ترندهای بازاریابی دیجیتالی

20 موضوع برتر در زمینه بازاریابی دیجیتال

20 موضوع برتر در زمینه بازاریابی دیجیتال

نوآوری ها در بازاریابی دیجیتال با سرعت زیادی گسترش یافته است. در حالی که برخی از روندها ماندگاری بیشتری دارند، برخی دیگر با سرعت ظاهر و بعد از مدتی نیز ناپدید خواهند شد. از چشم انداز آنلاین، چه شما صاحب یک کسب و کار باشید و چه کاربر فعال، باید با تغییرات رقابتی و در حال تحول در دنیای بازاریابی دیجیتالی سازگار شوید.

ورود به این حوزه بازاریابی مستلزم این است که شما در مورد موضوعات مختلف و گواهینامه های آنها تمرینات مناسب را انجام دهید. جستجوی کامل در وب یا فرایند خرید مقاله تحقیق می تواند در اکثر مواقع مشکل و پیچیده باشد به ویژه اگر به دنبال نویسندگان دانشگاهی حرفه‌ای با مهارت های پیشرفته هستید.

بنابراین، این مقاله لیستی از  موضوع برتر بازاریابی دیجیتال را نشان میدهد که در سال جاری بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

1. هوش مصنوعی

هوش مصنوعی(AI) به مشاغل کمک می کند تا نحوه کار کارکنان خود را بهبود بخشند. هوش مصنوعی توانایی یک ربات کنترل شده با کامپیوتر برای انجام وظایف مرتبط با موجودات هوشمند است.

هوش مصنوعی یک موضوع تحقیقاتی خوب در بازاریابی دیجیتال است زیرا در آینده قلب تجارت جهانی را به خود اختصاص خواهد داد.


2. بازاریابی محاوره‌ای

بازاریابی مدرن، امروزه محاوره‌ای است. مردم برندهایی را ترجیح می دهند که می توانند با آنها تعامل داشته باشند و تولید کنندگان محصولات نیز در حال پاسخگویی به آنها هستند.

این مبحث بازاریابی دیجیتالی امکان ارتباط بین مشتری و بازاریابان را در زمان واقعی فراهم می کند.


3. بازاریابی ویدیویی

یک روند مهم بازاریابی که در سال 2020 بسیار شهرت یافت، بازاریابی ویدیویی است. بسیاری از برندها در سراسر جهان با استفاده از این روش توانسته‌اند توجه 70 درصد از مصرف کنندگان را به محتوای خود جلب کنند. بنابراین این یک موضوع تحقیقاتی حیاتی برای صاحبان مشاغل است.


4. بهینه سازی موتورها جستجو(سئو)

آگاهی از استراتژی سئو خوب در اطمینان از اینکه سایت برند شما حتی بدون نیاز به هزینه زیاد برای تبلیغات دارای رتبه بالا در موتورهای جستجو است. این مبحث بازاریابی به صاحبان سایت مهارت های مهم برای رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو را آموزش می دهد.


5. اینفلوئنسر مارکتینگ

این نوع استراتژی دهان به دهان بر استفاده از افراد تاثیر گذار برای توسعه پیام برند شما در بازار بالقوه مرکز است. اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار موثرتر از بازاریابی شرکتی بوده است، زیرا 63 درصد از مصرف کنندگان آن را به سایر روش هی تبلیغات برند ترجیح می دهند.


6. تبلیغات کلیکی(PPC)

این مدل بازاریابی دیجیتال راه خوبی برای شناخته شدن وب سایت شما در نقطه شروع اولیه است. این یک مدل از تبلیغات آنلاین است که در آن تبلیغ کنندگان به ازای هر کلیک، هزینه‌ای را جهت تبلیغ می پردازند.


7. جستجوی بصری

این ابزار بازاریابی افراد را قادر می سازد تا تنها با بارگذاری یک تصویر، یک برند را جستجو کنند. برخی از موتورهای جستجوی بصری شامل، پینترست، گوگل لنز و جستجوی بصری بینگ است.

جستجوی بصری کاربر را به سطح کاملاً جدیدی می رساند. این روش به مشتریان اجازه می دهد تا فهرست را با استفاده از محصولات مربوط به سناریوهای زندگی واقعی(real-life) جستجو کرد.


8. مدیریت و بازاریابی شبکه های اجتماعی

برای تبدیل شدن به یک بازاریاب‌دیجیتال حرفه‌ای، باید خود را با مدیریت شبکه های اجتماعی آشنا کنید. امروزه برندها از شخصی می خواهند که روابط عمومی خود را در شبکه های اجتماعی به طور کامل مدیریت کند.


9. بازاریابی محتوا و تبلیغ نویسی(Copywriting)

وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال می شود، محتوا بسیار حیاتی است که نقشی استراتژیک در قرار دادن برند در خط مقدم مشتریان خود دارد.

این مبحث شامل جنبه های اساسی و پیشرفته تبلیغ نویسی و بازاریابی دیجیتال است.


10. بازاریابی موبایلی

این واقعیت که بیش از نیمی از مردم جهان از تلفن های هوشمند استفاده می کنند، مهارت بازاریابی تلفن همراه را ضروری می کند. دانش خوب در مورد بازاریابی موبایلی توانایی های شما به عنوان یک بازاریاب‌دیجیتال را افزایش می دهد.


11. بازاریابی پیامکی

این روش نقش مهمی را در زمینه بازاریابی دیجیتال ایفا می کند. این روش دامنه وسیعی در زمینه طراحی پیامک های موثر برای مشتریان بالقوه را ارائه می دهد.

دانش خوب در مورد این مهارت شما را قادر می سازد تا تخصص خود را در محیط دیجیتال افزایش دهید.


12. بلندگوهای هوشمند و جستجوی صوتی

امروزه در بسیاری از کشورهای جهان، اکثر جستجوهای آنلاین به صورت صوتی انجام می شود. راحتی بیان دستور جستجو با بلندگوی هوشمند باعث می شود بازاریابان دیجیتال این مدل را در نظر بگیرند.


13. داستان شبکه های اجتماعی

بسترهای مختلف شبکه های اجتماعی از مفهوم “داستان” تشکیل شده‌اند تا کاربران را قادر سازد تا ایده های خود را با خلاقیت بیشتری بیان کنند. این حوزه از بازاریابی دیجیتال این روند را پذیرفته است. زیرا تمایل دارد تا در سطح نزدیکتری با مشتریان برند ارتباط برقرار کند.


14. تجارت اجتماعی

برندها از شبکه های اجتماعی برای افزایش فروش استفاده می کنند. این روش در نتیجه افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی توسط افراد گسترش یافته است.

برندها، تجارت الکترونیکی را به عنوان یک بستر کم ریسک برای اطمینان از خرید نهایی مشتریان خود پذیرفته‌اند.


15. بازاریابی چند کاناله

این مدل بازاریابی دیجیتال، بازاریابان را قادر می سازد تا تصویری هوشمندانه از تجربه کاربران خود دریافت کنند. با معرفی گوگل وب بازاریابان می توانند به راحتی مشاهده کنند که کاربران چگونه و در کجا به یک برند خاص علاقه‌مند شده‌اند.


16. حصار کشی جغرافیایی

این مدل امکان هدف گذاری واقعی را بر اساس موقعیت کاربر فراهم می کند. کاربران پیام های متنی و سایر ارتباطات بازاریابی را از محل ورود یا خروج از یک منطقه هدف مشخص دریافت می کنند.


17. محتوای تولید شده توسط کاربر(User-Generated Content)

UGC، محتوا را در قالب فیلم، متن، نظرات و تصاویر است که توسط افراد ایجاد شده است. برندها UGC را در شبکه های اجتماعی و کانال های بازاریابی خود به اشتراک می گذارند.


18. تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده

این مدل در روند بازاریابی دیجیتال بسیار رایج است. زیرا برای شخصی سازی و تقسیم بندی فردی و همچنین امتیازدهی پیشرفته استفاده می شود. این امر به بازایابان در افزایش وفاداری مشتریان کمک میکند.

یکی از نمونه های PA، دستیار آمازون است.


19. فناوری بلاکچین

بلاک گیک ها از این فناوری به عنوان مجموعه‌ای از داده های تغییر ناپذیر یاد می کنند که توسط مجموعه‌ای از کامپیوترهای متعلق به یک نهاد متمرکز یا غیرمتمرکز مدیریت می شود. این مدل مزایای زیادی برای برندها دارد و مسئولیت پذیری عمومی را افزایش می دهد.


20. موقعیت SERP صفر

این مدل یک ابزار مهم در دنیای سئوی مدرن است که به صورت مستقیم به سوالات جستجوی کاربر بدون نیاز به کلیک بر روی لینک پاسخ می دهد.


در دنیای بازاریابی دیجیتالی امروز، گرایش های نوآورانه زیادی در حال ظهور است که صاحبان برندها را قادر می سازد تا بهترین محصولات خود را به تصویر بکشند. از جستجوهای صوتی گرفته تا محتوای متقاعد کننده، بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه‌ موضوعاتی است که میتوانید در دنیای تجارت با آنها آشنا شوید. قبل از اینکه قصد مطالعه مقاله تحقیقی درباره بازاریابی دیجیتال را داشته باشید بهتر است که این موضوعات را بررسی کنید.

بازرگانی در بسترهای آنلاین به سرعت در حال پیشرفت و گسترش است. برای اینکه برندهای شما در چشم اندازهای رقابتی تلاش کنند، کسب دانش گسترده در مورد روندهای بازاریابی دیجیتال که همیشه در حال بهبود است می تواند بسیار مفید باشد.

بستن