تعیین استراتژی وب سایت

اهمیت تعیین استراتژی مناسب قبل از ایجاد وب سایت

اهمیت تعیین استراتژی مناسب قبل از ایجاد وب سایت

مطمئناً میدانید که تمام کسب و کارها به یک وبسایت جهت افزایش درآمد، مشتری و رقابت نیاز دارند. با این حال، ممکن است ندانید که هر کسب و کاری قبل از راه اندازی وب سایت به یک استراتژی جهت تضمین موفقیت خود نیاز دارد.

ایجاد یک صفحه وب استاندارد برای معرفی برند خود به تنهایی کافی نیست. اگر می خواهید که وب سایت شما بخشی اساسی و موثر در فرایند بازاریابی باشد، باید بخشی از یک استراتژی بزرگتر باشد.

در مقاله بررسی خواهیم کرد که چرا قبل از راه اندازی وب سایت به یک استراتژی مناسب نیاز است. همچنین، مراحل ایجاد آن را نیز مرور خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

چرا قبل از ایجاد وبسایت باید استراتژی داشته باشید

استراتژی وب سایت به طرحی برای نحوه استفاده از سایت به عنوان بخشی از برنامه بازاریابی اشاره دارد. این طرح به شما کمک می کند تا تبلیغات را سازماندهی کرده و تلاش های خود جهت افزایش جذب مشتری را متمرکز کنید.

اگر برای هنوز برای وب سایت خود هیچ استراتژی ندارید، خطرات زیر در کمین شماست:

سردرگم شدن مشتریان با پیام های ترکیبی و ساختار ضعیف سایت

زمانی که افراد مشاغل مشابه شما را جستجو می کنند، وب سایت شما در صفحه نتایج ظاهر نشود.

از دست دادن بازدید کنندگان قبل از تبدیل شدن به مشتری(نرخ تبدیل ضعیف) زیرا افراد نمی دانند چه اقداماتی را برای همکاری با شما باید انجام دهند.

صرف زمان و منابع برای ایجاد وب سایتی که تاثیری در کسب و کار شما ندارد.

یک استراتژی مناسب، تمام نیازمندیهای وب سایت جهت دستیابی موثر به مشتریان را پیش بینی می کند و با تامین آنها، مشتریان را به سمت تجارت با شما هدایت و راهنمایی می کند. این فرایند مهم را فراموش نکنید.

8 مرحله جهت ایجاد یک استراتژی مناسب برای وب سایت

قبل از شروع به ساخت وب سایت، این هشت مرحله را انجام دهید تا بتوانید طرحی ایجاد کنید که منجر به ایجاد یک وب سایت موثر شود.

1. مشخص کردن مخاطبین هدف
2. تعیین اهداف وبسایت خود
3. مشخص کردن فراخوان برای عمل(Call-to-Action) اولیه
4. مشخص کردن فراخوان برای عمل(Call-to-Action) ثانویه
5. تعریف پیشنهادات فروش منحصر به فرد خود
6. تحقیق در خصوص کلمات کلیدی
7. تعیین صفحات مورد نیاز
8. ایجاد یک استراتژی برای هر صفحه

با انجام موارد فوق می توانید به خوبی نتیجه دلخواه و مورد نظر خود را در جذب مخاطب بدست آورید.

1. مشخص کردن مخاطبین هدف

داشتن تصویری واضح از افرادی که می خواهید هدف قرار دهید، در ایجاد یک استراتژی موثر برای وب سایت اهمیت دارد. به جزئیات بپردازید و تعیین کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند، چه چیزی می خواهند و چه چیزی نیاز دارند. به مشتریان ایده‌آل خود فکر کنید و به سوالات زیر پاسخ دهید:

آنها کجا زندگی می کنند؟
خریدهای خود را از چه مکان هایی انجام می دهند؟
برای کار و تفریح چکار می کنند؟
اطلاعات مورد نظر خود را از چه منابعی به دست می آورند؟
از چه نوع زبان و اصطلاحاتی استفاده می کنند؟
چگونه کسب و کارهایی مانند شما را جستجو و پیدا می کنند؟

2. تعیین اهداف وبسایت خود:

در حالی که هر کسب و کاری به یک وب سایت نیاز دارد، هرکدام ممکن است اهداف متفاوتی را برای وب سایت خود دنبال کنند. تعیین اهداف باعث ایجاد یک وبسایت با استراتژی موثر می شود.

دو یا سه هدف اصلی را برای وبسایت خود مشخص کنید. ممکن است اهداف بیشتری را در ذهن داشته باشید، اما برای شروع کار فقط بر روی چند مورد تمرکز کنید. اهداف شما ممکن است شامل:

ایجاد کردن اعتماد
معرفی خدمات و محصولات
پیدا شدن از طریق جستجو
آموزش به مشتریان
ارائه دادن نمونه کار
بازاریابی
هدایت فروش و سفارشات

3.  مشخص کردن فراخوان برای عمل(Call-to-Action) اصلی

هنگامی که اهداف وب سایت خود را مشخص کردید، تعیین فراخوان برای عمل(CTA) اولیه آسان تر می شود.

فراخوان برای عمل اصلی، مسیری از که دوست دارید افراد هنگام بازدید از وب سایت شما آن را دنبال کنند. فراخوان برای عمل اصلی یک رستوران ممکن است سفارش غذا باشد. برای یک کلینیک زیبایی ممکن است تعیین وقت باشد و برای یک بوتیک ممکن است دعوت از مردم جهت مرور فروشگاه آنلاین باشد.

فراخوان برای عمل اصلی شما باید افراد را به سمت مهمترین گام در جهت همکاری با شما هدایت کند.

قبل از شروع به ساختن وب سایت خود، باید فراخوان برای عمل اصلی خود را مشخص کرده باشید زیرا طراحی و ساختار سایت شما افراد را به سوی فراخوان برای عمل هدایت می کند.

4.  مشخص کردن فراخوان برای عمل(Call-to-Action) ثانویه

فراخوان برای عمل ثانویه، یکی دیگر از اقداماتی است که بازدیدکنندگان وب سایت را دعوت به انجام دادن آن می کنید. این مورد به اندازه فراخوان برای عمل اصلی مهم نیست، اما باید بازدیدکنندگان را در جهت تجارت با شما ترغیب کند.

به عنوان مثال، ممکن است فراخوان برای عمل ثانویه یک رستوران، مشاهده منو یا ثبت نام در لیست ایمیل های آنها باشد تا 10 درصد تخفیف برای اولین سفارش آنلاین خود دریافت کنند. یک کلینیک زیبایی ممکن است افراد را به دانلود یک مجموعه ویدیویی مراقبت از پوست دعوت کند و یک بوتیک نیز ممکن است افراد را به برنامه پاداش خود دعوت کند.

فراخوان برای اقدام ثانویه باید افرادی که در قیف فروش بالاتر هستند را هدف قرار دهد. این مرحله باید تعهد کمتری داشته باشد و در عین حال بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت مشتری شدن راهنمایی و تشویق کند.

5. تعریف پیشنهادات فروش منحصر به فرد خود

هنگامی که می دانید با چه کسانی صحبت می کنید و میدانید که از آنها می خواهید چه کاری انجام دهند، این مورد را در نظر بگیرید که چرا آنها باید این اقدام را انجام دهند. پیشنهادات فروش منحصر به فرد خود(USP) و چیزهایی که باعث تمایز شما از رقبایتان می شود را بیان کنید.

داشتن یک لیست از پیشنهادات منحصر به فرد فروش به شما کمک می کند تا این پیام ها را در وبسایت خود شکل دهید. این کار به شما امکان می دهد تا پیشنهادات خود را به وضوح به بازدیدکنندگان انتقال دهید.

6. تحقیق در خصوص کلمات کلیدی

کلمات کلیدی، بخش اساسی وب سایت شما هستند، بنابراین استراتژی وب سایت شما باید شامل انجام تحقیقات کامل در خصوص کلمات کلیدی باشد.

جهت تعیین کلمات کلیدی که باید در سایت خود و صفحات مورد نظر قرار دهید تحقیق کنید. به دنبال عباراتی باشید که با کسب و کار شما مرتبط و دارای محبوبیت بین مخاطبان است.

7. تعیین صفحات مورد نیاز

بسیار مهم است که یک استراتژی قبل از راه اندازی وب سایت داشته باشد، زیرا با توجه به آن می توانید صفحات مورد نیاز خود را تعیین کنید. تقریباً تمام وب سایت های تجاری به صفحات زیر نیاز دارند:

صفحه اصلی
درباره
محصولات/ خدمات عمومی کسب و کار
تماس

سپس، بر اساس اهداف و فراخوان برای عمل های خود می توانید صفحات مورد نیاز خود را مشخص کنید. برای تبلیغ چه محصولات و خدماتی دارید؟ به چه صفحاتی نیاز دارید تا افراد را به فراخوان برای عمل های اصلی و ثانویه هدایت کنید؟ برای معرفی کامل کسب و کار خود و آموزش به مشتریان احتمالی به چه محتوایی نیاز دارید؟ برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص نیاز به چه صفحاتی دارید؟

از استراتژی خود برای تعیین سایر صفحات مورد نیاز خود استفاده کنید، مانند صفحات زیر:

مکان کسب و کار خود
معرفی تیم
محصولات/ خدمات فردی
سوالات متداول
نظرات
پست های وبلاگ

8. ایجاد یک استراتژی برای هر صفحه

در نهایت، هنگامی که صفحات مورد نیاز خود را مشخص کردید، برای هر صفحه یک استراتژی جداگانه تهیه کنید. همچنین، با بهینه سازی صفحات می توانید دسترسی بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو را سهولت بخشید.

به هر صفحه یک کلمه کلیدی منحصر به فرد اختصاص دهید
صفحه را برای کلمه کلیدی مورد نظر بهینه کنید
هر صفحه را با یک فراخوان برای عمل که بازدید کنندگان را یک قدم به فراخوان برای عمل اصلی یا ثانویه راهنمایی می کند، به پایان برسانید.
استراتژی وب سایت خود را عملی کنید

قبل از راه اندازی وب سایت برای ایجاد یک استراتژی مناسب وقت بگذارید. سپس، استراتژی وب سایت خود را در نظر گرفته و آن را به کار بگیرید. در نهایت نیز:

آن را به تولید کننده محتوای وب سایت خود بدهید.
آن را به طراح یا توسعه دهنده وب سایت که در حال ساخت سایت شما است، بدهید.
آن را برای هدایت همه تغییرات و استراتژی های محتوا در آینده سایت خود نگه دارید.

اگر آماده راه اندازی وب سایت خود هستید می توانید با انتخاب محصول مورد نظر خود در وبسایت رابسانا، این فراید پرسود را شروع کنید.

بستن