طراحی UI/UX

برترین روش های طراحی UI/UX جهت افزایش میزان فروش و مشتری

برترین روش های طراحی UI/UX جهت افزایش میزان فروش و مشتری

آیا می دانستید که بیش از 80% از کاربران در صورت کسب تجربه کاربری ضعیف در زمان مرور یک وب سایت، دیگر به آن سایت باز نخواهند گشت؟

UI/UX وب سایت فروشگاه آنلاین شما نقش مهمی در ایجاد برندینگ دارد. با توجه به اینکه روزانه فروشگاه های آنلاین بیشتری ظهور می کنند، شرکت ها باید خود را برجسته تر از رقبا نشان دهند. یک رابط کاربری بصری و جذاب برای جلب نظر بازدیدکنندگان بسیار مهم است و آنها را ترغیب می کند تا از فروشگاه شما خرید کنند. همچنین، با ارائه یک تجربه کاربری عالی نیز می توانید وفاداری مشتریان را افزایش دهید. با لیستی از روش های منحصر به فرد طراحی UI/UX می توانید به بازدیدکنندگان خود تجربه خرید دیجیتالی فوق العاده‌ای را ارائه دهید و نرخ تبدیل مخاطب به خریدار را نیز افزایش دهید. در ادامه چند نکته جهت طراحی موثر و کاربردی UI/UX که برای بهبود وب سایت تجارت الکترونیک شما و تشویق بازدید کنندگان برای خرید، ضروری است را مرور خواهیم کرد:

تاثیر وب سایت محتوا محور بر UI/UX

اهمیت محتوا

اولین و شاید موثرترین راه حل برای جلب نظر بازدید کنندگان و اطلاع رسانی به آنها در مورد پیشنهادات منحصر به فرد شما، محتوا است. توضیحات دقیق محصولات باعث ایجاد اعتماد به نفس در بین مشتریان فعلی و احتمالی شما می شود. این کار به شما کمک میکند تا شهرت برند خود را افزایش داده و ترافیک بیشتری را به وبسایت خود جذب کنید. هنگامی که یک بازدید کننده بتواند تمام اطلاعات لازم در مورد یک محصول یا خدمات را در  سایت شما پیدا کند، شانس خرید وی از شما به جای مراجعه به رقبایتان افزایش می یابد. مزایای محتوای با کیفیت تنها به جلب بازدید کنندگان و کسب سود محدود نمی شود. برخی از موارد زیر را نمی توان بر اساس سود مالی اندازه گیری کرد:

محتوای همیشگی

بسیاری از مطالب با زمان ارتباط مستقیمی دارند و به سرعت منسوخ می شوند. به این معنی که ممکن است بعداً دیگر هیچ اهمیتی نداشته باشند. مانند اخبار. با این حال، بیشتر محتواها بدون تاریخ انقضا و همیشگی هستند و در google index نیز دارای ماندگاری طولانی هستند. این مسئله ممکن است به وب سایت شما کمک کند تا در صفحه نتایج موتورهای جستجو(SERP) رتبه بالاتری داشته باشید.

آموزش مخاطب

صرف نظر از نوع، هدف اصلی محتوا باید آموزش مخاطب باشد. تقریباً هر کاربری که از وب سایت شما بازدید می کند یا کنجکاو است که در مورد محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید بیاموزد یا علاقمند به خرید است. وقتی وب سایت شما محتوای عمیق و با کیفیتی ارائه می دهد که ویژگی ها و پیشنهادات شما را توصیف می کند، بازدیدکنندگان بیشتر درگیر میشوند و به شما اعتماد می کنند. در نتیجه، شانس شما برای تبدیل  آنها به مشتری افزایش می یابد.


مطالب مرتبط:

10 نکته طلایی برای مدیریت محتوای وب سایت


اهمیت حالت تاریک(Dark) در طراحی UI/UX

حالت تاریک

نورها را کم کنید، به چشم های خود استراحت دهید و در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. حالت تاریک یکی از آخرین روش های طراحی UI/UX است. حالت تاریک به رابط کاربری با نور کم اشاره دارد که از سایه های سیاه یا تیره به عنوان رنگ پس زمینه استفاده می کند. این برخلاف رابط کاربری سفید است که به صورت پیش فرض دهه ها مورد استفاده قرار گرفته است. این ویژگی به شما کمک می کند تا مخاطبانی که عمدتاً در شب از سایت شما بازدید میکنند را از دست ندهید. 

مزایای

کاربرانی که زمان زیادی را در مقابل صفحه نمایش موبایل می گذرانند، بیشتر در معرض ابتلا به سندرم بینایی رایانه‌ای یا Computer Vision Syndrome(CVS) قرار دارند. حالت تاریک یک راه حل عالی برای چنین کاربرانی است. زمینه های تیره تمرکز را افزایش می دهند. اگر محتوای وب سایت دارای رابط کاربری تاریک باشد، کمتر باعث حواس پرتی مخاطبان شما می شود. برای برخی از وب سایت هایی که از عناصر گرافیکی بیشتری تشکیل شده‌اندپس زمینه تیره انتخاب بهتری را ایجاد می کند.

معایب:

حالت تاریک ارتباط عاطفی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و یک مانع ذهنی برای بازدید کنندگان ایجاد می کند. بنابراین بسیار مهم است که تم وب سایت را با توجه به مخاطبان مورد نظر خود تنظیم کنید. 

ممکن است کاربران زمان بیشتری را صرف آشنایی با حالت تاریک وب سایت کنند، اما وقتی به آن عادت کردند، دیگر وب سایت شما را ترک نخواهند کرد.

اهمیت ویدیو و انیمیشن در طراحی UI/UX

ویدیو انیمیشن در UI/UX

 

امروزه، داشتن عکس های عالی و تصاویر با کیفیت در وب سایت شما کافی نیست. بازدیدکنندگان با وب سایتی که چیزی جز گرافیک و متون ارائه نمی دهد، ارتباط برقرار نمی کنند. انیمیشن ها می توانند به شما در جلب توجه مخاطبان  هدف کمک کنند. این ویدیوها جذاب ترین عناصر یک وب سایت را تشکیل می دهند. علاوه بر این، باید ویژگی های کلیدی محصولات یا خدمات را به طور جذاب نشان دهد.

مزایا:

افراد بیشتری فیلمها و انیمیشن ها را بر متن ترجیح می دهند. وب سایت دارای محتوای ویدیویی 53 درصد احتمال دارد در جستجوهای گوگل رتبه بالاتری داشته باشد. اکثر شرکت ها هنوز نمی خواهند از طریق ایجاد و گنجاندن فیلم و انیمیشن در وب سایت خود اقدام کنند. افزودن چنین عناصری می تواند شما را به عنوان یک برند نوآور و پیشرو معرفی کند. 

افزایش نرخ تبدیل

انیمیشن ها وفیلم های موجود در وب سایت فروشگاهی آنلاین نه تنها نظر بازدید کنندگان شما را به خود جلب می کند، بلکه آنها را تشویق به خرید نیز می کند و در آمد کسب و کار شما را به حداکثر می رساند.

قرار دادن ویدیوها در صفحات فرود می تواند میزان تبدیل شما را تا 80 درصد افزایش دهد.

بهبود سئو(SEO)

نه تنها مردم بلکه موتورهای جستجو نیز عاشق محتوای ویدیویی متحرک هستند. این ویدیوها به عنوان راهی عالی برای بهبود سئوی شما عمل می کنند و به وبسایت کمک میکنند تا رتبه بالاتری را در صفحه نتایج جستجوهای گوگل داشته باشد.


مطالب مرتبط:

سئو و نکات کلیدی جهت بهینه سازی و افزایش ترافیک وب سایت


استفاده از چت بات ها(Chatbots) در هنگام طراحی UI/UX

چت بات ها در طراحی UI/UX

چت بات ها مجموعه‌ای از برنامه های کامپیوتری هستند که به مخاطبان شما کمک می کنند بدون هیچ مشکلی به مرور وبسایت بپردازند. آنها ربات های کمکی هستند که از عملکرد همتایان انسانی خود تقلید می کنند. چت بات ها با ارائه همه اطلاعات لازم و انجام وظایف اساسی، به یک روش طراحی محبوب تبدیل شده‌اند. در حال حاضر دو نوع چت بات وجود دارد:

–  مبتنی بر فرمان که بر اساس مجموعه‌ای از قوانین از پیش تعریف شده عمل می کند.
 – چت بات های یادگیری ماشین(Machine-learning) مبتنی بر هوش مصنوعی

چت بات ها در برنامه های کاربردی، پیام رسان ها، توسعه نرم افزار و وب سایت ها رایج هستند. در وب سایت فروشگاهی، به شما کمک می کنند تا با خرید آنلاین به صورتی منحصر به فرد به مشتریان خود خدمت کنید. بهترین جنبه گنجاندن این ویژگی در فروشگاه آنلاین شما در دسترس بودن 7/24 آن است. با توجه به سبک زندگی مدرن، باید در هر زمان انتظار بازدیدکنندگان را داشته باشید. ممکن است به دلیل خدمات خودکار کمی گران به نظر برسند، اما در واقع، چت بات ها بسیار مقرون به صرفه هستند زیرا دیگر نیازی به استخدام گروهی از افراد جهت پشتیبانی از مشتریان نیست.

اهمیت سفارشی سازی محصول در طراحی UI/UX

product customization in UI/UX

یکی دیگر از ویژگی های مورد علاقه اکثر خریداران آنلاین ، سفارشی سازی محصول است. این کار به مشتریان امکان میدهد تا محصولی را در رنگ ها، اندازه ها و طرح های مختلف مشاهده کنند. سفارشی سازی کلید جلب رضایت مشتری است. محصولات و خدمات سفارشی شده نه تنها نرخ تبدیل را افزایش می دهد بلکه وفاداری مشتریان را نیز افزایش می دهد.

ممکن است لازم باشد توسعه دهندگان نرم افزاری که در ایجاد گزینه های سفارشی تخصص دارند را استخدام کنید. متخصصان فناوری می توانند به شما در پردازش همه محصولات خود و ارائه آنها در گزینه های مختلف کمک کنند.

ایجاد گزینه های سفارشی برای محصولات، امری گران است. ارائه یک محصول یکسان در انواع مختلف هم هزینه بر و هم زمان بر است. اما پس از ایجاد گزینه های سفارشی سازی خلاقانه توسط توسعه دهندگان، قطعاً شاهد افزایش قابل توجهی در فروش خواهید بود.

فرآیند پرداخت آسان

طراحی پرداخت آسان UI/UX

سرانجام، یک روند قابل توجه که همه وب سایت های فروشگاهی آنلاین باید به آن بپردازند، اجرای یک فرایند پرداخت آسان است.

یک فرایند پرداخت امن که شامل یک تماس دوستانه و مستقیم برای اقدام است، برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار مهم است.

ممکن است زمان و هزینه زیادی را صرف ایجاد یک وب سایت کاربر پسند، آموزنده و با امکانات کامل کنید. اما اگر صفحه پرداخت وب سایت شما بصری نباشد.

اغلب مردم نمی توانند محصولی را که دوست دارند بخرند. زیرا نمی توانند روش های پرداخت مناسبی پیدا کنند. یک صفحه پرداخت ساده با گزینه های پرداخت حداکثری را طراحی کنید.

نتیجه گیری

روش طراحی UI/UX نقش  مهمی در کاهش میزان ترک زودهنگام سایت و افزایش میزان تبدیل بازدیدکننده به مشتری دارد. این روندهای طراحی مدام در حال تغییر و تحول است. نکات فوق به شما کمک می کند به روز باشید و از رقبای خود متمایز شوید. مطمئن شوید که کدام یک از روش های فوق برای کسب و کار شما مناسب است و بیشترین سود را برای فروشگاه شما دارد.


مقالات مرتبط:

مزایای رابط کاربریUI و تجربه کاربریUX

 

ترفندهایی جهت افزایش ترافیک وب سایت

بستن