اهمیت وبسایت در رشد کسب و کار

ارتباط وبسایت با افزایش میزان فروش محصولات

ارتباط وبسایت با افزایش میزان فروش محصولات

رفتار مصرف کننده در طول زمان تغییر کرده تا با فناوری های در حال توسعه در عصر دیجیتال سازگار شود. به عنوان مثال، بروشورهای تبلیغاتی زرد رنگی که بسیار مشهور شده بودند، با ظهور شبکه جهانی وب با فهرست های آنلاین جایگزین شدند.
امروز تعداد افرادی که از اینترنت برای یافتن مشاغل استفاده می کنند چند برابر شده است. بر اساس گزارش Adaptive Marketing، در سال 2017، 97 درصد از مردم به صورت آنلاین جستجو کردند تا یک کسب و کار محلی را در نزدیکی خود پیدا کنند. بنابراین، اگر می خواهید کسب و کار خود را توسعه دهید، باید حضوری آنلاین داشته باشید. به این معنی که باید یک وبسایت داشته باشید. در این مقاله، 10 دلیل اصلی نیازمندی کسب و کار شما به وبسایت را بررسی خواهیم کرد.

 داشتن مکالمات سازنده تر

وبسایت، بستر شما برای پاسخگویی به تمام سوالات اساسی مشتریان احتمالی شما در مورد تجارت و برند شما است. این امر به ویژه در مورد آژانس های بازاریابی B2B صادق است. وقتی مردم از وب سایت شما بازدید می کنند، به دنبال پاسخ سوالات اساسی مانند آنچه ارائه می دهید محصولات/ راه حل های شما، موقعیت مکانی، اطلاعات تماس و غیره هستند. هنگامی که از همه این موارد راضی بودند، تصمیم می گیرند که ادامه دهند یا خیر. به یاد داشته باشید، وقتی چنین اطلاعاتی را ارائه می دهید، آن را ساده و کوتاه نگه دارید زیرا مصرف کنندگان این روزها انتظار رضایت فوری دارند.

مشتریان شما انتظار آن را دارند

مشتریان از شما انتظار دارند که وب سایتی داشته باشید تا بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کار شما بدست آورند. وبسایت می تواند به شما در ایجاد کسب و کار، افزایش ارزش برند، جلب اعتماد مشتریان و مخاطبان هدف و همچنین، ارائه پیام های بازاریابی قوی کمک کند. به غیر از وبسایت های تجارت الکترونیک، اکثر وبسایت های حرفه‌ای اطلاعات محور هستند و سعی می کنند نقاط ضعف بازدید کنندگان را برطرف کنند.

 ارائه اثبات اجتماعی

رفتار مشتری عمدتا توسط آنچه دیگران در مورد تجارت شما میگویند هدایت می شود. از آنجایی که خریداران احتمالی در حال حاضر به دنبال شما هستند، ارائه نظرات و توصیفات مشتریان در سایت راهی عالی برای تحت تاثیر قرار دادن خریداران بالقوه و ارائه مدرکی اجتماعی است.

کنترل روایت

در حالی که کنترل آنچه مردم در مورد شما میگویند دشوار است، می توانید با نوشتن داستان خود در وب سایت، بر تصور افراد نسبت به برند خود تاثیر بگذارید. یک وبسایت، به مراتب کارآمدتر از تبلیغات چاپی یا بروشورهای کاغذی است و به برندها در انتشار پیام، چشم انداز و ماموریت خود کمک می کند. براساس گزارش SEOTribunal، روزانه 5.6 میلیارد جستجو در گوگل و بیش از 63000 جستجو در ثانیه انجام میشود. تصور کنید با چنین حجم جستجویی ممکن است کسی در حال حاضر دقیقاً به دنبال خدمات شما باشد. اگر وبسایت ندارید، رقبایتان به سرعت مشتریان احتمالی شما را تصاحب خواهند کرد.

 به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه

در عصر دیجیتال، ایجاد یک وبسایت با ابزارهای رابیگانی مانند WordPress.com هزینه زیادی ندارد. اما درآمد زیادی برای شما به ارمغان می آورد. یک وب سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو به شما امکان می دهد تا بدون صرف هزینه زیاد در مقابل هزاران مشتری بالقوه باشید. این می تواند به شما کمک کند تا برای تبلیغ خدمات یا محصولات خود به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید. همچنین، مهم نیست که در کدام صنعت فعالیت می کنید. محتوای وب سایت بر تصمیمات خرید و معاملات تجاری تاثیر می گذارد.

وبسایت به اعتبار کسب و کار می افزاید

اگر می خواهید به جهان نشان دهید که تجارت خود را جدی می گیرید. وقت آن است که روی یک وب سایت حرفه‌ای سرمایه گذاری کنید. در عصری که بیش از 50 درصد از کاربران با استفاده از تلفن های هوشمند خود به جستجو می پردازند، نداشتن یک وبسایت می تواند به اعتبار شما لطمه بزند. طبق یک مطالعه، 75 درصد از کاربران آنلاین پذیرفتند که اعتبار یک شرکت را بر اساس طراحی وبسایت آن قضاوت می کنند. در نهایت، افراد به احتمال زیاد با شرکتی که می توانند به آن اعتماد داشته باشند مشارکت می کنند و وبسایت گامی است برای ایجاد این رابطه.

رقابت با غول های صنعت

آیا می دانستید داشتن یک وبسایت به شما فرصتی عادلانه برای رقابت با غول های صنعت شما می دهد؟ هنگامی که یک وبسایت بهینه ایجاد می شود، می تواند رتبه بالاتری داشته باشد و در زمان مناسب در مکان مناسب قرار گیرد. استفاده از کلمات کلیدی مناسب می تواند ترافیک وبسایت شما را افزایش داده و بر تجربه مشتری تاثیر بگذارد، که معمولاً با تحقیق، توصیه ها و بررسی ها شروع می شود. داشتن یک موقعیت برجسته در صفحه نتایج جستجو یکی از راه های متعددی است که می توانید غول های صنعت خود را به چالش بکشید. بنابراین، اگر بر اینترنت تسلط ندارید، به مشتریان خود دلیلی برای خرید از رقبا می دهید.

گسترش ساعات کار خود

داشتن وب سایت به این معنی است که محتوای شما در هر زمان از روز در دسترس کاربران قرار می گیرد. در دسترس بودن در هر زمان از بازاریابی پشتیبانی میکند و فروش را به طور چشمگیری افزایش می دهد، که به ویژه در مورد شرکت های تجارت الکترونیک صادق است. این امر نیز گامی موثر در جهت خدمت رسانی به مشتریان و ایجاد ارتباط می باشد. به ویژه اگر چت بات های دارای هوش مصنوعی را در وبسایت خود فعال کرده باشید که میتواند مشکلات اساسی مشتریان را در مواقعی که بیشترین نیاز را دارند برطرف کند.

به نمایش گذاشتن پیشنهادات خود

اهمیت به این مسئله بسیار ضروری است که یک وبسایت اولین تعامل مخاطبان هدف با برند شما می باشد. نه تنها شما می توانید پیشنهادات خود را به صورت ویژه و خاص ارائه دهید بلکه می توانید آموزش های ویدیویی کوتاه یا دستورالعمل های PDF قابل دانلود را نیز ارائه دهید. همچنین، شما می توانید پاداش ها، نظرات و سایر مواردی که در جلب نظر مخاطبان تاثیر گذار است را برجسته کنید. این اقدامات باعث می شوند تا مدت زمان حضور مشتریان در وبسایت شما افزایش یابد و تاثیر مثبتی بر روی تصمیم آنها جهت خرید یا تماس با شما بگذارد.

ترفند هایی برای شروع

چظور شروع کنیم؟

اکنون که مزایای داشتن یک وبسایت را می دانید، چندین گزینه برای شروع را بررسی می کنیم. در قدم اول باید یک سرویس هاستینگ وب مناسب را انتخاب کنید.

مقالات مرتبط: بررسی مختصر انواع سرویس های هاستینگ وب

نام دامنه وبسایت خود را انتخاب کنید

در حالت ایده‌آل، نام دامنه شما باید نام شرکت شما باشد. در صورتی که در دسترس نباشد، می توانید نام دامنه‌ای را انتخاب کنید که نشان دهنده خط مشی شرکت شما باشد. به یاد داشته باشید که تام دامنه شما باید جذاب و کوتاه باشد تا به راحتی به خاطر سپرد شود. نام دامنه یک ابزار بازاریابی قدرتمند و موثر است که باید به طور صحیح و دقیق از آن استفاده کنید.

سرویس هاستینگ وبسایت

از سرویس هاستینگ یک خدمات دهنده معتبر با پشتیبانی قوی استفاده کنید. شما باید ارائه دهنده خدمات هاستینگی را انتخاب کنید که بتواند تغییرات را سریع و مقرون به صرفه انجام دهد. توجه به این امر برای هنگامی که کسب و کار شما گسترش می یابد بسیار اهمیت دارد.

طراحی وبسایت

طراحی وبسایت باید محصول چندین جلسه فشرده فکری باشد زیرا ساختن آن آنقدرها هم که تصور می کنید ساده نیست. اطمینان حاصل کنید که قالب و ظاهر وبسایت شما برای جهت یابی آسان و ساده است.

هزینه عقب ماندن از رقبا بسیار بیشتر از راه اندازی یک وبسایت است

داشتن یک وبسایت با طراحی حرفه‌ای که برند شما را برجسته و متمایز می کند برای افزایش فروش، نتیجه نهایی و توسعه کسب و کار شما بسیار مهم است. این امر به شما فرصت می دهد که با اتخاذ استراتژی مناسب خود را در مقابل مخاطبان مناسب قرار دهید. علاوه بر این، هزینه راه اندازی یک وبسایت در مقایسه با بازده هنگفت طولانی مدت آن بسیار ناچیز است.

بستن