آشنایی با افیلیت مارکتینگ

چگونه از افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) به طور موثر استفاده کنیم؟

چگونه از افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) به طور موثر استفاده کنیم؟

به عنوان یک تجارت کوچک، ممکن است فکر کنید منابع محدودی برای تبلیغ محصولات و خدمات خود دارید، اما در اشتباه هستید. استراتژی های بازاریابی مقرون به صرفه و موثری وجود دارد که می توانید از آنها برای ارتقا برند خود، افزایش مشتری و افزایش فروش استفاده کنید.

یکی از محبوبترین و بهترین روش ها، افیلیت مارکتینگ(Affiliate marketing) یا سیستم همکاری در فروش است.

 

افیلیت مارکتینگ چیست؟

 

مفهوم افیلیت مارکتینگ

 

افیلیت مارکتینگ، وابسته به ی توافق است که در آن یک کسب و کار(معمولاً خرده فروش) کمیسیونی را به یک طرف خارجی(معمولا اینفلوئنسر) می پردازد تا فروش و ترافیک بیشتری را برای آنها ایجاد کند. این فرایند بسیار ساده است، شما محصول خود را در اختیار اینفلوئنسرها و وبلاگ نویسانی که دارای دنبال کنندگان زیاد هستند، قرار می دهید. سپس، لینک منحصر به فردی را برای وبسایت یت محصولات خود در اختیار آنها قرار می دهید و از آنها می خواهید این لینک را به اشتراک بگذارند تا فرصتی برای دریافت کمیسیون از تمام فروش های ایجاد شده توسط لینک اختصاصی خود بدست آورند.

افیلیت مارکتینگ، یک تاکتیک درآمدزایی عالی است که توسط انواع مشاغل برای افزایش فروش و ترافیک استفاده می شود. یک استراتژی بازاریابی خوب می تواند تاثیر زیادی در کمپین های بازاریابی دیجیتالی هر برندی داشته باشد.

 

چگونه از افیلیت مارکتینگ حداکثر استفاده را ببریم؟

 

در میان گزینه ها و ابزارهای موجود، افیلیت مارکتینگ همچنان یکی از بهترین روش های مورد اعتماد برای بازاریابی برد و توسعه کسب و کار شما است. در ادامه با برخی از مزایای افیلیت مارکتینگ آشنا خواهیم شد:

 

افزایش شناخت و آگاهی از برند

 

افزایش به شاخت برند

 

هیچ راهی بهتر و سریعتر از افیلیت مارکتینگ برای شناخته شدن توسط بسیاری از مشتریان احتمالی وجود ندارد. شرکت های بازاریابی که با آنها همکاری می کنید، می توانند به شما در افزایش شناخت و آگاهی از برند کمک زیادی کنند.

از آنجایی که شرکت های بازاریابی سهمی از درآمد شما را دریافت می کنند، میتوانید مطمئن باشید که آنها از مدافعان وفادار برند شما خواهند بود و تلا خواهند کرد تا برند شما را به مشتریان زیادی معرفی کرده، منجر به ایجاد اعتماد و اعتبار در بین مخاطبان هدف شنا شوند.

 

به یک مخاطب هدف برسید

 

مخاطبین هدف

 

شناسایی مخاطبان هدف شما یک چیز است، اما پیدا کردن چگونگی دستیابی به آنها یک موضوع کاملاً جدا است. یکی از بزرگترین چالش هایی که باید با آن روبرو شوید این است که به طور موثر به مخاطبان مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. اگر نتوانید پیشنهادهای تجاری خود را به افراد مناسب منتقل کنید، تمام تلاش ها و اقدامات شما به هدر می رود.

درک و یادگیری مخاطبان کاف نیست؛ شما باید استراتژی مبتنی بر اطلاعات را توسعه دهید تا بتوانید برند خود را به طور موثر تبلیغ کنید. ارتباط با مخاطبان مورد نظر شما بسیار شبیه به هر رابطه دیگری است، زیرا شما نیاز به کار و زمان کافی برای ایجاد پیوند واقعی و معنی دار با آنها دارید.

اگر می خواهید با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید، چرا این کار را از طریق افیلیت مارکتینگ انجام ندهید؟ با همکاری با شرکت های بازاریابی که دارای مخاطبان خاصی هستند و می توانند شهرت برند شما را افزایش دهند، می توانید مطمئن باشید که اقدامات بازاریابی شما به سمت کسانی که به احتمال زیاد به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند، هدایت خواهد شد.

 

مقرون به صرفه

 

مقرون به صرفه

 

هیچ چیز ترسناکتر و نا امید کننده تر از به هدر رفتن تبلیغات نیست. متاسفانه میزان زمان و هزینه‌ای که در کمپین بازاریابی سرمایه گذاری کرده‌اید موفقیت آن را تضمین نمی کند. همیشه این احتمال وجود دارد که نتوانید به اهداف و برنامه های خود برسید. اگرچه این مسئله واقعیت دارد، اما به این معنی نیست که شما سرمایه گرانبهای خود را بدون هیچ نتیجه‌ای از دست می دهید.

از طریق افیلیت مارکتینگ ، همچنان می توانید بدون نگرانی در مورد هدر دادن پول، برند، محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید. اگر به دنبال روشی کم خطر و مطمئن برای به دست آوردن مشتریان جدید هستید، ممکن است افیلیت مارکتینگ برای شما مناسب و موثر باشد.

برخلاف سایر استراتژی های بازاریابی، هزینه افیلیت مارکتینگ بسیار کمتر است. از آنجا که برنامه افیلیت مارکتینگ کاملاً مبتنی بر عملکرد است، تنها زمانی که کار مورد نظر توسط مشتری انجام شود حق کمیسیون به بازاریابان پرداخت می شود. پرداخت پول بر این اساس، این اطمینان را می دهد که پول خود را برای چیزهایی که به نظر می رسد هیچ ارزشی ندارند هدر نمی دهید.

 

مقیاس ترافیک و فروش

 

اندازه گیری میزان فروش

 

ترافیک وب سایت برای بدست آوردن مشتریان بالقوه و افزایش تعداد سرنخ ها ضروری است. هنگامی که افراد بیشتری از سایت شما بازدید می کنند، فرصت های بیشتری برای جلب نظر مخاطبان مورد نظر و در نهایت تشویق کردن آنها نسبت به خرید خواهید داشت. با این حال، به دست آوردن ترافیک، آسان تر از انجام آن است. هدایت افراد به سایت خود شاید یکی از چالش برانگیزترین مراحل این فرایند باشد. بنابراین، چگونه آنها را به سایت خود هدایت می کنید؟

افیلیت مارکتینگ می تواند به طور قابل توجهی به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک کند. هرچه تعداد سایتهایی که به صفحات شما لینک می دهند بیشتر باشد، احتمال بازدید مخاطبان از وبسایت شما و اطلاع از محصولات و خدمات شما نیز بیشتر می شود. با افزایش ترافیک ارجاعی، ترافیک ارگانیک شما نیز افزایش می یابد.

 

نتیجه گیری

 

نتیجه گیری افیلیت مارکتینگ

 

با هرچه بیشتر آنلاین شدن مشاغل، افیلیت مارکتینگ برای بسیاری از شرکت ها به یک راه اصلی و کم هزینه بازاریابی تبدیل شده است. با رشد روزافزون دنیای دیجیتال، اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است که برند خود را ساخته و از طریق افیلیت مارکتینگ به مخاطبان خود معرفی کنید. تا زمانی که این مراحل را دنبال کنید، در استفاده از روش افیلیت مارکتینگ موفق خواهید بود.


مطالب مرتبط :

دیجیتال مارکتینگ در دنیای دیجیتال

20 موضوع برتر در زمینه بازاریابی دیجیتال

Content Marketing یا بازاریابی محتوا چیست؟

بستن