دورکاری در زمان کرونا

مهم ترین نکات فنی برای دورکاری پرسنل در طول شیوع کووید-19

مهم ترین نکات فنی برای دورکاری پرسنل در طول شیوع کووید-19

جهان پیرامون ما به سرعت در حال تغییر است. استراتژی بسیاری از دولت ها در مواجهه با ویروس کرونا با تاخیر روبرو شده است. تعطیلی مدارس و الزام افراد به دورکاری نمونه هایی از تکنیک های فاصله گذاری اجتماعی است. در سایر مناطق، مردم مجبورند با قرنطینه کردن خود، از راه دور کار کنند تا به کاهش شیوع ویروس کمک کنند. اکنون، بسیاری از افراد به لطف عصر اینترنت و پیشرفت های تکنولوژیکی می توانند کارهای روزانه خود را به را از روی مبل راحتی خود انجام دهند. اگرچه دورکاری در زمان همه گیری کرونا نی تواند چالش برانگیز باشد؛ اما مردم خود را با آن وفق داده‌اند.

بسیاری از مردم در حال حاضر به صورت تمام وقت از خانه خود یا کافی شاپی نزدیک به محل زندگی خود کار می کنند. این روش، در درجه اول باعث بروز ایرادات و مشکلات امنیتی آنلاین می شود. دورکاری نه تنها می تواند حریم خصوصی پرسنل دورکار را به خطر بیندازد، بلکه می تواند امنیت شرکت را نیز تضعیف کند. اگر علاقه مند به دانستن نکات فنی برای پرسنل دورکار هستید تا بتوانید امنیت خود را تضمین کنید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

استفاده از VPN های ایمن در زمان دورکاری

استفاده از vpn ایمن

بسیاری از مردم با استفاده از شبکه خصوصی مجازی(VPN) برای دور زدن محدودیتهای جغرافیایی در سایت های پخش کننده و یا سایر محتواهای مبتنی بر مکان آشنا هستند. VPN برای جعل موقعیت مکانی، ابزاری ایده‌آل است زیرا ترافیک شما را از طریق سرور در محل دلخواه شما تونل می کند. با این حال، VPN یک هدف اساسی دیگر نیز دارد: از حریم خصوصی آنلاین شما محافظت می کند. تمام ترافیک اینترنتی شما توسط یک VPN رمزگذاری می شود که برای کسی که آن را رهگیری می کند قابل خواندن نیست. VPN ها ترافیک شما را از چشم های کنجکاو مانند، ارائه دهنده های خدمات اینترنت(ISP)، سازمان های دولتی و هکرها پنهان می کند. شایان ذکر است که استفاده از VPN می تواند اتصال شما به اینترنت را کند نماید. اگر نیاز به انجام کارهایی با پهنای باند بالا مانند تماس های ویدیویی تصویری دارید، به یک VPN که شهرت خوبی از نظر سرعت و امنیت داشته باشد نیاز دارید.

جهت دورکاری مطمئن باشید که از اتصال اینترنت خوب استفاده می کنید

اینترنت پایدار

سرعت و کیفیت اتصال به اینترنت بر اساس خدمات ارائه شده توسط سرویس دهنده اینترنت مشتری تعیین میشود. قبل از دورکاری، سطح خدماتی که از ISP خود دریافت می کنید را بررسی کنید. عمدتاً اگر کار شما شامل کنفرانس های ویدیویی، اشتراک گذاری گسترده فایل، ویرایش ویدیو یا سایر کارهای مشابه که به پهنای باند مرتبط است، می باشد، باید سرعت دانلود و آپلود خود را بدانید. اگر احتمال می دهید برای دورکاری به پهنای باند بیشتری نیاز دارید، بهتر است در مورد دورکاری تجدید نظر کنید. زیرا اینترنت، پایه و اساس کار شما را در هنگام دورکاری تشکیل می دهد، پس باید روان و مطمئن باشد.

از تهدیدات آنلاین یا شبکه های وای فای ناامن در امان بمانید

تهدیدات آنلاین

اکثر افراد برای اطمینان از امنیت از وای فای شخصی خود استفاده خواهند کرد. با این حال، ممکن است برخی افراد مجبور به استفاده از شبکه های وای فای عمومی ناامن شوند. این گونه افراد به هدف اصلی افراد مهاجم و خرابکار که به دنبال نظارت بر ترافیک و جمع آوری داده های حساس هستند، تبدیل می شوند.

دستگاه ها و شبکه های شخصی: بسیاری از افراد مجبور به انجام وظایف کاری با استفاده از دستگاه های شخصی و شبکه های خانگی می شوند. اغلب در این موارد، نرم افزار آنتی ویروس قوی، فایروال های سفارشی و ابزارهای پشتیبان گیری خودکار وجود ندارند. این مسئله، خطر آلوده شدن دستگاه ها به بدافزار و به خطر انداختن اطلاعات شخصی و حرفه‌ای را افزایش می دهد.

کلاهبرداری از پرسنل دورکار: به احتمال زیاد هدف قرار دادن پرسنل در کار توسط کمپین های مخرب افزایش می یابد. علاوه بر این، در شرایطی که بسیاری از کارکنان فاقد فرصت دورکاری هستند، شیوع این نوع کلاهبرداری افزایش می یابد. خوشبختانه، با رعایت نکات فنی جهت دورکاری، دانش و ابزار مناسب می توانید بسیاری از آن تهدیدها را دفع و به کار خود ادامه دهید.

استفاده از رمزهای عبور قوی را به خاطر بسپارید

استفاده از رمزهای عبور قدرتمند

بسیار مهم است که مطمئن شوید همه حساب های شما دارای رمز عبور است. متاسفانه، بسیاری از افراد هنوز از رمزهای یکسان برای چندین حساب استفاده می کنند. این بدان معناست که یک مجرم برای دسترسی به همه حساب ها فقط به یک رمز عبور لو رفته نیاز دارد. آنها سعی می کنند با استفاده از نام کاربری و رمزهای عبور لو رفته به دیگر حساب های آنلاین دسترسی پیدا کنند. تکنیکی که به با نام تزریق اعتبار(credential stuffing) شناخته می شود. هر حساب باید دارای یک رمز عبور که از یک رشته طولانی از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و علائم خاص باشد. به خاطر سپردن همه رمزها بسیار دشوار است، به همین دلیل در سال های اخیر برنامه های مدیریت رمز محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند. شما نیز میتوانید برای ایجاد، به خاطر سپردن و تکمیل خودکار رمزهای عبور از یک برنامه مدیریت رمز عبور استفاده کنید.

داده های خود را ایمن کنید

امنیت داده ها

داده ها می توانند در اثر عوامل مختلفی از جمله خطای انسانی، آسیب سخت افزاری یا حمله سایبری از بین بروند. باج افزارها و سایر بدافزارها نیز می توانند اطلاعات کل سیستم ها را بدون توجه شما حذف کنند. چندین دلیل قانع کننده برای پشتیبان گیری از اطلاعات وجود دارد. از آنجایی که تهیه نسخه پشتیبان بر روی سخت افزار کمی دشوار است، ذخیره اطلاعات در ابر یکی از راحت ترین و مقرون به صرفه ترین روش ها برای حفظ امنیت داده ها می باشد. خدمات پشتیبان گیری ابری مجموعه‌ای از گزینه های سفارشی سازی را ارائه و به شما امکان تنظیم برنامه های پشتیبان گیری و گزینه های ذخیره سازی مورد نظر را میدهد.

نکاتی برای مدیریت پرسنل در هنگام دورکاری

  • برای آگاهی از چالش ها و نگرانی های کارکنان، از مکالمات مستقیم و مشاهدات غیر مستقیم استفاده کنید. به کارکنان خود اطمینان دهید که در همه حال از آنها حمایت و پشتیبانی می کنید.
  • مطمئن شوید که کارکنان از فناوری مورد نیاز برای انجام وظایف برخوردارند. که ممکن است شامل بیش از یک تلفن و یک لپ تاپ باشد. به عنوان مثال، آیا پرسنل شما دوربین های کافی برای شرکت در جلسات مجازی را در اختیار دارند.
  • گفتگوی بین مدیر و کارمند تضمین می کند که تلاش های ارتباطی به جای ممانعت به افزایش بهره وری پرسنل کمک میکند.

نتیجه گیری

دورکاری می تواند بسیار چالش برانگیز و در عین حال رضایت بخش باشد. این روش کاری، مزایا و معایب خود را دارد. به همین دلیل پرسنل باید به نکات فنی در طول مدت زمان دورکاری توجه کنند. این امر، جریان روان کار را تضمین و رضایت از کار را افزایش می دهد. تمام نکات ذکر شده در این مقاله بسیار مهم و ضروری میباشد. علاوه بر کارفرمایان، پرسنل نیز ملزم به همکاری هستند تا این روش به نتیجه مطلوب برسد.


مطالب مرتبط:

13 نکته عملی دورکاری برای فریلنسرها

بستن