کنید تا به شما در اندازه گیری میزان احساسات کمک کند.

مطمئن شوید که استراتژی خود را بر اساس آموخته های خود تنظیم کنید.

 

3. همه چیز در مورد روابط است

 

چه در محیط B2B یا B2C کار کنید، این زمان آن است که روابط خود را دو چندان کنید.

برای بازاریابان B2B، ممکن است به معنای یک استراتژی بازاریابی ساختار یافته برای حساب های کلیدی شما باشد یا ممکن است به سادگی تلفن را برای بررسی افرادی که از شما خرید می کنند، بردارید.

هر کاری که انجام میدهید، مکالمه را با درخواست فروش آغاز نکنید.

در مورد چگونگی ارزش افزودن به مخاطبین خود فکر کنید. شما می توانید:

 

  • عناوین و تحقیقاتی را که به دست می آورید و مربوط به صنعت مشتری شما است به اشتراک بگذارید.
  • تماس خود را به رویدادهای کوچکتر و صمیمی تر مانند بحث ها و پنل ها دعوت کنید تا بتوانید سوالات خود را بپرسند و بخشی از رویداد باشند.
  • دسترسی مستقیم به رهبران فکری در کسب و کار را از طریق تماس های کوتاه مدت یک به یک ارائه دهید.
  • محتوایی ایجاد کنید که نگرانی های آنها را برطرف کند و فرصت های جدیدی را برای آنها نشان دهد.

 

اگر در محیط B2C کار می کنید، شروع به شناختن مشتریان خود در خارج از نحوه تعامل آنها با نام تجاری خود کنید.

نیازی نیست که کل استراتژی خود را متمرکز کنید یا کاری انجام دهید که با نام تجاری شما ناسازگار باشد، اما ارزش ایجاد تلاش برای ایجاد ارتباط شخصی تر با مشتریان را دارد. شما می توانید گروه های کوچک متمرکز داشته باشید، پیام های مستقیم را در شبکه های اجتماعی دعوت کنید یا یک استراتژی محتوای شخصی تر را با 10 یا 20 از فعالیت خود آزمایش کنید.

از مخاطبان خود در مورد آنچه در حال حاضر تجربه می کنند بپرسید، محتوا را در زمینه روندهای وسیع تری مانند تعادل کار و زندگی ایجاد کنید یا اینکه چگونه در حال حاضر قوی و سالم بمانید و محتوایی را که از طریق استراتژی محتوای تولید شده توسط کاربران ایجاد می کنند از کانال های شما را جشن بگیرید.

فراموش نکنید که قسمت دوم این مرحله، گوش دادن مداوم است. وقتی افراد احساسات خود و آنچه را که تجربه می کنند به اشتراک میگذارند، به راه های جدید و بهتری فکر کنید تا بتوانید به خوبی به آنها خدمت کنید.

 

4. زمان استفاده کاربر پسند فرا رسیده است

 

Google Core Web Vitals جدیدترین سری از به روز رسانی های الگوریتم موتور جستجو است که تجربه شخصی از وب سایت شما را در اولویت قرار می دهد. این به روز رسانی سرعت، پاسخگویی و ثبات بصری وبسایت شما را ارزیابی می کند که بر رتبه شما در موتورهای جستجو تاثیر می گذارد.

اگر در گذشته بر روی تجربه کاربری سایت خود کار نکرده اید، اکنون بهترین زمان برای شروع است. برای شروع نیازی به بودجه هفتگی برای تجدید نظر در کل تجربه آنلاین خود در یک زمان، ندارید.

گام به گام پیش بروید. یک سفر ایده آل از مشتری در وب سایتتان ترسیم کنید و سپس ببینید آیا مشتریان شما آن را دنبال می کنند یا خیر. می توانید ابزاری مثل Hotjar یا Crazy Egg را نصب کنید تا ببینید افراد چگونه در سایت شما حرکت می کنند، از طریق یک نظرسنجی بازشو از آنها در مورد تجربه شان سوال کنید و سپس آنها را یک به یک رفع کنید.

 

5. فعالیت مشتریان فعلی و جدید را متعادل کنید

 

در یکی از نظرسنجی های اخیر Gartner در مورد CMO ها، دریافتند که 73 درصد از آنها عمدتا بر روی مشتریان فعلی تمرکز می کنند تا رشد آنها را افزایش دهند. در حالی که مشتریان فعلی شما مطمئن هستند، فرصت هایی برای ایجاد شبکه گسترده تر در چشم انداز امروز وجود دارد.

اکنون کرونا به کلی روال کار ها و تعداد زیادی از زنجیره ها را مختل کرده است. مشتریان بر اساس انتخاب یا ضرورت با مارک های جدید آزمایش کرده اند و به احتمال زیاد بسیاری از این رفتارهای خریدار جدید، باقی خواهند ماند.

بنابراین همین حالا زمان مناسبی برای تست یک کمپین بزرگ است. تا بتوانید نام تجاری خود را به مشتریان جدید معرفی کنید که به خدمات شما نیاز داشته باشند.

 

6. با هدف پیش بروید

 

بحران سلامت عمومی، تظاهرات عدالت اجتماعی، عدک قطعیت سیاسی، تغییرات آب و هوا نیز چالش های اساسی هستند که در پیش روی ما وجود دارد. همچنین افراد به دنبال کسب کارهایی هستند که به صورت هدفمند پیش می روند.

طبق یکی از نظرسنجی های B Corps و ReGenerate، دریافتیم که 72 درصد از مردم بریتانیا معتقدند که کسب و کار ها باید در قبال حداکثر سود، مسئولیت قانونی در قبال کره زمین و مردم داشته باشند.

درک کنید که شفافیت و اصالت در این بحث بسیار مهم است. قبل از ارائه بیانیه یا شروع به بازاریابی آگاهانه اجتماعی، به شرکت خود از دید عموم نگاه کنید و چند سوال بپرسید:

  • هیئت مدیره شما تا چه حد متنوع است؟
  • زنجیره برای چه مدتی تامین و پایدار است؟
  • چه نوع شفافیتی از طریق زنجیره تامین برای بررسیی نحوه برخورد با مردم دارید؟
  • آیا شیوه های تجاری دارید که باعث آسیب محیط زیست شود؟
  • تفاوت دستمزد بین پردرآمد ترین و کمترین حقوق کارمندان تان چقدر است؟

عموم مردم از طریق مرک هایی که از ارزش هایی که پیش بینی می کنند، پیروی نمی کنند. بنابراین قبل از صحبت کردن، مطمئن شوید که خانه خود را مرتب کرده اید.

 

7. روی خودتان سرمایه گذاری کنید

 

سال جدید همچنان نامشخص خواهد بود و تغییرات عظیمی در نحوه کار، خرید، بازی، ارتباطات و تفریحات نیز در راه است.

یکی از بهترین راه ها برای آماده سازی سرمایه گذاری بر روی مهارت ها و دانش خود است. ان نه تنها می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد، بلکه می تواند به شما در ارتجاع و سازگاری بیشتر نیز کمک کند.

یادگیری یک زبان برنامه نویسی مثل پایتون، توسعه مهارت های تفکر انتقادی و استراتژیک خود از طریق دوره های آموزشی یا خواندن و گوش دادن گسترده از روندهایی که در اطراف شما اتفاق می افتد. که برای شروع بهترین روش میباشند.

 

مطالب مرتبط :

6 دلیل برای تمرکز بر استراتژی های بازاریابی موبایل در سال 2021

20 موضوع برتر در زمینه بازاریابی دیجیتال

چگونه می توان متخصص بازاریابی دیجیتال شد

مزایای بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک

بستن